معرفی شخصیت های سریال Better Call Saul

در این مطلب قصد داریم به معرفی شخصیت‌های اصلی سریال Better Call Saul جهت یادآوری اتفاقات گذشته بپردازیم. این مطلب شامل اسپویل نمی‌باشد، اما اگر می‌خواهید در مورد جزئیات بیشتری بدانید به داستان کامل سریال Better Call Saul مراجعه کنید. (برای درک بهتر این معرفی حتما داستان را مرور کنید.) در ادامه با معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul در خدمت شما هستیم. جهت اطلاعات بیشتر به بررسی فصل ششم سریال بتر کال ساول مراجعه کنید.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی با بریکینگ بد
برای دیدن ویدیوهای آموزشی بیشتر با کمک سریال بریکینگ بد به صفحه زیر مراجعه فرمایید:

مطالب مشابه:

بازیگران و شخصیت های سریال Wednesday / معرفی بازیگران ونزدی (جدید)

معرفی بازیگران و شخصیت های سریال House of the Dragon 

معرفی شخصیت ها و بازیگران گروه The Seven از سریال The Boys

معرفی شخصیت ها و بازیگران اصلی سریال Walking Dead (شخصیت‌های زنده)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Walking Dead (شخصیت‌های مرده)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher 

معرفی شخصیت ها و بازیگران اصلی سریال Money Heist

معرفی بازیگران و شخصیت های اصلی سریال See

معرفی شخصیت‌ها و بازیگران اصلی سریال Peaky Blinders / پیکی بلایندرز 

معرفی شخصیتهای انیمه Attack on Titan / حمله به تایتان

معرفی شخصیتهای اصلی سریال The Mandalorian

معرفی شخصیت‌ها و بازیگران اصلی سریال Vikings

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul

جیمز مک گیل (Jimmy McGill)

جیمز مک گیل (Jimmy McGill)

جیمز مک گیل که در طول سریال با نام ساول گودمن وکالت خلافکاران را برعهده می‌گیرد، شخصیت اصلی سریال محسوب می‌شود. ساول یک وکیل کارآمد است که از تاکتیک‌های غیرقانونی و طرح‌های کثیف برای آزادی یا تبرئه کردن موکلانش استفاده می‌کند. فشارها، تحقیرها و کوچک شمرده شدن جیمز، مسیرِ انحراف او را هموار کرد و او را از یک انسان خوش قلب به یک فرد کینه توز، حیله‌گر و مکار تبدیل می‌کند. در طول سریال سیر تکاملی او را به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی می‌بینیم. مسیر تبدیل شدن او از یک نامه رسان و کلاه بردارِ ساده به یک وکیل زِبَر دست، پر از سختی‌ها برایش بود اما جیمز قصد داشت خود را متحول کند اما عوامل بیرونی، مخصوصا رفتار برادرش او را به سمت سیاهی می‌برد. در طول سریال با داستان‌های مختلف او و نقشه‌های هوشمندانه‌ی جیمز به عنوان یک وکیل دغلکار رو به رو می‌شوید. رابرت(باب) اودنکرک (متولد ۲۲ اکتبر ۱۹۶۲) بازیگر، کمدین، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی در این نقش در سریال بریکنیگ بد و اسپین‌آف آن Better Call Saul به ایفای نقش پرداخته است. 

 کیم وکسلر (Kim Wexler)

 کیم وکسلر (Kim Wexler)

کیم وکسلر یکی از نزدیک‌ترین کسانی است که جیمز در زندگیش دارد. او بهترین دوست و صمیمی‌ترین فردی است که با تمام وجود در طول مسیر زندگیِ جیمز، او را همراهی و درک کرده است. او در گوشه قلبش عاشق جیمز است و جیمی نیز حس متقابلی نسبت به او دارد. او با بورسیه شرکت HHM تبدیل به یک وکیل بسیار ماهر می‌شود و در طول این مسیر با جیمز آشنا شده و از آن زمان در تمام مسیرها و سختی‌ها او را همراهی می‌کند. البته جیمز نیز همیشه پشتیبان او بوده و ارتباط آنها همیشه دو طرفه و تنگاتنگ بوده است. کیم از کارهای تکراری دفتری که تفاوتی در جهان اطرافش ایجاد نمی‌کند خسته شده است و در صدد تغییرات بزرگ وکالت انسان‌های دردمند را برعهده می‌گیرد و… ریا سیهورن (متولد ۱۲ مه ۱۹۷۲) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او به خاطر ایفای نقش وکیل کیم وکسلر در سریال Better Call Saul (2015–اکنون) دو بار برنده جایزه Satellite برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرده است.

مایک آرمانتراوت (Mike Ehrmantraut)

مایک آرمانتراوت (Mike Ehrmantraut)

مایک آرمانتراوت را در بریکینگ بد به خوبی می‌شناسیم. مایک پلیس سابق و یک خلافکار حرفه‌ای بود که گاه گاهی برای ساول گودمن ماموریت‌های مختلفی انجام می‌داد و با جسی و والتر نیز ماجراهای بسیاری را تجربه کرد. در Better Call Saul با مسیر زندگی او بیش از پیش آشنا می‌شویم و با ماجراهای مختلف او قبل از رویدادهای بریکنیگ بد آشنا می‌شویم. ”مایک آرمانتراوت” مردی درون‌گرا، کم حرف،  در عین حال حرفه‌ای، بسیار باهوش و باتجربه است. او از طریق انجام ماموریت‌های مختلف مانند محافظت از افراد و یا پاپوش درست کردن برای کسی پول در می‌آورد. یکی از ویژگی‌های شخصیتی او نکشتن آدم‌هاست. برای او کشتن انسان‌ها بسیار سخت است، با این حال اگر ماموریتی را قبول کند حتما آن را به درستی به پایان می‌رساند. او در طول داستان با گاس فرینگ آشنا شده و به گروه او ملحق می‌شود و ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند. جاناتان بنکس (متولد 31 ژانویه 1947) بازیگر آمریکایی است که به شکل زیبایی این شخصیت‌ را در سریال زنده کرده و یکی از ماندگارترین شخصیت‌های سریال است.

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul

معرفی شخصیت چالز مک گیل (Chuck McGill)

چالز مک گیل (Chuck McGill)

چالز برادر جیمی است و در دوران سختی به او کمک می‌کند و او را به عنوان نامه‌رسان وارد شرکت خودش یعنی  HHM می‌کند. وقتی که جیمی تبدیل به یک وکیل می‌شود. او نمی‌تواند گذشته‌ی سیاه برادرش را از یاد برده و قبول کند که تغییر کرده است، پس جلوی راه او سد می‌شود و مانع از ورودش به شرکت به عنوان وکیل می‌شود. چالز سال‌ها بعد دچار مشکلات روحی، روانیِ شدیدی می‌شود که او را به شدت به جیمز وابسته می‌کند. اما با تمام کمک‌های برادرش، او نمی‌خواهد قبول کند که جیمز تغییر کرده و باز مانع راه او می‌شود. با تمام این احوال که شاید در ظاهر چالز قانون مدارترین شخصیت کل داستان باشد ولی در عین حال غرور و حسادتِ او باعث می‌شود به یک شخصیت خاکستری بدل شود. مایکل مک کین (متولد 17 اکتبر 1947) بازیگر، کمدین، فیلمنامه نویس و موسیقیدان آمریکایی است که برای نقش‌های مختلف در سینما و تلویزیون بخصوص سیتکام Laverne & Shirley شهرت دارد.

گاس فرینگ (Gus Fring)

گاس فرینگ (Gus Fring)

گاس فرینگ یکی از باهوش‌ترین توزیع کنندگان مواد محسوب می‌شود. او در پوشش رستوران زنجیره‌ای Los Pollos Hermanos و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های مشابه کارِ پولشویی مواد مخدرش را انجام می‌دهد. همچنین او با کامیون‌های رستوران کار جا به جا کردن مواد مخدر را انجام می‌دهد. اما در ظاهر به دلیل کیفیت غذا و کارهای خیری که انجام می‌دهد، مورد احترام مردم و حتی پلیس ضدمواد است. او به خاطر مسائل شخصی با خانواده‌ی سالامانکا دشمن است و قصد تضعیف کردن آنها را دارد. گاس به عنوان یک سلطان اصلی مواد مخدر در ابتدا به کارتل مواد مخدر مکزیک وابسته بود اما کم‌کم مستقل می‌شود و سریال داستان‌ پیرامون این اتفاق را روایت می‌کند. در سریال بریکینگ بد جسی و والتر در زیرزمین مخفی‌اش شیشه‌ی آبی تولید می‌کردند. جانکارلو جوزپه الساندرو اسپوزیتو (متولد ۲۶ آوریل ۱۹۵۸) بازیگر آمریکایی است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش گاس فرینگ شناخته شده است. او برای این نقش‌آفرینی برنده جایزه منتخب منتقدان برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و سه نامزدی برای جایزه Emmy برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای یک سریال درام شده است.

هاوارد هملین (Howard Hamlin)

هاوارد هملین شریک تجاری چالز مک گیل در شرکت HHM است. او دوست و همکار دیرینه همکار چالز مک گیل و همچنین کارفرمای سابق جیمی مک گیل و کیم وکسلر بود. او فردی منضبط و سخت گوش است و چالز را به عنوان یک انسان بزرگ که اهمیت زیادی برای شرکت قائل است قبول دارد و با تمام مشکلاتی که از نظر سلامتی چالز برای شرکت ایجاد کرده، هاوارد همیشه از او پشتیبانی کرده است. در فصل پنج، هملین عاجزانه در تلاش است تا شهرت به باد رفته HHM را ترمیم کند. در ادامه جیمی نقشه‌هایی برای انتقام رفتار گذشته هاوارد برای او می‌کشد که جلوتر حتی کیم نیز در این راه به او کمک می‌کند. از نظر جیمی او یکی از عوامل اصلی مرگ برادرش است. او بیش از هر چیزی به رشد و پیشرفت شرکتش فکر می‌کند و برایش مهم نیست در این راه به افرادی آسیب بزند.

لالو سالامانکا (Lalo Salamanca)

ادواردو “لالو” سالامانکا (Lalo Salamanca)

ادواردو “لالو” سالامانکا یکی از اعضای کارتل و نوه ابولیتا، برادرزاده دون هکتور سالامانکا و پسر عموی توکو، مارکو، لئونل و خواکین است. او مانند عمویش یک قاتل بی‌رحمِ سادیسمی است و یک بار به عمویش در شکنجه یک صاحب هتل به دلیل بی‌احترامی؛ سوزاندن مالک تا حد مرگ و آتش زدن هتلش کمک کرد. او کسی است که زنگ میز را به عنوان یادگاری از مصیبت نگه داشت و آن را به هکتور روی ویلچر برای ارتباط برقرار کردن با دیگران هدیه داد. در فصل چهار او وارد داستان می‌شود و جلوتر درگیری مستقیمی با گاس فرینگ و باندش ایجاد می‌کند و می‌خواهد قدرت آنها را در این منطقه بکاهد. درگیری دائمی گاس فرینگ با او از بخش‌های مهم فصل پنجم سریال محسوب می‌شود. او تا اینجای داستان آنتاگونیست اصلی فصل ششم سریال محسوب می‌شود.

ناچو وارگا (Nacho Varga)

ناچو وارگا (Nacho Varga)

ناچو وارگا یکی از عوامل اصلی باند مواد مخدر سالامانکا است. او یک جنایتکار حرفه‌ای حسابگر و باهوش است. او دست راست سابق توکو سالامانکا و بعداً هکتور و سپس لالو است. او در توزیع و مدیریت خرده فروشی‌های مواد مخدر در سراسر شهر نظارت دارد. او یک فرد دو چهره است. یک چهره بسیار خشن و بی‌رحم به عنوان یک قاچاقچی و دیگری یک پسر حرف شنو وقتی که پیش پدرش در خیاطی کار می‌کند. پدر او از ماجراهای او با باند سالامانکا خبر ندارد. اما ناچو وارگا مشکلات جدیی با خانواده سالامانکا دارد و این باعث می‌شود تا با مایک برای انجام ماموریتی تماس بگیرید… در ادامه گاس فرینگ با تهدید پدرش او را به عنوان نفوذی در باند سالامانکا می‌گمارد و از او سوء استفاده‌های مکرری می‌کند.

هکتور سالامانکا (Hector Salamanca)

هکتور سالامانکا (Hector Salamanca)

هکتور سالامانکا یکی از اعضای بلندپایه کارتل و همینطور پدرسالار خانواده سالامانکا است و اکثر مردم جنوب از او می ترسند. او شخصی عصبی و پرخاشگر است که وقتی پای عصبانیت در میان باشد دیگر مغزش از کار می‌افتد. او رئیس باند مواد مخدر سالامانکا است و قدرت زیادی در نزد کارتل مواد مخدر مکزیک دارد. اهمیت خانواده برای او بسیار زیاد است. در سریال بریکینگ بد او را همیشه روی ویلچر دیدیم . در Better Call Saul به سال‌های سرپایی و علت زمین گیر شدن او پرداخته شده است. داستان‌ها و دشمنی‌های او با گاس فرینگ از مهمترین قسمت‌های داستان محسوب می‌شود که عقبه‌ی طولانی دارد و یک دشمنی دیرینه‌ است.

توکو سالامانکا (Tuco Salamanca)

توکو سالامانکا (Tuco Salamanca)

توکو سالامانکا یک فروشنده مواد مخدر مکزیکی رده بالای روانی است که عملیات کارتل را در آلبوکرکی اداره می‌کند. او بی رحم، غیرقابل پیش بینی و مستعد طغیان‌های خشونت آمیز است. او سردستگی گروه سالامانکا را در دست دارد و خواهر زاده‌ی هکتور است. توکو نیز مانند دایی خود هکتور و حتی شدیدتر از او عصبانیت غیرقابل کنترلی در وجودش دارد که همین موضوع ماجراهای زیادی را برایش در طول سریال بوجود می‌آورد. ارتباط او و جیمی در بخش‌های از سریال بسیار شیرین ساخته شده است. توکو را در سریال بریکینگ بد نیز دیده بودیم و ماجراهایش با جسی و والتر وایت یکی از بهترین و بامزه‌ترین و در عین حال پراسترس‌ترین بخش‌های سریال محسوب می‌شد.

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul

نگاهی به سریال اصلی...

معرفی شخصیت های اصلی سریال Breaking Bad

والتر وایت (walter white)

والتر وایت (Walter White)

“والتر وایت” معلم شیمی ساده دبیرستان است که با همسرش “اسکایلر وایت” و پسر معلولش “والتر وایت جونیور” زندگی می‌کند. او زندگی روتینی دارد، روز‌ها به مدرسه می‌رود و بعد از مدرسه برای کسبِ درآمدِ بیشتر برای درمانِ پسرِ معلول و البته پس انداز برای کودک در راهش در یک کارواش به عنوان صندوق‌دار فعالیت می‌کند. البته والتر در حقیقت یک نابغه‌ی شیمی‌ است که در طول زندگیِ ۵۰ ساله‌اش (که البته امروز نیز تولدش است!) حقش ضایع شده و کمپانی مولتی میلیون دلاری که حتی بخشی از نام او را یدک می‌کشد در اختیار دیگران است! اما والتر با قیافه‌ی پکر و بی‌روحش به زندگی‌ای که اصلا دوست ندارد ادامه می‌دهد تا اینکه… در کارواش او به زمین می‌افتد و به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا متوجه می‌شود که سرطان ریه دارد و فرصت چندانی نیز برایش باقی نمانده است و…

توضیحات بیشتر: بررسی سریال Breaking Bad 

جسی پینک من (Jesse Pinkman)

جسی پینک من (Jesse Pinkman)

“جسی پینک من” شاگرد سابق والتر وایت که به خاطر مشکلات خانوادگی و اجتماعی به سمت ساخت شیشه کشیده می‌شود و به نوعی همکار والتر می‌شود. او شخصیت قدرتمندی مانند والتر ندارد و بارها والتر او را از دل مشکلات نجات می‌دهد‌. در طول سریال یک رابطه پدر و پسری بین او و والتر شکل می‌گیرد و در حقیقت جسی تبدیل به یکی از اعضای خانواده او می‌شود و والتر کسی است که همه چیزش را برای خانواده‌اش می‌دهد… جسی بار‌ها سعی می‌کند خود را از منجلاب نجات دهد اما خانواده‌اش به جای اینکه پشتیبانی‌اش بکنند او را ترد کرده تا او بیشتر در باتلاق چیزی که حتی در ذاتش هم نیست، گرفتار شود. در طول سریال اتفاقات مختلفی برای جسی می‌افتد و در مقطعی او خود را تنها و بی‌کس می‌بیند و خانواده، دوستان و هرکسی که برایش مهم بودند به او پشت می‌کنند‌…  او بارها در طول سریال با ایده‌هایش راهگشای برنامه‌های والتر می‌شود.

توضیحات بیشتر: بررسی سریال Breaking Bad 

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها