نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول

درود بر شما همراهان گرامی، با نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل چهارم پارت اول در خدمت شما هستیم. انیمه سریالی Attack On Titan آنقدر بزرگ است که نیازی به معرفی ندارد. (توضیحات بیشتر در نقد فصل‌‌های اولیه آورده شده است) فصل چهارم Attack On Titan را استودیو Mappa تهیه کرده است و نویسنده‌ی مانگای این انیمه محبوب هاجیمه ایسایاما (Hajime Isayama) است. تاکنون تاریخ دقیقی برای قسمت دوم فصل چهارم مشخص نشده اما بعد از انتشار خبر دقیق در سایت منتشر خواهد شد. با ما با نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول، در سایت ساعت هفت همراه باشید.

تگ مرتبط: بررسی سریال

\\\شامل اسپویل داستانی///

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول 1

خلاصه داستان

داستان فصل چهارم انیمه Attack On Titan در کشور مارلی اتفاق می‌افتد، جایی که این کشور به اتحادیه کشورهای خاورمیانه حمله می‌کند. (سربازان خاورمیانه‌ای کلاه‌هایی شبیه به سربازان عثمانی دارند) جایی که ما با کودکی به نام Falco آشنا می‌شویم که یک Warrior است و تحت تعلیم قرار دارد. سپس با دوستانش مِنجمله Gabi روبرو می‌شویم که شور و شوق و همینطور اشتیاق زیادی برای بدست آوردن تایتان Armored دارد و با Falco در این زمینه رقابت می‌کند. با اینکه حکومت مارلی موفق می‌شود جنگ را ببرد ولی سلاح‌های تقویت شده دشمن خیلی راحت به تایتان‌ها آسیب وارد می‌کند. از لحاظ سیاسی هم پیروزی مارلی، تحت الشعاع آسیب‌های وارده بر تایتان‌هایش قرار می‌گیرد. مارلی از سربازان و مردم الدیا برای جنگ‌هایش استفاده می‌کند و به آنها این قول را می‌دهد (گولشان می‌زند) که در ازای رشادت و افتخار آفرینی، خانواده‌هایشان را از لحاظ اجتماعی ارتقاء دهد. در واقع مردم الدیا که در سرزمین‌های مارلی زندگی می‌کنند، زندانیانی هستند که زندانشان سرزمین مارلی و زندابانش حکومت مارلی است. آنها زیر انواع تحقیرها و توهین‌های نژادی قرار دارند و حتی از لحاظ اجتماعی هم دارای سطحی پست و حقارت‌آمیز هستند. تنها آن خانواده‌هایی دارای اهمیت هستند که یکی از اعضای خانواده‌اش عنوان ارتشی Warrior را داشته باشد و حامل یکی از هفت تایتانی که دولت مارلی در اختیار دارد، باشد. Falco و Gabi (البته Gabi از خانواده Braun است که Reiner حامل تایتان Armored است) همه برای همین موضوع سخت تلاش می‌کنند و به هر دری می‌زنند تا خود را لایق داشتن تایتان Armored نشان دهند. داستان از جایی که Falco به مردی که چشم و یک پایش را از دست داده، کمک می‌کند، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و…

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول 2

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول/ اعلان جنگ

هنوز بعد از گذشت چهار سال (بعد از آنکه Eren و دوستانش در انتهای فصل ۳ به دریا رسیدند، چهار سال در سریال گذشته) Reiner نتوانسته با خاطرات دیوارها کنار بیاید. او دچار یک تضاد درونی شده و چون نتوانست خود را در برابر این تضاد درونی متقاعد کند که آیا آنچه که امروز بدان رسیده همان آرزویی زمان کودکی‌اش(زمانی که می‌خواست Warrior شود) بود؟ Reiner اکنون بخاطر از دست دادن دوستانش در جزیره پارادایس و جنایاتی که انجام داده بود، دچار فروپاشی درونی شده است و تا مرز خودکشی پیش‌ رفت. شخصیت پردازی Hajime Isayama در این فصل به اوج کمال و پختگی می‌رسد و بیشتر از Reiner این خود Eren است که دیگر نمی‌شود او و هدفش را شناخت. در واقع شخصیت Eren از یک Protagonist(شخصیت مثبت) در سه فصل اول به یک Antagonist(شخصیت منفی) در فصل چهارم تبدیل شده است. او همان راهی را می‌رود که Light Yagami از انیمه Death Note پیش از آن پیموده بود. Eren کسی است که هدفش وسیله را توجیه می‌کند، حال در این بین چند زن و کودک و یا مردم بی‌گناه هم کشته خواهند شد و از نظر Eren عیبی ندارد. او حتی در مرگ دوستانش می‌خندد، اما بیایید از یک بُعد دیگر به قضیه نگاه کنیم شاید Eren می‌خواهد که همه از او متنفر شویم، زیرا مقصودی دارد که هنوز قصد رو کردن آن را ندارد…

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول

بالا و پایین

زمانی که مشخص شد استودیو سازنده سریال Attack On Titan تغییر کرده، خیلی‌ها به آینده انیمه بدبین بودند. زیرا تجربه انیمه One Punch Man و خیلی انیمه‌های دیگر را داشتیم که با تغییر استودیو سازنده به روح اثر و جلوه‌ها و افکت‌هایی که با آنها خو گرفته بودیم، آسیب وارد شده بود. البته One Punch Man آنچنان هم بد نبود ولی خُب به مذاق خیلی از ما خوش نیامد. در ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های کاربری سازندگان استودیو Mappa افراد زیادی هجوم برده و آنها را زیر تیغ تند انتقادهای خود بردند که همه آنها تقریبا اشتباه بود زیرا در آخر متوجه شدیم که استودیو Mappa تا چه اندازه بر مانگای Attack On Titan وفادار بوده است. آنها به قدری در کارشان مهارت داشتند که طرفداران انیمه، طراحی‌های استودیو Mappa را با مانگا قیاس کرده و بر آن عده‌ای که به کارگردان انیمه توهین کرده بودند، تاختند. ۴ قسمت ابتدایی انیمه Attack On Titan به جای آنکه صحنه نبرد مارلی و اتحادیه کشورهای خاورمیانه باشد، صحنه نبرد طرفداران مجموعه با Haterهای استودیو Mappa بود. بعد از قسمت ۵ مجموعه با عنوان Declaration Of War به ناگهان همه چیز تغییر کرد و همه طرفداران امتیاز کامل را در وب سایت مردمی IMDB به آن اعطا کردند. انیمه Attack On Titan تنها سریال در وب سایت IMDB است که 8 قسمت با امتیاز 9.9 از 10 دارد.

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول

نگاهی دوباره

هاجیمه ایسایاما در شروع این فصل ما را به مارلی می‌برد و مردم Eldia که ساکن مارلی هستند را به ما نشان می‌دهد. او می‌خواهد ما دیگر نگاهی تعقیب‌کننده نداشته باشیم و فقط دنیا را از دریچه نگاه Eren نبینیم. او شخصیت Eren را پیچیده‌تر می‌کند، مخاطب از کارها و اهداف او دیگر خبر ندارد حتی بعد از اینکه Yelena درباره هدف این دو برادر به آرمین توضیح می‌دهد هم مخاطب هنوز سوالات زیادی در پایان پارت اول فصل چهار برایش بوجود می‌آید. یکی دیگر از شخصیت‌های مطرح این فصل Gabi بود که هاجیمه ایسایاما در یکی از مصاحبه‌هایش اذعان کرد که تیپ شخصیتی او همانند Eren در کودکی است. Gabi می‌خواهد تا آخرین نفر از مردم جزیره پارادایس را بکشد و به خودش قول اینکار را می‌دهد. از طرفی دیگر Falco که به Gabi علاقه دارد حافظ اوست و او را از لحظات خطرناک نجات می‌دهد. Armin اما چون خاطرات برتولِت را بیادآورده افسرده است و میکاسا که نقش فدایی Eren را داشت دیگر نمی‌داند هدفش از زندگی چیست و به خود می‌گوید Eren هیچگاه مرا کنار نمی‌گذارد. میکاسا در قسمت‌های آخر بعد رویاروئیش با Eren دچار یک فروپاشی احساسی از درون می‌شود و دیگر نمی‌داند هدفش چیست. دیگر شخصیت‌ها سریال نیز دچار دودستگی شده‌اند و به قول یکی از طرفداران سریال شما یا یئگریست هستید، یا غیر یئگریست!

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول

Captain Levi

کاپیتان لیوای همچنان محبوب قلب‌هاست و هاجیمه ایسایاما هنوز دست از سرش برنداشته است. او در زمان حمله به مارلی خطاب به سربازان شناسایی می‌گوید: حق ندارید بمیرید، زنده بمونید! این جمله‌ی او به ما از درد درون سینه لیوای خبر می‌دهد. او در این سال‌ها همرزم‌های زیادی را از دست داده است و مرگ هریک از آنها زخمی بر قلبش نهاده است. اما او شخصیتی تودار دارد و غمش را درون سینه‌اش ریخته است. او و Zeke در این فصل حسابی از خجالت هم در می‌آیند، لیوای سعی دارد تا بفهمد چه در سر Zeke می‌گذرد. ولی Zeke خیلی راحت و آسوده فقط کتابی را می‌خواند که بارها آن را تمام کرده است. اما داستان این دو نفر خیلی زود تمام می‌شود.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز کلی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ بخش اول 3

انیمه Attack On Titan را باید سرآمد دیگر انیمه‌ها بشمار آورد. این سریال جزو بهترین سریال‌های ساخته شده تاکنون محسوب می‌شود و کمتر انیمه‌ای از لحاظ شخصیت‌ پردازی و روایت داستانی را می‌توان با آن مقایسه کرد. البته امیدوارم پایان‌بندی Attack On Titan شبیه سریال بازی تاج و تخت نشود و هاجیمه ایسایاما پایانی در خور نام Attack On Titan برایمان پدید آورد.

امیدواریم از مطلب “نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها