بررسی سریال The Office / خانواده‌ای در قالب یک اداره

اداره/ Office یک مجموعه تلوزیونی سیت‌کام مستندگونه‌ است که اتفاقات مختلفی که در یک شرکت خیالی و بین کارمندانش به وقوع می‌پیوندد را در قالب طنز روایت می‌کند. این سریال در واقع  از روی سریالی بریتانیایی با همین نام ساخته شده است و سازندگان آن ریسک بزرگی را پذیرفته و توانستند از یک نسخه موفق بریتانیایی یک نسخه شاهکار آمریکایی خلق کنند. مسئولیت ساخت این مجموعه را Ricky Gervais ،Stephen Merchant و Greg Daniels به عهده داشتند و در ۹ فصلِ ۲۰۱ قسمتی آن را منتشر کردند. سریال Office از سال ۲۰۰۵ از شبکه NBC پخش خود را آغاز و تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت. فصل اول این سریال ضعیف عمل کرد و تا مرزِ کنسل شدن هم پیش رفت اما دست تقدیر اجازه نداد که این مجموعه‌ی دوست داشتنی متوقف شده و با قدرت به کار خود ادامه داد و دل هوادارانش را ربود و با امتیاز 8.9 از سایت معتبر IMDB جزو برترین سریال‌های طنز تاریخ از نظر امتیاز مردمی به شمار می‌آید. امروز در بخش نوستالژی سایت ساعت هفت به بررسی این سریال دوست داشتنی پرداخته‌ایم. پس با ما با بررسی سریال The Office همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال‌های برتر می‌گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

بررسی سریال The Office

خلاصه داستان سریال The Office

سریال آفیس در مورد شرکت خیالی فروش کاغذ به نام داندرمیفلین در شهر اسکرنتون است و داستانِ کارمندان این اداره و اتفاقات مختلفی که در محیط کار برایشان پیش می‌آید را به تصویر کشیده است و شما را در طی فصل‌های متوالی با ماجرا‌ها و داستان‌های مختلفی که برای این کارمندان در محیط کارشان پیش می‌آید همراه می‌کند…

بررسی سریال The Office

 بررسی سریال The Office “خانواده‌ای در قالب یک اداره” 

سریال Office از آن دسته سریال هایی است که در ذهن و خاطره شما ماندگار خواهد شد. برخی از سریال‌ها از جنس خاصی برخوردار هستند و به قدری دلنشین‌اند که هیچگاه فراموش نمی‌شوند. دکستر، فرندز، بریکینگ بد، آفیس و . . . سریال‌هایی در ژانرهای مختلف هستند که پس از تماشا، خودشان را در گوشه ذهن شما هک خواهند کرد و یادگاری آنها بر دیوار ذهن شما برای همیشه باقی خواهد ماند.

فرندز و آفیس سریال‌هایی هستند که در ژانر کمدی همیشه با هم مقایسه شده و طرفداران ۲ آتیشه آنها با هم ساعت‌ها به بحث در مورد این که فرندز بهتر است یا آفیس پرداخته‌اند. اما حقیقت این است که باید در دنیای سریالِ کمدی دست از اصرار وجود یک پادشاه برداشته و بپذیریم که سلطنت دنیای سریال‌های کمدی به دو نیم تقسیم شده Office و Friends (بررسی سریال Friends /دوستان جاودان) حکمرانان آن هستند. نکته خاص و متفاوت سریال Office که آن را از سایر سریال‌های کمدی متمایز می‌کند سبک ساخت آن هست که به شکل مستند‌گونه ساخته شده است و در واقع یک تیم مستند سازی به مدت ۹ سال زندگی کارمندان این شرکت را به تصویر کشیده و در فصل پایانی با پخش مستند، خاطرات ۹ سال زندگی شما با تک تک این شخصیت‌ها در طول داستان سریال مرور می‌شود‌.

یکی دیگر از نقاط قوت سریال Office تعداد شخصیت‌های متفاوت و عمیق سریال است که باعثِ تقسیمِ بارِ طنز در بین آنها شده است. درست است که تفاوت زیادی بین شخصیت‌ها دیده می‌شود و شخصیت‌های مایکل، جیم، پم و دوایت در واقع قدرتمندتر از سایر شخصیت‌ها ظاهر شده‌اند اما شخصیت کم‌عمق، بی‌مزه و به حال خود رها شده در این مجموعه نخواهید یافت و هر شخصیت سهمی از بار سریال در خنداندن و یا رساندن احساسات به شما را در طول سریال ایفا می‌کنند و نویسندگان علاوه بر مانور بیشتر روی چند شخصیت اصلی که لازمه هر سریال تلویزیونی است نمی‌گذارند که سایر شخصیت‌ها به فراموشی سپرده شوند.

بررسی سریال The Office / مایکل اسکات

در صدر شخصیت‌های سریال Office  کاراکتر “مایکل اسکات” با نمایش فوق العاده Steve Carell قرار دارد. او در این نقش کم نظیر ظاهر شده است. او یک دیوانه‌ی اعصاب خورد کن، خود شیرینی بی مزه، رئیسی روی مخ اما مهربان است. شخصیت مایکل اسکات در واقع زندگی خود را وقف کارمندانش کرده است. دقت کنید کارمندانش نه کارش! چون تقریبا میتوان گفت او اصلا کار نمی‌کند. در واقع او از گذراندن وقت خود با کارمندانش لذت می‌برد و کسی را جز آنها ندارد و کارمندانش را به چشم خانواده خود می‌بیند البته به جز توبی! همین باعث شده لحظات طنز و جالب زیادی در مواقع حضور او در سریال شکل بگیرد که جزو بهترین قسمت‌های سریال محسوب می‌شوند.

این نوع نگاه و رفتار‌های “مایکل” گاها برای کار و حتی زندگی شخصی کارمندان اداره مشکل ساز می‌شود. او دوست دارد که همیشه تمام توجه‌ها سمت او باشد و برای این اتفاق از هیچکاری دریغ نمی‌کند، واقعا هیچکاری! و همین مسئله باعث بروز اتفاقات مختلف و بسیار بامزه‌ای در طول قسمت‌ها و فصل‌های مختلف سریال شده‌است. شخصیت مایکل اسکات در فصل هفتم از سریال جدا می‌شود و در دو فصل آخر حضور ندارد! با این حال در همان فصل‌هایی که حضور دارد اثری ماندگار از خود به جای می‌گذارد و به یکی از مهمترین شخصیت‌های این سریال بدل می‌شود.

بررسی سریال The Office / "جیم هالپرت" و "پم بیزلی"

از شخصیت‌های دیگر سریال که جریانات عاطفی و عاشقانه‌ی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی سریال حول آنها می گذرد، می‌توان به “جیم هالپرت” با بازی John Kransinski و “پم بیزلی” با بازی Jenna Fischer اشاره کرد. رابطه‌ جیم و پم در طول سریال بی‌نظیر است و بدون شک جزو بهترین زوج‌های عاشق تاریخ سریال‌های تلویزیونی محسوب می‌شوند، حسی که بین این دو جریان دارد از ابتدای فصل اول تا انتها خاص و فوق العاده تاثیرگذار است و در فصل آخر به اوج خود میرسد. جیم و پم عشق را به معنای واقعی برای بینندگان به نمایش در می‌آورند و سازندگان این مجموعه هم تلاش زیادی برای این امر کردند. به طوری که برای سکانس خواستگاری جیم از پم چندین برابر بودجه معمول هزینه کردند تا لحظاتی منحصر به فردی در طول این قسمت خلق کنند و موفق هم عمل کرده‌اند. شما با تماشای تک تک لحظات جیم و پم با آنها زندگی خواهید کرد و در طول این مسیر عاشق آنها خواهید شد.

بررسی سریال The Office / دوایت شروت

میرسیم به دیوانه‌ی بزرگ، مرد عجیب و غریب و روی اعصاب سریال Office “دوایت شروت” با بازی فراموش نشدنی Rainn Wilson که خود را وقف خودنمایی و خدمت رسانی به مایکل اسکات برای رسیدن به میز مدیریت می‌کند. او حاضر است از روی جنازه سایر کارمندان برای خشنودی مایکل رد شود! و این جزو موضوعات طنز بسیاری از قسمت‌های سریال محسوب می‌شود. او و جیم بهترین فروشندگان داندر میفلین هستند و دوایت به طور جدی با جیم به رقابت می‌پردازد و جیم این موضوع را فرصتی برای سرگرم کردن و خنداندن پم می‌داند و دست انداختن دوایت بخشی از شخصیت جیم را شکل می‌دهد!

سایر شخصیت‌ها آنجلا، هاوارد، اندی، استنلی و… همگی در نقش خود درخشید‌ه‌اند و شما ۹ سال زندگی آنها را به صورت مستند تماشا خواهید کرد و در خنده‌ها ،گریه‌ها، شیطنت‌ها، اشتباهات، عشقشان و تک تک احساساتی که انسان‌ها در زندگی عادی خود دارند با آنها هم مسیر می شوید و با آنها زندگی خواهید کرد. سریال Office در سیر ساخت شخصیت‌‌ها و قرار دادن آنها در موقعیت‌های مختلف و درگیر کردن مخاطبان با داستانِ شخصیتهایش  یکی از موفقترین سریال‌های تلوزیونی ساخته شده تاکنون محسوب می‌شود و این را مدیون حالت مستندگونه خود است که هرچه بیشتر سریال را واقعی و تاثیرگذار کرده است. سریال Office با وجود تمام پستی و بلندی‌هایی که در فصل‌های مختلفش وجود دارد، در کل یک سریال طنزِ موفقیت آمیز و درگیرکننده محسوب می‌شود.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال The Office

بررسی سریال The Office / خانواده‌ای در قالب یک اداره 1

سریال Office یکی از بهترین سریال‌های طنز تاریخ تلوزیون محسوب می‌شود، پس دیدن این سریال تماشایی را به هیچ عنوان از دست ندهید. در صورتی که تا بحال سریال Office را تماشا نکرده‌اید، یک جای خالی خیلی بزرگ در تاریخچه ذهنتان دارید. تماشای این سریال الزامی است چون امکان ندارد در پایان تماشای این سریال حس پشیمانی داشته باشید…

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال The Office ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

ممنونم خیلی عالی بودش