بهترین سریال های سال 2022

در این مطلب با بهترین سریال‌هایی که در سال 2022 منتشر شده‌اند آشنا می‌شوید، همینطور با مراجعه به انتهای همین صفحه با بهترین سریال سال 2022 از نظر ما آشنا خواهید شد. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی بهترین سریال های سال 2022 در خدمت شما هستیم.

سریال‌های برتر سال‌های گذشته:

بهترین سریال های سال 2021

بهترین سریال های سال 2020

هفت سریال برترِ جدیدِ سال 2019

فقط مینی سریال: معرفی مینی سریال های جدید و مشهور

بهترین‌های سال 2022

بهترین بازی های سال 2022

ضعیف‌ترین سریال‌های سال 2022

سریال‌های خوبی که در لیست جای نگرفتند…

سریال‌های برتر سال 2022

ترتیب سریال‌ها نشانه‌ی رتبه بندی آنها نیست و همه سریال‌ها بسته به سبک ارزش دیدن دارند…. اما بهترین سریال جدید، بهترین انیمه و بهترین سریال سال 2022 در انتهای صفحه معرفی شده‌اند.

بهترین سریال ها و انیمه‌های فصل اولی سال 2022

سریال The Bear فصل اول

سریال The Bear فصل اول

داستان سریال خرس در مورد یک سرآشپز جوان به نام “کارمن” است که برای بهبود وضعیت ساندویچ فروشی خانواده‌اش، به شهر محل تولدش شیکاگو بازمی‌گردد. با بازگشت او به شیکاگو مشکلات عجیب و غریب رستوران تمام زندگی او را در برمی‌گیرد! اما این تنها طرح اولیه داستان است و خیلی بیشتر از این حرف‌ها در ادامه منتظر شماست! این یک درام دیوانه کننده به همراه شخصیت‌های پیچیده و عمیق است و در نهایت می‌تواند لحظات تلخ، خنده‌دار و دل‌انگیزی را برایتان به ارمغان آورد. با این دیدن این سریال علاقه‌‌ی کار کردن در آشپزخانه از سرتان می‌پرد!

سریال Wednesday فصل اول

بررسی سریال Wednesday فصل اول / سریال ونزدی

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / معرفی بازیگران ونزدی

بررسی سریال Wednesday فصل اول / سریال ونزدی

ونزدی آدامز پس از ریختن پیراناهای زنده در استخر مدرسه برای تلافی از پسران قُلدری که برادرش پاگزلی را اذیت کرده بودند، از مدرسه اخراج می‌شود‌. چیزی که باعث می‌شود والدین او گومز و مرتیشیا آدامز، او را در دبیرستان محل تحصیل خودشان یعنی آکادمی نورمور در شهر جریکو ثبت‌نام کنند. نورمور یک مدرسه خصوصی برای طردشدگان و افرادی با ویژگی‌ها و مهارت‌های خاص می‌باشد. شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ ونزدی و طبیعت سرکش او برقراری ارتباط با همکلاسی‌هایش را برای او دشوار کرده و باعث درگیری مدام او با مدیر مدرسه می‌شود. با اینحال او که توانایی‌ ذهنی مادرش را به ارث برده است، درگیر حل معمای قتل‌های زنجیره‌ای شهر جریکو که توسط یک هیولا اتفاق می‌افتد، می‌شود و… (بررسی کامل)

سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power فصل اول

بررسی سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power قسمت ششم

بررسی قسمتی سریال ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت (تا قسمت هشتم)

سریال “ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت” از لحاظ سطح کیفی با هیچ اثر تلویزیونی که تابحال مشاهده کردید، قابل مقایسه نمی‌باشد. این مسئله آنقدر آشکار بوده که نیاز به تخصص و مهارت خاصی برای پی بردن به آن نیست. اتفاقی که به پشتوانه‌ی کمپانی ثروتمندی همچون آمازون رخ داده و بار دیگر قدرت سرمایه‌گذاری در آثار نمایشی را نمایان می‌سازد. دو اپیزود آغازین این سریال توسط “جی.ای بایونا” کارگردانی شده و “جی‌.دی.پین” و “پاتریک مک‌کی” سازندگان سریال نویسندگی قسمت اول و “جنیفر هاتچینسون” نویسندگی قسمت دوم آن را برعهده داشته‌اند. استفاده از موسیقی فراموش‌نشدنیِ “هاوارد شور” بعنوان موسیقی متن در این سریال یک اقدام هوشمندانه بوده که خاطرات سه گانه‌ی شاهکار “پیتر جکسون” را برای بینندگان زنده می‌سازد. سه‌گانه‌ای که در ابتدا استقبال چندانی از آنها نشد و در ادامه تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌‌های فانتزی در تاریخ سینما شدند… (بررسی کامل)

سریال Peacemaker فصل اول

مورد انتظارترین سریال های سال 2022 / Peacemaker (فصل اول)

بعد از موفقیت فیلم جوخه انتحار “جیمز گان”، سریالی کمدی اکشن با محوریت یکی از شخصیت‌های مهم درون فیلم یعنی Peacemaker با بازی جان سینا توسط خود گان ساخته شد. داستان سریال پس از وقایع فیلم اتفاق می‌افتد. این یکی از سریال‌های بامزه، متفاوت و جذاب سال 2022 محسوب می‌شد. داستان سریال به راحتی شما را درگیر خود می‌کند و بازی جان سینا در این سریال یکی از بهترین نمایش‌های او تا به امروز محسوب می‌شود.

سریال The Sandman فصل اول

مورد انتظارترین سریال های 2022 / The Sandman (فصل اول

سندمن بر اساس یکی از معروف‌ترین کمیک‌های دی سی ساخته شده است. داستانِ سریال در مورد دریم یکی از اعضای گروه Endless می‌باشد که پس از ده‌ها سال زندانی بودن (در شرایط خاص) قصد دارد تجهیزات و قدرت از دست داده‌اش را بازگرداند! “گروه اندلس” تجسمِ مفاهیم انسانیِ سرنوشت، مرگ، رویا، نابودی، هَوس، ناامیدی و هذیان می‌باشد. از نظر فنی The Endless نه یک شخصیت بلکه یک گروه و یا ترکیبی از این کاراکترها گفته می‌شود. آنها موجودات کیهانی فوق‌العاده قدرتمندی هستند و Dream شخصیت اصلیِ کامیک‌های Sandman است. آنها دانا، جاودانه و تقریباً قادر مطلق هستند. دریم شخصیت اصلی سریال با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و لحظات هیجان انگیز زیادی را رقم می‌زند که حتما از دیدنش لذت خواهید برد. خالق سریال نیل گیمن اولین بار در سال 1990 با برادران وارنر ملاقات کرد تا در مورد یک نسخه سینمایی از این داستان با آنها صحبت کند که به نتیجه نرسید، اما حتی خود او هم نمی‌توانست تصورش را بکند که چندین دهه بعد و در سال 2022 این مجموعه به شکل سریال با معجزه‌ی نت فلیکس ساخته شود.

سریال Reacher فصل اول

مورد انتظارترین سریال های 2022 / Reacher (فصل اول)

یک مرد غریبه و مرموز به جرم قتل دستگیر می‌شود و این شروعی بر داستان‌های هیجان انگیز ریچر است… ترکیب هوش و قدرت بدنی زیاد از جک ریچر شخصیتی خاص و جذاب بوجود آورده که هر لحظه ممکن است عمل یا حرفی غیرقابل پیش بینی و هوشمندانه از او سر بزند. اما برخلاف قیافه سرد و هیکل بزرگش او قلبی مهربان دارد و همین باعث می‌شود بیشتر با شخصیت او ارتباط برقرار کنید. داستان جک ریچر جذاب و هوشمندانه روایت می‌شود و  حتی این هوشمندانه بودن در اکشن‌های سریال نیز دیده می‌شود. مبارزات تن به تنی که ریچر در آن حضور دارد بسیار جذاب طراحی شده و از آن لذت خواهید برد. افراد معمولی که در مقابل او شانسی ندارند ولی خبره‌ترین‌ها افراد و دشمنان می‌توانند کمی برای او چالش ایجاد کنند اما در نهایت همه آنها گیر هوش یا قدرت بدنی او می‌افتند… این یکی از سریال‌های درگیرکننده سال 2022 محسوب می‌شود.

سریال House of the Dragon فصل اول

بررسی سریال House of the Dragon

معرفی تمام اژدهایان سریال House of the Dragon (به ترتیب قدرت)

بررسی سریال House of the Dragon  (بررسی قسمتی)

«خاندان اژدها» (House of the Dragon) سریال جدید فانتزی-درام HBO است که توسط «جرج آر آر مارتین» و «رایان جی کوندال» ساخته شده است. این سریال براساسِ رمانِ آتش و خونِ مارتین تهیه شده و داستانِ خاندان تارگریِن دویست سال قبل از وقایعِ آغازینِ «سریال بازی تاج و تخت» را روایت می‌کند. سرآغازِ پایان خانه تارگرین، وقایع منتهی به جنگ داخلی آنها معروف به «رقص اژدها» و خود جنگ اصلی از وقایعی است که در این سریال آنها را تجربه خواهید کرد. (بررسی قسمتی سریال خاندان اژدها)

بهترین انیمه و سریال های سال 2022

سریال Tokyo Vice فصل اول

بررسی سریال Tokyo Vice

بررسی سریال Tokyo Vice / زیر پوست توکیو

 داستان سریال “فساد توکیو” درباره “جیک ادلستین” (با بازیِ انسل الگورت) روزنامه‌نگار آمریکایی‌ست که در دهه‌ی ۹۰ میلادی به توکیو نقل مکان می‌کند. جیک پس از قبولی در امتحان کتبی زبان ژاپنی شانس پیوستن به کارکنان یک روزنامه بزرگ ژاپنی به نام یومیوری شیمبون را پیدا می‌کند. او موفق می‌شود اولین روزنامه‌نگار خارجی این روزنامه گردد و کارش را از پایین‌ترین سطح شروع می‌کند. جیک علاقه زیادی به کشف دنیای تاریک و خطرناک باند یاکوزا دارد و همواره جریاناتی را که به این باند مرتبط باشد را به شکلی نامحسوس دنبال می‌کند. سپس او با کارآگاه کهنه‌کار ژاپنی “هیروتو کاتاگیری” (با بازیِ کن واتانابه) آشنا می‌شود و با کمک او به روابط و اطلاعات بیشتری از دنیای خلافکارانه یاکوزا می‌رسد و در ادامه … (بررسی)

سریال Pachinko فصل اول

معرفی و بررسی سریال Pachinko

معرفی و بررسی سریال Pachinko /کیمچی با طعم زندگی!

داستان سریال “Pachinko” از جنس واقعیت بوده، به همان اندازه تلخ و نیشدار و به همان اندازه شیرین و وسوسه‌انگیز که عمیقاً شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این سریال نه سوالی مطرح می‌شود و نه پاسخی در کار است که بخواهد ذهنتان را درگیر سازد. در واقع ما نظاره‌گر زندگیِ یک خانواده مهاجر و ساده‌ی کره‌ای هستیم که نسل‌های مختلف آن با مشکلاتی در ظاهر گوناگون و در اصل مشابه سروکله می‌زنند. سریال “پاچینکو” یک درام قدرتمند بوده که زندگی را با تشبیهاتی عمیق و جالب به ما نشان می‌دهد که نیازمند دقت بالایی برای درک شدن نمی‌باشند. پشت اکثر سکانس‌های این سریال معنی و مفهومی وجود دارد که اگر با حوصله به تماشای آن بنشینید به مفهوم درونی آنها پی خواهید برد. (ادامه)

سریال Andor فصل اول

بررسی سریال Andor

بررسی سریال Andor فصل اول (تا قسمت آخر)

در اولین برخورد با Andor ممکن است حس نوستالژی به شما دست دهد زیرا دیدن دوباره‌ی دیه‌گو لونا (Diego Luna) در نقش کاسیان اندو می‌تواند یادآور فیلم Star Wars: Rogue One باشد. سریال اندور نیز لحنی متفاوت از دیگر آثار جنگ ستارگان دارد و قیاس Andor با Rogue One نیز اصلاً بجا نیست، زیرا اندور به مانند رمانی است که در قالب یک سریال به نمایش گذاشته است. سه قسمت ابتدایی سریال بسیار سریع همه‌چیز را در کنار هم قرار می‌دهد و سعی می‌کند داستان کاراکتر اصلی را شکل دهد. تِم سریال به مانند فیلم‌های همین سری در دهه‌ی ۹۰ می‌ماند و این موضوع می‌تواند برای مخاطبان قدیمی و آشنایان به شش‌گانه‌ی اول خوش‌آیند باشد و نه چیزِ دیگری، اکشن‌ها و زدوخوردها و همه چیز سریال یادآور فیلم‌های قدیمی سری استار وار است و CGI نیز بخوبی همان حس را در شما ایجاد می‌کند.

انیمه Cyberpunk: Edgerunners

انیمه Cyberpunk: Edgerunners

Cyberpunk: Edgerunners انیمه‌ای که از روی بر یک بازی ویدیویی جاه‌طلبانه و پر باگ ساخته شده نباید یکی از بهترین سریال‌های ۲۰۲۲ باشد، اما اینطور است! این یکی از بهترین انیمه‌های سال 2022 محسوب می‌شود! انیمه‌ای با داستان و شکل و شمایل منحصر به فردش عواقب حیرت انگیزِ فقر در آینده دور را به تصویر کشیده است.

انیمه Chainsaw man فصل اول

نقد و بررسی انیمه‌ Chainsaw Man / مردارّه‌ای

نقد و بررسی انیمه‌ Chainsaw Man / مردارّه‌ای

در قسمت اول سریال مرد اره‌ای با دنجی و سگ شیطانی‌اش پوچیتا که قیافه باحالی دارد و از پیشانی‌اش ارّه بیرون زده آشنا می‌شویم. زندگی دنجی به طرز منزجرکننده‌ای حقارت‌آمیز و به قول خودمان سگی است. حتی نحوه‌ی برخورد یاکوزاها با او این موارد را تقویت می‌کند و او را Inu به معنای سگ خطاب می‌کنند. دنجی مطلقاً هیچ نکته‌ی مثبتی را در زندگی‌‌اش تجربه نکرده است. مادرش بخاطر بیماری نادر قلبی درگذشته و پدر نیز مرده است و اکنون او باید تمام بدهی پدرش به یاکوزا را بپردازد. حدس زدن پایان‌بندی قسمت اول کاملاً ساده است، زیرا نام انیمه Chainsaw Man است و تنها جانور ارّه‌ای داستان پوچیتاست، پس باید منتظر باشیم تا به نحوی پوچیتا با دنجی ترکیب شود… (ادامه)

انیمه Spy x Family فصل اول

بررسی انیمه Spy x Family

بررسی انیمه Spy x Family / روی لبه‌ی تیغ

بررسی انیمه Spy X Family بخش دوم (قسمت سیزده تا بیست و پنج)

انیمه Spy x Family نه هیولا دارد، نه تایتان‌های عجیب و غریب، نه قرار است قهرمانی از یک‌وَر دنیا به سَر دیگرش برود و جهانی را نجات دهد. Spy x Family، ریا، دورویی، دروغ‌گویی، تقلب، دودَره‌بازی و این خصلت‌های کاملاً انسانی را دارد که همه‌ی ما آنها را تجربه کرده‌ایم و شاید (امیدوارم اینطور نباشد) این موارد را در زندگی به کار برده‌ایم. اما به جای درامی خشک و سراسر خشن، Spy x Family کمدی درامی دلنشین، احساسی و دوست‌داشتنی و به قول آنیا دختر بچه‌ی انیمه Kawai (همان Cute در انگلیسی و ناز در فارسی) را تحویل ما می‌دهد… (بررسی کامل)

بهترین سریال‌های دنباله‌دار سال 2022

مینی سریال 1883

بررسی مینی سریال 1883

بررسی مینی سریال 1883 / غرب وحشی

سریال “۱۸۸۳” یک ماجراجویی تمام عیار بوده که روند حوادث داستان و به ویژه شخصیت‌پردازی در آن بسیار درست و بجا پیش می‌رود. پیوند عاطفی شخصیت‌های مختلف سریال و مبارزه‌ی آنها در کنار یکدیگر برای بقا از آن دست داستان‌هایی‌ست که براحتی مخاطبِ علاقه‌مند به درام‌ را مجذوب خودش می‌کند. هرچند در کنار این درامِ قدرتمند که با دیالوگ‌های زیبا و صحنه‌های تراژیکِ پرشمار شکل می‌گیرد. در برخی قسمت‌ها شاهد اتفاقاتی مهیج و غافلگیرکننده نیز هستیم که باعث می‌شود سریال از یکنواختی خارج شود. در این سریال تاثیرگذاری غیرقابل انکار زنان در برهه‌ای از تاریخ آمریکا را مشاهده می‌کنیم که قدرت و استقلال برایشان بکلی بیگانه بود. هرچند برای نمایش این موضوع کمی بزرگ‌نمایی صورت گرفته، اما این مسئله تنها تا جایی که نیاز بوده ادامه پیدا می‌کند. (متن کامل)

مینی سریال The White Lotus

بررسی سریال The White Lotus / نیلوفر سفید

بررسی سریال The White Lotus / نیلوفر سفید

داستان سریال یک هفته از زندگی مسافران پولداری که برای استراحت و تجدیدقوا به تفریگاه “نیلوفر سفید” در جزایر هاوایی آمده‌اند را به نمایش می‌گذارد. با گذشت هر روز جزئیات بیشتری از زندگی این مسافران و کارکنان هتل را نظاره‌گر هستیم. جاییکه رفته رفته لایه‌های تظاهر کنار رفته و خودِ واقعیه افراد نمایان می‌شود. اینجاست که رفتار و عادت‌های زشت انسان مکانی به زیبایی بهشت را به محیطی مسموم و ناراحت‌کننده تبدیل می‌کند و …

سریال Only Murders in the Building فصل دوم

بررسی سریال Only Murders in the Building

بررسی سریال Only Murders in the Building / معمای قتل همسایه

این سریال داستان سه غریبه در آپارتمان مرفه‌نشین آرکونیا در شمال نیویورک را روایت می‌کند که طرفدار پروپاقرص پادکست‌های جناییِ واقعی هستند. پس از مرگ مشکوک یک مرد جوان که در همسایگی آنها و در ساختمان آرکونیا زندگی می‌کرد، این سه نفر تصمیم می‌گیرند که تحقیقات خودشان را درباره‌ی مرگ او آغاز کنند. آنها با کمک یکدیگر یک پادکست جنایی را شروع می‌کنند تا ثابت کنند که برعکس آنچه پلیس گفته این جوان بر اثر خودکشی نمُرده بلکه به قتل رسیده است. آنها معتقدند که قاتل از ساکنین همین ساختمان بوده و تحقیقات خودشان را برروی همسایگانی که به آنها مشکوک هستند، متمرکز می‌کنند. اما همه‌چیز با برملا شدن رازهای قدیمی و سرنخ‌های جدید در مسیر پیچیده‌ای قرار می‌گیرد که…

سریال Ozark فصل چهارم

بررسی سریال Ozark فصل چهارم - نیم فصل دوم

بررسی سریال Ozark نگاه پایانی / اسرار دریاچه‌ی اوزارک

فصل چهارم و پایانی سریال اوزارک در چهارده قسمت و در دو بخش هفت قسمتی پخش شد. در بخش اول فصل پایانی این سریال شاهد اوج‌گیری داستان و شروعی طوفانی هستیم که از همان قسمت نخست غافلگیری‌هایش را شروع می‌کند. سازندگان سریال این فصل را با شروعی وارونه و نمایش سکانسی آغاز کردند که احتمالاً مربوط به بخش دوم و پایانی سریال می‌باشد. سکانسی که سوال‌های بی‌جواب زیادی را برای مخاطب بوجود میاورد و حتی پس از اتمام بخش اول نیز این سوال‌ها بدون پاسخ باقی می‌ماند. درواقع سازندگان با این شیوه، معمایی را در دل داستان برایمان طرح کرده‌اند که در طول این فصل به دنبال حل کردن آن باشیم. روشی کاربردی که باعث می‌شود با دقت بیشتری اتفاقات و حوادث داستان را دنبال کنیم و تنها شاهدی بی‌طرف و خنثی نباشیم. (بررسی کامل)

سریال Peaky Blinders فصل ششم

بررسی فصل ششم سریال Peaky Blinders تا قسمت پایانی

بررسی فصل ششم سریال Peaky Blinders تا قسمت پایانی/ آرامش در پایان

اگر بخواهیم فصل پایانی سریال “پیکی‌بلایندرز” را با توجه به پایان‌بندی‌اش قضاوت کنیم به کلمه‌ی فاجعه خواهیم رسید. درواقع بهتر بود سازندگان نام این فصل از سریال را بجای پیکی‌بلایندرزها، تامی شلبی می‌گذاشتند. اگرچه بدون‌شک شخصیت تامی شلبی با اجرای فوق‌العاده جذاب کیلیان مورفی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل موفقیت جهانی این مجموعه بوده است. اما این دلیلی خوب و قانع‌کننده برای گند زدن به مابقی شخصیت‌های داستان نمی‌باشد! در فصل پایانی این سریال تمام شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان تنها حکم زرق و برق اضافی برروی لباس تامی را دارند! آنها تنها زمانی فراخوانده می‌شوند که یا باید مدح و ستایش وجنات و اُبهت تامی را سر دهند یا اینکه با حماقتشان موجبات بزرگی و قدرت‌نمایی او را فراهم کنند… (بررسی کامل)

بهترین انیمه و سریال های سال 2022

سریال The Boys فصل سوم

بررسی سریال The Boys فصل سوم

بررسی سریال The Boys فصل سوم / طوفانی و میخکوب کننده

معرفی شخصیت ها و بازیگران گروه The Seven از سریال The Boys

جنون‌آمیز و غیرقابل پیش بینی بودن The Boys در تمام لحظات سریال جاری است! هیجان و تعلیقی که تا پوست استخوانتان نفوذ می‌کند! وقتی که هوملندر جلوی دوربین است، چه کسی می‌تواند پیش بینی کند که حرکت بعدی او چه چیزی است؟ او واقعا مثل یک بمب ساعتیِ متحرک است که هر لحظه ممکن است همه چیز و همه کس را ویران کند. جنون او از کودکی‌اش سرچشمه گرفته است. زخم‌های درونی از او یک قهرمان عقده‌ای و سرخورده ساخته است! انگار هنوز کمبودِ نداشتن مادر و پدر و بزرگ شدن در آزمایشگاه دست از سرش برنداشته! با خوردن شیر شاید کمی بتواند درون ناپایدار خود را آرام کند! ولی هر چند گالن شیر هم که به خوردش بدهید او هنوز هم یک مجنون و یک بچه یکدنده‌ی به تمام معناست! زمانی قضیه بدتر می‌شود که این مجنون قوی‌ترین ابرقهرمان داستان باشد! ابرقهرمانی که می‌تواند در کسری از ثانیه هزاران هزار نفر را پودر کند! (بیشتر در مورد هوملندر و گروه هفت بخوانید)

سریال Barry فصل سوم

بررسی سریال Barry فصل سوم

بررسی سریال Barry تا فصل سوم/ آقای سوپر استار

سریال “Barry” از آندست کمدی‌هاست که به هیچ گروه و فرقه‌ای رحم نمی‌کند و تمامی افراد و عقاید تندرو را زیر تیغ انتقادش می‌برد. عملکرد این سریال فصل به فصل بهتر گردیده و تا به اینجای کار شاهد سیر صعودی قابل توجهی در کلیت سریال بوده‌ایم. در فصل سوم می‌بینیم که بری پس از اتفاقاتی که در اواخر فصل قبلی تجربه نمود، دچار فروپاشی احساسی شدیدی شده است. او خودش را در خانه حبس نموده و تنها زمانی که از او خواسته شود به اجبار در اجتماع ظاهر می‌شود. (ادامه)

سریال Stranger Things فصل چهارم

بررسی سریال Stranger Things فصل چهارم

بررسی سریال Stranger Things فصل چهارم

سریال Stranger Things در فصل چهارم بعد از چند قسمت و مخصوصا با آغاز قسمت چهارم به سمت پخته‌تر شدن می‌رود و با رو شدن داستان‌های مرموز در قسمت هفتم همه چیز عالی می‌شود. در حقیقت قسمت هفتم به همه چیز حتی بسیاری از اتفاقات فصل‌های قبلی نیز معنا می‌بخشد. آنتاگونیست سریال را دارای بک‌گراند و دید خاص خود می‌کند. به شخصیت‌ها هدف و هویت تازه‌ای می‌دهد. این قسمت طراحی صحنه و جلو‌ه‌های ویژه سریال را محک می‌زند و به یکباره به یاد فصل اول دوست داشتنی می‌افتید و حتی از بسیاری از جنبه‌ها حتی از فصل اول نیز قوی‌تر عمل می‌کند! در حقیقت قسمت هفتم فصل چهار به قسمت‌های قبلی این فصل نیز جان می‌دهد. بسیاری از بخش‌ها و دیالوگ‌ها را معنی می‌بخشد و در کل امیدمان را به سریال به شدت بالا می‌برد… (بررسی کامل)

انیمه Attack on Titan فصل چهارم (بخش دوم)

نقد و بررسی انیمه Attack On Titan فصل ۴ قسمت اول

بررسی انیمه Attack on Titan فصل چهارم/ تا پایان نیم فصل دوم

سازندگان با اهمیت دادن به جزئیات داستانی در این فصل و دوری از عجله برای تمام کردن داستانشان سنگ تمام گذاشتند. در این نیم فصل ببرِ وحشی‌ای را میبینیم (ارن) که آماده حمله و تکه تکه کردن دشمنانش است، اما سازندگان با بی‌فکری این ببر را رها نمی‌کنند تا خیلی زود همه چیز را بِدَرَد و به نوعی به پایان برساند! مقدمه چینی، ساختن داستان، شخصیت ‌پردازی عمیق از بخش‌های مهمی است که در این فصل به خوبی رعایت می‌شود. سازندگان با عجله به هر آنچه طی سال‌ها به درستی ساخته‌اند حمله نمی‌کنند و اجازه می‌دهند روند داستان به درستی پیش برود و به پختگی مناسب و نتیجه ایده‌آلش برسد… (ادامه)

بهترین انیمه و سریال های سال 2022

بهترین‌های سال 2022

“بهترین سریال جدید سال 2022”

سریال Severance فصل اول

بررسی سریال Severance / فصل اول

خالق: دن اریکسون

محصول شبکه: Apple TV+

تاریخ انتشار: ۹ آوریل تا ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲

بررسی سریال Severance / فصل اول

یک شرکت فن‌آوری به نام لومن، از یک روش پزشکی “تحت عنوان severance” استفاده می‌کند تا خاطرات غیرکاری برخی از کارمندان خود را از خاطرات کاری‌شان جدا کند. این موضوع باعث می‌شود مشکلات هویت عجیبی برای کارمندان بوجود بیاید و در ادامه…

سریال “جدایی” بدون‌شک یکی از بهترین و پیچیده‌ترین سریال‌هایی‌ست که اپل تی‌وی پلاس از آغاز فعالیتش تاکنون تولید کرده است. سریالی که شاید دو سه قسمت طول بکشد تا با فضای خاصش اُخت شوید. اما وقتی تاحدودی با داستان و شخصیت‌های سریال آشنا شوید، برقراری ارتباط با آنها برایتان راحت‌تر می‌شود. داستان سریال به آرامی پیش می‌رود و هیچ شتابزدگیِ بی‌جا و اضافه‌ای در آن دیده نمی‌شود. البته این مسئله باعث یکنواختی و کُندی روایت داستان نشده و همه‌ی عناصر داستان در جای مناسبشان قرار دارند. سریال اطلاعات داستان را با قطره چکان به خوردِ مخاطب می‌دهد و آنها را تا انتها تشنه نگه می‌دارد. اما در عین حال در ساخت و باورپذیر ساختن شخصیت‌ها بسیار ماهرانه عمل می‌کند. این درحالیست که حتی خود شخصیت‌های داستان در بیش‌تر لحظات سریال تقریباً هیچ شناختی از خود واقعی‌شان ندارند! (بررسی کامل)

“بهترین انیمه سال 2022”

انیمه Demon Slayer فصل دوم

بررسی انیمه شیطان کش فصل دوم

خالق: Koyoharu Gotouge

تاریخ انتشار: ۲ ژانویه تا ۱۳ فوریه ۲۰۲۲

بررسی انیمه Demon Slayer فصل دوم / شیطان کش

Ufotable یکی از برجسته‌ترین استودیوهای حال حاضر انیمه سازی است. این استودیو نه تنها صحنه‌های اکشن تماشایی ارائه می‌دهد، بلکه در نمایش صحنه‌های دراماتیک فوق‌العاده عمل می‌کند. حالات چهره‌ی کاراکترها و غم و اندوه آنها بسیار تماشایی است. همینطور سکانس‌های اکشن با لحظات دردناک و درام درآمیخته می‌شود و یک لحظه خوشحال و در لحظه‌ی دیگر استرس را تجربه خواهید کرد. مبارزه‌ی شیطان‌کش‌ها با شیاطین نیز پر افت و خیز ساخته شده است و اگر مانگا را نخوانده باشید، حتی نمی‌توانید پایان مبارزه را تشخیص دهید! نسبت به انیمه‌ی سینمایی Mugen Train استودیوی Ufotable همچنان توانسته سکانس‌های عالی و زبانزد خلق کند. اگر مانگا را خوانده باشید، اقرار خواهید کرد که کیفیت انیمه از مانگا بیشتر است! انیمه‌ی Demon Slayer جزو معدود انیمه‌هایی است که کیفیت انیمه‌اش از مانگا بیشتر است، همین نکته باعث می‌شود که استودیوی Ufotable را ایستاده تشویق کنیم و به یکایک کارکنانش خسته‌نباشید بگوییم. (بررسی کامل)

“بهترین سریال سال 2022”

سریال better call saul فصل ششم

بهترین سریال های سال 2022 (معرفی 25 سریال برتر سال) 1

خالقین: وینس گیلیگان – پیتر گولد

محصول شبکه: AMC

تاریخ انتشار: ۱۸ آوریل تا ۱۵ آگوست ۲۰۲۲

بررسی فصل ششم سریال better call saul  (بررسی قسمتی)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul

داستان کامل سریال Better Call Saul

شگفتی سریالی مانند Better Call Saul به جزئیات هوشمندانه به کار رفته در تصاویر هر سکانس است. اولین صحنه‌ای که در فصل جدید می‌بینیم رقص کراوات‌های جیمی در یک جعبه است. خانه‌ای که جیمی و کیم قصد اجاره کردنش را داشتید را اینبار در حال تخلیه می‌بینیم. فلش فورواردی که به ما گوشزد می‌کند اتفاقات خوشی در انتظار آنها نیست و دردسرهای بزرگی انتظارشان را می‌کشد! این همان بلایی بود که بریکینگ بد سرمان می‌آورد! با وجود اینکه می‌دانستیم قرار است اتفاق بدی سر شخصیت‌های مورد علاقه‌مان بیاید، با این حال دوست داشتیم تا انتهای ماجرا را تجربه کنیم! چون تجربه کردنش برایمان منحصر به فرد و به یادماندنی بود! Better Call Saul در همان سطح کیفی قرار دارد، یعنی می‌داند با ارائه هر پلان و سکانس قرار است چه بلایی سر بیننده بیاورد و چطور او را میخکوب پای سریال تا انتها نگهدارد. سازنده می‌داند چطور تعلیق را با همان صحنه ابتدایی در کل سریال جاری کند و همه چیز را غیرقابل پیش بینی و هیجان انگیز ادامه دهد… (بررسی کامل و قسمتی)

امیدواریم از مطلب بهترین سریال های سال 2022 لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

چرا در مورد سریال فوق العاده خوب و شاهکار westworld نه مطلبی نوشتید و نه تو رنکینگ هست . من خودم فن بی چون چرای برکینگ بد و بتر کال ساول هستم .
ولی وست ورلد هم فوق العادست . مخصوصا اینکه هوش آدم رو ب چالش می کشه برای درک سریال

امین علیرضائی
پاسخ به  محمد

سلام محمد
حتما داریم روش کار میکنیم
یکم تعداد سریالهایی که اومده زیاده و وقت ما هم محدود ولی حتما این لیست به روز میشه و سریالهای بیشتری اضافه میشه
در ضمن در مورد وست ورد مطالب متنوعی داریم که میتونید با یه سرچ پیدا کنید ولی در مورد فصل جدید مطلب در حال تهیه است
ممنون از نظرت