معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین سریال‌های چند سال اخیر که اکنون به طور کامل به اتمام رسیده‌اند و تمام فصل‌های آنها منتشر شده و در دسترس است، آشنا کنیم. اگرچه ممکن است داستان‌ این سریال‌ها به شکل و شمایل مختلفی مانند اسپین آف دنباله‌دار شده باشد اما داستان‌ اصلی به طور کامل به اتمام رسیده و با خیال راحت می‌توانید به دیدن آنها بپردازید. اگر در ساعت هفت مطلبی در مورد سریال مورد نظر وجود نداشته باشد، در این مطلبِ به خصوص، بررسی کوتاه و انحصاری از آن خواهید خواند. در ادامه با معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید در خدمت شما هستیم. (این مطلب جدید با سریال‌های اتمام یافته برتر بیشتری در آینده نزدیک به روز خواهد شد)

اگر سریالی به هر دلیلی دنباله‌دار شود از لیست تا کامل شدن آن حذف خواهد شد، همینطور اگر سریالی قبل از اتمام توسط سازنده کنسل شود در این لیست قرار نمی‌گیرد… 

دقت کنید که مینی سریال‌ها در این مطلب جایی ندارند و در مقاله‌ی جداگانه‌ای (یعنی: بهترین مینی سریال ها) به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

در این مطلب سریال‌هایی که به تازگی تمام شده در بالا و سریال‌های قدیمی‌ترِ برتر در پایین لیست قرار گرفته‌اند… 

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح

سریال Attack On Titan 

بررسی قسمت آخر انیمه Attack On Titan

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2013 تا 2023 در چهار فصل و در مجموع در 98 قسمت (24 دقیقه‌ای) از شبکه HBO منتشر شده است.

نبردی که قرار است پایان‌دهنده‌ی همه‌ی جنگ‌ها باشد در حال رخ دادن است و توقفی ندارد. ارتشی از تایتان‌های غول‌پیکر بر روی زمین با هر قدم مرگ را برجا می‌گذارند و ترس را برای آنها که می‌دانند روزی مانند مور زیرا پای آنها به خاکی که از آن زاده شده‌اند برخواهند گشت، هدیه می‌کنند. تایتان‌هایی که تحت فرمان Eren همه چیز را در کام خود می‌بلعند و آن سیمای دهشتناک Eren خود نشان از واقعیت این کابوس وحشتناک دارد. Eren همان پسربچه‌ی قسمت اول از شیگانشینا که خورده شدن مادرش توسط تایتان‌ها را به چشم دید، اکنون خود تبدیل به همان کابوسی شده است که قسم خورد تا آخرین دانه‌ی آنها را بکشد. حال Eren قصه‌ی ما تبدیل به تایتان موسس شده است و چنان جهان را در می‌نوردد که انگار این سیاره زیستگاه هیچ موجود زنده‌ای نبوده است. (بررسی کامل)

مطالب مرتبط با انیمه حمله به تایتان:

سریال Barry 

بررسی سریال Barry فصل سوم

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2018 تا 2023 در چهار فصل و در مجموع در ۳۲ قسمت (۲۶ تا ۳۴ دقیقه‌ای) از شبکه HBO منتشر شده است.

سریال بری درباره‌ی یک سرباز کهنه‌کار و بسیار حرفه‌ای است که پس از بازگشت از جنگ توسط یکی از دوستان پدرش برای آدمکشی اجیر می‌شود. پس از آنکه بری توسط یک رئیس مافیا برای کشتن یک بازیگر تئاتر اجیر می‌شود و او به لس‌آنجلس می‌رود،زندگی او دچار تحولی عظیم می‌گردد. بری پس از مشاهده‌ی دنیای تئاتر و سینما و اجرای ناخواسته‌ی نقشی کوتاه در یک نمایش مسیری جدید را برای زندگیش متصور می‌شود. اما گذشته‌ی تاریکش و افرادی که از این گذشته می‌باشند، باعث می‌شوند تا بری برای تغییر مسیرش راهی دشوار را طی کند که …. (بررسی کلی سریال)

سریال Succession 

بررسی سریال succession

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2018 تا 2023 در چهار فصل و در مجموع در ۳۹ قسمت (۴۶ تا ۸۸ دقیقه‌ای) از شبکه HBO منتشر شده است.

