بررسی سریال فلیبگ (Fleabag)

سریال فلیبگ(Fleabag)یک مجموعه کمدی-درام انگلیسی محصول شبکه BBC میباشد. این سریال از روی نمایشی محبوب با همین نام ساخته و پخش شده است. فیبی والر بریج(Phoebe Waller Bridge) سازنده،نویسنده و همچنین بازیگر اصلی این سریال است.شان کلیفورد(Sian Clifford) الیویا کلمن(Olivia Colman) و اندرو اسکات(Andrew Scott) از دیگر بازیگران این سریال هستند. تاکنون ۲ فصل شش قسمتی از سریال Fleabag به ترتیب در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ به روی آنتن رفته است.این سریال توانسته نظرات مثبتی را از سوی مردم و منتقدین دریافت کند.همچنین سریال Fleabag در بخش جوایز مراسم امی ۲۰۱۹ نیز بسیار موفق عمل کرد و برنده سه جایزه(بهترین سریال کمدی-بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کمدی-بهترین نویسندگی سریال کمدی)از این مراسم که به اسکار تلویزیونی معروف است گردید.اما فیبی والر بریج خالق و ستاره اصلی این سریال در پایان مراسم امی اعلام کرد که برنامه ای برای ساخت فصل جدیدی از این سریال ندارد و احتمالا این سریال زیبا پس از پخش دو فصل به کار خود پایان میدهد.در اینجا میخواهیم به نقد و بررسی سریال فلیبگ(Fleabag) از نگاه سایت ساعت۷ بپردازیم.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

“زنان با درد ذاتی بدنیا می آیند اما مردها برای رسیدن به اون(درد)جنگ راه می اندازند و اگر جنگ نباشه راگبی بازی میکنند!”

خلاصه داستان…

فلیبگ داستان دختری جوان که صاحب کافه ای در شهر لندن می باشد را برایمان بازگو میکند. او آشکارا با مشکلاتی همچون تنهایی،افسردگی،بی پولی و معضلات جنسی دست و پنجه گرم می کند. فلیبگ که به تازگی بهترین دوستش را از دست داده در تلاش است تا کافه ای را که به همراه او تاسیس کرده از ورشکستگی نجات دهد.همچنین او سعی دارد به زندگی شخصی و روابطش نظم دهد اما….

فلیبگ داستان دختری جوان که صاحب کافه ای در شهر لندن می باشد را برایمان بازگو میکند.

“عشق افتضاحه!دردآوره!ترسناکه! باعث میشه به خودت شک کنی،خودت رو قضاوت کنی،خودت رو از آدم های دیگه زندگیت دور کنی. خودخواهت می کنه،مورمورکننده ات می کنه! باعث میشه روی موهات وسواس پیدا کنی. بی رحمت می کنه! باعث میشه چیزهایی بگی و کارهایی انجام بدی که هرگز فکر نمیکردی بگی و انجام شون بدی! تمام چیزیه که هرکدوم مون می خوایم و وقتی بهش می رسیم مثل جهنمه!”

سریال Fleabag خیلی زود شما رو درگیر میکند و احساس بودن در یک تئاتر یک نفره را به شما میدهد.

بررسی سریال…

سریال Fleabag خیلی زود شما رو درگیر میکند و احساس بودن در یک تئاتر یک نفره را به شما میدهد.لحظاتی که نقش اصلی سریال(فلیبگ) مستقیما با دوربین صحبت میکند بسیار دلنشین و بامزه کار شده است. این باعث میشود از همان شروع سریال شما با شخصیت فلیبگ ارتباط خوبی برقرار کنید. البته این اولین بار نیست که در یک سریال بازیگر رو به دوربین با تماشاچیان صحبت میکند (شکستن دیوار چهارم) نزدیکترین نمونه این کار سریال خانه پوشالی (House of Cards) میباشد که در آن شخصیت فرانک آندروود (کوین اسپیسی) لحظاتی را مستقیماً رو به دوربین صحبت میکرد که لحظاتی ناب و تماشایی را خلق میکرد. اما از حق که نگذریم فیبی والر بریج اینکار را بسیار شیرین از آب درآورده است.

جنس شوخی های این سریال از آن نوعی نیست که شما را منفجر کند اما به شکل مسخره و جالبی با هرچیزی که بیشتر فیلم ها از شوخی با آنها دوری میکنند گلاویز میشود. اگرچه جنس شوخی ها به نوعی است که پس از چند قسمت برایتان کمی تکراری میشود. البته سازندگان سریال بخوبی به این نکته آگاهی دارند به همین دلیل در بعضی قسمت ها بیشتر از کمدی به بخش دراماتیک سریال میپردازند.

فلیبگ شخصیتی است که از کلیشه های زندگی روزمره فرار میکند

فلیبگ شخصیتی است که از کلیشه های زندگی روزمره فرار میکند او در حصار غم ها و تنهاییش اسیر شده و رنج میبرد. او به شدت احساساتی و مهربان است و عذاب وجدانی که پس از خودکشی (تصادف) دوستش با آن دست و پنجه گرم میکند حتی لحظه ای رهایش نمی کند. شاید بهترین توصیف از این شخصیت را خودش در سریال مطرح میکند. “یه دختر بدون دوست و یه قلب تهی” دقیقا همینطور است او در زندگیش دو چیز کم دارد اولی یه دوست خوب و دومی عشق است. اما این تنها ظاهر قضیه است سریال فلیبگ حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.

“لازمه ی دونستن اینکه چی درسته،قدرته عشق ورزیدن چیزی نیست که آدم های ضعیف انجامش بدن. لازمه رومانتیک بودن امید بشدت زیاده.”

این سریال سعی دارد با طنز و شوخی مشکلات و معضلات زنان را در جامعه بیان کند.فلیبگ دختری است جسور و خودساخته که با وجود تمام سختی هایی که زندگی در شهر لندن برایش بوجود میاورد به راهش ادامه میدهد. او با وجود مشکلات مالی،خانوادگی و روحی هرگز تسلیم نمیشود و لبخندی که او همیشه حتی در اوج ناملایمتی های زندگی برروی لبانش دارد نشان از قدرت زنانه اوست. هر فصل سریال شش قسمت ۲۵دقیقه ای می باشد پس به دلیل وقت کم سازندگان سریال شخصیت پردازی را رها کرده و تنها با چند فلش بک سعی دارند تا منشاء خشم و غم بیش از حد شخصیت فلیبگ را به ما نشان دهند.

این سریال سعی دارد با طنز و شوخی مشکلات و معضلات زنان را در جامعه بیان کند.

نوع موسیقی متن این سریال هم در نوع خودش جالب است در بعضی مواقع موسیقی متن با محتوای سکانس ها بخوبی همخوانی دارد اما در برخی مواقع به خصوص در فصل دوم باعث میشود بگویید محض رضای خدا این چه موسیقیِ متنیه! در مورد بازیگران در کنار نقش آفرینی عالی و زیبای فیبی والر بریج میتوان از بازیِ خوب و یکدست الیویا کلمن و اندرو اسکات نیز یاد کرد.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال فلیبگ

عالی

اگر به دلیل مشغله زیاد وقت دیدن سیتکام‌های طولانی و سریال‌های دنباله دار را ندارید این سریال می‌تواند گزینه خوبی برای تماشا کردن باشد. فلیبگ سریالی است که تنها هدفش خنداندن شما نیست اما اگر طنز موجود در محتوای آن را درک کنید بروی لبهایتان لبخندی بزرگ نقش می‌بندد. البته دیدن این سریال همراه خانواده را بدلیل محتوای جنسی و بی‌پروایش توصیه نمی‌کنیم. میتوان Fleabag را یکی از موفق‌ترین و بهترین سریال‌های درام-کمدی در یک دهه اخیر بشمار آورد. دیدن این سریال به تنهایی یا همراه دوستانتان را شدیداً توصیه می‌کنیم.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

عجب کاور جالبی

محمدزاد
محمدزاد

مرسی از سایت خوبتون

trackback

[…] مطالب مرتبط:بررسی سریال فلیبگ (Fleabag) […]

حسین
حسین

سریال خیلی قشنگیه ممنون از مطلبتون لذت بردم

امین علیرضائی
پاسخ به  حسین

خواهش میکنم خوشحالم که لذت بردید