معرفی مینی سریال های جدید برای تمام سلایق

مینی سریال‌ها علاوه بر اینکه زمان کمی را از ما می‌گیرند، داستان جامعی را تنها در یک فصل و چند قسمت برایمان روایت می‌کنند. هرکدام از آنها داستان، موضوع و جذابیت خاص خود را دارند و این باعث شده، که علاقه‌مندان سریال‌ها که زمان کمتری برای دیدن سریال‌های دنباله‌دار دارند، به این نوع سریال‌های کوتاه اما با داستان‌های غنی روی بیاورند. در این مطلب از سایت ساعت هفت قصد داریم کلکسیونی از بهترین مینی سریال‌ها از هر سالی را برایتان جمع‌آوری کنیم تا هر سلیقه و علاقه‌مندی بتواند سریال کوتاه مورد علاقه‌اش را در اینجا پیدا کند. در این مطلب به هیچ عنوان به امتیازی که توسط اعضای تحریریه یا سایت‌های دیگر به این مینی سریال‌ها داده شده توجهی نشده است، چراکه ممکن است هر سریالی برای دیدگاه و نظر خاصی مورد قبول باشد یا نباشد، اما ما دلایلی را برایتان ذکر می‌کنیم که چرا این سریال‌ها می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند‌. در ادامه با معرفی مینی سریال های جدید در خدمت شما هستیم. (این مطلب با مینی‌سریال‌های بیشتر در آینده به روز خواهد شد.)

سریال‌های دنباله دار: معرفی بهترین سریال های پایان یافته جدید و مطرح

مطالب مرتبط:‌ بهترین سریال سال 2022 

بهترین سریال های سال 2021

بهترین سریال های سال 2020

(تمام این مینی سریال‌ها توسط اعضای تحریریه دیده و بررسی شده‌اند و مینی سریالی صرفا به دلیل امتیاز یا محبوبیت در این لیست قرار نگرفته است. برخی مینی سریال‌ها در سایت مطلب جداگانه دارند که به آن لینک شده است. در صورتی که مینی سریالی مطلبی نداشته باشد یک معرفی و بررسی کوتاه و انحصاری از آن در همین صفحه خواهید خواند.)

مینی سریال: به سریال‌هایی اطلاق می‌شود که فقط در چند قسمت و یک فصل منتشر شوند و بتوانند داستانشان را به صورت کامل بیان کنند. در صورتی که سریالی به هر دلیلی دنباله‌دار شود و در یک یا چند فصل ادامه یابد (یا خبر ساخت فصل‌های بعدی منتشر شود)، دیگر یک مینی سریال محسوب نمی‌شود و از لیست پیش رو حذف خواهد شد. سریالی که در ابتدا به صورت دنباله‌دار ساخته شود اما در فصل اول توسط شبکه کنسل شود، با اینکه تنها یک فصل و قسمت‌های کمی دارد اما چون داستانش ناقص است در این لیست قرار نمی‌گیرد.

مینی سریال‌ها به ترتیب تاریخ انتشار لیست شده‌اند. یعنی مینی سریال‌های جدیدتر در بالای لیست جای گرفته‌اند، تا انتهای لیست که با مینی ‌سریال‌های جذاب و برتر سال‌های گذشته رو به رو خواهید شد.

به روز شده: مینی سریال 11.22.63 محصول سال ۲۰۱۶ به لیست اضافه شد

عناوین مطلب پنهان کردن

معرفی مینی سریال های جدید برای تمام سلایق

مینی‌سریال‌های سال 2023″

مینی سریال A Small Light 

معرفی و بررسی مینی سریال A Small Light

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان به سریال‌های درام پیشنهاد می‌شود.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۰ تا ۵۵ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۱ می تا ۲۲ می ۲۰۲۳ از شبکه National Geographic منتشر شده است.

معرفی و بررسی مینی سریال A Small Light

مینی‌سریال “بارقه امید” به ما نشان داد که گاهی انجام کار درست سخت‌ترین کار دنیاست و آنجاست که ارزش انسان‌ها به راستی مشخص می‌شود. شخصیت اصلی این سریال یک منشی ساده است که باوجود اینکه خودش زندگی بسیار سختی را پشت سرگذاشته اما برای انجام کاری که فکر می‌کند درست بوده لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد. شخصیتی که جثه و توانایی‌هایش یک انسان ضعیف را نمایان می‌کند، اما قلب بزرگش او را به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شخصیت داستان تبدیل می‌کند. درواقع او قهرمان بی‌ادعایی‌ست که مفهوم خوب بودن و انسانیت را به زیباترین شکل ممکن برایمان ترسیم می‌کند. (ادامه مطلب)

مینی سریال Love & Death

Love & Death

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان به سریال‌های جنایی و همینطور الیزابت اولسن پیشنهاد می‌شود.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۷ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۵ تا ۵۸ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۲۷ آوریل تا ۲۵ می ۲۰۲۳ از شبکه HBO Max منتشر شده است.

سریال Love & Death داستان واقعی یک زن خانه‌دارِ حومه شهر تگزاس در سال 1980 را روایت می‌کند که به یکباره طی اتفاقی تبدیل به یک قاتل تبر بدست شده و با چهل و یک ضربه زنی (دوستش) را به قتل می‌رساند! کندی یک مادر مومن است که کلیسا رفتن و انجام فعالیت‌های مختلف در آنجا، از مهمترین بخش‌های زندگی او محسوب می‌شود. اما آشنایی و علاقه‌مند شدنش با آلن گور یکی از مردهای کلیسا سرآغازی می‌شود که داستان ساده و تکراری زندگی او به یکباره به یک کابوس وحشتناک و فراموش نشدنی تبدیل کند. اگر بخواهیم خلاصه کنیم باید گفت “عشق و مرگ” متعلق به الیزابت اولسن و نمایش خیره کننده اوست. چهارمین قسمت اصلی این سریال یک کلاس بازیگری از طرف او محسوب می‌شود و نشان می‌دهد چگونه کندی توانست روز بعد از چنین جنایتِ وحشیانه‌ای را پشت سر بگذارد و در حالی که از درون در حال متلاشی شدن است سعی کند معمولی رفتار کند. اولسن نقش کندی مونتگومری را به شکلی ایفا کرده که نمی‌دانیم باید او را ببخشیم، درک کنیم یا دوستش داشته باشیم! “عشق و مرگ” نشان می‌دهد حتی کوچکترین اتفاقات دوران کودکی ممکن است تاثیری ناگهانی و ویران کننده در زندگی بزرگسالی ما برجای بگذارد و اثر منفی یا مثبتش را در زندگی ما بازتاب خواهد داد.

مینی‌سریال‌های سال 2022″

مینی سریال The Witcher: Blood Origin

بررسی سریال The Witcher: Blood Origin

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان به دنیای ویچر جذابیت‌های خاص خودش را دارد. 

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۴ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۳ تا ۶۴ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ از شبکه Netflix منتشر شده است.

“ویچر خون اصیل” به وقایعِ دنیای ویچر ۱۲۰۰ سال قبل از رقص شمشیر گرالت بر بدن هیولاها می‌پردازد. دنیایی که در آن خبری از هیولا‌ها و انسان‌ها نیست و الف‌ها به عنوان نژاد قالب در آن حکمرانی می‌کنند. اما مانند دنیای خودمان ظلم، دسیسه و جنایت حتی در این دنیای فانتزی نیز در جریان است. جنگ و نابرابری حتی در جامعه الف‌‌ها نیز وجود دارد و حتی نژادپرستی آنها نسبت به دیگر نژادها مثل کوتوله‌ها را در بخشی از سریال مشاهده می‌کنیم. (امین) (بررسی کامل)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال The Witcher: Blood Origin / ویچرِ کاغذی!

مینی سریال Black Bird

بررسی مینی سریال Black Bird / پرنده سیاه

برای چه سلایقی مناسب است؟ مینی‌سریال “پرنده سیاه” را میتوان در کنار مهیج و سرگرم‌کننده بودن یک اثر تاثیرگذار و قابل احترام دانست.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۴ تا ۶۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۸ جولای تا 5 آگوست ۲۰۲۲ از شبکه Apple TV+ منتشر شده است.

مینی‌سریال “Black Bird” دقیقاً همان چیزیست که از یک سریال جنایی با داستانی برگرفته از واقعیت انتظار داریم. داستانی پرتنش و شوکه‌کننده با شخصیت‌های اندک و تمرکز بالا برروی آنها که از همان بدو آغاز شما را مجذوب خودش می‌کند‌. “دنیس لهان” خالق و توسعه‌دهنده این مینی‌سریال نویسنده‌ی مشهور آمریکایی بوده که اقتباس‌های ارزشمند سینمایی از رمان‌هایش (Mystic River, Shutter Island, Gone Baby Gone و…) او را به چهره‌ای شناخته شده در سینمای هالیوود تبدیل نموده است. لهان با سریال مشهور شبکه HBO یعنی The Wire نویسندگی در آثار تلویزیونی را آغاز نمود و طی سال‌ها در آثار گوناگونی به نویسندگی پرداخت. (وحید) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Black Bird / پرنده سیاه

مینی سریال Obi-Wan Kenobi

معرفی مینی سریال های جدید و مشهور

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان به دنیای Star Wars جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این مینی سریال بیشتر شبیه Rogue One است و در کل حتی می‌تواند برای مخاطبان کمتر آشنا با دنیای Star Wars نیز سرگرم‌کننده باشد. 

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۳۶ تا ۵۳ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۲۷ آوریل تا ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲ از شبکه Disney+ منتشر شده است.

اسپین‌آف جدید Star Wars براساسِ کاراکترِ “اوبی-وان کنوبی” استادِ “آناکین اسکای‌واکر” یا همان “دارث ویدر”، ساخته شده است. نقش کنوبی را “ایوان مک‌گرگور” بر عهده دارد که در سه‌گانه دوم نیز همین نقش را برعهده داشت و “هایدن کریستنسن” نیز دوباره بازگشته و نقش دارث ویدر را برعهده گرفته است. این مینی سریال ۱۰ سال بعد از وقایع Star Wars Episode III: Revenge of the Sith را دنبال می‌کند، “اوبی‌وان کنوبی” به دنبال نجات پرنسس Lia (با بازی Vivien Lyra Blair) از چنگال Galactic Empire است، که باعث می‌شود با شاگرد سابقش Darth Vader روبرو شود… با اینکه دیزنی سعی کرد با سه‌گانه‌ای جدید درباره‌ی دنیای Star Wars مخاطبان قدیمی و جدید را گرد مجموعه جدیدی خودش جمع کند، ولی باعث دودستگی در بین آنها شد! عده‌ای سه‌گانه‌ی دیزنی را عقب‌گرد جنگ ستارگان و لگدمال شدن خاطراتشان پنداشتند، در حالی که جمعی دیگر آن را حداقل دنباله‌ای قابل قبول توصیف کردند.

سریال Mandalorian در طول پخش خود به ما نشان داد که Star Wars باید چگونه باشد و همه‌ی مخاطبان حتی آنها که قسمت‌های یک تا شش را هم ندیده‌ بودند، به مجموعه علاقه‌مند کرد. اما آیا اوبی‌وان کنوبی نیز می‌تواند راضی کننده باشد؟ دوستداران مجموعه وقتی نام “دارث ویدر” را می‌شنوند خاطرات زیادی برایشان زنده می‌شود، “هایدن کریستنسن” با اینکه مدتی توسط هالیوود کنار گذاشته شده بود اما بازی او در نقش “آناکین اسکای‌واکر” در مجموعه‌ی جنگ ستارگان از یادها نرفته است. “ایوان مک‌گرگور” نیز به همین صورت دیگر در هالیوود آنچنان شهره نیست و فروغ گذشته را ندارد که در هر فیلم مطرحی نام او بدرخشد. اما داستان Star Wars کاملا متفاوت است، زیرا این دو، کاراکترهای ماندگاری را خلق کرده‌اند و دیدن فردی غیر از کریستنسن و مک‌گرگور در نقش‌های Anakin و Obi-Wan Kenobi برای طرفداران مشکل است.

در مجموع لحن سریال دوست داشتنی و دلنشین است ولی در سطحی پایین‌تر از Mandalorian قرار دارد. ‌سریال سعی می‌کند از فضای شش فیلم ابتدایی و پیش‌درآمد‌ها خارج نشود و حتی به “نبرد کلون‌ها” و “شورشیان” نیز ارجاعاتی دارد که نویسنده‌ می‌خواسته فضاسازی ممکن برای درک بهتر داستانش را فراهم کند. اما در بخش داستانی با پیچیدگی خاصی روبرو نیستیم و در بخش کارگردانی نیز شاهد تکرار فرم‌ها و تکنیک‌های فیلم‌های دیگر دیزنی مانند دنیای سینمایی مارول یا MCU هستیم. در کل برای آنها که خوره‌ی Star Wars هستند دیدن دوباره‌ی “دارث ویدر” (هایدن کریستنسن) و “اوبی-وان کنوبی” (ایوان مک‌گرگور) نوستالژی شیرینی است (تا همین حد نه فراتر از آن) ولی برای خوره‌های فیلم و سریال، این یک مینی سریال معمولی و متوسط است و شاید نتواند نظر آنها را به خود جلب کند. (بهنام)

مینی سریال Under the Banner of Heaven

مینی سریال های جدید / مینی سریال Under the Banner of Heaven

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان به بازی “اندرو گارفیلد” و کسانی که به دنبال دیدن سریالی درام-مذهبی، روانشناسانه با دیالوگ‌های پرمعنی هستند مناسب است. (اگر به دنبال هیجان هستید یا سریالی جنایی‌ و درگیر کننده می‌خواهید این سریال به شما پیشنهاد نمی‌شود.)

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۷ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۶۳ تا ۸۸ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۲۸ آوریل تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ از شبکه Hulu منتشر شده است.

اندرو گارفیلد در نقشِ “کارآگاه جِب” یک معتقدِ مورمنی (نام فرقه و دینی نوظهور) که سر یک دو راهی سخت بین اعتقادات و انجام وظیفه‌اش گرفتار شده، خوش درخشیده است. بازی او عمیق است و دودلی و تردیدی که تمام وجودش را فراگرفته را به خوبی در طول سریال درک خواهید کرد‌. در این مینی‌سریال بیشتر با فرقه‌های تندرو و نوع نگاه آنها به زندگی آشنا می‌شوید. افرادی که حتی کشتن یک نوزاد و مادرش را به نوعی، به وحیِ توهمی‌ای که به آنها شده، متصل می‌کنند و برای رفتارِ غیرانسانی و شیطانی خود دلایل واهی و خداگونه سَرِهم می‌کنند.

این سریال فقط در مورد ریشه‌های وهم‌آلودِ فرقه مورمن و یا یک جنایت وحشیانه و داستانِ معماییِ یافتن قاتلین آن نیست. بیشتر دقایق سریال ما از نگاه یک مورمنی معتقد (کارآگاه جِب) به دنیایی نگاه می‌کنیم که با واقعیت موجود در ذهن او کاملا متمایز است. جِب که با اعتقادات صفت و سختی رشد کرده اکنون تمام باورهایش را در حال فروپاشی می‌بیند. در طول سریال واقعیت‌های تلخی در مورد دروغ‌های گذشته فرقه‌ و پیامبرشان رو می‌شود. جلوتر او متوجه می‌شود که جنایت انجام شده نیز دقیقا با باورهایِ اصیلِ فرقه‌اش هم‌خوانی دارد… حال یا او باید به آنچه در ذهنش به عنوان باورِ مطلق فرو کرده‌اند بچسبد و یا از بند اسارت رها شود و واقعیت‌های دینِ ساختگی‌اش را قبول کند و به فکر رها کردن خود باشد… اما وقتی در یک خانواده مذهبی باشید حتی تغییر ذهنیت شما هم تفاوتی را ایجاد نمی‌کند! بعضی وقت‌ها فقط باید لبخند زد و نشان داد به چیزی باور داریم، تا شاید بدین ترتیب عزیزانمان را از دست ندهیم…  مینی سریال Under the Banner of Heaven دارای اتفاقات جذاب و درگیرکننده نیست و هر اپیزود نیز کمی طولانی و پردیالوگ به نظر می‌رسد، اما همیشه فقط به خاطر جذابیت، یک فیلم یا سریال را نگاه نمی‌کنیم، بعضی وقت‌ها بهتر است سریالی را نگاه کنیم که در انتها چیزی به ما اضافه کند و ما را به فکر فرو ببرد… (امین)

مینی سریال We Own This City

معرفی مینی سریال های جدید و مشهور برای تمام سلایق 1

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان سبک جنایی مناسب است. کسانی که به بازی “جان برنتال” علاقه دارند از نقش آفرینی او در این مین سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین 58 دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۲۵ آوریل تا ۳۰ می ۲۰۲۲ از شبکه HBO منتشر شده است.

مینی سریال We Own This City داستان تکراریِ بی عدالتی و هرج و مرج در سیستم قضایی را به تصویر می‌کشد. درون‌مایه‌ای که در آثار متنوع زیادی به آن پرداخته شده و سعی در نشان دادن شکاف‌های عظیم در قوانینِ وضع شده توسط دولت‌های مختلف دارد. اما همانگونه که میدانیم از هر داستان و موضوعی میتوان برداشت‌های گوناگونی داشت و این مسئله به نوع دیدگاه گروهی که این اثر را تولید می‌کنند، بستگی دارد. پس هر اثری میتواند یک بُعد جدیدی را از یک موضوعِ یکسان برای شما به نمایش بگذارد و همین تفاوت‌هاست که ارزش‌های یک اثر را نمایان می‌سازد. (وحید) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال We Own This City / بدون عدالت، آرامش نیست

مینی سریال Moon Knight

بررسی مینی سریال Moon Knight

برای چه سلایقی مناسب است؟ طرفداران سریال‌های ابرقهرمانی و دنیای سینمایی مارول از این سریال لذت خواهند برد. این سریال بخشی از فاز چهارم سینمای مارول است.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۴ تا ۵۳ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال مارس تا می ۲۰۲۲ از شبکه Disney+ منتشر شده است.

مینی سریال Moon Knight در قسمت‌های ابتدایی به معرفی شخصیت عجیب داستانش یعنی “مارک اسپکتور” می‌پردازد. شخصیتی که دارای هویت‌های مختلفی است. در ابتدا او یک کارمند ساده با نام “استیون گرانت” در یک موزه مرتبط با آثار باستانی مصر معرفی می‌شود. شخصی که از بیماری خواب‌گردی رنج می‌برد. جلوتر متوجه می‌شویم او دارای “اختلال چندشخصیتی” است. هویت اصلی او در حقیقت “مارک اسپکتور” نام دارد که یک مزدور بود و اکنون دارای قدرت‌های خاصی است که یک خدای مصری به نام کانشو به او عطا کرده است. او آواتار یا تجسمی از این خدا روی زمین است و قدرت‌های او را در اختیار دارد. جلوتر اختلالات فکری مارک و استیون وسعت پیدا می‌کند و محور اصلی داستان می‌شود. در طول داستان این مینی سریال بیشتر باهریک از این هویت‌ها و دلایل وجودی آنها آشنا می‌شویم. یکی از بهترین قسمت‌های سریال بازی “اسکار آیزاک” در نقش “مارک اسپکتور” است که به شکل زیبایی از پس نشان دادن مشکل چندشخصیتی مون لایت برآمده است. او در هر هویتی که ظاهر می‌شود اکت‌های متفاوتی در صورت، صدا و بازی‌اش دیده می‌شود که این موضوع از توانایی این بازیگر در ایفای نقش‌های متفاوت خبر می‌دهد.

تطبیق Moon Knight با MCU کار آسانی نیست، این کاراکتر که اولین بار در Werewolf By Night معرفی شد در تضاد با حساسیت‌های مدرن امروزی است. او مزدوری آغشته به قدرت‌های یک خدای مصری است، کاراکتر مون نایت در کامیک‌ها دچار اختلالات شخصیتی است و گنجاندن این مورد در سریال احتیاج به شخصیت‌پردازی مناسب دارد. در حالی که نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده تنها ۶ قسمت فرصت داشتند تا چنین کاراکتری را وارد MCU کنند و در عین حال از لحاظ جذب مخاطب و بیننده باید موفق عمل می‌کردند و… (بهنام) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Moon Knight / مون نایت

مینی سریال 1883

بررسی مینی سریال 1883

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای علاقه‌مندان به سریال Yellowstone مناسب است و از نظر داستانی، بازی بازیگران و بار درام بسیار قدرتمند است و به علاقه‌مندان به سریال‌های درام پرمعنی پیشنهاد می‌شود.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۰ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۴ تا ۶۷ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ از شبکه Paramount+ منتشر شده است.

سریال “1883” بدون‌شک یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بهترین وسترن-درام‌های ساخته شده برای تلویزیون در سال‌های اخیر می‌باشد. این سریال یک ماجراجویی تمام عیار بوده که روند حوادث داستان و به ویژه شخصیت‌پردازی در آن بسیار درست و بجا پیش می‌رود. پیوند عاطفی شخصیت‌های مختلف سریال و مبارزه‌ی آنها در کنار یکدیگر برای بقا از آن دست داستان‌هایی‌ست که براحتی مخاطبِ علاقه‌مند به درام‌ها را مجذوب خودش می‌کند. هرچند در کنار این درام قدرتمند که با دیالوگ‌های زیبا و صحنه‌های تراژیک پرشمار شکل می‌گیرد. در برخی قسمت‌ها شاهد اتفاقاتی مهیج و غافلگیرکننده نیز هستیم که باعث می‌شود سریال از یکنواختی خارج شود. در این سریال تاثیرگذاری غیرقابل انکار زنان در برهه‌ای از تاریخ آمریکا را مشاهده می‌کنیم که قدرت و استقلال برایشان بکلی بیگانه بود. هرچند برای نمایش این موضوع کمی بزرگ‌نمایی صورت گرفته، اما این مسئله تنها تا جایی که نیاز بوده ادامه پیدا می‌کند. (وحید) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال 1883 / غرب وحشی

مینی سریال Dexter: New Blood

بررسی مینی سریال Dexter: New Blood تا قسمت نهایی / پایان یک شاهکار

برای چه سلایقی مناسب است؟ طرفداران سریال‌های درام-جنایی از این مینی سریال لذت خواهند برد. برای درک بهتر این مینی سریال باید هشت فصل قبلی سریال دکستر را دیده باشید. برای کسانی که هشت فصل قبلی را دیده‌اند پیشنهاد می‌شود.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۰ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۳ تا ۵۸ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال نوامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ از شبکه Showtime منتشر شده است.

 از گرمای طاقت فرسای شهر میامی تا سرمای استخوان سوز شهر کوچکی در نیویورک، این یک تضاد کاملا آشکار در سریال است. این مغایرت می‌تواند یک موقعیت کاملا جدید را برای دکستر مورگانِ دوست داشتنی به همراه داشته باشد. دکستری که مانند شهرِ یخ‌زده‌ی جدیدی که در آن مستقر شده تغییرات زیادی نسبت به گذشته کرده است. از زمانی که آخرین بار خود را تسلیم سیرت پلید درونی‌اش کرده ده سال می‌گذرد و او در این مدت درون سرکش خود را کاملا کنترل کرده است. در دقایق نخست وقتی دبرا را سر میز کنار او ملاقات کردیم، قلبمان در سینه فرو ریخت. یعنی او زنده مانده است؟ نه او زنده نیست، بلکه به عنوان یک فرشته نجات و یا بهتر بگوییم نَفْسِ سرزنش‌گر در ذهن دکستر به حیاتش ادامه می‌دهد و او را به سمت مسیر درست راهنمایی می‌کند. نکته منفی که در دقایق ابتدایی طرفداران پروپاقرص سریال را اذیت می‌کند نشنیدن صدای دلنشین و تاثیرگذار مایکل سی هال در ذهن دکستر است. انگار صدای ذهنی و درونی دکستر خاموش شده است و جای آن صدا را حضور فیزیکی دبرا پر کرده است. اما این موضوع یک دلیل جالب دارد… (مطلب گروهی) (متن کامل)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Dexter: New Blood تا قسمت نهایی / پایان یک شاهکار

مینی‌سریال‌های سال 2021″

مینی سریال Hawkeye

معرفی مینی سریال های جدید و مشهور برای تمام سلایق 2

برای چه سلایقی مناسب است؟ اگر از طرفداران دنیای سینمایی مارول و یا فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی هستید این سریال مناسب شماست. همینطور سریال هاکای پر از صحنه‌های اکشن با کیفت است که طرفداران سریال‌های هیجانی و اکشن از آن لذت خواهند برد. این سریال بخشی از فاز چهارم سینمای مارول است.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۰ تا ۶۲ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۱ از شبکه +Disney منتشر شده است.

سریال‌های مارول، کامیک‌هایی زنده هستند که می‌توان بجای ورق زدنشان آنها را به تماشا نشست. همه چیزی که کامیک‌ها در خود دارند را این سریال‌ها خیلی بیشتر به معرض نمایش می‌گذارند. دیگر به دوره‌ای از تاریخ سینما و تلویزیون وارد شده‌ایم که باید در کنار سریال‌های درام و جنایی و یا عاشقانه و کمدی، به سریال‌هایی با سبک ابرقهرمانی نیز توجه کنیم و آنها را جدی بگیریم. کاراکتر کلینت بارتون یا هاکای بعد از ماجراهای Avengers Endgame سعی می‌کند با دنیای ابرقهرمانان فاصله بگیرد و بیشتر با خوانواده‌اش وقت بگذراند ولی مثل اینکه همه اینها موقتی است. او برای تعطیلات کریسمس به نیویورک می‌رود تا اوقات خوشی در کنار خانواده داشته باشد ولی در اخبار می‌بیند که فردی با لباس Roninاش در نیویورک مشاهده شده است و … (بهنام) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Hawkeye / در غم ناتاشا

مینی سریال Dopesick

مینی سریال Dopesick

برای چه سلایقی مناسب است؟ طرفداران سریال‌های درام-آموزشی و همینطور بازی‌های عمیق مخصوصا بازی مایکل کیتون از این مینی سریال لذت خواهند برد. این مینی سریال محتوای آموزشیِ غنی‌ای دارد و شما را با تاثیرات منفیِ قرص‌های مخدر ضد درد و عواقب شومی که مصرف بیش از حد آنها دارند بیشتر آشنا می‌کند.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۷ تا ۶۵ دقیقه زمان دارد. مینی سریال دوپسیک اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۱ از شبکه Hulu منتشر شده است.

مینی سریال Dopesick یک روایت غیرخطی و گیج کننده به همراه جزئیات ریز و درشت پشت پرده عرضه قرض مخدر “اکسی‌کدون” را برایتان روایت می‌کند. شاید مهمترین دلیلی که بخواهید چنین سریالی را تماشا کنید در ابتدا جنبه آموزشی آن باشد، این مینی سریال به درستی شما را با عواقب شوم مصرف چنین داروهای اعتیاد آوری آشنا می‌کند. اما در ادامه عمیق‌تر از آن به پشت پرده ساخت چنین دارویی سرک می‌کشد و انسان‌هایی را به نمایش می‌گذارد که تنها به دنبال درآمد بیشتر حتی حاضرند هزاران نفر را قربانی مال اندوزی و طمع‌ورزی خود کنند. داستان Dopesick در مورد برخی شرکت‌های داروسازی است که با جعل یافته‌های علمی و ساخت نمودارها و مقالات غیرواقعی دارویِ مخدر اکسی‌کدون را غیر اعتیادآور و باعث کاهش دردهای سطحی بدون هیچ عوارضی معرفی می‌کنند. در واقع چنین شرکت‌هایی نه برای نجات یا کمک به آسایش بشر از شر درد یا امراض مختلف، بلکه با هدف سود بیشتر به هر قیمتی، بازایابی و کنترل می‌شوند و با نفوذ به ارکان مختلف دولت و رشوه دادن و خریدن افراد مختلف به جنایت خود به شکل قانون‌مند در طول سال‌ها ادامه می‌دهند. در حالی که هیچ تفاوتی بین چنین شرکت‌های داروسازی و حتی کارتل‌های بزرگ مواد مخدر دیده نمی‌شود و هر دو به قصد نابودی انسان‌ها و اسیر کردن آنها در چرخه استفاده از ماده مخدر ساخته شده‌اند.

در این مینی سریال با پزشکانی که به طور مستقیم با این دارو سروکار دارند، با افراد مصرف کننده که به شدت به این دارو معتاد می‌شوند، با بازایاب‌هایی که در دام درآمد بیشتر به افزایش فروش این محصول کمک می‌کنند، با خود مدیران اصلی این شرکت‌های داروسازی که از هیچ تلاشی برای فروش بیشتر فروگذار نیستند و حتی برخی قانون‌مدارانی که در تلاشند تا دست چنین شرکت‌های به ظاهر قانونی را رو کنند همراه خواهید شد. این مینی سریال علاوه بر جنبه‌های آموزشی دارای درام قدرتمند و شخصیت پردازی معقولی است و اگر بیشتر با هدف آموزشی آن را تماشا کنید حتما از آن لذت خواهید برد. (امین)

مینی سریال Maid

بررسی مینی سریال Maid

برای چه سلایقی مناسب است؟ اگر از طرفداران سریال‌های درام و بیوگرافی هستید و میخواهید یک مینی‌سریال قوی و پرمحتوا در این ژانر انتخاب کنید. حتماً مینی‌سریال “Maid” را بعنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود در نظر بگیرید.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۰ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۷ تا ۶۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال اکتبر ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر شده است.

داستان این مینی‌سریال درباره‌ی “الکس راسل” (با بازی مارگارت کوالی) زن جوانی‌ست که به همراه دختر دوساله‌اش “مدی” ، تریلری که متعلق به دوست‌پسرش “شان” (با بازی نیک رابینسون) بوده را ترک می‌کند. شان یک معتاد به مشروبات الکلی است که با پرخاشگری و بددهنی‌اش الکس را مورد سوءاستفاده احساسی قرار می‌دهد. الکس بدون هیچ پشتوانه و سرمایه‌ای و تنها برای تامین امنیت دخترش به پناهگاهی مخصوص زنان آزار دیده از خشونت‌های خانگی می‌رود. سپس او به عنوان خدمتکار در یک شرکت خدماتی استخدام شده و برای حقوق ناچیزی به نظافت منازل مردم می‌پردازد. اما این تازه آغاز ماجراست و در ادمه الکس باید برای داشتن حضانت مدی با پدرش شان وارد نزاع قانونی شود و همینطور با وجود شرایط سخت مالی‌اش در جهت بهبود اوضاع تلاش کند. (وحید) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Maid / هرگز دیر نیست

مینی سریال Midnight Mass 

بررسی مینی سریال Midnight Mass

برای چه سلایقی مناسب است؟ این مینی سریال برای طرفداران سبک وحشت یک عنوان کاملا متفاوت است و برای کسانی که به دنبال دیدن سریال‌های مرموز هستند مناسب است. (این سریال پر از دیالوگ‌های مذهبی است (البته مرتبط با داستان) ممکن است برای افرادی که با سریال‌های پردیالوگ نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند مناسب نباشد)

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۷ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۶۰ تا ۷۱ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال سپتامبر ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر شده است.

مینی‌ سریال‌ Midnight Mass با یک روایت داستانیِ مرموز، لحظات هیجان انگیز و متفاوتی را برایتان بوجود می‌آورد. برخلافِ دیگر عناوین سبک وحشت، در این مینی سریال با شروعی کاملا متفاوت رو به رو خواهید شد. سریال در ابتدا شاید شما را گول بزند و خیال کنید با یک سریال کاملا مذهبی که قصد موعظه کردن شما را دارد، طرف هستید! اما وقتی چند قسمت از سریال می‌گذرد متوجه می‌شوید که در این مورد اشتباه کرده‌اید. داستان پلی بین داستان‌های مذهبی و سبک وحشت می‌زند و به تندروی‌های کورکورانه ما اشاره می‌کند. هر اتفاقی که در طول داستان می‌افتد مردم عادی و مخصوصا پدر روحانی و مبلغ زن داستان آن را به دین وصل می‌کند و آن را خدایی می‌خواند. در کل سریال قصد دارد به شما گوشزد کند که انسان‌های تندرو حتی از هیولاهای مخوف داستان‌های ترسناک نیز وحشتناک‌ترند! (امین) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Midnight Mass / دعای نیمه شب در جزیره مرگ

مینی سریال Clickbait 

بررسی مینی سریال Clickbait

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام-هیجانی _ علاقه‌مندان به اتفاقات غافلگیرکننده در طول داستان از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۲ تا ۵۲ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال آگوست ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر شده است.

مینی سریال Clickbait با حادثه‌ای تکان دهنده در همان ابتدا نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. یک ویدئو در فضای اینترنت منتشر شده است که مردی به نام “نیک بروئر” را بسته بر روی صندلی نشان می‌دهد. او تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده: “من از زنان سوء استفاده می‌کنم” وقتی مرد تابلوی دوم را در دست می‌گیرد با جمله ” اگر به ۵ میلیون بازدید برسد من کشته می‌شوم!” رو به رو می‌شویم!

از همان لحظات ابتدایی به خاطر موضوع جذاب و خاص سریال، حس کنجکاوی شما برانگیخته می‌شود و بیننده خود را غرق داستان می‌بینید و گذر زمان را از یاد خواهد برد. با شروع سریال ذهن تمام مخاطبین در حال برچسب زدن روی فردی است که تابلو در دست دارد. واقعا او چه کاری انجام داده که مستحق چنین بلایی است. جواب این سوال در قالب ۸ قسمت داده می‌شود. در هر قسمت ما داستان یک شخصیت کلیدی داستان را دنبال می‌کنیم و از دید او به قضیه و ماجرا نگاه می‌کنیم و کمی با رازهای پنهان داستان آشنا می‌شویم. بدین ترتیب سازندگان با روایت همه جانبه داستان تمام جنبه‌های ریز و درشت این رویداد را مورد بررسی قرار می‌دهند تا در انتها هیچ سوالی ذهن شما را درگیر نکند. (امین) (ادامه)

 متن کامل در: بررسی مینی سریال Clickbait / کلیک بِیت

مینی سریال Dr. Death 

بررسی مینی سریال Dr. Death

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام-جنایی _ علاقه‌مندان به سریال‌های پزشکی از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۴ تا ۶۳ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ژوئن ۲۰۲۱ از شبکه Peacock منتشر شده است.

مینی‌سریال “Dr. Death” روایتی متاثرکننده از پزشکی جاه‌طلب و خودخواه است که زندگی افراد بیگناه زیادی را به نابودی میکشاند. همواره شنیده‌ایم که دکترها در بدو شروع به کارشان باید سوگند پزشکی بخورند. این بدین معناست که آنها باید نهایت تلاش و تخصصشان را برای کمک به بیماران و جلوگیری از آسیب آنها بکار گیرند. اما پزشک این داستان نه تنها به این سوگند پایبند نبوده، بلکه بنظر می‌رسد سوگندی مرگبار برای تباه کردن زندگی بیمارانش یاد کرده است. (وحید) (ادامه)

خلاصه داستان و متن کامل در: بررسی مینی سریال Dr. Death / سوگند مرگبار

مینی سریال Time 

معرفی مینی سریال های جدید و مشهور برای تمام سلایق 3

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام-جنایی  _ علاقه‌مندان به سریال‌های بسیار کوتاه اما تاثیرگذار _ علاقه‌مندان به بازی “شان بین” از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۳ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۵ تا ۶۶ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ژوئیه ۲۰۲۱ از شبکه BBC منتشر شده است.

مینی سریال Time به ما یادآور می‌شود که حتی کوچکترین رفتارهای ما می‌تواند در زندگی دیگران اثرات منفی یا مثبتی بگذارد. انسان‌ها شاید در ظاهر بی‌ربط باهم باشند اما در عمل همه در چرخه زندگی به یکدیگر متصل هستیم و رفتاریمان روی هم تاثیرگذار است. در این سریال داستان چندین شخصیت را دنبال می‌کنیم که مهمترین آنها، شخصیتِ “مارک کابدن” و “اریک مک نالی” هستند. “مارک کابدن” معلمی ساده که تازه به جرم قتل غیرعمد به زندان افتاده و سختی‌های زندانی شدن یک فرد پنجاه ساله و عذاب وجدانِ انتخاب‌ها و مسیر اشتباهش بخشی از داستان سریال است. دیگری پلیسِ وظیفه شناسی به نام “اریک مک نالی” است که بین اصول اخلاقیِ خود و خانواده‌اش باید یکی را انتخاب کند و این یکی از انتخاب‌های سخت و تاثیرگذار سریال است. همینطور در زندان با شخصیت‌های متنوعی آشنا می‌شویم که هریک داستان خاص خود را دارند. کاراکترهای به ظاهر بی‌‌ربطی که در طول سریال به هم مرتبط شده و روی‌ هم اثر می‌گذارند… (امین)

مینی سریال Mare of Easttown 

بررسی مینی سریال Mare of Easttown

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام-جنایی _ علاقه‌مندان به سریال‌های تاثیرگذار و قدرتمند _ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق مخصوصا بازی کیت وینسلت از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۷ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۸ تا ۶۶ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال آوریل تا می ۲۰۲۱ از شبکه HBO منتشر شده است.

 مینی‌سریال “Mare of Easttown” از آن دست آثاری‌ است که مسلماً سریال‌بازهای زیادی را سر ذوق خواهد آورد. سریالی که از لحاظ داستانی، کارگردانی و بازیگری در سطح بسیار بالایی قرار دارد. قهرمان داستان در این سریال زنی قدرتمند، باهوش و جسور است که با وجود مشکلاتِ زیادِ روحی و خانوادگی‌اش به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شود. اما اشتباه نکنید در این داستان با قهرمانی بی‌نقص و ایده‌آل روبرو نیستید. بلکه شخصیتی را می‌بینیم که در طول روایت داستان قدم به قدم رشد کرده و از اشتباهاتش درس می‌گیرد. او همچون ققنوسی سرگردان از میان خاکسترهایش دوباره برمی‌خیزد و خود واقعیش را که پشتِ نقابی از بی‌تفاوتی و اندوه گم شده را درمی‌یابد. (وحید) (ادامه)

خلاصه داستان و متن کامل در: بررسی مینی سریال Mare of Easttown / ققنوس سرگردان

مینی سریال The Innocent

بررسی مینی سریال The Innocent

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک مهیج و رازآلود و سریال‌های اسپانیایی از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۱ تا ۷۱ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال آوریل ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر شده است.

 مینی‌سریال “The Innocent” نشان داد که موفقیت‌های سریال “Money Heist” اتفاقی نبوده و اسپانیایی‌ها تبحری خاص در خلق داستان‌های بکر و مجذوب‌کننده دارند. اینبار نیز در مینی‌سریال “بیگناه” شاهد یک تریلر رازآلود و متفاوت هستیم که رضایت مخاطبین خود را بخوبی جلب خواهد کرد. در این مینی‌سریال از شیوه‌ی جالبی برای معرفی و پرداختن به داستان و شخصیت‌هایش استفاده شده است. چیزی که باعث می‌شود تا شما بخوبی با گذشته‌ی شخصیت‌های داستان آشنا شوید، درحالیکه داستان کلی در حال شکل‌گیری می‌باشد. (وحید) (ادامه)

خلاصه داستان و متن کامل در: بررسی مینی سریال The Innocent / گرفتار در پیله‌ی خشم

مینی سریال The Falcon And The Winter Soldier

بررسی مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک اکشن، ماجراجویی و دنیای سینمایی مارول از این مینی سریال لذت خواهند برد. این سریال بخشی از فاز چهارم سینمای مارول است.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۹ تا ۶۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال مارس تا آوریل ۲۰۲۱ از شبکه Disney+ منتشر شده است.

داستان مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier(فالکون و سرباز زمستان) مربوط به وقایع بعد از بشکن Iron Man می‌شود. دانشمندی گمنام که در ادامه Falcon و Winter Soldier پیدایش می‌کنند، موفق شده تا سِرُمی تولید کند که بدون نیاز به دستگاه‌های بزرگ و تجهیزات آنچنانی از انسان‌ها ابر سرباز بسازد. در این بین Falcon سپر کاپیتان امریکا را به دولت می‌دهد تا از آن به عنوان نماد استفاده شود تا یک سلاح. اما سران دولت نقشه‌ای دیگر در سر دارند و سپر را به یک سرباز به نام John Walker می‌دهند. آیا این سرباز می‌تواند عواقب و مسئولیت داشتن چنین عنوانی را بر دوشش حمل کند؟ در سوی دیگر ماجرا سرباز زمستان نیز نمی‌تواند گذشته‌اش را فراموش کند و درونش نبردی بزرگ میان Winter Soldier بودن و Bucky بودن در جریان است. همه چیز زمانی تبدیل به هرج‌مرج می‌شود که سِرُم ابرسرباز به دست گروهی به نام The Flag Smashers می‌افتد که به دنبال فلسفه‌ی یک دنیا، یک ملت هستند و… (بهنام) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی‌سریال The Falcon And The Winter Soldier

مینی سریال Behind Her Eyes

بررسی مینی سریال Behind Her Eyes / پشت چشمانش

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک مهیج و رازآلود و علاقه‌مندان به اتفاقات غافلگیرکننده در طول داستان از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۷ تا ۵۳ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال فوریه ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر شده است.

داستان سریال در مورد زنی به نام “لوئیس” است که با پسرش “آدام” زندگی آرامی را می‌گذرانند. یک شب در بار لوئیس به طور اتفاقی با مردی به نام “دیوید” آشنا می‌شود و یک رابطه احساسی بین آنها شکل می‌گیرد. این رابطه آغاز اتفاقات عجیب بعدی داستان است چراکه روز بعد مشخص می‌شود که دیوید زن دارد و رئیس جدید او در دفتر روانشناسی (که در آنجا به عنوان منشی مشغول کار است) می‌باشد. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که لوئیس چند روز بعد با همسر دیوید “ادل” به طور اتفاقی برخورد کرده و آنها با هم دوست می‌شوند‌. اما این تنها شروع این داستان عجیب است و در ادامه اتفاقات پیچیده‌تری ذهن بیننده را درگیر خود می‌کند… (امین) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Behind Her Eyes / پشت چشمانش

مینی سریال Wandavision

بررسی مینی سریال Wandavision / وانداویژن

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک اکشن، ماجراجویی، کمدی و دنیای سینمایی مارول از این مینی سریال لذت خواهند برد. این سریال بخشی از فاز چهارم سینمای مارول است.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۹ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ از شبکه Disney+ منتشر شده است.

وانداویژن با دیگر سریال‌هایی که می‌شناسیم متفاوت است. از این منظر که این سریال از لحاظ بصری هیچ مورد مشابهی ندارد. شاید از لحنم برداشت مثبت داشته باشید اما با تمام نکات مثبت بصری سریال وانداویژن از لحاظ محتوایی در سه قسمت اول پوچ و گنگ است. اما رفته رفته سریال خود را پیدا می‌کند و ارتباط بیننده را بدست می‌آورد. در این بین(یعنی قسمت‌های میانی سریال) حضور برادر اسکارلت ویچ یعنی پیترو با شمایلی جدید، صرفا برای پیشبرد داستان بود تا جذب نگاه بیننده و یا غافلگیر کردن آنها؛ وقتی پیترو وارد سریال شد، مشخص شد که واندا اسیر دنیایی است که سعی در محافظت از آن دارد. در واقع خود واندا هم عروسک خیمه شب بازی است و با اینکه این شهر را خود آنطور که می‌خواسته ایجاد کرده و مردم شهر را کنترل می‌کند، اما افراد دیگری نیز سعی دارند از چند و چون کار اسکارلت ویچ و رازش پی ببرند. (بهنام) (ادامه)

خلاصه داستان و متن کامل در: بررسی مینی سریال Wandavision / وانداویژن

مینی‌سریال‌های سال 2020″

مینی سریال The Undoing

مینی سریال The Undoing / نیکول کیدمن

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام، جنایی_ علاقه‌مندان به بازی های عمیق مخصوصا بازی “نیکول کیدمن” و “هیو گرانت” از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۰ تا ۶۷دقیقه زمان دارد. این مینی سریال اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۰ از شبکه HBO منتشر شده است.

داستان این سریال درباره خانواده‌ای مرفه، قابل احترام و از سطح بالای جامعه اجتماعی نیویورک می‌باشد. روانشناس بالینی گریس فریزر (با بازیِ نیکول کیدمن) و شوهرش جاناتان فریزر (با بازیِ هیو گرانت) که یک سرطان‌شناس کودکان است، در کنار پسر نوجوانشان هِنری زندگی خوب و آرامی را پشت سرمی‌گذارند. اما همه‌چیز با قتل وحشیانه زنی که مادر یکی از بچه‌های هم‌مدرسه‌‌ای هِنری است بطور ناگهانی تغییر می‌کند و این خانواده درگیر ماجراهایی می‌شوند که… (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال The Undoing / باورهای دروغین

مینی سریال The Queen’s Gambit

بررسی مینی سریال The Queen's Gambit

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام_ علاقه‌مندان به سریال‌هایی با داستان قدرتمند و عمیق – علاقه مندان به سریال‌های خوش ساخت – علاقه‌مندان به شطرنج از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۷ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۶ تا ۶۷دقیقه زمان دارد. این مینی سریال اکتبر ۲۰۲۰ از شبکه Netflix منتشر شده است.

از مینی سریال The Queen’s Gambit می‌توان به عنوان یکی از عمیق‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۰ ‌نام برد. این مینی سریال منحصر به فرد یک داستان خاص و مجذوب کننده را در خود دارد و از یک روایت داستانی خیره‌کننده و دقیق برای هرچه بهتر منتقل کردن محتوای خود استفاده کرده است. سریالی بسیار دقیق که با شخصیت اصلیی قدرتمند، داستانی منسجم و تدوین و فیلم‌برداری استادانه از همان دقایق ابتدایی شما را مجذوب ساختارش می‌کند. استفاده از صدای مهره‌ها برای افزایش تنش در دل مخاطب و تصویربرداری دقیق از کلوز آپِ صورتِ بازیگران برای درک بهتر احساساتِ درونیشان در مواقع ضروری، شور و حرارتِ خاصی به صحنه‌های مختلف و مخصوصا سکانس‌های مسابقات شطرنج داده است. (امین) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال The Queen’s Gambit / نبوغ و جنون

مینی سریال The Haunting of Bly Manor

بررسی سریال The Haunting of Bly Manor

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک ترسناک، رمزآلود_ علاقه‌مندان به اتفاقات غافلگیرکننده از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۹ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۶ تا ۶۶ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال اکتبر ۲۰۲۰ از شبکه Netflix منتشر شده است.

در یک اتفاق شوم دختر و پسری نونهال به نام‌های فلورا و مایلز، که در یک عمارت بزرگ و آرام به نام بلای زندگی می‌کنند، پدر و مادر خود را از دست می‌دهند. عموی آنها برای مراقبت از آنها یک پرستار به نام دانی کلایتون را به عمارت می‌فرستد اما رمز و رازهای وحشتناک دیگری پشت پرده‌ی آرامش ظاهری عمارت در انتظار پرستار ، کودکان و دیگر ساکنان عمارت است… (امین) (ادامه)

متن کامل در: بررسی سریال Haunting of Bly Manor/ سرگردان در عمارت بلای

مینی سریال Defending Jacob

بررسی مینی سریال Defending Jacob

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام جنایی رمزآلود_ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق مخصوصا بازی کریس ایوانز از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۵ تا ۶۵ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال آپریل تا می ۲۰۲۰ از شبکه Apple TV+ منتشر شده است.

پس از به قتل رسیدن یک نوجوان به نام “بن ریفکین” در شهر نیوتون ایالت ماساچوست اوضاع آرام و امنیت شهر دچار تشویش و دگرگونی می‌شود. معاون بازپرس بخش قضایی “اندی باربر” به عنوان مسئول رسیدگی به این پرونده انتخاب می‌شود. اما شرایط به سرعت برعلیه اندی تغییر می‌کند و پس از پیدا شدن اثر انگشت پسرش جیکوب در صحنه‌ی جرم او را به عنوان مضنون اصلی قتل بازداشت می‌کنند. حال اندی و همسرش لوری باید به دنبال راهی برای اثبات بی گناهی پسرشان باشند. اما اکنون نه تنها حریم خصوصی و روابطشان دچار مشکل شده است بلکه این اتهام باعث می‌شود تا رازها و حقایقی مشخص شوند که روبرویی با آنها بسیار چالش‌برانگیز و سخت می‌باشد. اندی و لوری هرکدام به شیوه‌ی خود سعی در پیدا کردن حقیقت دارند و … (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Defending Jacob / حقایق ناگفتنی

مینی سریال Mrs.America

بررسی مینی سریال Mrs.America

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام تاریخی_ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق مخصوصا بازی کیت بلانشت از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۹ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۳ تا ۵۴ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال آپریل تا می ۲۰۲۰ از شبکه Hulu منتشر شده است.

شاید بتوان گفت مینی‌سریال “خانم آمریکا” یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ درباره‌ی جامعه‌ی فمنیستی و در راس آن زنان است. در ظاهر هر دو گروه برای دفاع از حقوق زنان تلاش می‌کنند، اما در طول مسیرشان با عقاید و طرز فکرهای گوناگونی روبرو می‌شوند که کنترل کردن آنها و هدایتشان در یک مسیر مشخص کاری سخت و دشوار است. در سریال می‌بینیم که بزرگترین مشکلات و چالش‌ها در برابر تصویب متمم حقوق برابر توسط خودشان بوجود می‌آید که یادآور این جمله‌ است که گاهی باید آدمهایی که دوست داریم را از دست خودشان نجات دهیم! هرچند که مسلماً جامعه مردسالار و نژادپرستانه آن دوره در آمریکا از هیچ تلاشی برای نافرجام گذاشتن این لایحه دریغ نمی‌کرده است. البته اشتباه برداشت نکنید این سریال تنها داستان واقعیه یک رویداد سیاسی نیست. زیرا در آن به دغدغه‌های فراوان زنان در جامعه و حتی در خانواده نیز اشاره شده است. (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Mrs.America / نبرد با دشمنان خودی

مینی سریال Normal People

بررسی سریال Normal People

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک عاشقانه_ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق – علاقه مندان به داستان‌های تاثیرگذار و ماندگار از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۲ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۲۳ تا ۳۴ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال آپریل ۲۰۲۰ از شبکه BBC Three منتشر شده است.

سریال Normal People یک اثر خاص و تاثیرگذار است. از هر زاویه ای که به آن نگاه کنیم با یک اثر ویژه طرف هستیم. بازیگری عالی بازیگران مخصوصا بازیگران اصلی، فیلم نامه‌ی قوی، داستان پرفراز و نشیب و قابل درک و واقعی، شخصیت پردازی قوی به طوری که شما را به سادگی با زندگی شخصیت‌ها همراه می‌کند ، کارگردانی عمیق که تمام این المان‌ها را به زیبایی در کنار هم چیده است. همه و همه یک سریال خاص و منحصر به فرد را به وجود آورده است که دیدن این سریالِ ۱۲ قسمتی را بسیار پر ارزش کرده است. از دیگر نکات مثبت سریال می توان به کم بودن زمان سریال اشاره کرد که هر قسمت بین 23 تا 34 دقیقه است و به راحتی می توانید با صرف کمترین زمان از آن لذت ببرید. (امین) (ادامه)

خلاصه داستان و متن کامل در: بررسی سریال Normal People / عمق روابط انسان های معمولی

مینی سریال I Know This Much Is True 

بررسی مینی سریال I Know This Much Is True

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام _ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق مخصوصا بازی مارک رافلو از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۶ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۹ تا ۸۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال می تا ژوئن ۲۰۲۰ از شبکه HBO منتشر شده است.

مینی سریال “من می دانم حقیقت دارد” داستان دو برادر دوقلو (دومینیک و توماس بردزلی) و زندگی آنها تحت تاثیر بیماری اسکیزوفرنیِ برادر بزرگتر و همچنین هویت مجهول پدر را روایت می‌کند. توماس با استفاده از دارو می‌تواند زندگی خود را در آرامش نسبی بگذراند، اما گاهی اوقات، دوره‌های حادی از بیماری خود را تجربه می‌کند که این مشکلات بسیار زیادی را برای دومینیک ایجاد می‌کند. مشکلاتی که یکی از مهمترین عوامل اصلی اتفاقات سریال است…(مسعود) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال I Know This Much Is True / دوقلوهایی از دو جهان متفاوت

مینی سریال Unorthodox

بررسی مینی سریال Unorthodox

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام _ علاقه‌مندان به سریال‌های بسیار کوتاه اما تاثیرگذار از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۴ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۲ تا ۵۴ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال مارس ۲۰۲۰ از شبکه Netflix منتشر شده است.

استر شپیرو، یک زن 19 ساله یهودی است که در یک جامعه ارتدکس در شهر نیویورک زندگی می‌کند. او بعد از یک ازدواج تحمیلی و برنامه ریزی شده زندگی ناخوشایندی را سپری می‌کند. استر به خاطر متفاوت بودن طرز تفکر و علایقش نسبت به هم کیشان و خانواده‌ی خشک و مذهبی‌اش تحت فشار روانی شدید به سر می‌برد و تصمیم به فرار و دنبال کردن سرنوشت خود می‌گیرد. او به برلین محل زندگی مادرش فرار می‌کند و یک مسیر متفاوت از آنچه در آن بزرگ شده را تجربه ‌می‌کند و زندگی خارج از جامعه‌اش را بیشتر کشف ‌می‌کند. اما او … (مسعود) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Unorthodox / فراری برای کشف هویت

مینی سریال The Outsider 

معرفی مینی سریال های جدید و مشهور برای تمام سلایق 4

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام-جنایی  _ علاقه‌مندان به سریال‌های رمزآلود _ علاقه‌مندان به آثار “استیون کینگ” از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۰ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ از شبکه HBO منتشر شده است.

در چروک سیتی، ایالت جورجیا، جسد پسربچه‌ای به نام “فرانکی پترسون” در حالی که به طرزی وحشیانه‌ به قتل رسیده و بدنش متلاشی شده یافت می‌شود. کارگاه محلی “رالف اندرسون” خیلی سریع با مدارک و شواهدی موثق که همگی به مربی بیس‌بال نوجوانان “تری میتلند” ختم می شوند روبرو می‌شود. اما پس از آنکه پلیس مربی تری را بازداشت می‌کند،مدارک و شواهدی یافت می‌شود که نشان می‌دهد در زمان رخ دادن حادثه تری در یک شهر دیگر حضور داشته است. پس از یکسری اتفاقات و پیچیده شدن پرونده رالف و تیمی که همراه او برروی این پرونده کار می‌کنند تصمیم می‌گیرند تا از کمک‌های یک کارگاه خصوصیِ ماهر به نام “هالی گیبنی” بهره ببرند. هالی پس از شروع به کار با شرایطی مشابه این حادثه در چندین شهر دیگر می‌شود که او را به حقایقی وحشتناک می‌رساند و …‌ (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال The Outsider / افسانه‌ی ال‌کوکو

مینی‌سریال‌های سال 2019″

مینی سریال Watchmen

سریال Watchmen فصل اول

برای چه سلایقی مناسب است؟ سریال ترکیب هوشمندانه‌ای از واقعیت و تخیّل را به ما نشان میدهد به گونه‌ای که هیچکدام دلتان را نمی‌زند. نه آنقدر واقعی که از فرم کمیکی خارج شده و به یک فیلم رئالیسم تبدیل شود و نه آنقدر تخیلی(مانند برخی فیلم‌های ابرقهرمانی مارول)که شما را متحیر کند. 

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۹ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۲ تا ۶۷ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹ از شبکه HBO منتشر شده است.

اتفاقات این سریال ۳۴ سال پس از داستان کمیک اتفاق می‌افتد.جایی که نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۹ پس از اتفاقی که سه سال قبل از آن افتاده چهره‌هایشان را با نقاب مخفی می‌کنند. در آن سال گروهی نژادپرست که خودشان را “سواره نظام هفتم” می‌نامیدند(با استفاده از نقاب رورشاک) در یک شب که به “شب سفید” معروف است،به خانه‌ی پلیس‌های شهر تالسا حمله کرده و آنها را به قتل رساندند. شخصیت اصلی سریال کارگاه پلیسی به نام “آنجلا ایبار”(با بازیِ رجینا کینگ) است که پس از ماجراهای شب سفید و تیر خوردنش به صورت مخفیانه و با شمایل “سیستر نایت” به همکاری با پلیس مشغول است.پس از قتل یک پلیس شواهدی از حضور مجدد سواره نظام در تالسا بدست می‌آید و در ادامه….

این سریال با کشتار واقعی سیاهپوستان ایالت اکلاهوما منطقه‌ی “گرین‌وود” که در سال ۱۹۲۱ اتفاق افتاده آغاز می‌شود که به نوعی یکی از خطهای اصلی داستان این فصل سریال نیز است. در واقع لیندولف با انتخاب این واقعه برای پیش‌برد داستان و با توجه به انتخاب یک بازیگر سیاهپوست زن به عنوان شخصیت اصلی داستانش خواسته تا تمامی فاکتورهای دیده شدن یک اثر در این برهه زمانی را رعایت کرده باشد. داستانی در نکوهش نژادپرستی و درون‌مایه فمنیستی که توجه همگان را به خود جلب می‌کند. شاید بتوان برای تکرار این کلیشه‌ها بر سریال خُرده گرفت. اما باید در نظر داشت وقتی موجی بزرگ در حال حرکت است یک موج سوار قهار یا میتواند بخوبی از آن برای رسیدن به ساحل استفاده کند یا با انجام یک حرکت ناشیانه خود را سرنگون کند. البته این سریال چیزی بیشتر از این شعارها برای عرضه کردن دارد و اگر سریال را تا آخر ببینید متوجه می‌شوید که لیندولف یک راوی باهوش و زیرک است. او بخوبی توانسته با در هم آمیختن یک حادثه‌ی تلخ واقعی و شخصیت‌های مجموعه کمیکی “نگهبانان” یک داستان زیبا و خلاقانه را روایت کند. (وحید) (ادامه)

مینی سریال Looking for Alaska

مینی سریال Looking for Alaska

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام، تینیجری_ علاقه‌مندان به سریال‌ های رمانتیک رمزآلود از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۸ تا ۵۸ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال اکتبر ۲۰۱۹ از شبکه Hulu منتشر شده است.

مایلز هالتر یک نوجوان گوشه‌گیر و خجالتی است که علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی آخرین جملات افراد مشهور پیش از مرگشان دارد. مایلز برای رسیدن به هدفی بزرگتر و پیدا کردن جوابی برای سوالش یعنی زندگیِ پس از مرگ تصمیم می‌گیرد تا در دبیرستانی شبانه‌روزی که پدرش نیز در آن تحصیل کرده ثبت‌نام کند. او بلافاصله پس از ورود به مدرسه‌ی جدیدش با هم‌اتاقیش چیپ (سرهنگ) و دوستانش تاکومی و آلاسکا آشنا می‌شود. این آشنایی سرآغاز ماجراهایی است که باعث می‌شود دیدگاه مایلز نسبت به زندگیش تغییر کند. اما پس از آنکه… (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Looking for Alaska / زندگی پس از مرگ

مینی سریال Unbelievable

مینی سریال Unbelievable

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام، جنایی_ علاقه‌مندان به سریال‌ های تاثیرگذار از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۳ تا ۵۸ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال سپتامبر ۲۰۱۹ از شبکه Netflix منتشر شده است.

یک نوجوان یتیم به نام “ماری ادلر” در آپارتمانش مورد تجاوز قرار میگیرد. اما وقتی تحقیقات پلیس به بن‌بست میرسد آنها به این نتیجه میرسند که ممکن است آن دختر تمام ماجرا را از خودش ساخته باشد. سپس با فشار بر روی او باعث می‌شوند تا دختر به دروغ بودن گزارشش اعتراف کند. اما سه سال بعد وقتی دختری دیگر به صورتی مشابه در ایالت کلرادو مورد تجاوز قرار می‌گیرد کارگاه “کارن دووال” اینبار به صورت جدی به دنبال شکار این متجاوز می‌افتد. کارگاه دووال پس از پیدا کردن چندین پرونده مشابه با کارگاه “گریس راسموسن” آشنا می‌شود و این دو پس از انجام تحقیقات بیشتر به مدارکی دست می‌یابند که نشان از وجود یک متجاوز سریالی میدهد و … (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Unbelievable/ یک اتفاق باورنکردنی

مینی سریال The I-Land

The I-Land

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک ماجراجویی، رمزآلود_ علاقه‌مندان به سریال‌ های علمی تخیلی از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۷ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۳۷ تا ۴۳ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال سپتامبر ۲۰۱۹ از شبکه Netflix منتشر شده است.

داستان از جایی شروع میشود که ده نفر به‌صورت عجیبی در جزیره ای به هوش می آیند. آنها هیچ خاطره‌ای از اینکه چگونه به این جزیره پا گذاشته‌اند یا چه کسی آنها را به آنجا آورده است ندارند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که به هر طریقی که شده به خانه بازگردند اما آنها بزودی خواهند فهمید که در دنیای جدیدی که در آن گیر کرده‌اند راه فراری وجود ندارد.آنها بزودی با چالش‌ های متعدد روحی و جسمی روبرو خواهند شد. آنها باید خصلت‌های بهتر خود را بدست بیاورند یا اینکه در میان بدترین خصلت‌های خود دفن شوند. (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال The I Land

مینی سریال When They See Us

سریال when They see us

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام، جنایی _ علاقه‌مندان به سریال‌های عمیق و قدرتمند – علاقه‌مندان به سریال‌های تاثیرگذار و ماندگار از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۴ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۶۴ تا ۸۸ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال می ۲۰۱۹ از شبکه Netflix منتشر شده است.

داستان سریال در مورد نوجوانانی سیاه پوست است که بدون هیچ دلیلی و بواسطه ی سنشان به صورت گروهی وارد پارک مرکزی دوچرخه سواری برای تفریح و خوش گذرانی می شوند. اما از بخت بدِ آنها ، در همان زمان گروهی در حال تجاوز به زنی هستند. پلیس برای پراکنده کردن آنها وارد پارک می شود و عده ای از آنها را دستگیر می‌کند. و به خاطر هم زمانی تجمع نوجوانان و این تجاوز تقصیر را گردن آنها می‌اندازد و… (امین) (ادامه)

متن کامل در: بررسی سریال When They See Us

مینی سریال Chernobyl

حادثه ای که با اشتباهات فردی به یک فاجعه ی مرگبار تبدیل شد.

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام، تاریخی _ علاقه‌مندان به سریال‌های عمیق و قدرتمند – علاقه‌مندان به سریال‌های ماندگار با دیالوگ‌های زیبا و پرمعنی از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۵ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۶۰ تا ۷۲ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال می تا ژوئن ۲۰۱۹ از شبکه HBO منتشر شده است.

“سریال چرنوبیل” یک مینی سریال همه چیز تمام است، فیلمنامه، بازیگران، کارگردانی، موسیقی، فیلم برداری، گریم و همه و همه عالی می‌باشند، پس اگر میخواهید در کمترین زمان ممکن یک شاهکار ببینید دیدن این سریال پنج قسمتی را از دست ندید. مینی سریال Chernobyl به یکی از بزرگترین فجایع هسته ای تاریخ که در ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ در نیروگاه چرنوبیل واقع در شمال اوکراین اتفاق افتاد می‌پردازد. جایی که اشتباهات مدیران این نیروگاه اتمی و بالاتر از آن مسئولان حکومتی باعث شد تا یکی از بزرگترین فجایع هسته‌ای تاریخ اتفاق بیافتد و جان و سلامتی هزاران انسان و حیوانات بیگناه به خطر بیافتد. (وحید) (ادامه)

متن کامل در: نقد و بررسی سریال Chernobyl / داستانِ یک فاجعه

“مینی‌سریال‌های قدیمی‌تر”

مینی سریال  Sharp Object

بررسی مینی سریال Sharp Object

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام جنایی _ علاقه مندان به سریال های تاثیرگذار – علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق مخصوصا بازی ایمی آدامز از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۵ تا ۶۱ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال ژوئیه تا آگوست ۲۰۱۸ از شبکه HBO منتشر شده است.

سریال sharp object تیز و خطرناک همچون نامش، روح شما را زخمی خواهد کرد و در پایان با نگاهی مجدد به نام سریال و بررسی حال خود ، شکاف و زخمی را در سرتاسر ذهن خود حس خواهید کرد. تمامی عناصر لازم برای یک‌مجموعه دیدنی مانند موسیقی متن شنیدنی، تدوین عالی، شخصیت پردازی خوب، بازی های تماشایی بازیگران و از همه مهمتر داستانی میخکوب کننده همه در این سریال گنجانده شده است اما اگر روحیه حساس و ضعیفی دارید از تماشای Sharp Object منصرف شوید. (مسعود) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Sharp Object / چیزهای تا ابد تیز

مینی سریال Şahsiyet

معرفی و بررسی مینی سریال شخصیت

برای چه سلایقی مناسب است؟ طرفداران سبک درام جنایی و کسانی که به دنبال دیدن یک داستان متفاوت هستند می‌توانند از دیدن این مینی سریال لذت ببرند. داستان جذاب، بازی‌های عمیق و دیالوگ‌های پرمعنی از خصوصیات بارز این مینی سریال محسوب می‌شود.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۲ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۲ تا ۹۶ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال مارس تا ژوئن ۲۰۱۸ از شبکه ترکی زبان puhutv منتشر شده است.

مینی سریال شخصیت یا Şahsiyet یکی از بهترین مینی سریال‌های غیر انگلیسی زبانِ ساخته شده تاکنون است که در ۱۷ مارس ۲۰۱۸ در ۱۲ قسمت از شبکه puhutv منتشر شده است. این مینی سریال به نویسندگی Hakan Günday و کارگردانی Onur Saylak ساخته شده است. Şahsiyet از نظر روایت داستانی، دیالوگ و مضمون فاصله زیادی با سریال‌های مشابه این کشور دارد و به نوعی می‌توان گفت یک سر و گردن از نظر سطحِ کیفی و داستان نسبت به دیگر عناوین ترکی در سطح بالاتری قرار دارد. این سریال به شکل زیبایی داستانش را برایتان روایت می‌کند و در انتها با یک پایان جذاب و به یادماندنی به اتمام می‌رسد. (امین) (ادامه)

متن کامل در: معرفی و بررسی مینی سریال شخصیت / یکی از زیباترین سریال‌های ترکی

مینی سریال Patrick Melrose

مینی سریال Patrick Melrose

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک درام _ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق مخصوصا بازی بندیکت کامبربچ از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۵ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۵۸ تا ۶۳ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال می تا ژوئن ۲۰۱۸ از شبکه Showtime منتشر شده است.

“پاتریک ملروز” سریالی است که حتی حرف زدن و نوشتن درباره آن شما را عمیقاً آزار می‌دهد. فضای سرد و بی‌روح سریال برای شما راهی جز همراه شدن در زجر و ناامیدی پاتریک باقی نمی‌گذارد. اما باید به خاطر داشت که زندگی نه مانند دومینو است که با یک اشتباه نابود شود و نه مانند پازل که هرچند سخت ولی کامل شود. زندگی همانند ماروپله است،بعضی وقت‌ها با یک حرکت(تصمیم یا انتخاب) از نردبان بالا می‌روی و گاهی نیز نیش خورده و سقوط می‌کنی مهم این است که تو دوباره شانس خود را امتحان کنی چون زندگی همین است! در نهایت نیز مقصد همه‌ی ما یکی است.این سریال نیز اگرچه با تاریکیِ محض و ناامیدی آغاز میشود اما در نهایت مشاهده میشود که هرچند به کُندی (درست مانند زندگی واقعی) اما در نهایت به سوی امیدواری میرود.شانس ممکن است خیلی کم به شما رو کند اما بدشانسی مهمان همیشگی برخی افراد است پس باید از محدود فرصت‌هایی که بدست می آوریم به خوبی استفاده کنیم. (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Patrick Melrose

مینی سریال 11.22.63

بررسی مینی سریال 11.22.63

برای چه سلایقی مناسب است؟ طرفداران سبک تریلر-علمی‌تخیلی و عاشقه و کسانی که از طرفداران استفن کینگ هستند از دیدن این مینی سریال لذت ببرند. 

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۸ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۴تا ۸۱ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال فوریه تا آوریل ۲۰۱۶ از شبکه Hulu منتشر شده است.

مینی‌سریال “11.22.63” به سراغ ایده‌ای رفته که همگی بارها آثار مشابه قوی و ضعیفی که به آن پرداخته‌اند را مشاهده کردیم. سفر در زمان ایده جذابیست که براحتی می‌تواند مخاطبین را برای تماشای یک اثر ترغیب کند. شاید به همین دلیل بود که رُمان “استفن کینگ” بلافاصله پس از انتشار با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شد و مورد تحسین خوانندگان و منتقدین قرار گرفت. خط اصلی داستان رُمان بقدری جذاب بود که قبل از انتشار آن “جاناتان دمی” (کارگردان فیلم‌هایی مشهوری همچون سکوت بره‌ها و فیلادلفیا) برای ساخت یک اقتباس سینمایی از آن با کینگ وارد مذاکره شد که درنهایت به دلیل اختلاف نظر با کینگ از پروژه کناره‌گیری کرد. سپس “جی.جی.آبرامز” و “جیمز فرانکو” حق امتیاز کتاب را خریداری کردند و با Hulu برای ساخت آن وارد مذاکره شدند.

متن کامل در: بررسی مینی سریال 11.22.63

مینی سریال Band of Brothers

مینی سریال Band of Brothers

برای چه سلایقی مناسب است؟ علاقه‌مندان به سبک اکشن، تاریخی و جنگی_ علاقه‌مندان به بازی‌های عمیق – علاقه مندان به سریال‌های قدرتمند و ماندگار – علاقه مندان به سریال‌های پردرس از این مینی سریال لذت خواهند برد.

تعداد قسمت‌ها، دقایق هر قسمت و سال انتشار: این سریال در ۱۰ قسمت منتشر شده است و هر قسمت بین ۴۹ تا ۷۰ دقیقه زمان دارد. این مینی سریال سپتامبر تا نوامبر ۲۰۰۱ از شبکه HBO منتشر شده است.

دسته برادران تنها یک سریال نیست بلکه درسی است برای زندگی، ما در این سریال در هر قسمت جنگ، مرگ، زندگی،عشق و نفرت را با یکی از افراد دسته برادری تجربه می‌کنیم. انسان‌هایی با خلق و خویی متفاوت اما با غریزه ای یکسان که در هیاهوی جنگی وحشتناک در درون خودشان یک چیز را کاوش میکنند و آن انسانیت است و اینجاست که باید با غریزه،خشونت و احساسات شدید مبارزه کرد تا توانست با منطق و درست تصمیم گرفت. شاید اینکار به ظاهر آسان به نظر برسد اما اگر شما هم اسلحه بدست وسط ناکجاآباد و بین کسانی که آنها را دشمن خطاب می‌کنید فرود بیایید این تصمیمات برایتان بسیار دشوار خواهد بود. (وحید) (ادامه)

متن کامل در: بررسی مینی سریال Band of Brothers /شجاعترین سربازان

(این مطلب با مینی‌سریال‌های بیشتر در آینده به روز خواهد شد.)

امیدواریم از مطلب “معرفی مینی سریال های جدید و برتر” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر

ی سری از سریالارو دیده بودم نقد سایتتونو خوندم انگار خودم نوشتمشون و کاملن موافقم…مثل sharp object..lookin for alaska..behind her eyes..normal people..Unorthodox…dr death..moon night…..فقط The Queen’s Gambit رو موافق نیستم از سریالش خوشم نیومد..ولی در کل سایتتونو تازه پیدا کردم و خیلی خوشم اومد..کامل و دقیق نظر صادقانتونو مینویسید و این خیلی ارزش داره.مرسی..الانم برم
When They See Us رو ببینم.

امین علیرضائی
پاسخ به  سحر

ممنون بابت نظر زیبات و انرژی مثبتی که دادی
خوشحالیم که مطالب مختلف ما رو خوندی و از بیشترش راضی بودی 🙂
اگرم مشکلی بود حتما در مطالب آینده سعی می‌کنیم بهتر بشیم

گرشا

مرسی از لیست که گذاشتید

امین علیرضائی
پاسخ به  گرشا

خواهش می‌کنم ممنون از نظرتون

بهار
بهار

خیلی قشنگ معرفی کردید مرسی🤍

امین علیرضائی
پاسخ به  بهار

خواهش میکنم موفق باشید

محمد
محمد

لیست عالیه خسته نباشید و ممنون بابت به روزرسانی