بررسی مینی سریال The I Land

مینی سریال The I Land یک مجموعه مهیج-علمی تخیلی آمریکایی محصول شبکه Netflix می باشد.این مینی سریال توسط Anthony Salter ساخته و در هفت قسمت به پخش رسید.از ستارگان این سریال میتوان به Natalia Martinez,Kate Bosworth و Alex Pettyfer اشاره کرد.این سریال در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ از شبکه Netflix پخش گردید. سریال The I Land نتوانسته نظر منتقدین و مردم را به خوبی جلب کند و این مینی سریال نمره ضعیف ۴/۴ را در سایت معتبر IMDB کسب کرده است.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

بررسی مینی سریال The I Land

خلاصه داستان:

داستان از جایی شروع میشود که ده نفر به‌صورت عجیبی در جزیره ای به هوش می آیند. آنها هیچ خاطره‌ای از اینکه چگونه به این جزیره پا گذاشته‌اند یا چه کسی آنها را به آنجا آورده است ندارند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که به هر طریقی که شده به خانه بازگردند اما آنها بزودی خواهند فهمید که در دنیای جدیدی که در آن گیر کرده‌اند راه فراری وجود ندارد.آنها بزودی با چالش‌ های متعدد روحی و جسمی روبرو خواهند شد. آنها باید خصلت‌های بهتر خود را بدست بیاورند یا اینکه در میان بدترین خصلت‌های خود دفن شوند.

بررسی مینی سریال The I Land

نقد و بررسی:

(برای اینکه یه داستان تکراری رو دوباره تعریف کنیم و همان تاثیر بار اول رو ازش بخوایم باید چندتا سوپرایز تو آستینمون باشه!)

مینی سریال The I Land را میتوان یکی از ضعیف ترین تولیدات شبکه Netflix نامید.مهم ترین بخش در یک مینی سریال قسمت آغازین آن می‌باشد.جایی که به ما نشان میدهد آیا این سریال ارزش وقتی که باید برایش صرف کنیم را دارد یا نه!

برای سریال‌های فصلی این موضوع کمی متفاوت است زیرا بوده‌اند سریال‌هایی که شروع چندان موفقی نداشته اند،اما در فصل‌های بعدیشان همگان را شگفت‌زده کرده اند.اما برای یک مینی سریال یک شروع طوفانی و درگیرکننده یک‌چیز حیاتی میباشد.شروع مینی سریال The I Land طوری نیست که شما را به وجد بیاورد. به خاطر بازیگران است یا اینکه مشکل از سناریو می‌باشد اما سریال به هیچ وجه شما را درگیر خودش نمی کند. در واقع میتوان گفت روابطی که مابین شخصیت‌ها شکل میگیرد دارای کشش و جذابیت نمی‌باشد. در این مینی سریال به ندرت مشاهده می شود که از جلوه های ویژه استفاده شود و این برای یک سریال با داستانی علمی-تخیلی یک چیز عجیب بنظر میرسد.

البته بعید بنظر میرسد می توانستند با جلوه های ویژه و صحنه های اکشن ، ریتم کُند و تکراری داستان را تغییر بدهند. درباره بازیگران نیز میتوان گفت که Kate Bosworth بازیِ نسبتاً قابل قبول‌تری نسبت به بقیه بازیگران از خود ارائه داده است. ناگفته نماند سریال The I Land نگاهی اجتماعی به مقوله اعدام و بزهکاران محکوم به اعدام دارد.این سریال سعی دارد که قانون اعدام مجرمین که در تگزاس و چند شهر دیگر آمریکا هنوز هم اجرا می‌شود را به چالش بکشد. این مسئله تا حدود زیادی در پایان بندی سریال تاثیرگذار بوده است و ما میبینیم که جذابیت و غافلگیرانه بودن داستان فدای این پیام می‌شود.

“این قسمت حاوی اسپویل میباشد”

《راه بازگشتتان را پیدا کنید》

داستان از این قرار است که ده زندانی که در صف اعدام می‌باشند با رضایت خودشان وارد یک پروژه تحقیقاتی می‌شوند. اگر همه چیز در این آزمایش به خوبی پیش برود می تواند منجر به رهایی آنها از اعدام و حتی شاید باعث آزاد شدنشان گردد. در این پروژه از یک تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌شود که در آن ذهن انسان را به جایی خارج از جسمش انتقال داده و خاطرات او را به کلی پاک می کنند. در این آزمایش قرار است به این افراد شانسی دوباره داده شود تا ثابت کنند که در ذاتشان خوبی و درستکاری هنوز هم وجود دارد.

مینی سریال The I Land

اما مگر نه آنکه تمام آنچه که ما می‌دانیم و اعمال‌مان وابسته به خاطرات است. در این صورت با پاک شدن خاطرات انسان مانند بچه‌ای است که تازه متولد شده است و مسلماً هیچ بچه‌ای ذاتاً آدمکش و جنایتکار و متجاوز نمی‌ باشد! اما در سریال میبینیم که برخی افراد حتی با پاک شدن تمام خاطراتشان بلافاصله به اعمال تبهکارانه روی می اورند که کمی سوال برانگیز است. برای مثال شخصیت “برودی” با بازی الکس پتیفر که یک متجاوز می باشد و اصلا به گذشته‌اش پرداخته نمی شود و بطور ناگهانی و مسخره از سریال حذف می شود.

این وسط دو مامور نیز از طرف رئیس زندان ماموریت دارند تا در کار پروژه اختلال ایجاد کنند.ولی سریال خیلی زود دست آنها را برایمان رو می کند و هیجان سریال بکلی نابود می شود. البته اگر بتوان گفت که سریال از اولش هیجان داشت! داستان پس از به هوش آمدن چیس در زندان و ملاقاتش با دکترها(هیئت منصفه) و رئیس زندان کاملا کلیشه ای می شود.

بررسی مینی سریال The I Land

رئیس زندان معتقد است که دولت با بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته پولش را دور می ریزد. او معتقد است که بیشتر این افراد لیاقتِ داشتن یک شانس دوباره را ندارند(البته بنده خدا حرف حساب میزنه!) و در طرف دیگر هیئت منصفه بیشتر بدنبال جوابدهی مثبت این پروژه است. البته بنظر میرسد که آنها هم بیشتر به چشم انداز مالی این پروژه چشم دوخته‌اند.پایان بندی سریال را میتوان ضعیف ترین قسمت سناریو دانست.چیس بشکل مسخره‌ای توسط اعتراف شوهرش بیگناه شناخته میشود و از اتهاماتش تبرئه میگردد و آزاد میشود و رئیس زندان سَر از ساحل معروف در می اورد!

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال The I Land

در آخر میتوان گفت مینی سریال The I Land محصول جدید شبکه Netflix را نمی‌توان یک اثر موفق نامید. اما اگر از علاقه‌مندان به سریال‌های علمی-تخیلی و رازآلود هستید میتوانید به تماشای این سریال بنشینید. دنیای فیلم و سریال بسیار سلیقه‌ای می‌باشد و ممکن است فیلم یا سریالی که خیلی‌ها نپسندیده‌اند دیدنش برای شما لذت بخش و جذاب باشد.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

جدیدا دارم معتاد مینی سریال میشم

احسان
احسان

عالی بودش ممنونم