بررسی مینی سریال Maid

مینی‌سریال “خدمتکار” یک درام آمریکایی‌ست که توسط “مولی اسمیت متزلر” ساخته شده است. فیلم‌نامه‌ی این سریال با الهام از کتاب “خدمتکار: کار سخت، دستمزد پایین و اراده مادری برای زنده ماندن” به قلم “استفانی لند” نوشته شده است. از جمله بازیگران این مینی‌سریال میتوان به “مارگارت کوالی”، “نیک رابینسون”، “اندی مک‌داول” و “آنیکا نونی رز” اشاره نمود. همچنین “مارگو رابی” بازیگر سرشناس استرالیایی و همسرش “تام آکرلی” و همینطور “جان ولز” خالق سریال “Shameless” از تهیه‌کنندگان این مینی‌سریال زیبا محسوب می‌شوند. مینی‌سریال “خدمتکار” با به تصویر کشیدن واقعیتی تلخ و تکان‌دهنده شما را عمیقاً تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مجموعه تاکنون نقدهای بسیار مثبتی را از منتقدین دریافت نموده و مردم نیز بخوبی با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. این موضوع را براحتی میتوان از امتیازهای بالای این اثر در سایت‌های معتبر متوجه شد. مینی‌سریال Maid در ده قسمت و بصورت همزمان در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر گردید. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی مینی سریال Maid در خدمت شما هستیم.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می‌گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های سال 2020

معرفی بهترین سریال های سال 2021 (جدید و مهم)

بررسی مینی سریال Maid

خلاصه داستان سریال Maid

داستان این مینی‌سریال درباره‌ی “الکس راسل” (با بازی مارگارت کوالی) زن جوانی‌ست که به همراه دختر دوساله‌اش “مدی” ، تریلری که متعلق به دوست‌پسرش “شان” (با بازی نیک رابینسون) بوده را ترک می‌کند. شان یک معتاد به مشروبات الکلی است که با پرخاشگری و بددهنی‌اش الکس را مورد سوءاستفاده احساسی قرار می‌دهد. الکس بدون هیچ پشتوانه و سرمایه‌ای و تنها برای تامین امنیت دخترش به پناهگاهی مخصوص زنان آزار دیده از خشونت‌های خانگی می‌رود. سپس او به عنوان خدمتکار در یک شرکت خدماتی استخدام شده و برای حقوق ناچیزی به نظافت منازل مردم می‌پردازد. اما این تازه آغاز ماجراست و در ادمه الکس باید برای داشتن حضانت مدی با پدرش شان وارد نزاع قانونی شود و همینطور با وجود شرایط سخت مالی‌اش در جهت بهبود اوضاع تلاش کند.

بررسی مینی سریال Maid

بررسی مینی سریال Maid “هرگز دیر نیست”

مینی‌سریال “Maid” یک زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد و این یعنی لحظات تکراری، تلخ و به ندرت خوشحال‌کننده در آن به وفور یافت می‌شود. فضای سریال و به ویژه اجرای فوق‌العاده زیبای “مارگارت کوالی” به شدت گنگ و سردرگم‌کننده می‌باشد. البته اینها همگی نشان‌دهنده‌ حالات روحی شخصیت اصلی داستان است. او به دلیل مشکلات فراوانش در زندگی و حمایت نشدن از سوی خانواده و جامعه، دچار نوعی گیجی و عدم تصمیم‌گیری درست و بجا گردیده است. یکی از تلخ‌ترین لحظات سریال لحظه‌ای است که الکس (کوالی) دخترش مدی را در وضعیتی مشابه با آنچه در کودکی‌اش تجربه کرده پیدا می‌کند. این لحظه‌ای سرنوشت‌ساز در زندگی اوست که باید بالاخره تصمیمی جدی و قاطع برای آینده خودش و دخترش بگیرد. پس سرانجام الکس را می‌بینیم که برای بیرون آمدن از چاهی که در آن زندانی بوده دست به تقلا می‌زند. درواقع این نقطه‌ی اوج داستان بوده که به زیباترین شکل ممکن در قسمت نهم شاهد آن هستیم. در این قسمت بارها الکس را بشکلی کرخت و بی‌حال در انتهای چاهی میبینیم که درواقع اسیر شدن مجدد او در زندان عادت‌‌های غلط گذشته را نشان می‌دهد.

یکی از بهترین ویژگی‌های این مینی‌سریال استفاده از تصاویر خیالی و موسیقی برای نشان دادن احساسات کاراکتر اصلی و پیام‌های داستان بجای استفاده غیرضروری از دیالوگ می‌باشد. مهم‌تر اینکه این مفاهیم به شکلی کاملاً ساده و قابل فهم به نمایش گذاشته شده است. پس در نتیجه تنها کافیست که صحنه‌ها را با دقت بیش‌تری نگاه کرده و آنگاه می‌توانید به درک مناسب از آنچه نظاره‌گر هستید، برسید. البته این موضوع شامل تمامی قسمت‌های سریال نمی‌شود و بیشتر اپیزودهای سریال شاهد داستانی رئالیسم با ریتمی کُند و اتفاقات تکراری هستیم. اما سازندگان این سریال نمی‌خواهند که شما فقط شاهد روایتی غمگین و آزاردهنده باشید. بلکه می‌خواهند این داستان واقعی انگیزه‌ای برای افرادی باشد که شاید با بخشی و یا تمام این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

بررسی مینی سریال Maid

از دیگر ویژگی‌های این مینی‌سریال اینست که سیر تحول شخصیت‌ها را بسیار عالی و باورپذیر نشان داده است. شخصیت‌ها در این سریال به شکل آنی تغییر نمی‌کنند و فیلم‌نامه با زمانبندی و شخصیت‌پردازی خوبش این تحولات را به آرامی و کاملاً منطقی به مخاطب القا می‌کند. البته اینکار ریسک زیادی را میطلبد، زیرا کُندیِ بیش از حد داستان ممکن است برخی از بینندگان را دلزده کند. بطورکلی مینی‌سریال “خدمتکار” از آندست مجموعه‌هایی نیست که سلیقه‌های مختلفی را راضی نگه دارد. این را میتوان بزرگترین نقطه ضعف این مجموعه در نظر گرفت. در غیراینصورت در ژانر خودش میتواند یکی از بهترین مینی‌سریال‌های ۲۰۲۲ به حساب بیاید.

حضور “جان ولز” نویسنده و کارگردان بزرگ تلویزیونی کمک بسیار زیادی به “مولی اسمیت متزلر” که نخستین شورانری خود را تجربه می‌کند، کرده است. این مسئله زمانی پررنگ‌تر می‌گردد که میبینیم اپیزودهایی که جان ولز کارگردانی آنها را برعهده دارد، از بهترین و زیباترین قسمت‌های سریال هستند. متزلر و ولز پیش از این در سریال جذاب و تماشایی “Shameless” با یکدیگر همکاری داشته‌اند و با نگرش کاری و حرفه‌ای یکدیگر آشنایی کامل دارند.

بررسی مینی سریال Maid

حال بگذارید کمی از “مارگارت کوالی” ستاره جوان و آینده‌دار این مینی‌سریال صحبت کنیم. کوالی فعالیت حرفه‌ای خود را با سریال بسیار زیبای “The Leftovers” در سال ۲۰۱۴ آغاز نمود. اما این حضور کوتاهش در فیلم Once Upon a Time in Hollywood در سال ۲۰۱۹ بود که بیشتر او را بر سر زبانها انداخت. درواقع این تاثیر بسیار زیاد کار با کارگردانان بزرگ و مطرح را نشان می‌دهد و حتی میتوان گفت که تارانتینو عامل شناخته شدن و پیشرفت کاری برای این بازیگر جوان بوده است. اگرچه مارگارت کوالی با نقش‌آفرینی فوق‌العاده احساسی و حساب شده‌اش در مینی‌سریال “Maid” ثابت نمود که لیاقت و توانایی رسیدن به موفقیت‌های بیشتر را دارد. اگر کوالی کمی بیشتر برروی انتخاب‌هایش فکر کند، با توجه به قابلیت ظاهری‌ و استعداد ذاتی‌اش بزودی به یکی از بزرگترین ستارگان زن در سینمای هالیوود و جهان تبدیل خواهد شد. هرچند که درباره‌ی نقش‌آفرینی او در این مینی‌سریال باید گفت کمبود بامزگی و کمی شیرین بودن در اجرای او به شدت توی ذوق می‌زند. خوشبختانه اینجاست که “اندی مک‌دوال” با وروداش نحوه‌ی طنازی و دلبری کردن را به دخترش (مارگارت کوالی) آموزش می‌دهد. مک‌دوال نشان می‌دهد که بازیگری چیزی بیشتر از صرفاً اشک ریختن در سکانس‌های احساسی است و بازیگر باید بتواند تمامی ابعاد شخصیتی را بخوبی به نمایش بگذارد.

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت مینی‌سریال “Maid” شما را به تماشای زندگی پر فرازونشیب مادری تنها دعوت می‌کند. مادری که در ورای آرزوهایش همیشه فرزندش را در الویت قرار داده و به خاطر اوست که تسلیم نشده و هرگونه بی‌عدالتی و سختی را پشت سر می‌گذارد. مینی‌سریال “خدمتکار” یک درام فوق‌العاده زیباست که داستان واقعی‌اش حسابی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما نباید از این سریال توقع هیجان و یا سوپرایزهای بزرگ را داشته باشید، زیرا در اینصورت بکلی ناامید خواهید شد. پس اگر از طرفداران سریال‌های درام و بیوگرافی هستید و میخواهید یک مینی‌سریال قوی و پرمحتوا در این ژانر انتخاب کنید. حتماً مینی‌سریال “Maid” را بعنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود در نظر بگیرید.

مینی سریال Maid

بررسی مینی سریال Maid
مینی سریال Maid

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

هرگز دیر نیست…

 مینی‌سریال “خدمتکار” یک درام فوق‌العاده زیباست که داستانِ واقعی‌اش حسابی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما نباید از این سریال توقع هیجان و یا سوپرایزهای بزرگ را داشته باشید، زیرا در اینصورت بکلی ناامید خواهید شد. پس اگر از طرفداران سریال‌های درام و بیوگرافی هستید و میخواهید یک مینی‌سریال قوی و پرمحتوا در این ژانر انتخاب کنید. حتماً مینی‌سریال “Maid” را بعنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود در نظر بگیرید.

امیدواریم از مطلب “بررسی مینی سریال Maid” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها