بررسی مینی سریال Band of Brothers

مینی سریال Band of Brothers یک درام-جنگی محصول شبکه آمریکایی HBO می باشد که در سال ۲۰۰۱ بروی آنتن رفت. این سریال براساس کتابی به نویسندگی استِفِن ای امبروز که براساس واقعیت می باشد نوشته و توسط نام های بزرگی همچون Tom Hanks ، Steven Spielberg ساخته شده است. این مینی سریال چه در زمان پخشش و چه بعد از آن همواره تحسین منتقدین و تماشاگران را بدنبال داشته است. سریال جوخه برادران(Band of Brothers)توانست جایزهاِمی و گلدن گلوب بهترین مینی سریال تلویزیونی را در سال ۲۰۰۱ دریافت کند. این مینی سریال در بین ۲۵۰ سریال برتر سایت IMDB با امتیاز ۹.۵/۱۰ در رتبه چهارم برترین سریال‌ها قرار دارد. همواره از این سریال بعنوان یکی از بهترین آثار تاریخ تلویزیون یاد میشود.  با سایت ساعت هفت با بررسی مینی سریال Band of Brothers همراه باشید.

مطالب مرتبط: معرفی هفت فیلم برتر استیون اسپیلبرگ / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

معرفی هفت فیلم برتر تام هنکس

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید… همینطور برای اطلاع از سریال های آینده به مورد انتظارترین سریال های آینده مراجعه کنید…

مینی سریال Band of Brothers

دسته برادران تنها یک سریال نیست بلکه درسی است برای زندگی،ما در این سریال در هر قسمت جنگ، مرگ، زندگی،عشق و نفرت را با یکی از افراد دسته برادری تجربه می کنیم. انسان هایی با خلق و خویی متفاوت اما با غریزه ای یکسان که در هیاهوی جنگی وحشتناک در درون خودشان یک چیز را کاوش میکنند و آن انسانیت است و اینجاست که باید با غریزه،خشونت و احساسات شدید مبارزه کرد تا توانست با منطق و درست تصمیم گرفت. شاید اینکار به ظاهر آسان به نظر برسد اما اگر شما هم اسلحه بدست وسط ناکجاآباد و بین کسانی که آنها را دشمن خطاب می‌کنید فرود بیایید این تصمیمات برایتان بسیار دشوار خواهد بود.

خلاصه داستان:

سریال دسته برادران درباره افراد گروهان ایزی میباشد که پس از آموزش های سخت و طاقت فرسا در یگان آموزشی به عنوان چتربازان ارتش ایالات متحده آمریکا وارد میدان جنگ علیه نازی ها میشوند و ما ماجراها و اتفاقاتی که برای افراد این گروهان در طی جنگ از آغاز ورودشان تا پیروزی در جنگ رخ می دهد را نظاره گر می باشیم.

بررسی…

در این مینی سریال هرآنچه که از یک سریال درام-جنگی توقع داریم را میتوان به خوبی پیدا کرد زیرا در هر قسمت ترکیب بسیار خوبی بین صحنه های مربوط به نبرد و صحنه های دراماتیک بعد از هر نبرد وجود دارد و این امر باعث می شود تا بیننده تا لحظه ی آخر درگیر داستان بماند. این مینی سریال هر آنچه که ما می بایست از جنگ و عواقب آن بدانیم را به خوبی به ما نشان می دهد و با توجه به اینکه این مینی سریال بر اساس واقعیت نوشته و تولید شده و شخصیت های اصلی سریال همگی در جنگ حضور داشته اند ما راحت تر میتوانیم به تماشای سریال بنشینیم زیرا میدانیم که قرار نیست با چند صحنه اغراق آمیز و جلوه های ویژه سرمان را گرم کنند،بلکه قرار است سفری شگفت انگیز به جنگ جهانی دوم داشته باشیم با عده ای از شجاعترین سربازان دنیا.

بررسی مینی سریال Band of Brothers /شجاعترین سربازان 1

میتوان گفت یکی از دلایلی که باعث شده این سریال با گذشت حدود دو دهه از اولین پخشش در قاب تلویزیون همچنان محبوب باقی بماند تعدد راویان داستانش است.تقریباً هر قسمت این سریال توسط یکی از افراد گروهان ایزی برایمان تصویرسازی شده است. این مسئله باعث میشود تا علاوه بر جلوگیری از تکرار و یکنواختی بتوانیم از دیدگاه افراد مختلف و با روحیّات متفاوت به جنگ نگاه کنیم. هرکدام از این افراد جنگ را آنگونه که تجربه کرده‌اند برایمان توصیف می‌کنند و واکنش‌های گوناگون آنها با صحنه‌هایی مشابه بسیار جالب است. برخی از ریشه با جنگ مخالفند برخی آن را اجتناب‌ناپذیر میدانند و برخی دیگر جنگ را مهم و حیاتی می شمارند. اینها باعث می شود شما به این فکر کنید که شاید دلیل این همه جنگ و خونریزی همین اختلاف‌نظرها و طرزفکرهای مختلف است. مهم این است که سریال در آخر به خوبی مقصودش را به شما میرساند و به خوبی سوالات شما را پاسخ می‌دهد البته این به دیدگاه شما بستگی دارد که چه برداشتی از این پاسخ‌ها داشته باشید.

بررسی مینی سریال Band of Brothers /شجاعترین سربازان 2

یکی از نکات جالب درباره این مینی سریال تیم بازیگری آن است.بسیاری از بازیگران این سریال به دلیل استقبال خوب مردم و منتقدین از آن توانستند راه خود را در هالییود پیدا کنند. بازیگرانی نظیر جیمز مک آوی و تام هاردی که حضوری کوتاه در این سریال داشتند نیز به جمع ستارگان خیابان هالیوود پیوستند.استیون اسپیلبرگ و تام هنکس از تهیه کنندگان اصلی این مینی سریال هستند که کارگردان و بازیگر فیلم موفق 《نجات سرباز رایان》بوده اند که قطعا سازندگان این سریال از تجربیات آنان در ساخت این اثر بهره برده اند.تام هنکس علاوه بر تهیه کنندگی در نوشتن فیلمنامه نیز کمک کرده و کارگردانی یک قسمت را نیز بعهده داشته است.

مینی سریال Band of Brothers

《از این روز تا پایان دنیا ما به یادها خواهیم ماند،ما چند نفر خوش شانس،ما دسته برادران،و کسی که امروز خونش با من ریخته شود برادر من خواهد بود》

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز مینی سریال Band of Brothers

عالی

در آخر میتوان گفت مینی سریال “جوخه برادران” قطعاً و مطمئناً جزو سریال‌هایی خواهد بود که شما پس از دیدن، آن را در آرشیو خود نگاه خواهید داشت و دیدن آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه خواهید کرد. زیرا در این سریال روی هر قسمت همانند یک فیلم سینمایی کامل و بادقت کار شده است که هرکدام ویژگی‌ها و کاراکترهای مخصوص خود را دارند. در واقع می‌توان گفت مینی‌سریال “Band of Brothers” یک دایره المعارف کامل و تصویری از جنگ می‌باشد. دیدن این مینی سریالِ عالی را شدیداً توصیه می‌کنیم و مطمئن باشید از وقت گذاشتن برای تماشای این سریال پشیمان نخواهید شد.

امیدوارم از مطلب ” بررسی مینی سریال Band of Brothers ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amin
amin

حیف وقت که بزاری پای این سریال.یه فیلم نجات سرباز رایان یا دشمن پشت دروازه ها به سرتاپای این سریال می ارزه.نه هیجانی چیزی.مخصوصا تو قسمت 5 المانیها را ابه سبک فیلمهای ایران عراقی یه مشت گاگول حساب کرده . سریال مث برکینگ بد یا گیم اف ترونز یا هل ان ویلز را روزی ده قسمتشو نگاه میکردم ولی این سریال را ده روزه دیدم روزی یه قسمت فقط بخاطر اینکه ببینم چیه.

امین علیرضائی
پاسخ به  amin

سبک‌های سریال‌ها گوناگونه و سلایق هم متفاوته ممکنه برخی سریالا یا فیلما با سلیقه شخصیمون نخونه

مرسی از اینکه نظرتو باهامون درمیون گذاشتی ⚘