معرفی تمام اژدهایان سریال House of the Dragon (به ترتیب قدرت)

خاندان اژدها، بر اساس تاریخچه جورج آر. آر. مارتین از ظهور و سقوط سلسله تارگرین تحت عنوان آتش و خون، از زمانی که اژدهایان بر آسمان وستروس تسلط داشتند و تا زمانی که یک جنگ داخلی آنها را تا مرز انقراض پیش برد را به نمایش می‌گذارد… اژدهایان در House of the Dragon یکی از نمادهای اصلی سریال محسوب می‌شوند، آنها از نظر جسه، ظاهر و حتی خصوصیات تفاوت‌های زیادی باهم دارند که این بسته به سن و سال، تجربه جنگی و شرایط محیطی آنها متغییر است. به قدری خوب به اژدها در این سریال پرداخت شده که بعضی وقت‌ها فراموش می‌کنیم آنها تنها جلوه‌های ویژه هستند. از همین رو می‌خواهیم در این مطلبِ جداگانه فقط و فقط در مورد آنها صحبت کنیم. اژدهایانی که استرس و هیجان را به سریال تزریق کرده‌اند، موجوداتی که عامل اصلی قدرت خاندان تارگرین هستند و باعث شدند آنها ‌سال‌ها به عنوان قدرت اصلی بر سرزمین وستروس حکومت کنند و همان‌هایی که عامل اصلی انقراض این سلسله نیز محسوب می‌شوند! از همین رو می‌خواهیم در این مطلب در مورد تمام اژدهایانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند صحبت کنیم، تا با خصوصیات بارز هریک از آنها بیشتر آشنا شوید. دقت کنید چیزی خارج از داستان فصل اول خاندان اژدها در این مطلب اشاره نمی‌شود تا از اسپویل احتمالی فصل‌های آینده خاندان اژدها جلوگیری کنیم. پس با مطلب “معرفی تمام اژدهایان سریال House of the Dragon” همراه ما باشید.

مطلب مرتبط: بررسی سریال House of the Dragon (بررسی قسمتیِ فصل اول)

معرفی بازیگران و شخصیت های سریال House of the Dragon

نکته: شاید کلمه اژدهایان درست نباشد چون کلمه خاص را نمی‌توان جمع بست ولی وقتی داریم در مورد جمعی از این موجودات حرف می‌زنیم، مجبوریم از اسم جمع استفاده کنیم، قشنگ‌تر و ساده‌ترش همان اژدهایان بود که در مقاله ذکر شده است.

هشدار اسپویل: “شامل اسپویل از اتفاقات فصل اول سریال خاندان اژدها”

اژدهایانی که تاکنون در سریال ظاهر شدند…

(به ترتیب از قدرتمندترین اژدها)

Balerion the Black Dread

Balerion the Black Dread
تصویری از اسکلت جمجمه بالریون در سریال خاندان اژدها قسمت اول

(قدرتمندترین اژدهای تمام دوران!)

بزرگ‌ترین، کهنسا‌ل‌ترین و البته قوی‌ترین اژدهای تارگرین، بالریون معروف به the Black Dread (وحشت سیاه) توسط اگانِ فاتح به پرواز درمی‌آمد و بعدها به گردان پادشاه ویسریس اول ملحق شد. هنگامی که او در کمال قدرت خود بود، شعله‌های آتشش می‌توانست فولاد و سنگ را ذوب کند و ماسه را به شیشه تبدیل کند! طول بال‌های او به قدری بزرگ و بلند بود که سایه‌اش می‌توانست کل شهرها را در هنگام عبور از بالای سرش فرا بگیرد! دندان‌هایش به اندازه شمشیر بلند بود و آرواره‌هایش به اندازه‌ای بزرگ بود که می‌توانست حتی یک ماموت‌ عظیم را به راحتی ببلعد! در سال ۹۳، بالریون سرانجام رشد خود را متوقف کرد. او تنبل و سنگین شده بود و به سختی بیدار می‌شد. هنگامی که شاهزاده ویسریس تارگرین در آن سال مالکیت اژدها را در اختیار گرفت، اژدها تلاش کرد تا به هوا بپرد اما نتوانست مصافت طولانی‌ای را پرواز کند. اژدهایی با فلس‌های سیاه و قرمز که تا زمان آغاز سریال خاندان اژدها مرده است، اما جمجمه عظیم و باشکوه او در Red Keep (قلعه‌ی پادشاهی کینگزلندینگ) به نمایش گذاشته شده است. بالریون در زمان سلطنت پادشاه جحاریس اول (Jaehaerys I Targaryen) و در حدود دویست سالگی درگذشت.

Vhagar

Vhagar
وِگار غول پیکر در قسمت های مختلف سریال خاندان اژدها ظاهر شده است و این اژدهای قدرتمند نقش اساسی در اتفاقات آینده سریال ایفا خواهد کرد.

(قدرتمندترین اژدهای زنده سریال)

دومین اژدهای بزرگ تارگرین‌ها، وِگار یک اژدهای ماده‌ی باستانی است. او آخرین اژدهای زنده‌ای است که در خلال فتح اگان پرواز کرد، زمانی او به ملکه ویسنیا تارگرین خدمت می‌کرد. وِگار به افتخار خدای والریای قدیمی نامگذاری شده است، لیدی لانا ولاریون ابتدا این اژدها را در اختیار داشت و بعد از مرگش ایموند تارگرین توانست او را کنترل کند. او جنگجویی باتجربه است و در اتفاقات آینده سریال خاندان اژدها نقش اساسی ایفا خواهد کرد.  به گفته تیریون لنیستر، وِگار به اندازه‌ای بزرگ بود که می‌توانست اسبی را به راحتی ببلعد. می‌گویند نفس وِگار آنقدر داغ بود که می‌توانست زره شوالیه را آب کند و او را در داخل زرهش بپزد! در دوره رقص اژدها، (دقیقا همین دوره‌ای که سریال در آن جریان دارد) وِگار تقریبا نزدیک به صد نبرد را تجربه کرده بود! تقریباً به اندازه بالریون بزرگ شده بود و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اژدها در وستروس بود. غرش او چنان قدرتمند بود که می‌توانست پایه‌های Storm’s End را به لرزه درآورد. هیچ اژدهای زنده‌ای نمی‌توانست از نظر اندازه یا درندگی با او برابری کند! او سه برابر اژدهایان جوان‌تر مانند تساریون یا سی‌اسموک بود.

Vermithor

Vermithor
دیمون تارگرین در قسمت پایانی فصل اول House of the Dragon ورمیتور را از خواب بیدار می‌کند.

ورمیتو معروف به «خشم برنز»، سومین اژدهای بزرگ، در تاریخ وستروس است و به عنوان اژدهایی «کهن‌سال و هولناک» توصیف شده است. زمانی جحاریس اول این اژدهای نر را سوار می‌شد. دیمون تارگرین در قسمت پایانی فصل اول House of the Dragon او را از خواب بیدار می‌کند. ورمیتو یک اژدهای برنزی رنگ با بالهای برنزی بود. او از بزرگ‌ترین و مخوف‌ترین اژدهایان تمام دوران بود و تنها بالریون و وِگار از او بزرگتر بودند. در زمان رقص اژدها، ورمیتو تقریباً صد ساله بود و یکی از باتجربه‌ترین اژدهایان آن دوران محسوب می‌شد.

Caraxes

Caraxes

این جانور عظیم الجثه‌ی قرمز و شاخدار که لقبش Blood Wyrm (اژدهای مارپیچ خونین!) است، توسط شاهزاده دیمون تارگرین (مت اسمیت) کنترل می‌شود و به اندازه سوارکارش ترسناک، زیرک و شرور است. کراکسس قرمز، بزرگ و لاغر بود. در نبرد او مهیب، ترسناک و با تجربه بود. اندازه او تقریبا نصف وگار است.
معرفی تمام اژدهایان سریال House of the Dragon

Syrax

سیراکس

سیراکس زرد رنگ، اژدهای ماده‌ی “بزرگ و مهیب” پرنسس رینیرا است. نام او از الهه والریا برگرفته شده است. او به اندازه کراکسس ترسناک یا با تجربه در جنگ نیست. در زمان جنگ داخلی تارگرین‌ها (معروف به رقص اژدهایان) او سال‌ها بود که جنگی را تجربه نکرده بود.

Sunfyre

Sunfyre
سان فایر چند ثانیه‌ای در سریال به نمایش در آمده است.
سانفایر دارای فلس‌ها و شعله‌ای طلایی‌ بود، پس جای تعجب ندارد که این اژدهای نرِ عظیم‌الجثه و مهیب «Sunfyre the Golden» (سانفایر طلایی) نامیده می‌شد. او توسط اگان دوم تارگرین (با بازی تام گلین-کارنی) کنترل می‌شود. از نظر بسیاری سانفایر زیباترین اژدهای تمام دوران بود. سانفایر باشکوه و عظیم بود و علیرغم جوانی، جنگجویی بسیار قدرتمند بود.

Meleys

Meleys
رینیس و ملیز در قسمت ماقبل آخر فصل اول House of the Dragon سروصدای زیادی به پا کردند

ملیز معروف به “ملکه سرخ” اژدهای ماده‌ی پرنسس رینیس (ایو بست)، محسوب می‌شود. ملیز «پیر و حیله‌گر، تنبل اما ترسناک» توصیف شده است. رینیس و ملیز در قسمت ماقبل آخر فصل اول House of the Dragon سروصدای زیادی به پا کردند و شما می‌توانید بخشی از قدرت او را در بخش پایانی قسمت نهم مشاهده کنید. ملیز فلس‌های قرمز و غشایی صورتی روی بال‌هایش داشت و به همین دلیل نام مستعار، ملکه سرخ را دریافت کرده بود. شاخ و پنجه‌های او مانند مس درخشان بود. او سریع‌ترین اژدهای تمام دوران است و به راحتی می‌تواند از کراکسس و وِگار پیشی بگیرد و این می‌تواند برتری خاصی در نبردها به او بدهد.

 معرفی تمام اژدهایان سریال House of the Dragon

Seasmoke

Seasmoke

این اژدهای خاکستری و سفید در طول دوران رقص اژدها هنوز نسبتاً جوان است و در این دوره با سر لینور ولاریون (جان مک میلان) پیوند می‌خورد. سی‌اسموک در طول نبرد با Crabfeeder در فصل اول، قسمت سوم ظاهر می‌شود. او یک اژدهای نقره‌ای مایل به خاکستری کم رنگ بود.

Dreamfyre

Dreamfyre

این اژدهای نقره‌ای و آبی در زمان‌های مختلف، اژدهای شاهزاده رینا تارگرین و ملکه هلنا تارگرین (فیا سابان) بود. او  به اندازه کافی بزرگ بود که رینا تارگرین دوازده ساله بتواند او را سوار شود. او اژدهایی باریک با فلس‌های آبی کم رنگ و شاخ‌های نقره‌ای بود.

Vermax

Vermax

اژدهای نر جوان ورمکس، که توسط شاهزاده جاکریس ولاریون (هری کولت) کنترل می‌شود. این اژدهای سبز برای مدت کوتاهی در طول فصل اول نمایش داده می‌شود.

Arrax

Arrax

اژدهای نر جوانی که گفته می‌شود پنج برابر کوچکتر از وگار است، او اژدهای شاهزاده لوسریس ولاریون (الیوت گریهولت) بود. آراکس در قسمت پایانی فصل اول House of the Dragon نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معرفی تمام اژدهایان سریال House of the Dragon 

اژدهایانی که تاکنون در سریال ظاهر نشدند ولی احتمالا در آینده آنها را ببینیم.

Tessarion

“ملکه آبی” اژدهای شاهزاده دیرون تارگرین است، نقشی که هنوز در سریال خاندان اژدها انتخاب نشده است. گفته می‌شود این اژدهای ماده دارای شعله‌های آبی رنگ است. او از دریمفایر و سانفایر جوانتر است. تساریون یک اژدهای آبی زیبا بود. بال‌های او به رنگ کبالت تیره بود، در حالی که پنجه‌ها، سر و فلس‌های شکم‌اش به رنگ مس درخشان بودند. شعله‌های آتش او نیز به رنگ آبی کبالتی بود. او از وگار، دریم‌فایر و سانفایر جوان‌تر بود.

Tyraxes

تایرکسس، اژدهای شاهزاده جافری ولاریون، به بزرگی ورمکس و آراکس نبود. در زمان رقص اژدها، او به تازگی قادر به پرواز مسافت‌های طولانی با سوار شده بود، اما هنوز به اندازه کافی برای نبرد بزرگ نشده بود

Moondancer

مون دنسر به عنوان یک اژدهای ماده «لاغر اندام و زیبا» لقب گرفته، او اژدهای کوچک ولی سریع بانو بائلا تارگرین است. او اژدهای سبز کم رنگ باریکی بود. او هم در آسمان و هم روی زمین بسیار سریع بود.

Silverwing

سیلوروینگ یک اژدهای ماده‌ی نقره‌ای از خاندان تارگرین بود. او توسط ملکه آلیسان تارگرین کنترل می‌شد.

Morghul

این اژدهای جوان به شاهزاده Jaehaera Targaryen (دختر اگان دوم) متصل بود.

Shrykos

این اژدهای ماده به شاهزاده جاهریس تارگرین، پسر اگان دوم پیوند خورده است.

 توضیحات بیشتر و موردهای بیشتر از اژدهایان خاندان اژدها بعدا به مطلب اضافه خواهد شد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرشام
آرشام

سانفایر در کدوم قسمت بود ؟

صدرا
صدرا

کانیبال از بالریون بزرگتر بوده؟

حمید
حمید

مقاله جذابی بود و به نظرم احتمال داره اژدهای کانیبال هم تو سریال زنده باشه که اگه حضور داشته باشه واقعا خفن میشه فصل های بعد

مسعود
مسعود

مقاله جالبی بود مخصوصا اینکه در اینده قراره جنگ اژدهایان اتفاق بیفته. فکر کنم خیلیامون دوست داشته باشیم بدونیم قدرت های خاص در سرزمین وستروس مثل اسکین چینج و سبزبین و کلاغ سه چشم و پیشگوها (مثل هلینا) دقیقا چی هستن؟ اگه در این زمینه بتونی یه مقاله درست کنی عالی میشه