معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

کاراکتر موربیوس خون آشام زنده (Morbius, The Living Vampire) با نام دکتر مایکل موربیوس (Dr. Michael Morbius) از کاراکترهای کامیک‌بوک‌های Marvel است که در اکتبر ۱۹۷۱ برای اولین در کمیک‌ Spider-Man شماره ۱۰۱ به عنوان دشمن معرفی شد. او توسط روی توماس (Roy Thomas) (نویسنده) و گیل کین (Gil Kane) (طراح) خلق شده است و بازیگر سرشناس Jared Leto در نقش این کاراکتر به تازگی در فیلم سینمایی مستقلی ظاهر شده است. در ادامه حقایقی از Morbius را که فقط کامیک خوان‌ها می‌دانند برایتان شرح دادیم تا بیشتر با این شخصیت آشنا شوید.

آشنایی با شخصیت‌های دیگر دنیای مارول: معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

مرتبط: معرفی شخصیت Spider-Man {حقایق جالب، لیست کامل دشمنان و…}

معرفی فیلم جدید Morbius / خلاصه داستان، تریلر جدید و…

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

۱. اداره‌ی The Comic Code Authority در دوران نقره‌ای و برنزِ کامیک‌ها تاثیر بسزایی بر آنها داشت. آنها هرچیزی که به نظرشان جنسی و خشونت‌آنیز می‌آمد را از داخل کامیک‌ها حذف می‌کردند. در سال ۱۹۷۱ این اداره نظارت خود را محدود کرد و همین به مارول فرصت داد تا بتواند ایده‌های خود را وارد کامیک‌ها کند و مسائلی مثل خون‌آشام‌ها را وارد کتاب‌های مصور خود کند. آقای “روی توماس” اول در نظر داشت تا دراکولا را وارد کامیک The Amazing Spider-Man شماره ۱۰۱ کند، اما تمایلِ “استن لیِ” فقید به کاراکتری جدید منجر به خلق Morbius شد. تصمیمی که منجر به ظهور یکی از شخصیت‌های منفی برجسته‌ی کامیک‌های Spider-Man شد.

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

۲. برخلاف داستان‌های خون‌آشامی، موربیوس بخاطر گاز گرفته شدن تبدیل به خون‌آشام نشده است. او این ماهیت خون‌آشامی را از طریق یک آزمایش علمی اشتباه بدست آورد. مایکل موربیوس یک بیماری نادر خونی داشت که باعث رنگ‌ پریده‌گی او می‌شد. تلاش‌های او برای درمان خود منجر به آزمایشی شد که او را به یک خون‌آشام زنده تبدیل کرد که باید از خون تغذیه می‌کرد. حضور او در کامیک‌های Spider-Man باعث محبوبیت کامیک‌های این ابرقهرمان در دهه هفتاد شد. با اینکه او از همه‌ی جهات مانند یک خون‌آشام سنتی رفتار می‌کند ولی نمی‌توان او را در دسته‌ و کلاس آنها قرار داد زیرا نور خورشید به موربیوس آسیب نمی‌زند.

۳. در دهه‌ی هفتاد خون‌آشام‌ها بسیار محبوب بودند، پس مارول هم تصمیم گرفت با موربیوس همانطور رفتار کند. موربیوس بخش بزرگی از وحشت خون‌آشام‌ها را در دهه هفتاد را به خود اختصاص داد و داستان‌های اختصاصی او، این کاراکتر را تبدیل به رهبر خون‌آشام‌ها کرد. داستان‌های او در قالب مجله در سال ۱۹۷۳ شروع شد. این قطع جدید برای کامیک‌ها آنها را از زیر نظر اداره The Comics Code Authority خارج می‌کرد زیرا آنها تنها بر کامیک‌های کلاسیک نظارت داشتند. این سری مجلات تا سال ۱۹۷۵ تحت عنوان Marvel Monster Group که شامل Dracula نیز می‌شد، ادامه یافت.

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس 1

۴. کاراکتر موربیوس نه شرور است نه بدذات و در واقع خاکستری است. او زمانی با مرد عنکبوتی روبرو می‌شود که به دنبال راه حلی برای درمان خود در نیویورک سرگردان بود. اما همه چیز خوب پیش نرفت زیرا Spider-Man با Lizard برای گرفتن نمونه‌ی خون او متحد شد. این دو دنبال راه حلی برای درمان جهش‌یافتگی خود بودند و فکر می‌کردند راه درمان در خون موربیوس نهفته است. اما برخلاف انتظار این نمونه‌ی خون نتوانست علاجی برای جهش‌یافتگی آنها باشد و نتیجه‌ای جز درگیری با موربیوس برای سال‌های آینده برای آنها نداشت.

