بهترین بازی های سال ۲۰۲۲

در این مطلب با بهترین بازی هایی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده‌اند آشنا خواهید شد. امسال با سه لیست مجزا از سه عضو تحریریه بخش گیم سایت ساعت هفت رو به رو خواهید شد و در آخر بهترین بازی سال 2022 از نظر ما معرفی خواهد شد. باز‌ی‌هایی در لیست پیش رو معرفی شده‌اند که دارای بهترین گیم‌پلی، داستان، نوآوری و… باشند و ساعت‌ها بتوانند شما را سرگرم کنند پس شاید اسم بازی‌هایی را در این لیست‌ها ببینید که حتی تا به حال نشنیده باشید!

بهترین بازی سال‌های گذشته

معرفی بهترین بازی های سال 2021

بیست بازی برتر سال 2020

بیست بازی برتر سال 2019

بهترین‌های سال 2022

بهترین سریال های سال 2022 (معرفی 25 سریال برتر سال)

نیم نگاهی به لیست بچه‌ها به شکل فهرست وار

هفت برتر سال 2022 (لیست علی)

7. citizen sleeper

6. Immortality

5. Vampire Survivors

4. NEON WHITE

3. Tunic

2. God of war ragnarok

1. Elden Ring

هفت برتر سال 2022 (لیست بهنام)

7. Gran Turismo 7

6. TMNT: Shredder’s Revenge

5. Horizon Forbidden West

4. Sifu

3. God of War: Ragnarok

2. Stray

1. Elden Ring

هفت برتر سال 2022 (لیست امین)

7. A Plague Tale: Requiem

6. Pentiment

5. Stray

4. Neon White

3. Vampire Survivors

2. God of war ragnarok

1. Elden Ring

بهترین بازی های سال 2022

بهترین بازی های سال 2022

Citizen sleeper (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2022

در سیتیزن اسلیپر، بازیکن شخصیت یک «اسلیپر» را برعهده دارد، انسانی که ذهنش دیجیتالی شده و در یک بدنه روباتی قرار داده شده است تا توسط شرکت Essen-Arp کنترل شود. اسلیپرِ بازیکن از کار در یک کشتی باری فرار کرده و به ایستگاه فضایی به نام Eye رسیده است، جایی که آنها برای بقا و آزادی می‌جنگند. بازیکن با تعدادی از افراد مختلف که نماینده جناح‌ها و منافع مختلف هستند ملاقات می‌کند و در اینجا با انتخاب‌هایش باید مسیر زندگی‌اش را مشخص کند‌، مسیرهایی که به پایان‌های مختلفی ختم می‌شود. این بازی در مورد یافتن راهی برای ایجاد یک زندگی خوب، بدون توجه به چالش است. سیتیزن اسلیپر به همان اندازه که یک بازی تصادفی است به همان اندازه نیز یک بازی ساده در مورد چگونگیِ بودن است و یکی از بهترین‌های سال 2022 محسوب می‌شود. (علی)

Immortality (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2022

در بازی جاودانگی بازیکنان به عنوانِ ویراستار سه فیلم ظاهر می‌شوند. فیلم‌هایی که هر کدام دارای ژانر‌های خاص خود هستند و توسط بازیگران بااستعدادی نقش‌آفرینی شده‌اند. در ابتدا بازی به شکل ساده‌‌ای پیش می‌رود اما کم کم پرده‌ها کنار رفته و رازی شوم در دل قطعات فیلم برملا می‌شود، اینجاست که داستان شکل واقعی خودش را می‌گیرد و جاودانگی به یک تجربه تاریک و شوم برایتان مبدل می‌شود. این بازی یکی از سورپرایزهایی سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. (علی)

Tunic (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2022

در نگاه اول، Tunic شبیه یکی دیگر از کلون‌های مستقل زلدا به نظر می‌رسد، البته با این تفاوت که به شما امکان می‌دهد یک روباه شمشیردار را کنترل کنید! اما خیلی زود وقتی که بیشتر در بازی پیش بروید، لحظات غیرمنتظره و جذاب زیادی را تجربه خواهید کرد. وقتی به میانه بازی برسید با چالش‌ها و اسرار بی‌پایانی رو به رو می‌شوید. این ترکیبی است که از یک بازی موفق انتظار داریم، بازی‌ای که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد‌. (علی)

Gran Turismo 7 (حضور در یک لیست)

نقد و بررسی بازی Gran Turismo 7

نقد و بررسی بازی Gran Turismo 7 / رقابتی‌تر از همیشه

بازی GT7 نه تنها بهترین در این سری بازی است، بلکه از لحاظ شبیه‌سازی، می‌تواند الگویی برای رقیبانش باشد. در کنار این‌ها، گرافیک خیره‌کننده GT7، کنترل راحت‌تر و سخت بودن تسلط بر آن، باعث می‌شود مخاطب همواره حسِ رضایت‌بخشی از بازی داشته باشد. Polyphony در این شماره با اضافه کردن ماشین‌های مختلف و تعداد بالای آن‌ها و پیست‌های بسیار متنوع و متفاوت، اولین ایراد و بزرگترین نقدی که به Gran Turismo Sport و Gran Turismo 6 وارد بود را برطرف کرد. شبیه‌ساز بازی به لطف سیستم‌های هوش‌مصنوعی جدید و پیشرفت در بخش گیم‌پلی بازی و برگردادن بخش‌هایی نظیر Licence Center، Mission Mode و Music Rally که این بخش آخری جدید است، می‌تواند مخاطبان را از هر نظر راضی کند. (بهنام)

TMNT: Shredder’s Revenge (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2022

معرفی لاک پشت‌های نینجا و حقایق جالب در مورد آنها

بازگشت لاکپشت‌های نینجا برای من خاطره‌ساز بود و وقتی بازی را برای اولین‌بار اجرا کردم انگار دوباره کنترلر NESام را در دست گرفته بودم. نقدها و نمرات مثبت منتقدها نیز مهر تاییدی بر این حس خوشایند نهاد و تا آخرین لحظه از بازی لذت بردم‌. TMNT: Shredder’s Revenge در بین تمام بازی‌های قبلی این سری برترین است و اگر هنوز این بازی را انجام نداده‌اید پس چرا نشسته‌اید! آن را همین حالا دانلود کنید! (بهنام)

Horizon Forbidden West (حضور در یک لیست)

بازی Horizon Forbidden West

راهنمای کامل بازی Horizon Forbidden West

بررسی بازی Horizon Forbidden West / غرب ممنوعه

یادم هست گوریلا‌گیمز قبل از انتشار بازی وعده‌ی محیطی پویا‌تر و NPCهایی پرجنب‌وجوش‌تر و ماموریت‌هایی متنوع‌تر از شماره قبل را داده بود. نکته‌ای که با توجه به گذشت این مدت و همین الان که این پاراگراف را می‌نویسم از یادم رفته است! تنها چیزی که از بازی یادم هست کنترل Duelsense و آن حسِ کشیدنِ زهِ کمان Aloy است که واقعاً تجربه‌ای منحصر به فرد برای من داشت و نشان داد که سونی در نسل جدید سنگ تمام گذاشته است. راستی در آخر چه بلایی سر Aloy آمد؟ (بهنام)

Sifu (حضور در یک لیست)

بازی Sifu

سبک بازی Sifu مختص خودش است من چنین گیم‌پلی‌ای را بیاد ندارم و انجام بازی ترکیب حرکات مختلف و متفاوت عمل کردن و دامنه‌ی حرکات کاراکتر اصلی، مرا به تحسین واداشت. Sifu گرافیک آنچنانی ندارد ولی طراحی و سبک Beet’em Upاش با آن فنون کنگ‌فوی خفن لیاقت بودن در لیست مرا دارد و شاید دوباره به سراغش رفتم… (بهنام)

A Plague Tale: Requiem (حضور در یک لیست)

هفت بازی‌ برتر معرفی شده در E3 2021

راهنمای قدم به قدم بازی A Plague Tale: Requiem (تمام اسرار بازی + ویدیوی اختصاصی)

گرافیک خیره کننده به همراه داستان به یادماندنی و گیم‌پلی مخفیانه‌ی جذاب ترکیبی که بازی A Plague Tale: Requiem به شکل استادانه‌ای آن را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. برای علاقه‌مندان به شماره اول بازی، این یک فرصت دوباره است تا بار دیگر داستان دراماتیک آمیسیا و هوگو را دنبال کنند‌، بازی‌ای که در آن موش‌ها هر لحظه از سر و کولتان بالا می‌روند‌. داستان جذابی که با گیم‌پلی‌ای هوشمندانه ترکیب شده و نتیجه‌اش یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ شده است. (امین)

Pentiment (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2022

این ماجراجویی زیبا و اصیل قرن شانزدهمی که توسط توسعه دهنده محبوب Obsidian Entertainment ساخته شده، نفسی تازه در دنیای گیم است و داستان گویی صمیمانه آن از ابتدا تا انتها جذاب، گیرا و دوست داشتنی است. در تلاش برای کشف رازهای بازی، با NPC‌های مختلف از همه نوع قشر صحبت می‌کنید. شما نقش کارآگاهی آماتور را بازی می‌کنید و به سرعت یاد می‌گیرید در دنیای آبرنگیِ بازی، به چه کسی می‌توان اعتماد کرد و چه کسی در حال فریب دادن شماست. در انتها چیزی که برایتان باقی می‌ماند یک داستان منحصربه‌فرد است که بوسیله انتخاب‌های شما شکل گرفته است… (امین)

Neon White (حضور در دو لیست)

بهترین بازی های سال 2022

نئون وایت یکی از بازی‌های احمقانه، جذاب، هیجان انگیز و متفاوت سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که در آن می‌توانید به سرعت هرچه تمام‌تر مراحل مختلفش را رد کنید تا یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر را تجربه کنید. در نئون وایت با شخصیت‌ها و اتفاقات بامزه زیادی رو به رو می‌شوید. چالش اصلی بازی اینجاست که باید در سریعترین زمان ممکنه از پلتفورم‌ها، دشمنان عجیب و تله‌های مرگبار عبور کنید و به خط پایان برسید در حالی که آیتم‌ مخفی بازی در مرحله را نیز کشف کرده باشید! حال باید خودتان را آماده کنید که ده‌ها بار (یا شاید صدها بار) یک مرحله را برای کسب رکوردهای بهتر و شکستن رکورد دیگر بازیکنان طی کنید. (علی)

یکی از جذاب‌ترین، سریعترین، مرگبارترین بازی‌های سال Neon White بود. این بازی به معنای واقعی ثابت کرد که اصلا یک بازی به زرق و برق‌های اضافی احتیاج ندارد و این گیم‌پلیِ هیجان انگیز است که می‌تواند ده‌ها ساعت شما را مشغول خود کند… (امین)

Stray (حضور در دو لیست)

Stray

یک گربه شاید بتواند کریتوس را شکست دهد! خدایان که نتوانستند، پس در لیست من این گربه می‌تواند! Stray هم با گیم‌پلی متفاوتش و هم جذابیت‌های داستانی و ماموریت‌های خاص خودش، مرا مجذوب خود کرد. اوایل بازی که با گربه و نحوه‌ی کنترلش آشنا می‌شوید، مرا تحت تاثیر قرار داد و بخوبی دریافتم که این بازی مخاطبان زیادی را به سمت خود خواهد کشاند. (بهنام)

Stray دنیای بازی‌ها را طوفانی کرد. به هر حال، چند بازی به شما اجازه می‌دهند به عنوان یک گربه بازی کنید؟ خوشبختانه، توسعه دهنده BlueTwelve Studio با یک بازی خارق العاده، شهری که توسط انسان‌ها رها شده و اکنون در آن روبات‌ها زندگی می‌کنند یکی از بهترین عناوین سال 2022 را بوجود آورد. به عنوان یک گربه‌ی قهرمان باید پازل‌های فیزیکی و خاص دنیای بازی را حل کنید و از دست دشمنان عجیب و غریب بازی فرار کنید. Stray جهان سازی و داستانی خاص است که تا به حال نظیرش را در هیچ مدیومی تجربه نکرده‌اید. (امین)

Vampire Survivors (حضور در دو لیست)

بهترین بازی های سال 2022

Vampire Survivors دارای گیم‌پلی‌ِ بسیار ساده‌ای است. اما همین گیم‌پلی ساده می‌تواند به قدری شما را درگیر کند که حتی پیچیده‌ترین بازی‌های 2022 نیز توان آن را نداشته‌اند. بازی‌ای که مانند یک غذای لذیذ می‌ماند. بازی کردن ومپایر سروایو راحت است اما اگر می‌خواهید تمام رمز و رازهای آن را کشف کنید مسیر پرپیچ و خم و البته بسیار جذاب و چالش برانگیزی در انتظارتان است. یک پروژه‌ی کوچک و به یادماندنی که ده‌ها ساعت شما را سرگرم خواهد کرد‌‌. (علی)

بازی Vampire Survivors بسیار ساده است. هدف زنده ماندن در مدت ۳۰ دقیقه در بین انبوهی از دشمنانی است که از هر سمت به سمتتان یورش می‌آورند. حال که به دقایق آخر نزدیک می‌شوید و کاراکترتان توانسته با تمام سختی‌ها زنده بماند به یکباره یک اجل معلق سر می‌رسد و کشته می‌شوید! فرقی ندارد چقدر قوی هستید، چه سلاحی و چه ویژگی‌هایی انتخاب کرده باشید در نهایت مرگ به شما سلام خواهد کرد! اما مرگ شروع آزاد شدن مسیرهای جدید بازی کردن است. مرگ باعثِ آزاد شدن کاراکتری جدید، سلاحی متفاوت و درکل مسیری تازه برای لذت بردن از بازی می‌شود. Vampire Survivors یکی از اعتیادآورترین و لذت‌بخش‌ترین بازی‌های سال 2022 محسوب می‌شود زیاد به ظاهرش توجه نکنید این یکی از عمیق‌ترین گیم‌پلی‌ها را در خود پنهان کرده است! (امین)

God of war ragnarok (حضور در سه لیست)

بهترین بازی های سال 2022 1

راهنمای قدم به قدم بازی God of War Ragnarok (مراحل اصلی کامل + مراحل فرعی)

نقد و بررسی بازی God of War Ragnarok

راگناروک ارزش چندین سال صبر کردن را داشت. بازی‌ای که با گیم‌پلی جذاب داستانی اساطیری و حماسی را برایمان روایت کرد. خدای جنگ راگناروک یک روایت جذاب و به بلوغ رسیده است و گیم‌پلی بازی نیز با اضافه کردن المان‌های جدید و تقویت ویژگی‌های شماره قبلی یک معجون جذاب و چالش برانگیز محسوب می‌شود. گرافیک چشم‌نواز، آهنگ‌های شنیدنی، شخصیت‌های ماندگار، مراحل فرعی باکیفیت، نبرد با باس‌های متنوع و… از دلایلی است که بازی راگناروک را به یکی از بهترین بازی‌های سال 2022 بدل ساخته است. (علی)

فکر کنم GOW تنها در لیست من در رتبه‌ی سوم باشد، نمی‌دانم چرا ولی God of War جدید مرا آنچنان سر ذوق نیاورد شاید بخاطر این بود که گیم‌پلی نسخه‌ی 2018 جز اضافه شدن چند سلاح و آیتم جدید، تغییر اساسی‌ای به خود ندیده بود. Finisherهای کریتوس همانی بود که در نسخه‌ی ۲۰۱۸ هم دیده بودم. Puzzleها هم از همان مراحل ابتدایی شروع به تکرار شدن می‌کنند. اما داستان God of War Ragnarok برگ برنده‌ی آن است و مثل همیشه سینمکاتیک‌های هیجان‌انگیزش کار خود را می‌کند و باعث می‌شود نتوانید GOW را نادیده بگیرید. (بهنام)

ادامه داستان پدر و پسر یکی از جذابترین لحظات سال 2022 را تشکیل داد. لحظات باشکوه که با گیم‌پلی هیجان انگیز و داستان کم‌نظیری همراه شده بود. وقتی ادامه یک بازی موفق باشید با نگاه سخت گیرانه‌تری نیز بررسی میشوید. با این حال کیفیت مراحل اصلی و فرعی راگناروک، ناخود آگاه شما را وادار به تحسین کردن سازندگان بازی می‌کند. مسلما تلاش زیادی برای خلق چنین اثر هیجان انگیز و جذابی شده و این بازی یکی از بهترین‌های سال محسوب می‌شود. (امین)

“بهترین بازی‌ سال 2022”

Elden Ring (حضور در رتبه اول هر سه لیست)

ماریکا و نیمه‌خدایان

راهنمای قدم به قدم بازی ELDEN RING {تمام اسرار بازی، پایان بندی‌ها، محل آیتم‌ها و…}

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ}

داستان کامل بازی ELDEN RING

الدن رینگ یکی از باشکوه‌ترین بازی‌هایی است که هر گیمری می‌تواند آن را تجربه کند. در مورد سال ۲۰۲۲ صحبت نمی‌کنیم، بلکه الدن رینگ از آن بازی‌هاست که در تاریخ دنیای گیم کم‌نظیر است. جزئیات به کار رفته در خلق چنین جهانی باور نکردنی‌ست. در ابتدای بازی وقتی در جهان بازی قدم می‌‌زنید نمی‌دانید که با یکی از بزرگ‌ترین جهان‌سازی‌های تاریخ دنیای گیم رو به رو هستید. در هر گوشه باس مخوفی و داستانی از این دنیا پنهان شده است. روایت یک داستان یک چیز اما ساخت یک جهان که دارای تاریخچه و لایه‌های مختلف داستانی باشد چیز دیگری‌ست، اینجاست که الدن رینگ خودنمایی می‌کند. در کنار همه این‌ها آزادی عملی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد بی‌نظیر است. از جهانی پنهان در دل آسمان، از دنیای مخفی زیرِ زمین، تا کشف اسرار شهری مرده، برجی مخوف، اژدهای خفته و صدها مورد دیگر در الدن رینگ منتظر شماست. سال 2022 سال فوق العاده ای برای بازی‌ها بود. اما در سالی که بازی‌های فوق‌العاده داشتیم، Elden Ring همچنان بالاتر از رقبای خود به عنوان چیزی واقعاً خاص ایستاده است. به هر حال، زمانی که یک بازی به این حد زنده، عظیم و چالش برانگیز باشد، چه بازی دیگری را باید به عنوان بهترین بازی سال معرفی کرد؟ (علی)

از سال ۲۰۱۶ به بعد همیشه از خودم می‌پرسیدم، آیا بازی‌ای به بازار خواهد آمد که اعتیاد مرا به Skyrim برطرف کند؟ با Modهای گوناگونی که از سال ۲۰۱۶ تا به امروز نصب کرده‌ام، هنوز که هنوز است Icon این بازی بر روی PCام خودنمایی می‌کند. با انتشار Elden Ring اما این انتظار بالاخره به اتمام رسید، جدای از دنیای بزرگ و دشمنان متنوع بازی، این گیم‌پلی متنوع و گسترده‌ی آن است که مرا تا به الان وادار به انجام بازی به دفعات متعدد کرده است. سلاح‌های متنوع (بیش از ۳۰۰ سلاح)، جادوها و طلسم‌ها و صدها آیتم دیگر و ترکیب همه‌ی اینها برای ساخت Buildها متفاوت و متنوع، باعث شده هربار که Journey جدیدی شروع می‌کنم تجربه‌ای متفاوت از بازی کسب کنم. نحوه‌ی داستان‌گویی میازاکی از اولین بازی (Demon Souls) تا به الان همینطور پیچیده بوده و من عاشق این نوع داستان‌گویی هستم که تمام سرنخ‌ها در محیط قرار داده شده و یا در توضیحات آیتم‌ها گنجانده شده و این بازیکن است که بعضاً مانند شرلوک هلمز باید همه‌ی این سرنخ‌ها را کنار هم بگذارد تا بفهمد در دنیای بازی چه خبر است. امیدوارم DLCای جذاب برای بازی امسال (۲۰۲۳) عرضه شود، تا بیشتر در بازی غرق شوم. (بهنام)

الدن رینگ نه تنها بهترین بازی سال 2022 محسوب می‌شود، بلکه یکی از بهترین بازی‌هایی است که تا به حال این صنعت به خود دیده است. بازی‌ای که سبک جهان باز – نقش آفرینی را دچار تحولی عجیب کرد. در هر گوشه‌ی این جهانِ پرشکوه و پرجزئیات یک غافلگیری، یک باس خشمگین، بخشی از داستان و تاریخچه این دنیای منحصر به فرد و… منتظر شماست. در الدن رینگ یک راه برای بازی کردن و پیشروی وجود ندارد، بلکه هر بازیکن با سبک خاص خودش هزاران هزار مسیر و روش منحصر به فرد برای به پایان رساندن بازی خلق می‌کند! پس کسی نمی‌تواند دیگری را برای تحسین یا انتقاد از بازی ملامت کند چراکه هرکس به اندازه تجربه‌ای که از این دنیای عظیم و منحصربه فرد بدست آورده، از آن لذت برده یا منتفر است… (امین)

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
سینا

عالی بود ممنون بابت لیست

احمد
احمد

الدن رینگ واقعا بازی بزرگیه و یکی از بهترین بازیهایی هستش که تا به حال بازی کردم 
ممنون

Aryan
Aryan

سلام من تو جی تی ای سن آندرس کارتو از خونه ی دختره بر داشتم اما کسی بهم زنگ نزده چیکار کنم خیلی گذشته.