معرفی و بررسی مینی سریال A Small Light

“نوری کوچک” یا “بارقه امید” (A Small Light) یک مینی‌سریال درام تاریخی بیوگرافی آمریکایی‌ست که توسط “جوآن ریتر” و “تونی فیلن” ساخته شده است. “بل پاولی”، “جو کول”، “امیرا کاسار”، “بیلی بولت”، “اشلی بروک” و “لیو شرایبر” بازیگران اصلی این سریال می‌باشند. مینی‌سریال “بارقه امید” توانست علاوه بر راضی نگه داشتن مخاطبین با تمجید منتقدین نیز روبرو گردد که برایش تحسین جهانی را به همراه داشت. اجرای فوق‌العاده زیبا و تاثیرگذار “بل پاولی” در این سریال از جمله مواردی است که اکثر منتقدین و بینندگان سریال از تماشای آن لذت برده‌اند. این مینی‌سریال هشت قسمتی برای نخستین بار در تاریخ ۱ می ۲۰۲۳ از شبکه “National Geographic” منتشر شد و یک روز بعد در Disney+ و Hulu نیز پخش گردید.

مطلب مرتبط: معرفی مینی سریال های جدید و مشهور

خلاصه داستان:

داستان برگرفته از واقعیت این سریال درباره میپ گیس (با بازیِ بل پاولی) یک منشی ساده بوده که در طول تهاجم آلمان به هلند در خلال جنگ جهانی دوم با درخواست کارفرمای یهودیش اتو فرانک (با بازیِ لیو شرایبر) به مخفی شدن او، خانواده‌اش و تعدادی دیگر از یهودیان (جمعاً هشت نفر) کمک می‌کند. میپ و همسرش یان (با بازیِ جو کول) با کمک چند تن دیگر به مدت دو سال این پناهجویان را در مخفیگاه پنهان می‌کنند. این درحالیست که آنها حتی برای تهیه اقلام خوراکی نیز دچار مشکل می‌باشند و انجام اینکار برایشان به شدت خطرناک بوده اما …

معرفی و بررسی مینی سریال A Small Light

مینی‌سریال “A Small Light” این قابلیت را دارد که در حین سادگی آنچنان ذهنتان را درگیر سازد که پس از پایان سریال تا مدت‌ها به پیام‌هایش فکر کنید.

معرفی و بررسی مینی سریال A Small Light

مینی‌سریال “بارقه امید” به ما نشان داد که گاهی انجام کار درست سخت‌ترین کار دنیاست و آنجاست که ارزش انسان‌ها به راستی مشخص می‌شود. شخصیت اصلی این سریال یک منشی ساده است که باوجود اینکه خودش زندگی بسیار سختی را پشت سرگذاشته اما برای انجام کاری که فکر می‌کند درست بوده لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد. شخصیتی که جثه و توانایی‌هایش یک انسان ضعیف را نمایان می‌کند، اما قلب بزرگش او را به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شخصیت داستان تبدیل می‌کند. درواقع او قهرمان بی‌ادعایی‌ست که مفهوم خوب بودن و انسانیت را به زیباترین شکل ممکن برایمان ترسیم می‌کند.

اجرای فوق‌العاده تماشایی “بل پاولی” در نقش میپ گیس آنچنان پرشور و خیره‌کننده می‌باشد که شما در هنگام تماشای سریال گذر زمان را احساس نخواهید کرد و با اشتیاق به تماشای آن خواهید نشست. البته ناگفته نماند که “جوآن ریتر” و “تونی فیلن” سازندگان سریال نیز بخوبی توانسته‌اند یک داستان واقعی را با کمک فیلم‌نامه‌ای خوب و منسجم و همینطور اجرای خوب بازیگران از ورطه‌ی یکنواختی و کسل‌کنندگی نجات دهند. آنها هیجان زیاد و اغراق شده‌ای را به داستانشان اضافه نکرده‌اند و با ریز شدن و افزودن به جزئیات وقایع و شخصیت‌ها به جذابیت داستان افزوده‌اند. اگرچه ایرادی که به اکثر آثار اینچنینی که در آن برهه‌ی تاریخی روایت می‌شود، وارد بوده در این مینی‌سریال نیز رویت می‌گردد و آن یک طرفه بودن بیش از حد داستان است. اما اگر بخواهیم از زاویه دیگری به سریال نگاه کنیم، درمی‌یابیم که این سریال نه درباره جنگ‌جهانی دوم بوده و نه درباره‌ هولوکاست بلکه درون‌مایه اصلی آن نشان دادن شجاعت و انسانیت قهرمانان داستان می‌باشد.

حتی سازندگان سریال به کتاب خاطرات “آن فرانک” (خاطرات آن فرانک که در زمان پنهان شدنشان در مخفیگاه نوشته بود و بعدها با تلاش میپ به دست پدرش رسید و او نیز آنها را در قالب یک کتاب منتشر کرد که به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های جهان تا به امروزه تبدیل شد) نیز نزدیک نشده‌اند تا تمرکز داستان برروی میپ و یان یا همان قهرمانان اصلی داستان حفظ شود. این مینی‌سریال قصد دارد به ما نشان دهد که انسان‌ها می‌توانند با کمک یکدیگر و با کمی از خودگذشتگی و شجاعت از سخت‌ترین و تاریک‌ترین مسیرها عبور کنند. اینکه اگر به رسالت انسان بودن احترام بگذاریم دیگر مهم نیست که در چه جایگاهی قرار داریم و می‌توانیم قهرمان داستان خودمان باشیم. مینی‌سریال “A Small Light” این قابلیت را دارد که در حین سادگی آنچنان ذهنتان را درگیر سازد که پس از پایان سریال تا مدت‌ها به پیام‌هایش فکر کنید.

“میپ: حتی یک منشی، زن خانه‌دار یا یک نوجوان هم
می‌تواند به نوبه خودش، بارقه کوچکی از نور در اتاقی
تاریک روشن کند”

سخن آخر

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز مینی سریال A Small Light

عالی

در پایان میتوان گفت مینی‌سریال “بارقه امید” یک درام الهام‌بخش و زیبا بوده که از ساده‌ترین شخصیت‌ها، قوی‌ترین قهرمان‌ها را می‌سازد. در این مجموعه تقریباً همه‌چیز در جای خودش قرار دارد و از کارگردانی و فیلم‌نامه گرفته تا اجرای بازیگران، طراحی صحنه و لباس، موسیقی و غیره همگی در سطح کیفی بالایی قرار دارند. چیزی که مینی‌سریال “A Small Light” را به یکی از بهترین‌های ۲۰۲۳ در تلویزیون تبدیل کرده و تماشای آن با توجه به مدت زمان مناسبش برای همه امکان‌پذیر می‌باشد. پس اگر بدنبال تماشای یک درام تاثیرگذار و جذاب با داستانی برگرفته از واقعیت هستید، بدون لحظه‌ای درنگ به تماشای این مینی‌سریال دیدنی بنشینید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها