بررسی انیمه Demon Slayer فصل دوم

انیمه‌ی Demon Slayer از همان فصل اول توانست قلب میلیون‌ها نفر را تسخیر کند، رابطه‌ی تانجیرو و نزوکو، از جمله بیادماندنی‌ترین روابط تاریخ انیمه‌ها باقی خواهد ماند، تانجیرو پسری شجاع با قلبی به وسعت اقیانوس‌ها و آسمان، در کنار خواهری با اراده‌ی پولادی، آنقدر قوی که توانسته بر خوی شیطانی و وحشیگریِ خود غلبه کند و برادرش را همچنان بیاد داشته باشد. رابطه‌ای بسیار محکم که در مبارزات با شیاطین دچار افت و خیزهای بسیاری می‌شود. چند روزی است که فصل دوم انیمه شیطان کش به پایان رسیده است، در ادامه به بررسی انیمه Demon Slayer فصل دوم پرداختیم با ما همراه باشید.

تگ مرتبط: بررسی سریال

مطلب مرتبط: بهترین انیمه و سریال های سال 2022 تاکنون (جدید)

بررسی انیمه شیطان کش فصل دوم

مطالب مرتبط با انیمه شیطان کش

بررسی انیمه سینمایی Demon Slayer: Mugen Train

بررسی فصل اول انیمه سریالی Demon Slayer /دیوکُش

مختصری درباره Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

انیمه‌ی شیطان‌کش اقتباسی از مانگایی به همین نام است، اولین شماره مانگا در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد، که در نهایت ۲۳ نسخه از آن تهیه شد. این مانگا در سبک فانتزی سیاه (Dark Fantasy) توسط Koyoharu Gotouge خلق و توسط انتشارات Shueisha در ژاپن منتشر شده است. اولین اپیزود انیمه‌ای براساس این مانگا در تاریخ ۱۶ آپریل ۲۰۱۹ منتشر شد و نویسندگی این انیمه را Ufotable برعهده داشت که تهیه‌کننده آن نیز بود.

با انتشار انیمه سینمایی Demon Slayer: Mugen Train و موفقیت بزرگ آن، کمپانی Ufotable در ابرها سیر می‌کرد. طوری که بسیاری از کمپانی‌های تولید انیمه و سران آنها بیان کردند که دوران انیمه‌های سریالی رو به افول است و بهتر است به سراغ انیمه‌هایی سینمایی و بلند بروند. بعد از دو سال انتظار در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ تیزری از فصل دوم انیمه‌ی Demon Slayer منتشر شد و شور و شوق را به دل طرفداران برگرداند. این فصل دو Arc را شامل می‌شد اولی همان Mugen Train بود که قبلتر سینمایی‌اش را دیده بودیم و تنها چند سکانس بیشتر داشت. دومی اما در ادامه Mugen Train و به منطقه‌ی تفریحی می‌پرداخت. فصل اول انیمه‌ی شیطان‌کش مربوط به اوایل نسخه‌ی هفتم مانگا و چپترهای ابتدایی بود، فصل دوم قرار بود بقیه این نسخه را پوشش دهد. مانگای Demon Slayer رتبه‌ی هشتم از نظر میزان فروش مانگا را در اختیار دارد و تاکنون ۱۵۰ میلیون کپی از آن به فروش رفته است.

بررسی انیمه شیطان کش فصل دوم

انیمه Demon Slayer فصل دوم

آیا دو سال صبر کردن برای دیدن فصل دوم شیطان‌کش ارزشش را داشت؟ با توجه به اینکه ۷ قسمت ابتدایی فصل همان Arc سینمایی Mugen Train بود که به جِد یکی از برترین انیمه‌های سینمایی چند سال اخیر است، برای من اندکی ناامید کننده بود و دلیل این تکرار را درک نکردم. البته چند سکانس اضافه در این هفت قسمت گنجانده شده بود که در مانگا وجود نداشت و باعث می‌شد، بیش از پیش برای رنگوکو غصه بخورید. قسمت هشتم شروع ماجراجویی‌های جدید تانجیرو و رفقا بود، Akaza بعد از کشتن رنگوکو به سمت خانه‌ای می‌رود که پسری بیمار در آن قرار دارد. این پسر قادر نیست صبح‌ها و در زیر نور آفتاب بیرون برود. Akaza بعد از روبرو شدن با این پسر انگار جن دیده باشد، سریع زانو می‌زند و ادای احترام می‌کند. این پسر بچه همان Muzan شیطان صفت است که از دست Akaza بخاطر آنکه نتوانسته سه شیطان‌کش دیگر یعنی تانجیرو و دوستانش را بکشد، عصبانی است.

تانجیرو، اینوسکه و زنیتسو بعد از مرگ رنگوکو بر بالین این هاشیرا چنان زار می‌زنند که اگر قلبی از سنگ داشته باشید آب خواهد شد و چه کسی است که آنها را سرزنش کند؟! Ufotable یکی از برجسته‌ترین استودیوهای حال حاضر انیمه سازی است. این استودیو نه تنها صحنه‌های اکشن تماشایی ارائه می‌دهد، بلکه در نمایش صحنه‌های دراماتیک فوق‌العاده عمل می‌کند. حالات چهره‌ی کاراکترها و غم و اندوه آنها بسیار تماشایی است. تانجیرو به قولی که به رنگوکو داده بود عمل می‌کند و به نزد خانواده‌ی هاشیرای آتش می‌رود تا آخرین حرف‌های او را به گوش آنها برساند و درباره رقص خدای آتش اطلاعات بیشتری پیدا کند. این قسمت انیمه در اینجا اندکی کسل‌کننده است و لحظه‌ای که شینجورو پدر رنگوکو نگاهش به گوشواره‌های تانجیرو می‌افتد، شروع به بیان افسانه‌هایی درباره تانجیرو می‌کند و داستان گرفتار Infodump می‌شود.

بررسی انیمه شیطان کش فصل دوم

با این حال این قسمت برای شخصیت‌پردازی رنگوکو واجب است زیرا می‌دانیم که او کودکیِ بسیار سختی داشته و رنگوکو نمی‌خواسته برادرِ کوچکش سنجورو همان دردی را تجربه کند که او در کودکی تجربه کرده بود. سخنان تانجیرو همچون دارویی برای سنجورو بود و برای بیننده باعث می‌شود که بتواند این خانواده و ضربه‌ی بزرگی که به پیکره‌ی آن وارد شده را کاملاً حس کند.

در حالی که اندوه نه تنها تانجیرو بلکه بیننده را نیز احاطه کرده درست در لحظه‌ای که دلتان می‌خواهد از شدت اندوه نمایشگر را به گوشه‌ای پرت کنید و نویسنده را ناسزا بگویید، هاگانزوکا، آهنگری که برای شیطان‌کش‌ها کاتانا می‌سازد، سروکله‌اش پیدا می‌شود. او می‌خواهد تانجیرو را به قتل برساند زیرا برای دومین‌بار یکی دیگر از شمشیرهای او را شکسته است. این سکانس به قدری خوب در داستان گنجانده شده است که غم و اندوه به کل فراموشتان خواهد شد. یکی از ایراداتی که به کاراکتر نزوکو در فصل اول می‌گرفتند این بود که این کاراکتر وجودش در داستان ضروری است ولی به جای آنکه او را در صحنه‌ها ببینیم، تمام مدت درون جعبه‌ای اسیرش کرده‌اند. در همین اپیزود هشتم متوجه می‌شویم که قرار است بیشتر درباره‌ی نزوکو بدانیم و او را فعال‌تر و پرجنب‌وجوش تر بیابیم.

و در آخر متوجه حضور Tengen هاشیرای Sound می‌شویم. هاشیرایی با شکل‌ و شمایلی عجیب‌تر از رنگوکو و صددرصد با اخلاقیاتی متفاوت. این که هر کاراکتر در دنیای Demon Slayer دارای اخلاقیات و روحیات متفاوت است باعث می‌شود که بیننده خسته نشود و تمام مدت دل به سریال ببندد. با اینکه سکانس ورود Tengen کمی عجیب است و اینکه دو دختر پرستار را روی کول انداخته و قدرت نمایی می‌کند برای ما قابل تحمل نیست و از آنجا که می‌دانیم این آدم طرف خوب ماجراست نه تنها از او بدمان نمی‌آید که کارش خنده‌دار نیز هست. چون اینوسکه و زنیتسو و تانجیرو در محل حاضر نبودند، Tengen آن دو دختر را برای انجام ماموریت می‌خواست با خود ببرد، اما کتک‌زدنِ پرستارها کمی زیاده‌روی بود.

آرامش قبل از طوفان

بیش از این به تحلیل مو به مو نمی‌پردازم زیرا مجبور می‌شوم داستان را اسپویل کنم و از این کار خوشم نمی‌آید. بنابراین به بیان اتفاقات کلی و تحلیل انیمه می‌پردازم. تیتراژ آغازین انیمه Demon Slayer بسیار زیبا و تماشایی است و اصلاً آن را رد نکردم مثل Attack on Titan Season 4 Part2 که بهترین تیتراژ را دارد که غیرقابل Skip کردن است.

اینکه این دو انیمه در یک روز منتشر می‌شوند باعث شد یکشنبه‌ها تبدیل به روزهای بهشتی طرفداران انیمه شود. بعد از قسمت هشت چیزی که در انتظار آن بودیم یعنی مبارزه، صحنه‌های اکشن خارق‌العاده بلاخره اتفاق افتاد. اما نویسنده‌ها ما را با جنبه‌ی دیگری از دنیای Demon Slayer آشنا کردند، محیطی که در آن‌ مردم خوشحال و شاد در خیابان‌هایی رنگارنگ می‌چرخند و تفریح می‌کنند. اما یا نمی‌دانند یا نمی‌خواهند باور کنند که شیطانی درست بیخ گوششان مردم را می‌درد.

البته این جنبه که بیان کردم آنچنان پررنگ نیست و حتی ممکن است برداشت من و تحلیلی که بیان کردم اشتباه باشد، زیرا داستان چیزی در اینباره به ما نمی‌گوید. احساسات مردم و اینکه اصلاً درباره وجود شیاطین چه فکر می‌کنند، تنها در اپیزودی برای چند ثانیه به نمایش در مس‌آید. مردم تانجیرو را که در خیابان بود بخاطر سروصدایی که راه انداخته بود شماتت کردند، انگار نه انگار که این سروصدا بخاطر مبارزه‌ او با شیطان بود.

بررسی انیمه شیطان کش فصل دوم

بگذریم، Tengen به همراه تانجیرو و زنیتسو و اینوسکه وارد شهر Yushiwara و منطقه‌ی تفریحی آن می‌شوند. از همینجا رنگ‌ها غوغا می‌کنند و چنان چشم‌نواز هستند که انگار یک تابلو نقاشی می‌مانند. از قسمت نهم تا دهم بیشتر قضیه داستان حول این موضوع است که تانجیرو و دوستانش باید در ظاهر دخترانه داخل سه فاحشه‌خانه‌ی معروف Yushiwara نفوذ کنند تا اولاً ردِ شیطان را بیابند و همچنین بفهمند چه بلایی سر همسران Tengen آمده است!

همسران، مگه این داداشمون چندتا زن داره؟ Tengen قبل از اینکه به سراغ تانجیرو و دوستانش بیاید دنبال این شیطان بوده و به زنانش دستور داده بود تا به فاحشه‌خانه‌ها نفوذ کنند و درباره‌ی شیطان اطلاعات جمع کنند ولی خیلی وقت است که از آنها خبری نیست و به او نامه ننوشته‌اند. به همین دلیل Tengen، تانجیرو، زنیتسو و اینوسکه را به شکل دختران آرایش می‌کند تا بتواند تحقیقاتش را ادامه دهد. همین موضوعات از دختر شدن این سه احمق تا فروختنشان به فاحشه‌خانه‌ها، دستاویز طنزی، بسیار جالب قرار گرفته است.

اینوسکه کار راحتی دارد زیرا زیبایی او زبانزد است ولی نباید دهانش را باز کند و لال بماند زیرا صدایش اصلاً دخترانه نیست. زنیتسو و تانجیرو هم به همین صورت نباید بگذارند کسی به رازشان پی ببرد. در طول این دو قسمت اینوسکه بیشترین فعالیت را دارد زیرا متوجه شیطان می‌شود شیطان در محل اقامت او قرار دارد. درمقابل زنیتسو ناخواسته شیطان را می‌یابد، بدون اینکه بداند.

گذشته‌ی Tengen که در قسمت ۹ بدان پرداخته می‌شود اطلاعات زیادی درباره‌ی کاراکتر او به ما نمی‌دهد جز اینکه او به همسرانش بسیار اهمیت می‌دهد. در نهایت در قسمت ۹ بالاخره نبرد با شیاطین آغاز می‌شود.

بررسی انیمه شیطان کش فصل دوم

نبرد بزرگ

نه قسمت سراسر نبرد و خون‌ریزی، چیزی که در کمتر انیمه‌ای سراغ دارم، تنها Attack On Titan به ذهنم می‌رسد که چند قسمت به یک نبرد می‌پرداخت. در طول این نبردها ضعف و قدرت تانجیرو نمایان می‌شود، او توانایی بهره‌بری از دو کلاس متفاوت تنفسی دارد ولی تنفس ویژه‌ی آتش باستانی تمام انرژی او را می‌گیرد و حریف تانجیرو یعنی Daki هم از شیاطین رتبه ششم است.

در داستانی‌نویسی مدرن، قهرمانان پر از ضعف و کجی و کاستی هستند و در طول فرایند داستان پخته شده و به حد والای خود می‌رسند. به شخصه انتظار معجزه از تانجیرو نداشتم زیرا او کتک خورش ملس‌تر است تا بزن بهادر بودن و منتظر بودم که نزوکو از جعبه‌ی مسخره بیرون بیاید که به آرزویم رسیدم و واقعاً ارزش انتظار را داشت. دست Ufotable درد نکند که با تصویرگری و طراحی حرفه‌ای خود این صحنه‌های زیبا از نبرد نزوکو با Daki را برایمان خلق کرد و به تصویرگری مانگا جان بخشید. درام داستان در جایی که نزوکو به حالت بیداری کامل می‌رسد و دیگر دوست و دشمن سرش نمی‌شود به اوج خود می‌رسد و با ایثار برادرش دوباره آرام شده و به خواب می‌رود ولی حسابی دمار از روزگار Daki درمی‌آورد. اما Daki تنها با قطع شدن سرش نمی‌میمیرد و جان سخت‌تر از این حرفاست. با پیدا شدن سروکله‌ی Gyuutarou برادر Daki متوجه می‌شویم که پیوند بین این دو خواهر و برادر شیطانی باعث شده است که شیطان‌کش‌های ما کار سختی برای از بین بردن آنها داشته باشند.

سکانس‌های اکشن با لحظات دردناک و درام درآمیخته می‌شود و یک لحظه خوشحال و در لحظه‌ی دیگر استرس را تجربه خواهید کرد. مبارزه‌ی شیطان‌کش‌ها با شیاطین پر است از افت و خیز و اگر مانگا را نخوانده باشید، حتی نمی‌توانید پایان مبارزه را تشخیص دهید.

سخن آخر

نسبت به انیمه‌ی سینمایی Mugen Train استودیوی Ufotable همچنان توانسته سکانس‌های عالی و زبانزد خلق کند. اگر مانگا را خوانده باشید، اقرار خواهید کرد که کیفیت انیمه از مانگا بیشتر است و انیمه‌ی Demon Slayer جزو معدود انیمه‌هایی است که کیفیت انیمه‌اش از مانگا بیشتر است. همین نکته باعث می‌شود که استودیوی Ufotable را ایستاده تشویق کنیم و به یکایک کارکنانش خسته‌نباشید بگوییم.

دیدگاه کلی

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز انیمه شیطان کش فصل دوم

بررسی انیمه Demon Slayer فصل دوم / شیطان کش 1

نسبت به انیمه‌ی سینمایی Mugen Train استودیوی Ufotable همچنان توانسته سکانس‌های عالی و زبانزد خلق کند. اگر مانگا را خوانده باشید، اقرار خواهید کرد که کیفیت انیمه از مانگا بیشتر است و انیمه‌ی Demon Slayer جزو معدود انیمه‌هایی است که کیفیت انیمه‌اش از مانگا بیشتر است. همین نکته باعث می‌شود که استودیوی Ufotable را ایستاده تشویق کنیم و به یکایک کارکنانش خسته‌نباشید بگوییم.

امیدواریم از مطلب “بررسی انیمه Demon Slayer فصل دوم” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها