بررسی سریال Ozark فصل چهارم – نیم فصل دوم

سریال Ozark / “اوزارک” یک درام-جنایی محصول کشور آمریکا می‌باشد که توسط “بیل دوبو” (Bill Dubuque) و “مارک ویلیامز” (Mark Williams) برای شبکه Netflix تهیه شده است. از جمله بازیگران اصلی این سریال میتوان به “جیسون بیتمن” (Jason Bateman)، “لورا لینی”(Laura Linney) ،”سوفیا هابلیتس”(Sofia Hublitz)،”اسکایلر گیرتنر”(Skylar Gaertner) و “جولیا گارنر”(Julia Garner) اشاره کرد. سریال Ozark نخستین بار در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۱۷ از شبکه نت‌فلیکس منتشر شد که با بازخورد بسیار خوبی از سوی مردم و منتقدین روبرو گردید. این سریال تاکنون ۳۲ نامزدی در جوایز اِمی کسب کرده که در سال ۲۰۱۹ در دو شاخه‌ی بهترین کارگردانی سریال درام(جیسون بیتمن) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درام (جولیا گارنر) موفق به بردن جوایز شده است و همینطور در سال‌ها بعدی در گلدن گلوب و امی جوایز متعدد به دست آورده است. تاکنون سه فصل ده قسمتی و یک نیم فصل چهارم هفت قسمتی از این سریال به پخش رسیده و نیم فصل اول فصل چهارم آن در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ منتشر گردید. در ادامه با بررسی سریال Ozark در خدمت شما عزیزان هستیم.

تگ مرتبط: بررسی سریال

مطلب مرتبط: بهترین انیمه و سریال های سال 2022 تاکنون (جدید)

خلاصه داستان سریال اوزارک

پس از آنکه برنامه پول‌شویی برای کارتل مواد مخدر مکزیکی با مشکل مواجه می‌شود. یکی از مشاورین مالی به نام “مارتی بِرد” که در این کار سهیم می‌باشد. برای نجات دادن زندگی خود و خانواده‌اش پیشنهاد نقشه‌ای بزرگتر را برای پول‌شویی در یک منطقه بومی به نام “اوزارک” در مرکز میزوری می‌دهد. پس از موافقت کارتل با این نقشه مارتی به همراه همسرش وندی و فرزندانش شارلوت و جوناه راهی دریاچه اوزارک می‌شود. آنها بلافاصله پس از رسیدن به میزوری وارد روابطی پیچیده با خانواده‌های لنگمور و اِسنل می‌شوند. همچنین مارتی برای انجام نقشه‌هایش با مافیای کانزاس سیتی نیز ارتباط برقرار می‌کند. اما در ادامه…

بررسی سریال Ozark

مروری بر فصل‌های اول و دوم سریال اوزارک

در فصل‌های اول و دوم سریال اوزارک شاهد بودیم که خانواده بِرد چگونه پس از نقل مکان کردن به میزوری در تلاش برای پیدا کردن راه نجاتشان بودند. آنها نه تنها مجبور بودند با اینکه جانشان توسط یک کارتل مواد مخدر تهدید می‌شد، سرکنند. بلکه باید به دنبال راهی برای انجام پول‌شویی در سطحی وسیع می‌بودند. آنها باید از هروسیله و هرشخصی برای رسیدن به منظورشان استفاده می‌کردند. از افراد محلی گرفته تا قاچاقچیان بومی و مافیا، همگی ابزاری برای پول‌شویی بودند. علاوه بر اینها آنها باید یک مامور سمج و بدقلق اف‌بی‌آی را هم دست به سر کنند. با این اوصاف میتوان گفت که داستان و شخصیت‌های گوناگون این سریال حتی لحظه‌ای شما را آزاد نمی‌گذارند و اگر میخواهید از این سریال جا نمانید باید با دقت زیاد به تماشای آن بنشینید.

سریال Ozark به خصوص در فصل اولش بسیار حول محور جریانات خانوادگی می‌چرخد. شاید حتی بتوان گفت که محوریت کلی داستان سریال هم خانواده می‌باشد. در این سریال بیش از هر موضوع دیگری به اهمیت خانواده و اینکه چطور برخی تصمیمات اشتباه می‌تواند تمامی اعضای یک خانواده را تحت تاثیر قرار دهد می‌پردازد. اما از طرفی هم به ما نشان می‌دهد که چطور اعضای خانواده می‌توانند با صداقت و همدلی از سدّ سخت‌ترین موانع عبور کنند. پس از آنکه در فصل اول بافضای کلی سریال و اندکی با شخصیت‌های داستان آشنا می‌شویم. در فصل دوم داستان کمی جدی‌تر می‌شود و حضور هرچند کمرنگ افراد کارتل در منطقه‌ای بومی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. اگر بخواهیم خیلی کوتاه و مختصر بگوییم باید گفت که سریال Ozark با ریتمی مناسب و هماهنگ در جهتی پیش می‌رود که تمامی سریال‌های موفق پیش از این طی کرده‌اند. در سریال اوزارک بخوبی از شخصیت‌های داستان بهره‌وری می‌شود و حریم امنی که کاراکترهای اصلی داستان را پوشانده است، از نوعی است که برایتان آزاردهنده نمی‌باشد. سریال اوزارک از موضوعات و شخصیت‌های زیادی برای روایت داستانش استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود که جزئیات زیادی در دل داستان وجود داشته باشد که همگی مهم و ضروری ‌باشند. پس اگر قصد دارید به تماشای این سریال بنشینید حتماً فصل‌های اول و دوم را تماشا کرده و سپس به سراغ فصل سوم بروید.

بررسی سریال Ozark

بررسی سریال Ozark فصل سوم

در این فصل از سریال Ozark شاهد تناقض‌های اساسی میان خواسته‌ها و روش‌های مدیریت بحران بین مارتی و وندی می‌باشیم. این موضوع نیز ریشه‌ای عمیق در رابطه‌ی گذشته آنها دارد و تماماً درباره‌ی اعتماد از دست رفته میان طرفین می‌باشد. این موضوع از چالش‌های اصلی در این فصل از سریال می‌باشد. فصل سوم را میتوان به نوعی مهیج‌ترین و پرفراز و نشیب‌ترین فصل این سریال تاکنون دانست. اضافه کردن شخصیت‌هایی جدید همچون برادر وندی،مامور ویژه اف‌بی‌آی و رونمایی از عمر ناوارو رئیس و سرکرده‌ی کارتل ناوارو همگی در راستای نوسازی و فرار از یکنواختی در داستان و افزایش هیجان می‌باشد. هرچند این کاراکترهای اضافه شده همچون فصل قبلی نقش مهم و اساسی را در پیش‌برد داستان ایفا نمی‌کنند. اما استفاده بجایی از برخی شخصیت‌های جدید برای ایجاد لحظات دراماتیک و گاهاً پرهیجان می‌شود. برای مثال میتوان حضور مامور ویژه مایا و همینطور عمر ناوارو را در این فصل کاملاً ضروری و مهم دانست. بن برادر وندی نیز در ابتدا به نظر شخصیتی جدید،پیچیده و جالب می‌باشد. اما در ادامه به نظر می‌رسد که نویسندگان جایگاه خاصی را برای او قائل نیستند و با اینکه حضوری پررنگ در این فصل از سریال دارد، از او تنها به عنوان مهره‌ای برای ایجاد پارازیت در داستان استفاده می‌شود. در فصل سوم نیز همانند دو فصل قبلی در کنار خط اصلی داستان سریال در هر قسمت با ماجراها و چالش‌های جدیدی روبرو می‌شویم که ریتم پرهیجان‌تری به داستان می‌دهند. حوادث و اتفاقات در این فصل با چنان سرعتی پیش می‌روند که شما نمی‌توانید حتی لحظه‌ای چشم از صفحه‌ی نمایش بردارید. سازندگان سریال Ozark بخوبی با سلیقه‌ی مخاطبانشان آشنایی دارند و میتوان گفت که این سریال افراد بسیاری با سلیقه‌های گوناگون را راضی نگه خواهد داشت.

“سو: خیلی راحت میشه آسیب‌پذیری رو با ضعف اشتباه گرفت اما اینکه به خودت اجازه بدی آسیب‌پذیر باشی واقعی‌ترین نشان قدرته”

در این فصل نگاه عمیق‌تری به گذشته،طرز فکر و شخصیت دو کاراکتر اصلی سریال یعنی مارتی و وندی بِرد می‌اندازیم. در این فصل میفهمیم که مارتی علاوه براینکه فردی باهوش،منطقی و مهربان است،بسیار سخت‌کوش و اهل رقابت نیز می‌باشد. همچنین متوجه می‌شویم که وندی نیز در کنار روابط اجتماعی قوی،برنامه‌ریزی دقیق و محافظه‌کار بودن در مواقع لزوم بسیار جسور و قاطع می‌باشد. درواقع میتوان گفت که مارتی و وندی در این سریال مکمل یکدیگر می‌باشند و هرکدام با خصوصیاتشان دیگری را کامل می‌کنند. به نظر می‌رسد که اگر خصوصیات بارز شخصیت‌های مارتی و وندی را در این سریال را کنار هم بگذاریم با شخصیتی منحصر بفرد روبرو می‌شویم. شخصیتی که شاید تنها نمونه‌ای که مصداق کاملی برای این تعریف باشد،کاراکتر جذاب و دوست‌داشتنی “والتر وایت” در شاهکار شبکه‌ی AMC یعنی سریال “بریکینگ بد” است. بدون شک کاراکتر والتر وایت از کامل‌ترین و بی‌نقص ترین شخصیت‌های تاریخ سریال‌های تلویزیونی می‌باشد. پس میتوان امیدوار بود که در ادامه سریال این زوج پس از کنار گذاشتن اختلافاتشان با یکدیگر هم‌سو شده و ماجراهای دیدنی و خاصی را باهم رقم بزنند.

“جیسون بیتمن” در نقش مارتی برد بسیار عالی و باتسلط ظاهر شده است و تجربیات زیادش در ایفای نقش‌های گوناگون در این نقش به ثمر رسیده است. او در نشان دادن زوایای مختلف شخصیتیِ کاراکترش در سریال بسیار حرفه‌ای عمل کرده است. بیتمن علاوه بر بازیگری به عنوان کارگردان برخی اپیزودها و تهیه‌کننده اجرایی نیز در این سریال فعالیت می‌کند. همچنین “لورا لینی” بعنوان بازیگر نقش اصلی زن در سریال بسیار باقدرت و منعطف بوده و بخوبی توانسته تغییرات شخصیتی که کاراکتر او در طی سه فصل گذشته داشته است را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

بررسی سریال Ozark

اما نمیتوان از بازیگران سریال اوزارک صحبت کرد و حرفی از هنرنمایی ستودنی و زیبای “جولیا گارنر” نزد. گارنر با صدای خاص و حرکات بدنش یکی از خاص‌ترین و بهترین کاراکترهای زن در سریال‌های چند سال اخیر تلویزیون را خلق کرده است. بطور کلی تیم بازیگری این سریال در بیشتر موارد به درستی انتخاب شده‌اند و عملکرد قابل قبولی نیز داشته‌اند. اما در کنار بازیگری عواملی همچون نویسندگی،کارگردانی، فیلم‌برداری و موسیقی نیز فصل به فصل در سریال بهتر شده است. در سریال اوزارک نیز همانند بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های امروزی به چند موسیقیِ متن خاص اکتفا نشده است و از آهنگ‌های گوناگون و در سبک‌های مختلف برای پوشش سکانس‌های متفاوت استفاده شده است. اینکار باعث می‌شود تا آهنگ‌ها همخوانی بیشتری با انواع سکانس‌های مختلف داشته باشند.

سریال Ozark همواره در حال ترقی بوده است‌. این سریال فصل به فصل در حال پیشروی به سمت جلو و رسیدن به فرمی ایده‌آل می‌باشد. اما باید امیدوار باشیم که عوامل و سازندگان سریال در ادامه‌ی مسیرشان نیز با همین دقت و ظرافت طی کنند. در سال‌های اخیر بسیار شاهد بوده‌ایم که داستان‌هایی بسیار قوی و جذاب فدای ایده‌های نوظهور و عجولانه شده‌اند. نقطه قوت سریال Ozark مسلماً داستانش می‌باشد. داستانی که باحوصله و با جزئیات فراوان برایمان روایت گردیده است و همین موضوع باعث نزدیکی ما به حال و هوای سریال شده است. بدترین اتفاقی که میتواند برای سریال‌های موفق رخ دهد،خارج شدن داستان از ریتم مناسب و تحولات بسیار زیاد است. تماشای این سریال جنایی و دیدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بررسی سریال Ozark فصل چهارم – نیم فصل اول

Ozark (Season 4 _Part1)

فصل چهارم و پایانی سریال اوزارک در چهارده قسمت و در دو بخش هفت قسمتی پخش خواهد گردید. شبکه Netflix هفت قسمت نخست فصل چهارم این سریال را در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ بصورت همزمان منتشر کرد. در بخش اول فصل پایانی این سریال شاهد اوج‌گیری داستان و شروعی طوفانی هستیم که از همان قسمت نخست غافلگیری‌هایش را شروع می‌کند. سازندگان سریال این فصل را با شروعی وارونه و نمایش سکانسی آغاز کردند که احتمالاً مربوط به بخش دوم و پایانی سریال می‌باشد. سکانسی که سوال‌های بی‌جواب زیادی را برای مخاطب بوجود میاورد و حتی پس از اتمام بخش اول نیز این سوال‌ها بدون پاسخ باقی می‌ماند. درواقع سازندگان با این شیوه معمایی را در دل داستان برایمان طرح کرده‌اند که در طول این فصل به دنبال حل کردن آن باشیم. روشی کاربردی که باعث می‌شود با دقت بیشتری اتفاقات و حوادث داستان را دنبال کنیم و تنها شاهدی بی‌طرف و خنثی نباشیم.

سریال Ozark فصل چهارم

البته سریال “Ozark” در این فصل نیز سنت‌شکنی نکرده و داستانش را با همان ریتم همیشگی که پرداختن به کوچکترین جزئیات بوده پیش برده است. سازندگان این سریال بخوبی می‌دانند که نباید شخصیت‌پردازی ایده‌آل را قربانی هیجانات لحظه‌ای و سوپرایزهای پشت سرهم و بی‌معنی کنند. سریال‌های بزرگی که در ذهن ما ماندگار شدند، همچون امواج گاهی آرام و گاهی کوبنده و خروشان هستند. ویژگی مثبتی که بخوبی در سریال “اوزارک” دیده می‌شود و همواره توانسته تماشاگران را برروی امواج داستانش شناور کند. اگرچه باید گفت که داستان این سریال کشش لازم برای چهار فصل را نداشته که باعث شده در فصل چهارم شاهد اتفاقات تکراری زیادی باشیم. برای مثال داستانهایی که در فصول گذشته درباره‌ی مشکلات شارلوت با مارتی و وندی دیده بودیم، در این فصل مشکلاتی مشابه را اینبار با جونا مشاهده می‌کنیم. چیزی که اگرچه کلیشه‌ای بوده اما بازهم در جهت به بلوغ رساندن کاراکتر جونا انجام شده است. زیرا در فصول قبل جونا پسر بچه‌ای آرام، گوشه‌گیر و بسیار باهوش بود که از لحاظ رفتاری شباهت‌های زیادی به مارتی داشت. اما در این فصل به یکباره با بعُدی دیگر از شخصیت او آشنا می‌شویم که بسیار شبیه به مادرش یعنی وندی می‌باشد.

هرچند شاید دلیل این یکنواختی و تکرار این باشد که در این سریال به ندرت شخصیت‌های جدید اضافه می‌شود و به سرعت از تعدادشان کاسته می‌شود. شخصیت‌هایی گاهاً تک فصلی که در آغاز یک فصل به سریال پیوسته و در پایان نیز حذف می‌شوند‌. اگر این موضوع را به آسیب‌ناپذیر بودن شخصیت‌های اصلی داستان (مارتی و خانواده‌اش به همراه روث) اضافه کنیم، با داستانی به شدت قابل پیش‌بینی روبرو می‌گردیم. اما خوشبختانه شخصیت‌های اصلی این سریال به ویژه مارتی، وندی و روث بقدری عمیق و جذاب کار شده‌اند که حتی مدت زمان طولانی اپیزودها نیز برایتان به هیچ عنوان خسته‌کننده نخواهد بود. در فصل چهارم نبرد بِردها (منظور خانواده مارتی بِرد است) برای بقا و رهایی به خونین‌ترین جای خود رسیده و آنها از طرفی با کارتل ناوارو و از طرف دیگر با ماموران دولتی دسته و پنجه نرم می‌کنند. همچنین با توجه به سکانس آغازین این فصل به نظر می‌رسد که اینبار قرار نیست براحتی قصر در بروند.

بخش نخست فصل چهارم سریال “Ozark” سرعت و هیجان بیشتری را در خود جا داده بود، اما با پرداختن به حواشی تکراری اصل ماجرا را برای بخش دوم نگه داشت. مسلماً با توجه به آنچه در بخش اول مشاهده کردیم، باید منتظر سوپرایزهای بیشتر و غافلگیرکننده‌تری در بخش دوم باشیم. حال باید منتظر باشیم تا ببینیم که سازندگان و نویسندگان سریال چه ایده‌های بکری برای یک پایان‌بندی مناسب و خلاقانه دارند.

بررسی سریال Ozark فصل چهارم – نیم فصل دوم

Ozark (Season 4 , Part 2)

سریال “Ozark” به ایستگاه پایانی خودش رسید و انصافاً باید گفت پایان‌بندی متفاوتی نسبت به پایان‌های کلیشه‌ای امروزی داشت. شاید همگی توقع داشتیم که مارتی و وندی سزای کارهایی که از سر خودخواهی با دیگران کردند را در پایان داستان بدهند. اما اینکه تاحدودی قصر در بروند آنهم به آن شکل یک پایان کاملاً خلاقانه و در عین حال برای کسانی که سریال را بخوبی دنبال کردند بسیار باورپذیر را رقم زد. درواقع سازندگان سریال تصمیم گرفتند که داستانشان را با پایانی باز و نامعلوم به اتمام برسانند. چیزی که باعث می‌شود تا مخاطبین از تخیلات خودشان برای جمع‌بندی داستان و سرگذشت شخصیت‌ها استفاده کنند. از طرفی این فرصت برای سازندگان به وجود می‌آید تا از زیر تیغ تیز انتقادها فرار کنند.

بررسی سریال Ozark فصل چهارم - نیم فصل دوم

همگی بخوبی میدانیم که امروزه آثار هنری و به ویژه آثار نمایشی با چه هجمه‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی روبرو هستند. رسانه‌هایی که در یک چشم‌برهم‌زدنی میتوانند یک اثر را به اوج رسانده و یا باعث سقوطش شوند. از طرفی در عصر پیشرفت و تکنولوژی ارزش زمان بسیار بیشتر از قبل شده است و مردم به دنبال تماشای آثاری هستند که وقتشان را هدر ندهد. دیگر در زمانی زندگی نمیکنیم که مردم پس از دیدن سریال جومونگ تمام بازپخش‌های آن را نیز تماشا می‌کردند! امروزه با افزایش و تنوع بسیار زیاد اینگونه آثار حتی زمان کافی برای تماشای آثار ژانر مورد علاقه خودتان را هم در اختیار ندارید. در نتیجه وقتی که برای تماشای یک فیلم یا سریال وقت میگذاریم توقع داریم که در پایان ارزشش را داشته باشد. از این رو پایان‌بندی در آثار سینمایی و تلویزیونی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. زیرا برای اغلب مخاطبین یک پایان عالی و حساب شده می‌تواند نقاط ضعف کلی فیلم یا سریال را لاپوشانی کند و برعکس.

اما اگر سریال‌های بیشتری دیده باشید به خوبی می‌دانید که بسیاری از سریال‌های بزرگ و پرطرفدار در پایان راه با مشکل روبرو شده‌اند و نتوانستند طیف وسیع بینندگانشان را راضی نگه دارند. اینجاست که سلایق گوناگون مانع از اظهار نظرهای منطقی و قابل قبول می‌شود و گاهاً برخی پایان‌بندی‌های خوب نیز از این موضوع آسیب می‌بینند. درمورد سریال “Ozark” به نظرم این پایان با رویکرد کلی داستان همخوانی نسبتاً مناسبی داشت. حتی میتوان گفت یکی از واقع‌گراینه‌ترین پایان‌‌بندی‌ها در چند سال اخیر را در این سریال شاهد بودیم. البته این موضوع به دلیل نزدیک بودن شخصیت‌های داستان به واقعیت می‌باشد که در اکت بازیگران نیز تاثیرگذار بوده است.

بررسی سریال Ozark فصل چهارم - نیم فصل دوم

برای مثال کاراکتر وندی برد که زنی بسیار باهوش، بلندپرواز و جاه‌طلب، برون‌گرا و در مواقعی شدیداً احساساتی است که این صفات دست “لورا لینی” بازیگر این نقش را برای اجرای نمایشی و حتی گاهاً اغراق شده بسیار باز گذاشته است. البته این بدان معنا نیست که لینی سزاوار تعاریفی که منتقدین از او کرده اند، نمی‌باشد. بلکه نشانگر این است که او بازیگری توانا و خارق‌العاده بوده که توانسته شخصیت سریالیش را تا این حد چشمگیر و مثال‌زدنی بسازد. اما در طرف دیگر ماجرا مارتی برد را داریم که او نیز مردی با آی‌کی‌یوی یک نابغه، آرام و منطقی و در ظاهر دوستدار خانواده و مهربان است. اما احتمالاً بهترین تعریف از شخصیت مارتی را در فصل پایانی و از زبان روث میشنویم. جایی که روث او را فردی از درون مُرده و خالی از احساس توصیف می‌کند که تنها ادای آدم‌های مهربان و وفادار را درمی‌آورد. این تعریف از لحاظ فنی و اجرایی نیز همخوانی بیشتری با نقش‌آفرینی “جیسون بیتمن” در نقش مارتی برد دارد. چیزی که باعث می‌شود زیبایی اجرای او در این نقش بیشتر برایمان نمایان شود و اینکه متاسفانه هنرنمایی عالی و حساب شده او بخوبی مورد توجه قرار نگرفته است. بازیگری که پس از حضور مستمر در آثار کُمدی با این سریال قصد داشت تا کارنامه‌ کاری‌اش را متنوع‌تر کرده و البته نشان دهد که استعداد بازی در نقش‌های گوناگون را دارد. همچنین بیتمن در این سریال کارگردانی ۹ اپیزود را نیز برعهده داشت (که قسمت‌های آغازین و پایانی سریال را نیز شامل می‌شود) و از تهیه‌کنندگان اصلی سریال به شمار میرفت.

در فصل پایانی سریال “اوزارک” دیدیم که وقتی یک فیلم‌نامه برای پرداختن به شخصیت‌های داستانش بخوبی وقت بگذارد تا چه اندازه در ادامه راه مسیرش هموارتر خواهد شد. داستانی که اگر در دست افراد نابلدی قرار گرفته بود، حتی به اندازه یک فیلم‌سینمایی دوساعته سرگرم‌کننده نبود. با گروهی حرفه‌ای و خلاق به یک سریال چهار فصلی و ۴۴ اپیزود تماشایی تبدیل شد. البته فصل پایانی سریال “Ozark” خالی از ایراد نیز نبوده و شاید بزرگترین ایراد آن قابل پیش‌بینی بودن آن می‌باشد.

بررسی سریال Ozark فصل چهارم - نیم فصل دوم

در سالهای اخیر دیده‌ایم که بینندگان تلویزیون از آثاری که قابلیت غافلگیر کردنشان را دارد، استقبال بهتری می‌کنند. اما متاسفانه در فصل پایانی سریال اوزارک تا قسمت آخر هیچ خبری از اتفاقات بزرگ که بیننده را شوکه کند، نمی‌باشد. درواقع سریال زمانی دست بکار می‌شود و سورپرایزهایش را رو می‌کند که دیگر کار از کار گذشته است. زیرا دیگر نه زمانی برای پرداخت مناسب به این صحنه‌ها را دارد (همچون صحنه‌ای که روث به قتل می‌رسد) و نه هیجان آن برایش دوامی دارد (مانند صحنه‌ی پایانی سریال که جونا به مِل ساتم شلیک میکند و سپس تیتراژ سریال بالا می‌آید!). البته این ایراد به فصل‌های پیشین سریال نیز وارد می‌باشد، اما در فصل نهایی بیشتر خودش را نشان می‌دهد و تبدیل به بزرگترین نقطه‌ضعف سریال می‌شود‌.

بطورکلی سریال “Ozark” یک درام-جنایی جذاب بوده که شخصیت‌پردازی عالی داستانش و اجرای فوق‌العاده بازیگرانش آن را به یکی بهترین سریال‌ها در این ژانر تبدیل کرده است. سریالی که در آغاز راه به دلیل برخی شباهت‌هایش در کلیت داستان با سریال “Breaking Bad” مقایسه می‌شد و در ادامه عملکردی کاملاً مستقل و منحصر بفرد داشت. البته سریال با پایان‌بندی مبهمش این سوءظن را برای برخی ایجاد کرده که ممکن است در آینده شاهد ادامه سریال یا اسپین‌آفی از داستانش باشیم. چیزی که به شخصه امیدوارم اتفاق نیافتد زیرا در آن صورت مجبوریم پایان خلاقانه سریال را با یک پایان کلیشه‌ای عوض کنیم…

نتیجه گیری… 

سریال Ozark

بررسی سریال Ozark
سریال Ozark فصل چهارم

نمره سایت ساعت 7

(عالی)

(عالی)

اسرار دریاچه ی اوزارک

بطورکلی سریال “Ozark” یک درام-جنایی جذاب بوده که شخصیت‌پردازی عالی داستانش و اجرای فوق‌العاده بازیگرانش آن را به یکی بهترین سریال‌ها در این ژانر تبدیل کرده است. البته سریال با پایان‌بندی مبهمش این سوءظن را برای برخی ایجاد کرده که ممکن است در آینده شاهد ادامه سریال یا اسپین‌آفی از داستانش باشیم. چیزی که به شخصه امیدوارم اتفاق نیافتد زیرا در آن صورت مجبوریم پایان خلاقانه سریال را با یک پایان کلیشه‌ای عوض کنیم…

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال Ozark ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hanii
Hanii

این سریال سزاوار این همه تعریفی ک ازش کردن رو نداشت و واقعا وقتم رو هدر دادم.سریال آغاز خوبی داشت اما رفته رفته با اغراق بیش از اندازه در شخصیت وندی واقعا اعصاب خرد کن و حال بهم زن شده بود.در خیلی جاها کارکترها خیلی راحت موضع خودشون رو تغییر می دادن بدون اینکه مخاطب توجیه بشه. فصل آخر و به خصوص اپیزود پایانی واقعا مزخرف بود و انگار ک سازندگان فقط یه چیزی از پایان باز شنیده بودن.

کورو‌ش کبير
کورو‌ش کبير

سریال عالی بود. پایانش هم عالی بود. نقد هم خوب بود.

رضا
رضا

ممنون از متن خوبتون این سریال واقعا در حال پیشرفته خیلی شخصیت های جذابی هم داره