بررسی سریال The Boys فصل سوم / طوفانی و میخکوب کننده

پسران یا The Boys سریالی درام ابرقهرمانی کمدی سیاه است که توسط Eric Kripke برای شبکه Prime Video ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و به خاطر داستان منحصربه فردش با استقبال ویژه علاقه‌مندان به سینما و تلوزیون رو به رو شد. در ادامه‌ی موفقیت سریال، سازندگان آن را تا فصل چهارم تمدید کردند. فصل دوم سریال در هشت قسمت و از تاریخ ۴ سپتامبر تا ۹ اکتبر ۲۰۲۰ به صورت هفتگی منتشر شد. در ادامه موفقیت سریال فصل سوم سریال از ۳ ژوئن تا ۸ جولای ۲۰۲۲ در هشت قسمت منتشر شد و اینبار نیز سریال با استقبال مردم و منتقدین رو به رو شد. در ادامه این مطلب با سایت ساعت هفت با بررسی سریال The Boys همراه باشید.

بیشتر در مورد پسران: شخصیت های گروه سون از سریال The boys

تگ مرتبط: بررسی سریال

مطلب مرتبط: بهترین انیمه و سریال های سال 2022 تاکنون (جدید)

خلاصه داستان کلی سریال The Boys

سریال پسرها در دنیایی قرار دارد که ابرقهرمانانش در ظاهر افرادی قهرمان و مورد قبول عموم هستند اما در عمل افرادی مغرور و فاسد محسوب می‌شوند. آنها در گروهی به نام “هفت” که توسط گروه Vought International هدایت می‌شود، قرار دارند. اما گروه اصلیِ سریال یعنی “پسرها” در حقیقت در مقابل آنها قرار گرفته و قصدِ کنترل و رو کردن فساد حقیقی آنها را برای مردم دارند. این کش‌مکش یک داستانِ جذاب و اتفاقاتِ غیرقابل پیش بینی را در طول داستان سریال بوجود آورده است.

فصل اول سریال The Boys…

(مسعود چراغی)

ما انسان‌ها همیشه در اعماق وجود خود در مواقع ترس و نیاز، به دنبال یک ناجی و ابرقهرمان می‌گردیم و در واقع، این حس که شخصِ دیگری به شکلِ قهرمان ظاهر شده و ما را نجات دهد بسیار ساده‌تر از تنها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است. این موضوع در کودکان بیشتر دیده شده و روز به روز علاقه کودکان به ابر‌قهرمان‌ها بیشتر می‌شود. ابرقهرمان‌ها از بخش‌های محبوب فرهنگ سرگرمی معاصر هستند. این احتمال بسیار زیاد است که یک انسانِ معمولی، حداقل یک ابرقهرمان محبوب داشته باشد یا بشناسد. و یا طرفداری باشد که ساعت‌ها وقت می‌گذارد و کامیک بوکی را می‌خواند یا در سینما برای اولین بار با آنها آشنا می‌شود. ابرقهرمان‌ها هر چند هم که قدرت‌ها و توانایی‌های خارق العاده داشته باشند تا حد بسیار زیادی انسان‌های معمولی هستند. تماشاچیان ابرقهرمان‌ها را می‌بینند که سعی می‌کنند باتجربه‌ی انسان بودن کنار بیایند، تجربه‌ای که مخاطبان می‌توانند با آن همزاد پنداری کنند و… ادامه در : بررسی فصل اول سریال The boys

بررسی فصل دوم سریال The Boys

بررسی سریال The Boys (فصل دوم)

(مسعود چراغی)

فصل دوم The Boys توانست همسو با فصل اول تجربه‌ای موفق و هیجان انگیز را برای مخاطبانش بوجود بیاورد. یکی از مواردی که پس از انتشار فصل یک The Boys در ذهن ایجاد می‌شد، این بود که این سریال فانتزی ، جذاب و بانمک باتوجه به سر راست بودن داستان و موضوعش و نداشتن پیچیدگی خاصی در شخصیت‌ها و فیلمنامه‌اش تا کجا جذاب و درگیرکننده پیش خواهد رفت و آیا فصل دوم موفقی نیز خواهد داشت؟ چراکه فصل اول سریال جذاب و شیرین بود اما در درون کامل و بدون نقص نبود‌.

جواب سوال بالا بله است. علی‌رغم این که در قسمت‌های ابتداییِ فصل دوم نگرانیِ افتِ سریال در بیننده به وجود می‌آید اما قسمت‌های ابتدایی در حقیقت در حال زمینه سازیِ بازگشتی قدرتمند می‌باشد و نویسنده و کارگردان شما را نا‌امید نخواهند کرد و همچنان نام The Boys را به عنوان سریالی که توصیه می‌شود جهت سرگرمی و داشتن اوقاتی مفرح تماشا شود زنده نگه می‌دارد. البته تماشای سریال The Boys به دلیل داشتن صحنه های خشن به افرادی که دل تماشای منفجر و تکه تکه شدن سر بازیگران را ندارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود! پس اگر به دنبال دیدن سریال خشن نیستید این سریال پیشنهاد نمی‌شود.

در سال های اخیر ساخت کمدی سیاه همراه با صحنه های فانتزی و خشونت‌آمیز منجر به موفقیت سریال‌های مختلف شده است و  سریال The Boys نیز  نام خود را به عنوان یکی از قدرتمندان این ژانر مطرح کرده است و توانسته امتیاز 8.7 از 10 از سایت imdb و از نظر مردم را دریافت کند. در این سریال با صحنه‌های بامزه و بعضا معنی‌دار ، تعقیب و گریزهای هیجان انگیز، اکشن‌های جذاب و شخصیت‌های متفاوت و دوست‌داشتنی رو به رو هستیم.

بررسی فصل دوم سریال The Boys

انتقادی که به فصل اول این سریال وارد بود وجود برخی بازیگران ضعیف در این تیم بازیگری سریال بود. بازیگری همچون Erin Moriarty در نقش استارلایت با اینکه از شخصیت‌های اصلی داستان محسوب می‌شود اما به شدت شل و بدونِ روح این نقش را به نمایش گذاشته و انتظار بهبود نمایشش در فصل دوم نیز بی‌فایده بوده و او همچنان بدون روح و جذابیت و کاملا شل ادامه می‌دهد! همچنین از بازی‌های ضعیف فصل دوم می‌توان به بازی Jessie Usher در نقش A-train اشاره کرد که البته انتخاب کاستوم و لباسش هم به این ضعف قوت بخشیده و نمره قبولی را دریافت نمی‌کند و برای بیننده یک شخصیت ضعیف و بدون عمق محسوب می‌شود.

بررسی فصل دوم سریال The Boys

از جمله نکات مثبت سریال می‌توان به، بیلی بوچر اشاره کرد. او شخصیتی است که karl urban به خوبی آن را بازی کرده و نمایش او از نقاط قوت سریال به حساب می آید. نقش و کاراکتر The homlander هم همانطور که در بررسی فصل اول گفته شد با نمایش قدرتمند Antony Starr شما را جذب تماشای این سریال می‌کند و همچنین Jack Quaid در نقش هیویی به خوبی شخصیت شیر برنجی را که گاهی از همه شجاع‌تر است را به نمایش درآورده است. در مورد سایر بازیگران می‌توان نقش آفرینی آنها را متوسط قلمداد کرد. همچنین در فصل دوم کاراکتر Stromfront با بازی Aya Cash و Giancarlo Esposito در نقش Stan Edgar نقش اساسی ایفا می‌کنند و به جذابیت داستان افزوده‌اند (Giancarlo Esposito هرچند تا فیلم یا سریال هم بازی کند برای ما همان شخصیت Gus Fring در بریکینگ بد (بررسی سریال Breaking Bad ) خواهد ماند و ما چشم انتظار منفجر شدن نیمی از صورتش هستیم!)

در فصل دوم سریال The Boys یک اکشن فانتزیِ خشن و دوست داشتنی است که در فصل سوم حتی با قدرت بیشتر راه موفقیتش را دنبال کرده و داستانی جذاب و موفق را برای مخاطبانش خلق کرده است. دیدن این سریال موفق را به خاطرِ هیجان ، جذابیت و طنز تلخش به هیج عنوان از دست ندهید.

بررسی سریال The Boys (فصل سوم)

(امین علیرضائی)

بررسی سریال The Boys فصل سوم
The Boys در حقیقت تمام معادلات ژانر ابرقهرمانی را بهم ریخته است!

سریال The Boys فراتر از انتظاراتمان در این فصل نیز عجیب‌، خشن‌، غیرقابل پیش بینی‌ و میخکوب‌کننده‌تر از هر زمانی، بدون اینکه حتی لحظه‌ای به شما فرصت هضم اتفاقاتش را بدهد، داستانش را ویران کننده روایت می‌کند! اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از دنیای ابرقهرمانان فعلی و ریتم قابل پیش بینی آنها خسته شده‌اید، این سریالی است که همه معادلات ذهنی شما را بهم می‌ریزد و حسی کاملا متفاوت و بکر به شما تحویل می‌دهد. حسی که در موقع دیدن The Boys برایتان بوجود می‌آید در هیچ سریال یا فیلم ابرقهرمانی وجود ندارد! ابرقهرمانان در هر فیلم و سریالی ناجیان بدون چون و چرا هستند! آنها هر اتفاقی هم که در طول داستان بیفتد در انتها پیروز نهایی هستند! فرقی نمی‌کند چه چیزی جلوی آنها باشد! آنها یا با خسارت و خشن‌تر مثل فیلم‌های DC و با خسارت کمتر، جذاب‌تر و شادتر مثل فیلم‌های Marvel در آخر پرچم‌داران و قهرمانان داستان هستند! بعد از دیدن سریال The Boys دید شما نسبت به عناوین ابرقهرمانی تغییر می‌کند! وقتی می‌بینید در فیلمی قهرمان داستان نصف یک ساختمان را تخریب می‌کند ولی کسی آسیب نمی‌بیند و این حرکت عواقبی برای او به دنبال ندارد و بعد آن را با The Boys مقایسه می‌کنید که هر حرکت ابرقهرمان عواقبی برایشان دارد دیگر چطور می‌توان به فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی با دید سابق نگریست!؟ The Boys در حقیقت تمام معادلات این ژانر را بهم ریخته است!

جنون‌آمیز و غیرقابل پیش بینی بودن The Boys در تمام لحظات سریال جاری است! هیجان و تعلیقی که تا پوست استخوانتان نفوذ می‌کند! وقتی که هوملندر جلوی دوربین است، چه کسی می‌تواند پیش بینی کند که حرکت بعدی او چه چیزی است؟ او واقعا مثل یک بمب ساعتیِ متحرک است که هر لحظه ممکن است همه چیز و همه کس را ویران کند. جنون او از کودکی‌اش سرچشمه گرفته است. زخم‌های درونی از او یک قهرمان عقده‌ای و سرخورده ساخته است! انگار هنوز کمبود نداشتن مادر و پدر و بزرگ شدن در آزمایشگاه دست از سرش برنداشته! با خوردن شیر شاید کمی بتواند درون ناپایدار خود را آرام کند! ولی هر چند گالن شیر هم که به خوردش بدهید او هنوز هم یک مجنون و یک بچه یکدنده‌ی به تمام معناست! زمانی قضیه بدتر می‌شود که این مجنون قوی‌ترین ابرقهرمان داستان باشد! ابرقهرمانی که می‌تواند در کسری از ثانیه هزاران هزار نفر را پودر کند! (بیشتر در مورد هوملندر و گروه هفت بخوانید)

بررسی سریال The Boys فصل سوم

حال در فصل سوم هوملندر از همیشه قدرتمندتر است و تمام سازمان Vought را تحت کنترل خود دارد! از آنطرف سولجربوی یکی از ابرقهرمان قدیمیِ Vought سر و کله‌اش در داستان پیدا می‌شود و قهرمانان برای نجات او که کلید از بین بردن هوملندر است به روسیه سفر می‌کنند! اما سولجربوی نیز ثبات شخصیتی درستی ندارد و در کنار هوملندر شعله‌های آتشینی در فصل سوم به پا می‌کنند! این را با رفتارهای بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی بیلی بوچر در این فصل کنارهم قرار دهید. بازی هر سه آنها نیز عالی و کم‌نقص است! باکنارهم گذاشتن این موارد می‌توان گفت، در این فصل اتفاقات طوفانی و میخکوب کننده هیچوقت دست از سرتان برنمی‌دارد، شخصیت‌ها در هر قسمت بهتر از قبل به شما شناسانده می‌شوند و هیچ‌یک سرسری برای خود رها نشده‌اند. (به جز چند مورد خاص)

با تمام این اوصاف این بدین معنی نیست که سریال پسران بدون نقص است! بازی بد برخی بازیگران هنوز پابرجاست و نمی‌توان به شکل درستی با آنها ارتباط برقرار کرد. همینطور برخی صحنه‌ها حسابی حال بهم زن و بی‌جا هستند و دلیلی برای وجودشان در سریال پیدا نخواهید کرد! در ضمن مسئله دیگری که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد این است که تمام شخصیت‌های منفی این فصل سفید پوست و مرد هستند! یعنی اگر شخصیت سفیدپوست و مردی در داستان وجود داشته باشد یا حسابی گند بالا می‌آورد و باید عده‌ای بپای آن‌ها باشند! و یا شخصیت منفی داستان و حسابی نژادپرست و مجنون است و کشتن انسان‌ها برایش مانند آب خوردن می‌ماند! این مسائل اگر تعادل بهتری در داستان داشت تا این حد برایتان پررنگ نمی‌شد! ولی وقتی نگاهی به این فصل و تمام شخصیت‌ها می‌اندازید در آخر حتی کسانی که به این موارد در طول داستان اهمیتی هم نمی‌دهند از جبهه‌‌گیری بی‌رحمانه‌‌ و یکطرفه سریال ناامید خواهند شد…

همینطور سریال در این فصل بیش از پیش به سمت سیاست کشیده شده است! حتی می‌توان شخصیت هوملندر را به نوعی به جمهوری خواهان و ترامپ در آمریکا تشبیه کرد! این تشابه در بسیاری از دقایق سریال دیده می‌شود مخصوصا در صحنه‌ی پایانی فصل سوم که حتی زمانی که جنون هوملندر در جلوی چشمان دیگران آشکار می‌شود، عده‌ای از مردم به جای اینکه از او دوری کنند دوباره برای او صوت و کف می‌زنند و او را یک آمریکای واقعی خطاب می‌کنند!! (به طوری که خود هوملندر نیز از این مسئله حیران می‌ماند!) (دقیقا مشابه اقدامات طرفداران ترامپ در دوره انتخابات ریاست جمهوری!)

در آخر باید گفت سریال The Boys در فصل سوم ترکیبی نوآورانه از طنز، درام، اکشن و لحظات هیجان انگیز و به یادماندنی است! سریالی که اتفاقات بی‌شماری از آن تا مدت‌ها در یادتان خواهد ماند! این سریال نگاهی کاملا متفاوت و معنادار به ابرقهرمانان دارد! بیشتر آنها نه قهرمان داستان بلکه شرورانی هستند که به خاطر قدرت بیش از حد خود هر لحظه ممکن است همه چیز را از بین ببرند. به همین دلیل یک استرس و تعلیق دائمی در هنگام دیدن سریال در وجودتان حس خواهید کرد، حسی که پیش بینی اتفاقات بعدی سریال را برایتان بسیار سخت می‌کند و لذت زیادی در طول دیدن سریال به شما می‌دهد. 

سریال The Boys فصل سوم

بررسی سریال The Boys فصل سوم

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

پسران فصل سوم

در آخر باید گفت سریال The Boys در فصل سوم ترکیبی نوآورانه از طنز، درام، اکشن و لحظات هیجان انگیز و به یادماندنی است! سریالی که اتفاقات بی‌شماری از آن تا مدت‌ها در یادتان خواهد ماند! این سریال نگاهی کاملا متفاوت و معنادار به ابرقهرمانان دارد! بیشتر آنها نه قهرمان داستان بلکه شرورانی هستند که به خاطر قدرت بیش از حد خود هر لحظه ممکن است همه چیز را از بین ببرند. به همین دلیل یک استرس و تعلیق دائمی در هنگام دیدن سریال در وجودتان حس خواهید کرد، حسی که پیش بینی اتفاقات بعدی سریال را برایتان بسیار سخت می‌کند و لذت زیادی در طول دیدن سریال به شما می‌دهد. همینطور خشونت افسارگریخته، صحنه‌های تهوع‌آور، برخی شخصیت‌های بدون اهمیت و نگاه رادیکال در طول داستان از جمله خصوصیاتی است که ممکن است شما را نسبت به سریال دل زده کند…

امیدواریم از مطلب ” بررسی فصل دوم سریال The Boys ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

دوست داشتم این سریال رو