سرانجام سریال “Succession” پس از پنج سال و چهار فصل به کار خودش پایان داد. سریالی که از همان آغاز راه با استقبال خوبی از سوی منتقدین روبرو گردید و توانست فصل به فصل مخاطبین را نیز وادار به ستایش داستان و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌اش کند.بطورکلی سریال “وراثت” به ما نشان داد که می‌شود با شخصیت‌پردازی مناسب یک داستان متوسط و معمولی را به سریالی تحسین‌برانگیز و خارق‌العاده تبدیل نمود. کاری که خالقین این مجموعه انجام دادند بسیار قابل تمجید می‌باشد، آنها هیچگاه از مسیری که برای داستانشان ترسیم کرده بودند خارج نشدند و حتی شهرت و نقدهای مثبتی که سریال در طول این سالها دریافت نمود آنها را وادار به تغییر پایان‌بندی بینظیرشان نکرد. اینکه بتوانید داستانی را که انتهای آن تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی بوده را به نحوی تعریف کنید که مخاطب از دیدن آن سیر نشود یک هنر به تمام معنا بوده که سازندگان این اثر به زیبایی هرچه تمام‌تر آنرا به اجرا گذاشتند. در آخر باید گفت که اگر سریال “وراثت” را با حوصله دنبال کنید از تماشای آن بسیار لذت خواهید برد، در غیراینصورت یک تجربه فراموش‌نشدنی و تامل‌برانگیز را از دست داده‌اید. تجربه‌ای که کمک می‌کند بیش‌تر به پیرامون خودتان نگاه کنید و روابط کاری و خانوادگی‌تان را به هیج عنوان باهم قاطی نکنید. تجربه‌ای که باعث می‌شود نگاهتان به ثروت و قدرتی که به انسان می‌دهد عوض شده و جور دیگری به این مسئله نگاه کنید. پس در نتیجه ما دیدن این سریال جذاب و دیدنی را به همه شما دوستداران فیلم و سریال توصیه می‌کنیم. (بررسی فصل چهارم)

مطالب مرتبط با سریال وراثت:

سریال Ted Lasso 

مورد انتظارترین سریال های سال 2021 / Ted Lasso(فصل دوم)

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2020 تا 2023 در سه فصل و در مجموع در ۳۴ قسمت (۲۹ تا ۷۸ دقیقه‌ای) از شبکه Apple TV+ منتشر شده است.

تد لسو همچنان یکی از بهترین سریال‌های طنز ساخته شده در سال‌های اخیر می‌باشد. در عین اینکه این فصل داستان‌های اضافه و غیرضروری زیادی را در خود جا داده بود، اما در نهایت چند قسمت‌ پایانی سریال همان چیزی بود که انتظار داشتیم و به یکباره شخصیت‌ها و اتفاقات جان می‌گیرد و عمیق‌تر از همیشه می‌شوند. سریال تد لسو طوری ساخته شده که سرمربی تد لسو و تیمش در اصل به تیم شما بدل می‌شود و همدلی بازیکنانِ تیم و همینطور مهربانی و خاص بودن مربی‌شان شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. انگار شما نیز بخشی از بدنه‌ی این تیم هستید و از موفقیت یا شکست آنها خوشحال یا ناراحت می‌شوید. با دیدن تد لسو یک لبخند و یک حس خوب از ته دل گیرتان می‌آید. این دیگر از آن سریال‌ها نیست که به این راحتی‌ها فراموشش کنید، پس از دیدن این سریال چه فوتبال دوست داشته باشید چه نداشته باشید تد لسو یکی از بهترین‌های لیست شما خواهد بود. (بررسی کامل)

سریال Walking Dead 

بررسی فصل یازدهم سریال Walking Dead / پایان نیم فصل دوم

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2010 تا 2022 در یازده فصل و در مجموع در ۱۷۷ قسمت (۴۱ تا ۶۷ دقیقه‌ای) از شبکه AMC منتشر شده است.

در طول سال‌ها واکینگ دد به بخشی از زندگی ما بدل شد. دقایق تلخ و تاریک سریال در آخر همیشه با یک اتفاق خوش و شیرین به پایان رسید و امید زندگی را در وجودمان تقویت کرد. با اینکه انتقادهایی به فصل‌های آخر سریال داشتیم و داریم اما دلیل نمی‌شود که نگوییم واکینگ دد یکی از بهترین سریال‌های تاریخ است. سریالی که توانست در طول یازده فصل شخصیت‌های مختلفی را برایمان زنده کند… و شرایط هولناکی را برای تک تک آنها بوجود بیاورد… شخصیت‌هایی که هیچگاه از خاطرمان بیرون نخواهند رفت. در مورد منفورترین شخصیت سریال نیگان صحبت می‌کنیم که نشان داد حتی بدترین انسان‌ها نیز می‌توانند تغییر کنند، در مورد موتور سوار دوست داشتنی و فداکار داریل صحبت می‌کنیم که همه چیزش را فدای دوستانش کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای تمام دوران شد. البته در مورد شخصیت ضعیف و شکننده‌ای به نام کارول صحبت می‌کنیم که تبدیل به قدرتمندترین کاراکتر سریال شد و بسیاری از شخصیت‌ها که هرکدام اثری رویمان گذاشتند و خاطراتشان هیچگاه از ذهنمان بیرون نمی‌رود چراکه به بخشی از ما تبدیل شده‌اند… (بررسی کامل فصل یازدهم)

مطالب مرتبط با سریال مردگان متحرک:

سریال  better call saul 

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح 1

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2015 تا 2022 در شش فصل و در مجموع در ۶۳ قسمت (۴۲ تا ۶۹ دقیقه‌ای) از شبکه AMC منتشر شده است.

به بتر کال ساول به سادگی می‌توانیم لقب شاهکار بدهیم، این سریال یکی از پرجزئیات‌ترین، سینمایی‌ترین و عمیق‌ترین سریال‌های تمام دوران است! از داستانِ زندگیِ شخصیِ جیمی مک گیل تا تبدیل شدنش به ساول گودمن که در بوجود آوردن امپراطوری‌ کریستالِ آبی نقشی پررنگ داشت و در آخر دوباره تبدیل شدنش به جیمی به واسطه معجزه عشق را در این سریالِ تکرارنشدنی تجربه کردیم… بترکال ساول شاید بهترین سریال تاریخ نباشد، اما قطعا بهترین اسپین آف تاریخ است! (بررسی کامل فصل آخر) (امین)

مطالب مرتبط با سریال بترکال ساول:

سریال Ozark

Ozark (فصل چهارم)

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2013 تا 2022 در چهار فصل و در مجموع در ۴۴ قسمت (۵۱ تا ۸۰ دقیقه‌ای) از شبکه Netflix منتشر شده است.

خلاصه داستان: پس از آنکه برنامه پول‌شویی برای کارتل مواد مخدر مکزیکی با مشکل مواجه می‌شود. یکی از مشاورین مالی به نام “مارتی بِرد” که در این کار سهیم می‌باشد. برای نجات دادن زندگی خود و خانواده‌اش پیشنهاد نقشه‌ای بزرگتر را برای پول‌شویی در یک منطقه بومی به نام “اوزارک” در مرکز میزوری می‌دهد. پس از موافقت کارتل با این نقشه مارتی به همراه همسرش وندی و فرزندانش شارلوت و جوناه راهی دریاچه اوزارک می‌شود. آنها بلافاصله پس از رسیدن به میزوری وارد روابطی پیچیده با خانواده‌های لنگمور و اِسنل می‌شوند. همچنین مارتی برای انجام نقشه‌هایش با مافیای کانزاس سیتی نیز ارتباط برقرار می‌کند. اما در ادامه… (ادامه) (وحید)

مطالب مرتبط با سریال اوزارک:

سریال Peaky Blinders

همه چیز در مورد فصل ششم سریال Peaky Blinders

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2013 تا 2022 در شش فصل شش قسمتی و در مجموع در ۳۶ قسمت (۵۵ تا ۶۵ دقیقه‌ای) از شبکه BBC منتشر شده است.

 پیکی بلایندرز سریالی درام جنایی‌ست که برای اولین بار در تاریخ 12 سپتامبر 2013 از شبکه BBC Two منتشر شده است. سازنده و نویسنده اصلی این سریال “استیون نایت” (Steven Knight) است و کارگردانی هر فصل از این سریال به عهده کارگردان‌ متفاوتی بوده است. پیکی بلایندرز داستان یک خانواده گانگستر ایرلندی در سال 1919، چند ماه پس از پایان جنگ جهانی اول در بیرمنگام انگلستان را روایت می‌کند. داستان اصلی سریال جاه طلبی‌های رئیس حیله‌گر این باند تامی شلبی (کیلین مورفی) را روایت می‌کند و فراز و فرودهای زندگی این شخصیت‌ را به شکلی عمیق به نمایش می‌گذارد. (وحید)

مطالب مرتبط با سریال پیکی بلایندرز:

سریال Money Heist

بررسی سریال Money Heist فصل دوم تا چهارم

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2017 تا 2021 در پنج فصل و در مجموع در ۴۱ قسمت (۴۲ تا ۷۶ دقیقه‌ای) از شبکه Antena 3 و Netflix منتشر شده است.

سریال سرقت پول (money heist) از جمله پرطرفدارترین سریال های غیر انگلیسی زبان با ژانری مهیج و پلیسی از شبکه‌ی نتفلیکس است. این سریال تولید کشورِ اسپانیا است و بعد از پخشِ فصل سوم و بازدید بسیار بالا شرکت نتفلیکس پخش آن را برعهده گرفته است. نام اصلی سریال در زبان اصلی (papel la casa de) است و به معنای خانه کاغدی اما در نسخه جهانی به نام سرقت پول شهرت یافته و عرضه شده است.

بررسی کوتاه: داستان سریال Money Heist با ایده‌ای جدید شروع می‌شود، ایده‌ای که پایه هایش را از کلیشه‌ی تکراریِ سرقت و گروگانگیری وام میگیرد اما با تفاوت‌ها و خط داستانی کاملا متفاوت. همانطور که در ابتدای سریال می‌بینیم سارقان برای پوشاندنِ چهره‌ی خود از ماسکی استفاده میکنند که چهره “سالوادور دالی” بر آن نقش بسته است. این به دو دلیل است، اولی از آن جهت که “سالوادور دالی” یک نقاش اسپانیانی است و دلیل دوم اینکه نقاشی و سبک های او سورئال بوده است، کاملا مشابه سرقت افراد گروه که به نوعی غیرقابل باور و شگفت انگیز طراحی شده است!

داستان در هر قسمت مملو از گره و چالش هاست. چالش‌هایی که بیشتر متوجه گروه سارقین است. گروه در طول داستان درگیر و اسیرِ عواطف و احساسات خود هستند و ما در روند روایتی سریال با بیوگرافی و خصوصیات شخصیت‌ها بیش از پیش آشنا می‌شویم و دلیل مشکلات پیش آمده در طول داستان را بیشتر درک می‌کنیم. در داستان به تمام ابعاد و خمیر مایه‌ی شخصیت‌ها به خوبی پرداخته شده‌است و هیچ شخصیتی کاملا سیاه و یا سفید نیست و این باعث شده کارکترها از سوی مخاطب طرد نشوند و با هرکدام از آنها بتوان احساس همدردی کرد و هرچه بیشتر به آنها متصل شد. (روژین دارین)

مطالب مرتبط با سریال سرقت پول:

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح

سریال lucifer

مورد انتظارترین سریال های سال 2021 / Lucifer

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2016 تا 2021 در شش فصل و در مجموع در ۹۳ قسمت (۴۲ تا ۶۵ دقیقه‌ای) از شبکه Fox و Netflix منتشر شده است.

…مطلب اختصاصی که برای همین صفحه آماد شده است…

بینندگان سریال لوسیفر شامل دو گروه می‌شوند: دسته اول که به شکلی فنی و عمیق و حساس سریال را رصد می‌کنند و دسته دوم بینندگانی که حساسیت کمتری به خرج میدهند و لذت بردن از تماشای سریال را به عمیق شدن و ایراد گرفتن از آن ترجیح می‌دهند. طرفداران سریال لوسیفر دسته دوم هستند! لوسیفر سریال فانتزی و درام است که پس از فراز و نشیب‌های بسیار با پخش فصل ششم به کار خود پایان داد. خالق لوسیفر نیل گیمن می‌باشد و برداشتی از کمیک های DC می‌باشد.

سه فصل ابتدایی سریال لوسیفر از طریق شبکه فاکس پخش شد و در اقدامی پر سر و صدا و در کمال تعجب در سال ۲۰۱۸ فاکس ساخت لوسیفر را پس از ۳ فصل متوقف کرد! این اتفاق منجربه اعتراض طرفداران شد و توییت #لوسیفر را نجات دهید. به طرز عجیبی ترند شد تا در نهایت نتفلیکس به عنوان ناجی پا به میدان گذاشت و این سریال را برای فصل چهارم در ۱۰ قسمت تمدید کرد. پس از استقبال مجدد و ادامه‌دار طرفداران از لوسیفر نتفلیکس به ساخت این مجموعه ادامه داد و خیانت فاکس به لوسیفر را با ۳ فصل شیرین دیگر و پایانی دل‌نشین بر داستان لوسیفر دوست داشتنی جبران کرد. سریال لوسیفر بی‌اشتباه نیست اما دوست داشتنی است، لوسیفر عمیق نیست اما فانتزیِ داستانی آن شما را به دنبال خود می‌کشد، بازیگران آن بی‌نظیر نیستند و در بعضی از قسمت‌ها حتی ضعیف هم ظاهر می‌شوند اما سریال لوسیفر به خاطر داستان فانتزی‌ای که دارد چشمان شما را به تمام ایرادات فنی خود خواهد بست و دل شما را می‌برد.

خلاصه داستان: لوسیفر مورنینگ استار با هنرنمایی تام آلیس فرزند یاقی خداست که پس از شورش علیه خداوند و میلیون‌ها سال حکومت بر جهنم تصمیم به سفر به زمین جهت تفریح و سرگرم کردن خود می‌گیرد! در این حین با کاراگاه کلویی دکر با بازی لارن جرمن آشنا شده و داستان لوسیفر و همکاری عجیب و غریب او و کلویی در حل پرونده های جنایی آغاز می شود و…

پایان بندی لوسیفر: شاید بتوان گفت  پایان بندی سریال لوسیفر هر نتیجه‌ای می‌گرفت، با توجه به نجات یافتن از کنسل شدن در فصل سوم و ادامه یافتن آن، طرفداران به آنچه که می‌خواستند رسیدند و این که سریال مورد علاقه آنها نه تنها کنسل نشد بلکه ۳ فصل خوب دیگر را تجربه کرد رضایت بخش و ایده آل می‌باشد. سریال لوسیفر پایان بندی زیبا و دل نشینی دارد و حال خوبی را برای طرفدارانش به یادگار گذاشت، لبخندی شاد با چشمانی اشک آلود!(مسعود)

سریال Vikings

بررسی سریال Vikings

تعداد فصل، قسمت‌ها و سال انتشار: این سریال از سال 2013 تا 2020 در شش فصل و در مجموع در ۸۹ قسمت (۴۵ تا ۵۰ دقیقه‌ای) از شبکه History – Netflix و Prime Video منتشر شده است.

خلاصه داستان: این سریال درباره‌ی حماسه‌های یکی از معروف‌ترین قهرمانان وایکینگ‌ها یعنی “راگنار لودبروک” و خاندانش می‌باشد. سریال از دوران جوانی راگنار شروع شده و به چگونگی رسیدنش به قدرت و ماجراجویی‌ها، نبردها و فتوحاتش می‌پردازد. داستان این سریال با چگونگی تبدیل شدن راگنار لودبروک از یک کشاورز ساده به جنگجویی بزرگ و مشهور که با یورش به انگلستان و فرانسه اروپا را غرق در وحشت می‌کند، ادامه می‌یابد. همچنین در این سریال داستان دیگر قهرمانان وایکینگ‌ها و همینطور زندگی و نبردهای پسران راگنار را نیز دنبال می‌کنیم که….

بررسی کوتاه: در سریال Vikings داستان یکی از پادشاهان افسانه‌ای وایکینگ‌ها یعنی “راگنار لودبروک” و پسرانش را در خلال دوران طلایی وایکینگ‌ها دنبال می‌کنیم. هرچند این سریال مرجعی موثق و تاریخی ندارد و بسیاری از شخصیت‌های آن حتی خود شخصیت راگنار لودبروک نیز وجودشان بصورت مستند ثابت نشده است، اما تماشای آن اطلاعاتی جالب از شیوه‌ی زندگی و دغدغه‌های اقوام وایکینگ در اختیارتان قرار می‌دهد که بسیار جالب و قابل تامل است. سریال “Vikings” جزو محبوب‌ترین سریال‌های دنیا در دهه‌ی گذشته بوده است. سریالی که داستانی جذاب و پر افت‌ و خیز را از مردمان سرزمین اسکاندیناوی برایمان بازگو می‌کند. داستانی از قهرمانان، افسانه‌ها و حوادث واقعی و غیرواقعی که شما را غرق در خیالات و هیجانات لذت‌بخشش می‌کند. بطورکلی سریال وایکینگ‌ها جزو آثار ارزشمند و محبوب تلویزیون بوده است که خاطرات زیادی را برایمان رقم زده است. همینکه بتوان پس از به پایان رسیدن یک سریال به تماشای دوباره آن فکر کرد، یعنی پخش آن سریال موفقیت‌آمیز بوده است و مطمئناً سریال Vikings جزو این دسته سریال‌ها می‌باشد. (وحید)

مطالب مرتبط با سریال وایکینگ‌ها:

سریال Dark

سریال Dark فصل دوم

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2017 تا 2020 در سه فصل و در مجموع در ۲۶ قسمت (۴۴ تا ۷۳ دقیقه‌ای) از شبکه Netflix منتشر شده است.

شهر ویندن دوباره هدفِ داستانی پیچیده، مرموز و علمی تخیلی قرار گرفته‌است. در میان مه غلیظش و در جای جای جنگل، برکه، نیروگاه و تمام بخش‌هایش، همه‌ی مردم شهر را در یک چرخه‌ی بی‌انتهایی از اتفاقات گرفتار کرده‌است. Dark، سریال پرجزئیاتی‌ست و نه تنها داستان شخصیت‌هایش را بازگو می‌کند بلکه یک شهر با تمام جزئیاتش را خلق کرده و یک اتمسفر منحصر به فرد بوجود آورده‌‌ است. به طوری که شما فراتر از یک سری شخصیت، به کل سرنوشت مردم این شهر و چرخه‌ای که در آن گرفتارند علاقه‌مند می‌شوید… چرخه‌ای که به آخر الزمان و نابودی دنیا متصل شده‌است. سریال Dark داستان مردم شهر ویندن در سه مقطع زمانی گوناگون و البته دو جهان موازی را برایتان بازگو می‌کند. شخصیت‌های سریال مانند مهره‌های شطرنج می‌مانند که باید مکان و محل درست آنها را در طول سفری که در داستان اتفاق می‌افتد بشناسید تا به درک بهتری از داستان کلی سریال برسید. (امین)

مطالب مرتبط با سریال دارک:

سریال Mr Robot

بررسی سریال Mr robot

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2015 تا 2019 در چهار فصل و در مجموع در ۴۵ قسمت (۴۰ تا ۶۵ دقیقه‌ای) از شبکه USA Network منتشر شده است.

داستان کلی سریال آقای ربات در مورد جوانی ساکن نیویورک به نام الیوت الدرسون (رامی ملک) است که در یک شرکت امنیتی به عنوان مهندس امنیت سایبری مشغول کار است. او با اضطراب‌های اجتماعی و اختلال‌های هویتی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند و روند فکری او به شدت تحت تاثیر توهم و پارانویا قرار گرفته است. وقتی او توسط یک آنارشیست شورشی معروف به “آقای ربات” استخدام می‌شود مسیر زندگی او به شکل کلی تغییر می‌کند و … (مسعود)

مطالب مرتبط با سریال آقای ربات:

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح

سریال Fleabag

سریال فلیبگ(Fleabag)یک مجموعه کمدی-درام انگلیسی محصول شبکه BBC میباشد.

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2016 تا 2019 در دو فصل و در مجموع در ۱۲ قسمت (۲۳ تا ۲۸ دقیقه‌ای) از شبکه BBC Three منتشر شده است.

خلاصه داستان: فلیبگ داستان دختری جوان که صاحب کافه‌ای در شهر لندن می‌باشد را برایمان بازگو می‌کند. او آشکارا با مشکلاتی همچون تنهایی، افسردگی، بی پولی و معضلات جنسی دست و پنجه گرم می‌کند. فلیبگ که به تازگی بهترین دوستش را از دست داده در تلاش است تا کافه‌ای را که به همراه او تاسیس کرده را از ورشکستگی نجات دهد. همچنین او سعی دارد به زندگی شخصی و روابطش نظم دهد اما….

سریال Fleabag خیلی زود شما رو درگیر می‌کند و احساسِ بودن در یک تئاتر یک نفره را به شما می‌دهد. لحظاتی که نقش اصلی سریال(فلیبگ) مستقیما با دوربین صحبت می‌کند بسیار دلنشین و بامزه کار شده است. این باعث می‌شود از همان شروع سریال شما با شخصیت فلیبگ ارتباط خوبی برقرار کنید. البته این اولین بار نیست که در یک سریال بازیگر رو به دوربین با تماشاچیان صحبت می‌کند (شکستن دیوار چهارم) نزدیکترین نمونه این کار سریال خانه پوشالی (House of Cards) می‌باشد که در آن شخصیت فرانک آندروود (کوین اسپیسی) لحظاتی را مستقیماً رو به دوربین صحبت می‌کرد که لحظاتی ناب و تماشایی را برایمان به یادگار گذاشت. اما از حق که نگذریم فیبی والر بریج اینکار را بسیار شیرین از آب درآورده است… (وحید)

مطالب مرتبط با سریال فلیبگ:

سریال Game of Thrones

بهترین سریال های پایان یافته/ Game of Thrones

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2011 تا 2019 در هشت فصل و در مجموع در ۸۳ قسمت (۵۰ تا ۸۲ دقیقه‌ای) از شبکه HBO منتشر شده است.

بادهای سرد نزدیک و نزدیک می‌شوند و به مغز استخوان نفوذ می‌کنند. حکایتِ آمدنِ زمستان نیست، این سرزمین همیشه سرد و یخ زده بوده است ولی اکنون این سرما حتی در برابر بدن قویترین انسان‌های این سرزمین نیز قابل نفوذ است. مرگ همین نزدیکی در حال پرسه زدن است. انگار زندگی یخ زده است و ناامیدی است که در دل همه شکوفه زده است…

اینجا در ‘وینترفل‘ با هر قدم که شاه شب نزدیک‌تر می‌شود زندگی و امید در این شهر کمرنگ‌تر و بی‌روح‌تر می‌شود. چند وقتی است که همه دور هم در این شهر جمع شده‌اند تا قدرت زندگی را در برابر مرگ محک بزنند. اینکه چه کسی پیروز می‌شود اهمیتی ندارد، مهم تا آخرین قدم ایستادن است… بدون امید روح انسان یخ می‌زند… (امین)

مطالب مرتبط با سریال گیم آف ترون:

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح

سریال Person of Interest

بررسی سریال Person of Interest

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2011 تا 2016 در پنج فصل و در مجموع در ۱۰۳ قسمت (۴۳ دقیقه‌ای) از شبکه CBS منتشر شده است.

داستان سریال مظنون داستان یک هکر نخبه و میلیاردر به نام “هارولد فینچ” است که پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر هوش مصنوعیی را برای دولت آمریکا ساخته که با زیرنظر گرفتن تمامی حرکات مردم می‌تواند قبل از وقوع یک حادثه تروریستی یا قتل آن را پیش بینی کند و در سریال با نام ماشین شناخته می‌شود. ماشین علاوه بر هشدارهای مرتبط به حوادث تروریستی یک سری شماره و هشدار نیز به عنوان شماره‌های نامرتبط را نیز شناسایی می‌کند که در واقع خطر یا اتفاقات بعدی را پیش‌بینی می‌کند که به عموم مردم مربوط است و مرتبط به امور ملی و دولت نمی‌شود. بنابراین دولت هیچ دخالتی در آنها نمی‌کند و نسبت به آنها بی‌تفاوت است. دغدغه اصلی هارولد همین شماره‌های نامرتبط است و وجدان و انسان دوستی به او اجازه نمی‌دهد نسبت به این شماره‌ها بی‌تفاوت باشد به همین دلیل به سراغ جان ریس می‌رود و… (مسعود)

مطالب مرتبط با سریال مظنون:

سریال Breaking Bad

بررسی سریال Breaking Bad

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2008 تا 2013 در پنج فصل و در مجموع در ۶۲ قسمت (۴۳ تا ۵۸ دقیقه‌ای) از شبکه AMC منتشر شده است.

خلاصه داستان: “والتر وایت” معلم شیمی ساده دبیرستان است که با همسرش “اسکایلر وایت” و پسر معلولش “والتر وایت جونیور” زندگی می‌کند. او زندگی روتینی دارد، روز‌ها به مدرسه می‌رود و بعد از مدرسه برای کسبِ درآمدِ بیشتر برای درمانِ پسرِ معلول و البته پس انداز برای کودک در راهش در یک کارواش به عنوان صندوق‌دار فعالیت می‌کند. البته والتر در حقیقت یک نابغه‌ی شیمی‌ است که در طول زندگیِ ۵۰ ساله‌اش (که البته امروز نیز تولدش است!) حقش ضایع شده و کمپانی مولتی میلیون دلاری که حتی بخشی از نام او را یدک می‌کشد در اختیار دیگران است! اما والتر با قیافه‌ی پکر و بی‌روحش به زندگی‌ای که اصلا دوست ندارد ادامه می‌دهد تا اینکه… در کارواش او به زمین می‌افتد و به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا متوجه می‌شود که سرطان ریه دارد و فرصت چندانی نیز برایش باقی نمانده است!

همانطور که شیمی علم شناخت دگرگونی‌های ماده است، Breaking Bad نیز داستانِ دگرگونی زندگی والتر وایت است. والتر وایت تغییر می‌کند. همانطور که دنیای شیمی ماهیت ماده‌ها را با دگرگونی به درون مایه‌ی دیگری مبدل می‌سازد. تشبیه به کار رفته در داستان به قدری قدرتمند است که با تمام سلول‌هایتان درکش می‌کنید. همانطور که ماده‌ها در شیمی با هم ترکیب می‌شوند والتر وایت نیز در اتفاقات پیاپی و وحشتناکی که برایش افتاده و خواهد افتاد، حل می‌شود و به شخصیتی غیرقابل تصور و اسطور‌ه‌ای تبدیل می‌شود که نه می‌توان او را خوب خواند نه بد! نه می‌توان به او افتخار کرد و نه می‌توان او را مورد ستایش قرار نداد! برای توصیف درس شیمی بهتر است در کتاب‌ها از واژه‌ی “والتر وایت” استفاده شود تا بهتر بتوان این درس را درک کرد! تا بهتر بتوان تغییری که باعث عوض شدن ماهیت ماده‌ای می‌شود را فهمید. شاید اینطور بهتر بتوان فهمید مفهوم شیمی چیست و دقیقا چطور می‌تواند باعث تغییر و دگرگونی ماده‌ای شود! بهتر است اینطور گفت والتر وایت خود واژه‌ی شیمی است! (ادامه) (امین)

مطالب مرتبط با سریال بریکینگ بد:

سریال The Office

بررسی سریال The Office

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 2005 تا 2013 در نه فصل و در مجموع در 201 قسمت (۲۲ تا ۴۲ دقیقه‌ای) از شبکه NBC منتشر شده است.

خلاصه داستان: سریال آفیس در مورد شرکت خیالی فروش کاغذ به نام داندرمیفلین در شهر اسکرنتون است و داستانِ کارمندان این اداره و اتفاقات مختلفی که در محیط کار برایشان پیش می‌آید را به تصویر کشیده است و شما را در طی فصل‌های متوالی با ماجرا‌ها و داستان‌های مختلفی که برای این کارمندان در محیط کارشان پیش می‌آید همراه می‌کند…

در صدر شخصیت‌های سریال Office  کاراکتر “مایکل اسکات” با نمایش فوق العاده Steve Carell قرار دارد. او در این نقش کم نظیر ظاهر شده است. او یک دیوانه‌ی اعصاب خورد کن، خود شیرینی بی مزه، رئیسی روی مخ اما مهربان است. شخصیت مایکل اسکات در واقع زندگی خود را وقف کارمندانش کرده است. دقت کنید کارمندانش نه کارش! چون تقریبا میتوان گفت او اصلا کار نمی‌کند. در واقع او از گذراندن وقت خود با کارمندانش لذت می‌برد و کسی را جز آنها ندارد و کارمندانش را به چشم خانواده خود می‌بیند البته به جز توبی! همین باعث شده لحظات طنز و جالب زیادی در مواقع حضور او در سریال شکل بگیرد که جزو بهترین قسمت‌های سریال محسوب می‌شوند. (مسعود)

مطالب مرتبط با سریال آفیس:

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح

سریال The Sopranos

بررسی سریال The Sopranos / بهترین اثر مافیایی تلوزیون

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 1999 تا 2007 در شش فصل و در مجموع در ۸۶ قسمت (۴۳ تا ۷۵ دقیقه‌ای) از شبکه HBO منتشر شده است.

تونی سوپرانو یکی از بهترین و عمیق‌ترین شخصیت‌های تاریخِ تلوزیون است. چراکه از همان دقایق ابتدایی سریال ما عمیقا با او آشنا و همراه می‌شویم و درکش می‌کنیم یا اگر درکش هم نمی‌کنیم علت کارهایش و دلیل دردهایش را از زبان خودش می‌شنویم. هیچ چیز پنهانی بین بیننده و قلب تونی وجود ندارد و بعد از مدتی پیوند بین بیننده و تونی بیشتر و بیشتر شده و ارتباطی کم‌نظیر بین شما و تونی سوپرانو شکل می‌گیرد. تمام این‌ها بدین دلیل است که ما درد و دل‌های درونی و رازهای او را در حین ملاقات‌های مکرر او با روانپزشک متوجه می‌شویم. در ابتدا او با اکراه این مشاوره‌ها را انجام می‌دهد، اما وقتی که متوجه می‌شود این صحبت‌ها یک آرامش درونی خاص به او می‌بخشد تمام اسرار درونیش را با روانپزشک در میان می‌گذارد و به این شکل است که ما لحظه به لحظه با این شخصیت زندگی می‌کنیم و بیشتر با اعماق وجود او آشنا شده و در نهایت عاشقش می‌شویم. سوپرانو شکاف بین خود و خانواد‌ه‌اش و همینطور قلب تهی از روحش را با دلخوش کردن به هرچیزی سیراب می‌کند. در اوایل سریال با اردک‌های درون استخر خلع‌های روحیش را پر می‌کند و به شدت به آنها وابسته می‌شود و جلوتر به هرچیزی چنگ‌ می‌زند تا دردهای درونی‌اش را فراموش کند. اما برخی دردها را نمی‌توان از یاد برد و تنها می‌توان با آن‌ها زندگی کرد و در صندوقچه اسرار دل پنهانشان کرد… (امین)

مطالب مرتبط با سریال دوستان:

سریال Friends

معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح 2

تعداد فصل، قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال از سال 1994 تا 2004 در ده فصل و در مجموع در 236 قسمت (۲۰ تا ۲۲ دقیقه‌ای) از شبکه NBC منتشر شده است.

سریال دوستان به قدری خوب ساخته شده است که واقعا هیچ ایرادی نمی‌توان از آن گرفت. بهترین sitcom تمام تاریخ و یکی از بهترین سریال‌هایی که می توانید در طول زندگیتان آن را تجربه کنید. شش دوست صمیمی که هر کدام شخصیت‌ها و رفتار و کردار خودشان را دارند و از همه مهمتر، دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌هایی هستند که می‌توانید با آنها در یک سریال تلوزیونی رو به رو شوید. یکی از نکات منفی سریالی مثل Friends این است که بعد از دیدن چنین سریالی بسیار سخت است که بتوان با سریالِ دیگری چنین ارتباطی برقرار کرد. چرا که شخصیت‌هایی که در این سریال می‌بینیم فراتر از معنای شخصیت پردازی را برایمان تعریف کردند و به نوعی شما نفر هفتم گروه و در حقیقت بخشی از این جمع دوستانه می‌شوید و شما به مدت 10 فصل با آنها زندگی می‌کنید و پیری و شکسته شدن آنها را از نزدیک می‌بینید و آنها به بخشی از خاطراتتان تبدیل می‌شوند و درآخر عاشقشان می‌شوید. (امین)

مطالب مرتبط با سریال دوستان:

به خاطر اینکه برای سلایق مختلف این مطلب سریال گذاشته شود، اگر شما هم سریالی مد نظرتان است که فعلا در لیست قرار نگرفته حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا بعد از بررسی آنها اگر ارزشش را داشت در لیست اضافه شود… این مطلب در آینده با سریال‌های پایان یافته جدید و قدیمیِ مطرحِ بیشتر به روز خواهد شد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها