بررسی انیمیشن Justice League Dark Apokolips War / عدالت تاریک

با سلامی دوباره، با نقد و بررسی انیمیشن Justice League Dark Apokolips War در خدمت شما هستیم. انیمیشن لیگ عدالت تاریک نبرد آپوکالیپس در 5 می 2020 به صورت دیجیتالی برای دانلود و در 19 می به روی لوح Blu-Ray عرضه شده است. کارگردانی این انیمیشن را Matt Peters و Christina Sotta بر عهده داشتند، نویسندگی آن هم Ernie Altbacker و Christina Sotta انجام دادند. این انیمیشن پانزدهمین دنباله از انیمیشن های دنیای DC و آخرین آنها (DCAMU) و در کل 38 فیلم انیمیشن سینمایی است که DC منتشر کرده است. با ما در سایت ساعت 7 با نقد و بررسی انیمیشن Justice League Dark Apokolips War همراه باشید.

برای عدالت باید خون داد

شخصیت محوری این قسمت از انیمیشن های دنیای DC، جان کنستانتین است که او را در کنار معشوقه اش Zatana می بینیم که از چیزی نگران است و به جان یادآوری می کند که همیشه عشقش به او را بیاد بسپارد. گفتن چنین چیزی آن هم در ابتدای یک فیلمنامه همواره خبر از وقایعی شوم را می دهد و بیننده از همان ابتدا حدس می زند که نباید انتظار یک پایان بندی خوش و خرم از این داستان داشته باشد. همان طور که اشاره کردم انیمیشن JLD Apokolips War در ادامه انیمیشن سال 2017 یعنی Justice League Drak است. زاتانا و جان دو عضو جدید لیگ عدالت به محفل آنان دعوت شده اند، وقتی در جلسه ای که سوپرمن ترتیب داده شرکت می کنند، سوپرمن می گوید که باید به سیاره آپوکالیپس حمله کنند و کار Darkseid را یکسره کنند. اما دارکساید از تمام نقشه آنها و استراتژی های آنان، از طریق سایبورگ، با خبر است. در ادامه Teen Titans ها در زمین باقی می مانند تا از آن دفاع کنند و JLA به همراه جان و زاتانا به آپوکالیپس می روند تا دارکساید را یکبار برای همیشه از بین ببرند. اما دارکساید تله ای مرگبار را برای آنها پهن کرده است.

عدالت تاریک

به علت آنکه این انیمیشن دارای صحنه های خونین بسیاری است Rate بالایی دارد و برای کودکان زیر 13 سال مناسب نیست. مرگ ها و اتفاقاتی که در فیلم می افتد اگر قسمت های قبلی را ندیده باشید برایتان کمی شوک آور است که نویسندگان به همین راحتی قهرمانان را مانند گوجه فرنگی له می کنند. البته این بخاطر آن است که دارکساید یکی از قوی ترین و در عین حال بی رحم ترین بدذات های دنیای DC است که اصلاً شوخی ندارد. تقریباً هر چقدر که این انیمیشن را دوباره نگاه کردم نتوانستم ایرادی به آن بگیرم و کاملاً یک دنباله تمام کمال برای JLD است که در سال 2017 منتشر شده بود. پایان آن نیز نوید دنباله های بیشتر را می دهد، این فیلم پایان یک فاز دیگر از انیمیشن های دنیای DC است که احتمالاً تهیه کنندگان در سالهای بعد فاز بعدی آن را از سر بگیرند. تا الان این انیمیشن امتیاز 100 را از وب سایت RottenTomatoes گرفته است (بر اساس 9 نقد و امتیاز 92 براساس رای طرفداران) و با کمی جستجو در اینترنت می توانید Reaction مردم را هم ببینید که بخاطر داستان آن غافلگیر شده و جا خورده اند. کارگردانی اثر همچون دیگر آثار DC است و نقصی در آن نیست، درد و اندوه و یأس و ماتم در چهره ی قهرمانان به خوبی نشان داده می شود. برعکس Avengers End Game که زمان و تغییر آن امری بود که منتقدان از آن به عنوان یک نقطه ضعف در فیلم نامه Avengers End Game اشاره کردند، در این انیمیشن این نکته در انتها با پایان بندی بسیار زیبا توسط Flash صورت می پذیرد که باز هم جای هیچ نقد را باقی نگذاشت.

در این انیمیشن با سرانجام اکثر شخصیت های دنیای DC و این سری از DCAMU روبرو می شویم. عده ای برای عدالت خون می دهند و عده ای هنوز به آینده امید دارند و نگذاشته اند که یأس آنها را خورد کند و بعضی مانند جان کنستانتین الکل و سیگار و طعنه زدن را در هیچ شرایطی کنار نمی گذارند. در این انیمیشن سعی شده است که تقریباً تمامی اعضای لیگ عدالت نقشی را ایفا کنند و سرانجام هر یک را شاهد باشیم که این به خوبی با رعایت توازن نشان داده می شود. جذاب ترین بخش داستان اما مربوط به سکانس هایی است که هارلی کوئین حضور دارد که خشونت و کمدی را یکجا نشانمان می دهد که بسیار هوشمندانه در داستان قرار گرفته و اتفاقاً مانند کمیک خشونت او را عریان نشانمان می دهند.

5 دقیقه ی ابتدایی و آغازین انیمیشن به خوبی شما را پای اثر میخکوب می کند، فرقی نمی کند که از طرفداران این مجموعه بوده اید یا نه، اصلاً مهم نیست زیرا به قدری بهت آور است که تا انتها پای اثر می مانید. شخصیت پردازی جان کنستانتین یکی از جنبه های بسیار جذاب انیمیشن است، با این که می دانیم او حقه باز و شیاد است در این انیمیشن جان فراتر از انتظار ما ظاهر می شود که از نکات دیگری است که بیننده را جذب فیلم می کند. با اینکه اثر به شدت خونبار و خشن است اما خشونت در آن منطقی و کنترل شده است طوری که به کل اثر لطمه نزند، اما از نظر من یکی از نکات برجسته اثر همین خشونت عریان است که به نمایش می گذارد.

نگاه دیگر (امین)

انیمیشن Justice League Dark Apokolips War به آخرین نبرد قهرمانان DC با ابر شرور این دنیا Darkseid می پردازد. هر چند ریتم انیمیشن و روند آن بسیار جذاب درست شده است با این حال برای درک بیشتر داستان و روند آن باید تسلط کافی به پس زمینه ی داستانی شخصیت های مختلف DC داشته باشید تا هر چه بیشتر از انیمیشن لذت ببرید. اما حتی اگر اطلاعات شما سطحی و در حد دانستن اسم شخصیت ها و ارتباطات و داستان های کمی از آنها هم باشد می توانید از داستان انیمیشن لذت ببرید. در واقع انیمیشن طوری ساخته شده است که تا به انتها شما را درگیر خود می کند و از نبردهای خونین ، مرگبار و غیر قابل پیش بینی تشکیل شده است. هر چند انتهای انیمیشن می توانست بهتر به پایان برسد ولی از ارزشهای این انیمیشن جذاب کم نمی کند. اگر به دنبال دیدن یک انیمیشن جذاب، با داستان و شخصیت های قوی هستید انیمیشن Justice League Dark Apokolips War را از دست ندهید.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز انیمیشن Justice League Dark Apokolips War

عالی

با اینکه شاید پایان بندی اثر برای همه جذاب نباشد و ممکن است برخی آن را ناامید کننده خطاب کنند اما برای من این انیمیشن عالی بود و به غیر از جزئیاتی اندک در کل بسیار جذاب و سرگرم کننده درست شده بود. دیدن این انیمیشن را به همه دوستداران کامیک‌های DC و حتی افرادی که چیزی از دنیای DC نمی‌دانند اما به دنبال یک داستان متفاوت هستند توصیه می‌کنم!

امیدوارم از مطلب “بررسی انیمیشن Justice League Dark Apokolips War” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
احسان

مرسی خیلی عالی بودش