۲۰ نکته جالب درباره سریال بازی تاج و تخت که احتمالا نمی دانستید

در طول هشت فصل، بازی تاج و تخت رکوردهای بسیاری را شکست، جنجال‌های زیادی به پا کرد و با ۷۳ قسمت بلندپروازانه ما را با داستانی هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی همراه کرد. در این مطلب قصد داریم کمی با سریال بازی تاج و تخت خاطره بازی کنیم و ۲۰ حقیقت و نکته جالب از سریال که ممکن است ندانید را برایتان بازگو کنیم.

مطلب مرتبط: ۲۰ نکته جالب درباره سریال بریکینگ بد که احتمالا نمی دانستید

آموزش زبان انگلیسی با سریال Game of Thrones 

به طور کلی از نظر شما کدام سریال زیر بهتر است؟
527 رای‌
×

هشدار: اگر سریال را ندیده‌اید مراقب اسپویل باشید

در ادامه با ۲۰ نکته جالب درباره سریال بازی تاج و تخت که احتمالا نمی دانستید همراه شما هستیم…

۲۰. دوتراکی یک زبان واقعی است.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

در سال 2014، سایت Living Language یک دوره زبان محاوره‌ای را منتشر کرد که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان مانند کال دراگو صحبت کنید. این دوره توسط زبانشناس دیوید جی پیترسون، که با HBO برای ساختن زبان دوتراکی کار می‌کرد، ساخته شده بود.

۱۹. بچه‌های جنگل در حقیقت بومی وستروس هستند

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

شاید خیال کنید که انسان‌ها بومیان دنیای وستروس هستند، اما کاملا برعکس است و آنها مهاجر محسوب می‌شوند. در حقیقت بچه‌های جنگل پیش از تاریخ ثبت شده پیدایش هفت پادشاهی در وستروس می‌زیستند. این موجوداتِ مرموز از نظر آناتومی شبیه انسان هستند، با این تفاوت که پوستی سبز رنگ و قدرت جادویِ ویژه‌ای دارند و توانایی هزاران سال زندگی را دارا هستند. در داستان‌ها آمده است که فرزندان جنگل همراه با غول‌ها در وستروس زندگی می‌کردند، اما هر دوی این نژادهای اولیه به تدریج تا مرز انقراض پیش رفتند.

۱۸. این نمایش در 10 کشور فیلمبرداری شده است.

علاوه بر ایرلند شمالی و کرواسی، ممکن است ندانید که بازی تاج و تخت در هشت کشور دیگر یعنی جمهوری ایرلند، مراکش، مالت، اسپانیا، ایسلند، ایالات متحده، کانادا و اسکاتلند فیلمبرداری شده است. بسیاری از این مکان‌ها شامل قلعه‌های واقعی بودند، به همین دلیل است که صحنه‌های نمایش بسیار واقعی به نظر می‌رسند.

۱۷. نبرد حرامزاده ها از نبردی تاریخی الهام گرفته شده است.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

برای خلق فصل ششم و قسمت نبرد حرامزاده‌ها، کارگردان میگل ساپوچنیک به درگیری‌های تاریخی نگاه کرد، به‌ویژه نبرد کنا در سال 216 قبل از میلاد، که در آن کارتاژنی‌ها دور رومی‌ها حلقه زدند و پیروز شدند. این سکانس به ۶۵ بازیگر بدلکاری نیاز داشت – که بیشتر از آن چیزی است که برخی فیلم‌ها استفاده می‌کنند.

۱۶. غرش اژدهای یخی در حقیقت از صدای طرفداران مست ضبط شده است!

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

به نظر می‌رسد، پائولا فیرفیلد، طراح صدا، راه بسیار خلاقانه‌ای برای خلق غرش مخصوص اژدهای یخی Viserion داشته است. پس از اینکه فیرفیلد در ابتدا با گروهی از طرفداران در Con of Thrones ملاقات کرد، از آنها خواست که فریادهای خود را ضبط کنند، که آنها گفتند که پس از یک شب مشروب خوردن اینکار را انجام خواهند داد. بعداً آنها دوباره در یک مهمانی تماشای سریال «بازی تاج و تخت» در بار برلینگتون در شیکاگو دور هم جمع شدند و فیرفیلد به آنها گفت که او از فریادهای آنها برای چه استفاده کرده است و آنها از این بابت بسیار خوشحال شدند.

۱۵. افراد مشهور چندین بار در سکانس‌های مختلف در سریال ظاهر شده‌اند.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

اگر به اندازه کافی دقت کرده باشید، متوجه چند چهره آشنا در نمایش خواهید شد. برخی از نام‌های برجسته‌ای که ظاهر شده‌اند عبارتند از “اد شیران” خواننده که نقش یک سرباز لنیستر را بازی می‌کرد و “گروه سیگورتوس” که در مراسم عروسی جافری نقش یک گروه موسیقی را بازی می‌کردند.

۱۴. در طول سکانسی یک بازیگر واقعاً پوست یک آهو را می‌کند!

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

در فصل اول، زمانی که مخاطب برای اولین بار با تایوین لنیستر آشنا می‌شود، او پوست یک گوزن را به طور واقعی می‌کند. تماشای آن کمی ناراحت‌کننده و تأثیرگذار بود، او در حین کندن پوست گوزن به زیبایی اکت‌های خود را اجرا کرده و دیالوگ‌هایش را نیز به بهترین شکل ممکن بازگو می‌کند. این صحنه تکان دهنده به خوبی شخصیت تایوین لنیستر را به شما معرفی می‌کند.

۱۳. بازیگر نقش رمزی بولتون قرار بود در نقش جان اسنو ظاهر شود.

“ایوان رئون” یکی از بازیگرانی بود که قرار بود نقش جان اسنو را ایفا کند. در نهایت این نقش به “کیت هرینگتون” رسید و ریون در نقش پسر حرامزاده و سادیسمی روز بولتون، رمزی به ایفای نقش پرداخت. من فکر می‌کنم آنها انتخاب درستی کردند، چراکه ایوان نقش رمزی را به شکلی ماندگار ایفا کرد و کیت هرینگتون نیز شخصیت جان اسنو را به یکی از خاطره انگیزترین شخصیت‌های سریال بدل کرد.

۱۲. دوستی‌های پشت صحنه

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

اگرچه سرسی و تیریون با وجود خواهر و برادر بودن، احساسات مشترکی نسبت به یکدیگر ندارند (بیشتر از هم متنفرند)، اما بازیگران پشت سر آنها، لنا هدی و پیتر دینکلیج به خوبی با یکدیگر کنار می‌آیند. در واقع، آن‌ها آنقدر خوب با هم کنار می‌آیند که هر زمان که برنامه‌های تصویربرداری مشترکی داشته باشند، دینکلیج و هدی یک آپارتمان مشترک می‌گیرند و با هم به سمت مجموعه رانندگی می‌کنند و اغلب برای صرف غذا به میخانه‌ها و رستوران‌های محلی می‌روند. همچنین، دینکلیج احتمالاً دلیلی بود که هدی نقش سرسی را دریافت کرد، زیرا او را به دیوید بنیوف و دی.بی. ویسی که قبلاً در پروژه‌های دیگری با هم کار کرده بودند معرفی کرد.

۱۱. بازیگر جافری از پادشاه بی‌رحم دیگری الهام گرفته است.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

جک گلیسون، که نقش پادشاه سادیست و بی‌رحم جافری باراتیون (لنیستر؟) را بازی می‌کند، می‌گوید که بازی او در نقش پسر-پادشاهِ نفرت‌انگیز تا حدودی تحت تأثیر کومودوس با بازی خواکین فینیکس در «گلادیاتور» بوده است. این بازیگر فاش کرد که بارزترین خصوصیتی که سعی کرده در نقش جافری پیاده کند، پوزخند کومودوس بوده است.

۱۰. بازیگر لرد تایوین نیز رفتار این کاراکتر را وحشتناک می‌دانست.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

چارلز دنس رفتار لرد تایوین با پسرش را وحشتناک دانست. در واقع، آنقدر وحشتناک بود که دنس در بین برداشت‌ها مدام از دینکلیج (به خاطر رفتار و صحبت‌های کاراکتر ی که بازی می‌کرد) عذرخواهی می‌کرد.

۹. طاقت فرساترین سکانس مبارزه

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

گوندولین کریستی، بازیگر نقش برین تارت، گفت که طاقت‌ فرساترین صحنه‌ای که تا به حال فیلمبرداری کرده، مبارزه او و The Hound بوده است. او برای این سکانس ۲ ماه تمرین شامل ۳-۴ روز تمرین با استاد شمشیرزنی در هفته را گذراند. اسمیف، فقط برای ایجاد استقامت لازم برای صحنه مبارزه‌اش این همه تمرین را انجام داد.

۸. زندگی واقعی عاشقانه

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

این یکی را شاید خیلی‌هایتان بدانید، کیت هرینگتون و رز لسی، بازیگرانی که نقش جان اسنو و ایگریت در سریال حضور داشتند، در 23 ژوئن 2018 در اسکاتلند با یکدیگر ازدواج کردند. آنها در همان زمانی که در طول سریال سکانس‌های مشترک با یکدیگر داشتند عاشق هم می‌شوند.

۷. ایمون تارگرین واقعا نابیناست.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

در رمان‌ها، استاد قلعه بلک، ایمون تارگرین، کاملاً نابینا است، که جای تعجب ندارد زیرا این شخصیت بیش از صد سال سن دارد. در واقع آنقدر پیر است که بسیاری حتی فراموش کرده‌اند، که او یک تارگرین بوده است. بازیگر نقش این شخصیتِ دانا، پیتر وان، در واقع در زمان فیلمبرداری سریال نابینا بود که انتخاب بسیار درست بازیگران سریال را نشان می‌دهد.

۶. احساسات تلخ

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

قبل از انتخاب بازیگران، لنا هدی، بازیگر نقش ملکه سرسی و جروم فلین، بازیگر نقش برون، با هم رابطه‌ای داشتند که در شرایط بدی به پایان رسید. به طوری که هر کدام بندی در قراردادشان ذکر شده بود که هرگز نباید صحنه مشترکی با هم داشته باشند.

۵. بازیگرانی با نقش‌های گوناگون

در حالی که در سریال شخصیت‌هایی وجود دارد که توسط چندین بازیگر بازی می‌شود، بازیگری نیز وجود دارد که چندین شخصیت را بازی کرده است. دین-چارلز چپمن نقش کوچکی در نقش مارتین لنیستر در فصل ۳ بازی کرد، اما بعداً برای فصل‌های بعدی نقش Tommen Baratheon را بر عهده گرفت.

۴. شان بین هرگز نفهمید والدین جان اسنو چه کسانی بودند.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

اگرچه “شان بین” از ابتدا می‌دانست که شخصیت او، ند استارک، زود خواهد مرد، اما بسیاری از نکات داستانی دیگر به او گفته نشد، حتی این واقعیت که جان اسنو در واقع حرامزاده ند نیست نیز به او گفته نشد. وقتی از او پرسیده شد که آیا از اصل و نسب واقعی جان اطلاعاتی دارد، این بازیگر اعتراف کرد: «نه. مانند همه چیز در سریال، اطلاعات داستانی مهم بسیار مخفی نگه داشته شد… من فکر می‌کنم این نوعی جادو و شکوه بازی تاج و تخت است—به همین دلیل است که وقتی این رازها فاش می‌شوند بسیار خیره‌کننده و نفس‌گیر هستند.»

۳. یک ملکه متفاوت

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

بازیگر نقش ملیساندر، کریس ون هوتن، می‌توانست نقش سرسی لنیستر را بازی کند. از او خواسته شد تا برای نقش ملکه تست بازیگری بدهد، اما او نتوانست چون در حال فیلمبرداری فیلم دیگری بود.

۲. اتفاق تصادفی جالب

در این سریال، شخصیت چارلز دنس، تایوین لنیستر، قبلا با زنی به نام جوآنا ازدواج کرده بود که با تولد تیریون درگذشت و در کل صاحب سه فرزند از او شد. در زندگی واقعی، دنس قبلا با زنی به نام جوآنا ازدواج کرده بود و دارای سه فرزند بود.

۱. عروسی‌های بنفش و قرمز بر اساس رویدادهای تاریخی ساخته شده‌اند.

20 نکته جالب درباره سریال گیم آف ترون که احتمالا نمی دانستید

فراموش کردن عروسی بنفش، رویداد باشکوهی که باعث شد جافری باراتیون، کودک ستمگر بدنام، با مرگی دردناک درگذرد، سخت است. جورج آر آر مارتین مانند بسیاری از جنبه‌های داستانش، برای الهام گرفتن از این واقعه به رویدادهای تاریخی نگاه کرد و عروسی بنفش را بر اساس یک مراسم سلطنتی واقعی بازسازی کرد. در سال ۱۱۵۳، شاهزاده یوستاس، پسر پادشاه انگلستان، استفان، در شرایطی مرموز در یک جشن درگذشت. در حالی که برخی بر این باورند که یوستاس به سادگی جان خود را از دست داده است، بسیاری دیگر فکر می‌کنند که این سم بوده که او را از بین برده است.

عروسی سرخ، که در آن راب و کاتلین استارک همراه با اکثر متحدانشان در مراسم عروسی در قلعه والدر فری قتل عام شدند، طبق گزارش‌ها بر اساس دو رویداد اسکاتلندی یعنی کشتار گلنکو در سال ۱۶۹۱ و شام سیاه در سال ۱۴۴۰ بازسازی شده است.

کاپیتان رابرت کمبل و سربازانش قبیله مک دونالد – که میزبان آنها بودند – را در حالی که خواب بودند به قتل رساندند، که این اتفاق به کشتار گلنکو معروف است. شام سیاه نیز به این دلیل نامیده می‌شود که هنگام جشنی که توسط پادشاه ده ساله جیمز دوم برگزار شد، سر یک گاو سیاه در کنار ارل داگلاس ۱۶ ساله و برادر ۱۰ ساله‌اش قرار گرفت. سر نماد مرگ بود و بلافاصله پس از آن به بیرون برده شده، مورد محاکمه ساختگی قرار گرفتند و به طرز وحشیانه ای اعدام شدند.

منابع:  منتخب حقایقی که از سایت‌های cbr.com – insider.com – goliath.com – boredpanda.com و mentalfloss.com ترجمه شده است.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
سینا

دمتون گرم خیلی خوب بود کیف کردم

ارمان
ارمان

دیوار یخی هم از تاریخ ما گرفته شده فکر کنم حدودا بالای۵۰درصد فیلم از تاریخ ایرانه.البته ایرانه کبیر

CR7
CR7

این سریال اونقدر بی نظره که من در ۱٫۵ سال گذشته ۳بار تماشاش کردم و ادم خسته نمیشه و سریال بعدی که عاشقشم the walking dead

یاشار
یاشار

خیلی جالب بود من تازه این سریال رو تموم کردم .فقط آخرش ناتمام ماند.یعنی فصل دیگه ای هم قراره بسازن؟

علی
علی

عالی بود، ولی ۱۹ تا بود

مهبد س
مهبد س

یکی از بهترررین سریالی بود ک دیدم واقعا لذت بردم…هر فصلش جذابتر میشد…