بررسی مینی سریال Mare of Easttown / ققنوس سرگردان

“مِر از ایست‌تاون” (Mare of Easttown) یک مینی‌سریال جنایی-درام محصول کشور آمریکا می‌باشد. “برد اینگلسبی” (Brad Ingelsby) نویسنده و خالق این سریال بوده و “کرایگ زوبل” (Craig Zobel) کارگردانی تمامی قسمت‌های آن را برعهده داشته است. کیت وینسلت (Kate Winslet)، “جولیان نیکلسون” (Julianne Nicholson)، “جین اسمارت” (Jean Smart)، “ایوان پیترز” (Evan Peters) و “گای پیرس” (Guy Pearce) از جمله بازیگران این مینی‌سریال جذاب و تماشایی هستند. “Mare of Easttown” در مدت زمان کوتاهی که از پخش آن می‌گذرد با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و منتقدین روبرو شده است. اجرای خیره‌کننده و فوق‌العاده زیبای کیت وینسلت در این سریال با تمجیدهای فراوانی روبرو شد. این مینی‌سریال هفت قسمتی از تاریخ ۱۸ آوریل لغایت ۳۰ مِی ۲۰۲۱ از شبکه HBO منتشر گردید. در ادامه با سایت ساعت هفت با “بررسی مینی سریال Mare of Easttown” همراه شما هستیم.

مطلب مشابه: بهترین سریال های سال 2021

 به صفحه لیست بهترین سریال ها برای دسترسی به مطالب بیشتر در مورد سریال‌های محبوب و برتر مراجعه کنید…

 هفت فیلم برتر کیت وینسلت

بررسی مینی سریال Mare of Easttown

مِر : انجام کاری بزرگ، چیز خاصی نیست
اونجوری، مردم همیشه ازت انتظارشو دارن
اینو نمیفهمن که توهم مثل خودشون
درب و داغونی

خلاصه داستان مینی سریال Mare of Easttown

در شهر کوچک ایست‌تاون از توابع پنسیلوانیا یک کارآگاه به نام “مِر شیهان” (کیت وینسلت) درگیر تحقیق برروی پرونده قتل یک مادر نوجوان می‌شود. این درحالیست که مِر حدود یک سال در حل پرونده‌ی گم شدن یک دختر جوان ناکام بوده و این موضوع باعث شده تا عده‌ای از مردم توانایی او در انجام کارش را زیر سوال ببرند. او در زندگی شخصی با مشکلاتی همچون طلاق، از دست دادن پسرش بر اثر خودکشی و همینطور خطر از دست دادن حضانت نوه‌اش به مادر سابقاً معتادش دست و پنجه نرم می‌کند. اکنون مِر باوجود مشکلات زیاد روحی باید برای نجات زندگی خانوادگی و همینطور شغلی‌اش در دو جبهه‌ی گوناگون بجنگد و …

بررسی مینی سریال Mare of Easttown

بررسی مینی سریال Mare of Easttown “ققنوس سرگردان”

مینی‌سریال “Mare of Easttown” از آن دست آثاری‌ است که مسلماً سریال‌بازهای زیادی را سر ذوق خواهد آورد. سریالی که از لحاظ داستانی، کارگردانی و بازیگری در سطح بسیار بالایی قرار دارد. قهرمان داستان در این سریال زنی قدرتمند، باهوش و جسور است که با وجود مشکلاتِ زیادِ روحی و خانوادگی‌اش به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شود. اما اشتباه نکنید در این داستان با قهرمانی بی‌نقص و ایده‌آل روبرو نیستید. بلکه شخصیتی را می‌بینیم که در طول روایت داستان قدم به قدم رشد کرده و از اشتباهاتش درس می‌گیرد. او همچون ققنوسی سرگردان از میان خاکسترهایش دوباره برمی‌خیزد و خود واقعیش را که پشتِ نقابی از بی‌تفاوتی و اندوه گم شده را درمی‌یابد. البته بازیِ استثنایی و خارق‌العاده “کیت وینسلت” در درخشش دوچندان این شخصیت بسیار تاثیرگذار بوده است. اجرایی که به جرات میتوان آن را یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایِ بازیگرانِ زن در سال‌های اخیر تلویزیون به شمار آورد.

بررسی مینی سریال Mare of Easttown

آخرین حضور وینسلت به عنوان بازیگر در سریال‌های تلویزیونی به ده سال قبل بازمی‌گردد. جایی که با هنرنمایی تماشایی‌اش در مینی‌سریال “Mildred Pierce” توانست جایزه اِمی بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال‌های محدود یا فیلم تلویزیونی را کسب نماید. اینبار نیز با اجرای کم‌نظیر و مثال‌زدنی‌اش نشان داد که به حق شایسته و سزاوار موقعیت و موفقیت‌هایش در عرصه بازیگری بوده است. البته در مینی‌سریال Mare of Easttown سایر گروه بازیگری نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود بجا گذاشته‌اند. از هنرنمایی دلنشین و شیرین “جین اسمارت” گرفته که به نوعی شخصیت طناز و دوست‌داشتنی سریال محسوب می‌شود. تا اجرای عالی و متفاوت “ایوان پیترز” در نقشِ کارآگاه “کالین زیبل” همگی بسیار خوب از کار درآمده‌اند. حضور دوباره‌ی “گای پیرس” کنار وینسلت در یک سریال تلویزیونی آنها را به زوجی موفق در قاب تلویزیون تبدیل کرده است.

اما مسلماً یکی از مهم‌ترین دلایل در موفقیت این مینی‌سریال، حضور یک نویسنده و یک کارگردان در راس هرم ساخت آن می‌باشد. یعنی اینکه تمامی قسمت‌های این مینی‌سریال توسط “برد اینگلسبی” نوشته و توسط “کرایگ زوبل” کارگردانی شده است. این موضوع به بهتر شدن هرچه بیشتر سریال کمک فراوانی کرده و باعث حفظ ریتم عالی داستان در طول سریال گردیده است. این مینی‌سریال اولین تجربه‌ شورانر بودن “برد اینگلسبی” نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی می‌باشد. انصافاً هم باید گفت که او شروع بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای را در ساخت سریال تلویزیونی داشته و در انتخاب‌هایش بسیار عالی عمل کرده است. اینگلسبی باوجود کم تجربگی‌اش تمام نکات مهم و ضروری در ساخت یک مینی‌سریال درام-جنایی را به خوبی رعایت کرده است.

بررسی مینی سریال Mare of Easttown

شخصیت‌پردازی متناسب و بجا و داستانی چندلایه که همه‌چیز در آن حساب شده می‌باشد. سریال سوپرایزهای خوبی را در انتهای هر قسمت تدارک دیده که باعث جذابیت بیش‌تر و علاقه‌مند کردن مخاطب به پیگیری داستان می‌شود. “کرایگ زوبل” نیز که با کارگردانیِ سریال‌های مشهوری همچون The Leftovers و Westworld در حال تبدیل شدن به پای ثابت آثار قدرتمند شبکه HBO است. او فیلم‌نامه‌ی خوب و یکدست اینگلسبی را به بهترین شکل ممکن به نمایش درآورده است. هرچند که باید گفت فیلم‌نامه اینگلسبی و کارگردانی زوبل خالی از خطا نبوده است و برخی جزئیات داستان در انتهای سریال به فراموشی سپرده می‌شوند. اما این موارد و سوالات اندکی که در طول روایت داستان هیچ جوابی برایشان پیدا نمی‌شود، در بیش‌تر موارد نقطه‌ضعفی اساسی محسوب نمی‌شوند. مینی‌سریال “مِر از ایست‌تاون” یکی دیگر از آثار قدرتمند و موفق شبکه HBO می‌باشد که در سال‌های اخیر تمرکز خاصی برروی ساخت مینی‌سریال‌های متفاوت و جذاب داشته است.

نتیجه گیری…

در آخر میتوان گفت که مینی‌سریال Mare of Easttown با دوری کردن از اغراق‌های کلیشه‌ای که دیگر مخاطبِ مشکل‌پسند امروزی را راضی نمی‌کند، داستانش را تا انتها تماشایی نگه می‌دارد. این سریال اهمیت بالای فیلم‌نامه قوی و شخصیت‌پردازی خوب را به وضوح نشان می‌دهد. شخصیت‌هایی متنوع که هرکدام قشری خاص از جامعه را نشان می‌دهند و با اجرای فراموش‌نشدنیِ بازیگران سریال تکمیل شده‌اند. اینها و بسیاری موارد ریز و درشت دیگر مینی‌سریال “مِر از ایست‌تاون” را به یکی از بهترین آثار تلویزیونی در طول دوران شیوع ویروس کرونا تبدیل کرده است. پس اگر از طرفداران سریال‌های جنایی و درام هستید و یا حتی اگر هم نیستید، به هیچ عنوان این مینی‌سریال جذاب و دیدنی را از دست ندهید.

مینی سریال Mare of Easttown

بررسی مینی سریال Mare of Easttown


مینی سریال Mare of Easttown

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

ققنوس سرگردان (منتخب تحریریه)

در آخر میتوان گفت که مینی‌سریال Mare of Easttown با دوری کردن از اغراق‌های کلیشه‌ای که دیگر مخاطبِ مشکل‌پسند امروزی را راضی نمی‌کند، داستانش را تا انتها تماشایی نگه می‌دارد. این سریال اهمیت بالای فیلم‌نامه قوی و شخصیت‌پردازی خوب را به وضوح نشان می‌دهد. شخصیت‌هایی متنوع که هرکدام قشری خاص از جامعه را نشان می‌دهند و با اجرای فراموش‌نشدنیِ بازیگران سریال تکمیل شده‌اند. اینها و بسیاری موارد ریز و درشت دیگر مینی‌سریال “مِر از ایست‌تاون” را به یکی از بهترین آثار تلویزیونی در طول دوران شیوع ویروس کرونا تبدیل کرده است. پس اگر از طرفداران سریال‌های جنایی و درام هستید و یا حتی اگر هم نیستید، به هیچ عنوان این مینی‌سریال جذاب و دیدنی را از دست ندهید.

امیدواریم از مطلب “بررسی مینی سریال Mare of Easttown” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها