بررسی مینی سریال Looking for Alaska / زندگی پس از مرگ

” در جستجوی آلاسکا ” (Looking for Alaska) یک مینی‌سریال درام محصول کشور آمریکا می‌باشد. این سریال توسط “جاش شوارتز” (Josh Schwartz) و براساس رمانی با همین نام نوشته‌ی “جان گرین” (John Green) ساخته شده است. پس از آنکه ساخت اقتباسی سینمایی از این رُمان مشهور به طور مکرر به تاخیر افتاد. نهایتاً در تاریخ ۹ مِی ۲۰۱۸ شبکه “Hulu” سفارش ساخت مینی‌سریالی هشت قسمتی براساس این کتاب را داد. پس از آن Paramount Pictures برای ساخت این اثر پیش قدم گردید و در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ شاهد پخش این مینی‌سریال از شبکه Hulu بودیم. این سریال میانگین امتیازی بسیار خوبی را از سایت‌های معتبر سینمایی کسب کرده است و در میان مخاطبان و بویژه تماشاگران نوجوان از محبوبیت خاصی برخودار شده است. با سایت ساعت هفت با بررسی مینی سریال Looking for Alaska همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

مینی سریال Looking for Alaska

خلاصه داستان:

مایلز هالتر یک نوجوان گوشه‌گیر و خجالتی است که علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی آخرین جملات افراد مشهور پیش از مرگشان دارد. مایلز برای رسیدن به هدفی بزرگتر و پیدا کردن جوابی برای سوالش یعنی زندگیِ پس از مرگ تصمیم می‌گیرد تا در دبیرستانی شبانه‌روزی که پدرش نیز در آن تحصیل کرده ثبت‌نام کند. او بلافاصله پس از ورود به مدرسه‌ی جدیدش با هم‌اتاقیش چیپ (سرهنگ) و دوستانش تاکومی و آلاسکا آشنا می‌شود. این آشنایی سرآغاز ماجراهایی است که باعث می‌شود دیدگاه مایلز نسبت به زندگیش تغییر کند. اما پس از آنکه …

 بررسی مینی سریال Looking for Alaska “زندگی پس از مرگ”

وقتی که صحبت از ساخت یک فیلم و یا سریال تلویزیونی برای مخاطبان نوجوان می‌شود. مهم‌ترین دغدغه‌ی سازندگان اثر، تاثیرات فکری و همینطور نکات آموزشی آن می‌باشد. بدون شک افراد در دوره نوجوانی حساس‌ترین دوران زندگی خود را تجربه می‌کنند. در این سنین به دلیل بلوغ جسمانی و روحی تغییرات زیادی در ما شکل می‌گیرد که ممکن است باعث تاثیراتی ماندگار در شخصیت فرد گردد. همچنین راهنمایی و کمک به نوجوانان نیز به دلیل حساسیت زیادشان کاری بسیار دشوار است. ساخت آثاری برای گروه سنی نوجوان نیازمند به مطالعه و تحقیق بسیار می‌باشد. زیرا کوچکترین اشتباهی در ساخت و محتوای اینگونه آثار باعث وارد شدن هجمه‌ای قدرتمند از اعتراضات می‌شود. همانند چیزی که برای سریال “13Reasons Why” اثر پرطرفدار و جنجالی شبکه Netflix اتفاق افتاد. اما باید در نظر داشت که نمیتوان نوجوانان را با آثاری دروغین و فیک که شباهتی به دنیای آنها ندارد گول زد. پس لازمه‌ی ساخت اینگونه آثار نشان دادن واقعیت‌ها تا جای ممکن است که متاسفانه در برخی موارد به شدت دردناک و ناراحت‌کننده می‌باشد.

“در جستجوی آلاسکا” نخستین رُمان “جان گرین” نویسنده مشهور آمریکایی می‌باشد که بیشتر برای نوشتن رُمان “The Fault in Our Stars” به شهرتی جهانی رسید. پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ اقتباسی سینمایی از کتاب “خطای ستارگان بخت ما” ساخته شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید. نام جان گرین باری دیگر بر سرزبانها افتاد و باعث شد تا پروژه‌ی ساخت یک اثر سینمایی دیگر از روی آثار او قوت بگیرد. سرانجام و پس از کش و قوس‌های فراوان شبکه‌ی Hulu برای ساخت مینی سریالی براساس رمان “در جستجوی آلاسکا” پیش قدم شد. این مینی سریال از لحاظ محتوایی تفاوت زیادی با رُمان جان گرین دارد که به عقیده‌ی بسیاری از افراد کامل‌تر و پر محتواتر از کتاب می‌باشد.

در مینی‌سریال “Looking for Alaska” به موضوعات مختلفی همچون روابط عاطفی،دوستی،اعتیاد و روابط جنسی در سنین نوجوانی پرداخته می‌شود. در این سریال بخوبی نشان داده می‌شود که حمایت و پشتیبانی والدین و خانواده از نوجوانان تا چه حد مهم و حیاتیست. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که معضلاتی که کاراکترهای سریال با آن دست و پنجه گرم می‌کنند بسیار سطحی و پیش پا افتاده می‌باشد. اما باید در نظر داشت که در سن بلوغ کوچک‌ترین مشکلات و اشتباهات بازتابی گسترده و گاهاً جبران‌ناپذیر دارد. بطور کلی میتوان گفت که اگرچه این مینی‌سریال از لحاظ محتوای آموزشی اثری قابل تامل می‌باشد. اما خط سیر داستان و اتفاقات آن جذابیت زیادی برای مخاطبین بزرگسال نخواهد داشت و از این لحاظ انتخاب مناسبی برای افراد بالغ نمی‌باشد. اما تماشای آن برای افرادی که با نوجوانان سروکار دارند همچون والدین،معلمان و … میتواند مفید باشد.

بازیگران اصلی این مینی‌سریال را گروهی از بازیگران جوان و نه چندان مشهور تشکیل می‌دهند. در میان این بازیگران “کریستین فروست” در نقشِ “آلاسکا یانگ” بسیار زیباتر و ماهرانه‌تر به ایفای نقش پرداخته است. “چارلی پلامر” اگرچه بازیگر نقش اول سریال می‌باشد، اما به نظر جدیت و قدرت نقش‌آفرینی به عنوان ستاره سریال را ندارد. اما اگر بخواهیم بطورکلی درباره‌ی تیم بازیگری سریال نظر دهیم، باید از واژه‌ی معمولی استفاده کنیم. اما از طرفی نویسندگان سریال بسیار باهوش و خلاقانه عمل کرده‌اند و مطمئنا از دلایل اصلی امتیازهای خوب سریال می‌باشند. آنها با ایجاد یک روزشمار تصادفی شما را وادار به تماشای ادامه سریال می‌کنند. کمااینکه بدون آن ممکن است شما پس از دیدن چند قسمت خسته شده و ادامه سریال را رها کنید.

هاید:رنج و عذاب توسط میل و آرزو ایجاد میشه
از بین بردن میل و آرزوت یعنی دیگه عذابی نمیکشی
تا وقتی که آرزویی داشته باشی چیزی از بین نمیره
اما اگر دیگه آرزویی نداشته باشی ضرر خواهی کرد
تا اون موقع این دردآوره
اما تو زنده می‌مونی
تا زمانی که آرزویی داشته باشی”

مایلز: آخرین حرف توماس ادیسون این بود:
“اونجا خیلی زیباست”
مایلز: من نمی‌دونم “اونجا” کجاست
اما باور دارم یک جایی هست
و امیدوارم که زیبا باشه!”

در آخر باید گفت مینی‌سریال “Looking for Alaska” را نمی‌توان از لحاظ جذابیت و روابط میان شخصیت‌ها با دیگر آثاری که برای بزرگسالان جوان ساخته می‌شود قیاس کرد. داستان این مینی سریال حول یک حادثه ناگوار در جریان است که باعث می‌شود فضای سریال از همان ابتدا سنگین و غمناک باشد. این موضوع همان چیزی است که باعث می‌شود این سریال در همراه کردن مخاطبانش با خود دچار مشکل شود. تماشای مینی‌سریال “در جستجوی آلاسکا” به احتمال زیاد برای افراد بزرگسال جذابیت چندانی نخواهد داشت. زیرا در این سریال نه از پیچیدگی داستانی خبری هست و نه از صحنه‌ها و دیالوگ‌های خیلی خاص و نه حتی هیجانی در آن دیده می‌شود. البته تماشای آثار نمایشی برای هر شخص تجربه‌ای متفاوت خواهد بود و ممکن است که شما از تماشای این اثر لذت برده و لحظات خاصی را تجربه کنید.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز مینی سریال Looking for Alaska

متوسط

تماشای مینی‌سریال “در جستجوی آلاسکا” به احتمال زیاد برای افراد بزرگسال جذابیت چندانی نخواهد داشت. زیرا در این سریال نه از پیچیدگی داستانی خبری هست و نه از صحنه‌ها و دیالوگ‌های خیلی خاص و نه حتی هیجانی در آن دیده می‌شود. البته تماشای آثار نمایشی برای هر شخص تجربه‌ای متفاوت خواهد بود و ممکن است که شما از تماشای این اثر لذت برده و لحظات خاصی را تجربه کنید.

امیدواریم از مطلب ”  بررسی مینی سریال Looking for Alaska ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها