بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon’s Blood / معجونی کره‌ای، آمریکایی

انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood محصول مشترک کره و آمریکا می‌باشد که در ۲۵ مارچ امسال بر روی Netflix عرضه شد. این انیمیشن هشت قسمت دارد و مدت زمان هر قسمت ۲۵ دقیقه می‌باشد. انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood براساس بازی بسیار محبوب DOTA و با همکاری استودیو MIR و Kaiju Boulevard تهیه و تولید شده است. از صداپیشگان مطرح این انیمیشن می‌توان به Troy Baker و Yuri Lewonthal اشاره کرد. با ما در سایت ساعت هفت همراه با نقد و بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon’s Blood همراه باشید.

مطلب مشابه: بهترین سریال های سال 2021

بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon's Blood / دوتا: خون اژدها 1

خلاصه داستان
داستان انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood در دنیایی خیالی و فانتزی جریان دارد. در ابتدا ما با شخصیت اصلی داستان یعنی Davion شکارچی اژدها آشنا می‌شویم که شغلی همچون گرالت(Geralt) دارد و در ازای دریافت مبلغی اژدهایان را می‌کُشد. البته او به سراغ هر اژدهایی نمی‌رود، فقط آنهایی را شکار می‌کند که از عهده کُشتنشان بربیاید. با بی‌‌احتیاطی حاکم، اژدهایی نیرومند از خواب بلند می‌شود و Davion جان خود را به خطر می‌اندازد تا آن را بکشد ولی اژدهایی قرمز رنگ دخالت می‌کند و در این بین موجودی اهریمنی نیز خود را نخود این آش می‌کند و Davion و اژدهای قرمز با همکاری هم او را می‌کشند اما این تمام ماجرا نیست…

بررسی انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood / طراحی کره‌ای، گرافیک آمریکایی

اولین چیزی که از اسم آن جلب توجه‌ می‌کند عنوان آن یعنی DOTA است. اگر با بازی‌های آنلاین و مخصوصا سبک Warcraft آشنایی داشته باشید حتما‌ نام DOTA به گوشتان خورده است. این بازی در ابتدا خود modی بود که برای قسمت سوم وارکرافت توسط طرفداران ساخته شد. استودیو Valve این ماد را توسعه داد و آن را جدا از دنیای بلیزارد عرضه کرد که‌ مورد استقبال بسیاری در زمان خود و حتی هم اکنون، قرار گرفته است. اگر بازی را انجام داده باشید متوجه می‌شوید که DOTA فاقد بخش داستانی است و صرفا یک بازی تاکتیکی است که حال و هوای Warcraft را دارد. این بازی در کره طرفداران بی‌شماری دارد و اصولا بازی‌های بلیزارد در کره مانند فوتبال و کُشتی ما ورزش ملی این کشور محسوب می‌شوند. DOTA: Dragon’s Blood هم توسط شرکت کره‌ای Mir تهیه شد و شرکت آمریکایی Kaiju نیز دیگر کارهای تولید آن را بر عهده گرفت.

بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon's Blood / دوتا: خون اژدها 2

در نگاه اول متوجه تشابه این انیمیشن با آثار DC و Marvel می‌شوید که این نوع انیمیشن سازی مختص آمریکا است. زیرا برعکس آثار سه بعدی هالیوودی، در این مدل انیمیشن‌ کارگردان خشونت بیشتری را می‌تواند نشان دهد و هزینه کمتری را نیز بپردازد. DOTA: Dragon’s Blood از نظر کیفیتِ بصری و گرافیکی عنوان بهتری به نسبت به آخرین انیمیشن ساخته DC یعنی Justice League Apokolips Wars است. از طرفی دیگر صداپیشگان نیز بسیار حرفه‌ای هستند و صداها خیلی خوب برروی کاراکترها نشسته است. اما وقتی انیمیشن را می‌بینید متوجه می‌شوید که DOTA چیزی کم دارد که حتی کیفیت و تصویرسازی خوب نیز این فقدان را نتوانسته جبران کند. یکی از این کمبودها مربوط به نبود شخصیت‌ یا شخصیت‌های فرعی درست درمان است.

از طرفی بعد از قسمت دوم، مخاطب به یکباره خود را در میان سیلی از داستان‌های فرعی می‌یابد که ممکن او را دچار سردرگمی کند. مخاطب تا می‌آید با شخصیت اصلی(Davion) خو بگیرد و او را بشناسد، نویسنده او را به میان Elfها می‌برد و سپس شاهدخت Mirana نیز داستانش شما را بیشتر گیج می‌کند و تا می‌‌آیید داستانش را هضم کنید دوباره نویسنده داستان یک Elf جادوگر قدرتمند را تعریف می‌کند. این سیل امواج وقایع را داشته باشید تا بدانید که نویسنده تنها هشت قسمت فرصت داشته و تنها ۲۴ دقیقه می‌توانسته داستانش را تعریف کند! آری هشت قسمت ۲۴ دقیقه‌ای برای انیمیشنی در این سطح بسیار کم است حتی انیمه‌های ژاپنی نیز با اینکه تقریبا همین محدودیت زمانی را دارند ولی با افزایش تعداد قسمت‌ها سعی می‌کنند تا حدودی این مشکل را برطرف کنند.

بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon's Blood / دوتا: خون اژدها 3

انیمه Attack On Titan (معرفی شخصیت‌های انیمه Attack On Titan) و سایر انیمه‌ها حداقل هر فصلشان ۲۴ قسمت می‌باشد که همین را هم کافی نمی‌دانند و با اضافه کردن بخش‌هایی موسوم به OVA داستانشان را بیشتر گسترش می‌دهند. سیاست Netflix که سریال‌های درام‌اش بعضا دارای فصول هشت قسمتی هستند، برای اپیزودهای ۴۵ دقیقه‌ای مناسب است اما برای یک انیمیشن در این سطح اصلا خوب نیست. البته بهتر بود بجای هشت قسمت ۲۴ دقیقه‌ای Netflix برای معرفی عنوان جدیدش یک قسمت بلند 1 ساعته یا انیمیشنی سینمایی تهیه می‌کرد تا بتواند دنیای DOTA را بهتر نشانمان بدهد. از آنطرف برای منی که طرفدار این انیمیشن هستم صبر کردن یک سال آن هم برای فقط هشت اپیزود ۲۴ دقیقه‌ای کاری عبث است و به سراغ انیمه‌های مشابه مانند Vinland Saga خواهم رفت.

حرف آخر

انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood راه زیادی برای جذب کردن مخاطب دارد ولی با توجه به دنیای فانتزی و حماسی که نویسنده‌ها برایش خلق کرده‌اند به نظر می‌تواند خیلی سریع بین انیمه بازها و حتی سایر مخاطبان جا باز کند. البته باید Netflix یا زمان(مانند انیمیشن Invincible از کمپانی رقیبش Amazon Prime که اپیزودهای ۴۵ دقیقه‌ای دارد) یا تعداد قسمتها را بیشتر کند. با این حال این انیمیشن جذابیت‌های خاص خود را دارد و دارای شخصیت‌های جذابی است و ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد.

انیمیشن سریالی DOTA: Dragon’s Blood

بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon's Blood / دوتا: خون اژدها


انیمیشن سریالی DOTA: Dragon’s Blood

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خوب)

(خوب)

دوتا: خون اژدها

انیمیشن DOTA: Dragon’s Blood راه زیادی برای جذب کردن مخاطب دارد ولی با توجه به دنیای فانتزی و حماسی که نویسنده‌ها برایش خلق کرده‌اند به نظر می‌تواند خیلی سریع بین انیمه بازها و حتی سایر مخاطبان جا باز کند. البته باید Netflix یا زمان یا تعداد قسمتها را بیشتر کند. با این حال این انیمیشن جذابیت‌های خاص خود را دارد و دارای شخصیت‌های جذابی است و ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد.

امیدوارم از مطلب “بررسی انیمیشن سریالی DOTA: Dragon’s Blood” راضی بوده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پش کنکوری
پش کنکوری

من این انیمیشنو دوست داشتم ولی واقعن چرا باید انقدر گیج کننده باشه؟
وقتی فصل یکو تموم کردم هنوز شخصیت های قهرمان و ضد قهرمان رو نشناخته بودم! یعنی فقط به این خاطر ادامه میدادم که وقتی که گذاشتم هدر نره البته از فصل 2 به بعد یکم بهتر شد و کم کم داستان دستم اومد ولی فصل اول خیلی گنگه
دوتا به وضوح برای محاطب عام جواب نمیده و حتمن باید بازیش کرده باشید متاسفانه این داستان های گیج کننده اجازه نمیده دوتا بتونه رقیب ارکین بشه
ارکین هم از رو بازی ساخته شده بود ولی برای مخاطب عام به خوبی جواب میداد و داستان هاش رو بدون گنگی تعریف میکرد
با این که دو تا رو دوستش داشتم ولی اصلا نمیتونه با ارکین رقابت کنه……..

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مرسی خیلی عالی بود