۵. موربیوس اما به تدریج در دهه‌ی ۹۰ به سمت اتحاد با Spider-Man پیش رفت. او با مرد عنکبوتی برای نابودی Carnage در خط داستانی Maximum Carnage با او هم‌پیمان شد. موربیوس با Spider-Man و Venom و بسیاری از قهرمانان دیگر متحد شد تا در برابر کارنیج بایستد و مردمی که توسط Shriek تبدیل به اوباش شده بودند را نجات دهد.

۶. تقریباً تمام کاراکترهای مارول دارای نسخه‌ای جایگزین (Alternative) هستند و موربیوس هم از این قاعده مستثنا نیست. مخصوصاً نسخه دیگر او در کامیک‌های Ultimate Comics توانایی تبدیل شدن به نسخه‌ی سینمایی نیز دارد. در کامیک‌های Ultimate موربیوس خون‌آشامی کامل و پسر لُرد دراکولاست. او با طبیعت خود مبارزه می‌کند و مانند Blade خون‌آشامان را می‌کشد. مبارزه‌ی او بین قهرمان بودن و شرور بودن را سخت‌تر و قانع‌کننده‌تر می‌کند.

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

۷. در Earth 616 شاهد چندین تلاش موربیوس برای درمان خود بودیم. یکی از دراماتیک‌ترین آنها، در Amazing Spider-Man شماره‌ی ۳۸ رخ داد. او خون پیتر را می‌نوشد و در عین حال به او صاعقه نیز می‌زند! به نظر همه چیز درست پیش رفته است ولی مدت زمان انسان بودن او زیاد طول نمی‌کشد.

۸. موربیوس در طول زمانی که انسان بود به کاراکترهای دیگر هم کمک کرده است، مثلاً She-Hulk از جمله‌ی این افراد بود. در آن زمان جنیفر والتز در حال درگیری بین نوسانات خشونت‌آمیز و غیر قابل کنترل خویش و She-Hulk بود. موربیوس سرمی را به جنیفر داد که برای درمان خودش اختراع کرده بود ولی این سرم نتوانست دردها و رنج‌های جنیفر را تسکین دهد.

۹. موربیوس یکی از اعضای بالقوه‌ی Sinister Six است. او با Lizard هم روبرو شده است، در شماره ۱۰۱ Amazing Spider-Man او Lizard را گاز گرفت و تا حدودی وضعیت جسمی او را درمان کرد. این نیش باعث شد کرت کانرز دوباره انسان شود البته موقتی ولی این اثر باعث که پیتر پارکر و کرت کانرز در پی موربیوس بروند تا بفهمند آیا راه حلی برای درمان همیشگی وجود دارد.

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

۱۰. همانطور که ابرقهرمانان دارای نسخه‌های متفاوت و قدرتمند هستند، شروران نیز از این قاعده مستثنا نیستند. بهترین نسخه‌ی موربیوس اما M.O.R.B.I.U.S است که در دنیای Peni Parker حضور دارد. این نسخه از موربیوس یک سایبورگ Kaiju است. که به جای خون از اطلاعات تغذیه می‌کند. این نسخه‌ی قدرتمند و منحصربه‌فرد یک ورژن مدرن و عالی از Morbius است.

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

۱۱. از جمله نسخه‌های متفاوت موربیوس که جذاب هم هست نسخه‌ی زامبی اوست که نیازی به گفتن ندارد که او شرور است. این نسخه از موربیوس به زمین اصلی یعنی Earth-616 وارد شده و سعی می‌کند با استفاده از نبوغ علمی خود راهی برای انتشار ویروس زامبی خود پیدا کند. او با زامبی King Pin متحد شده و نقشه‌های شوم خود را پیش می‌برد اما در نهایت توسط نسخه‌ی اصلی خود در زمین ۶۱۶ کشته می‌شود.

۱۲. مردان ایکس باشروران زیادی روبرو شده‌اند و یکی از آنها موربیوس است. در یکی از اولین ماجراجویی‌های خون‌آشام زنده در Marvel Team-Up #4 در سال ۱۹۷۴ بود که مردان ایکس با Spider-Man همراه می‌شوند تا موربیوس را شکست دهند. این داستان در ادامه‌ی داستان سال‌ ۱۹۷۱ موربیوس و Spider-Man است، جایی که هنوز نیت واقعی موربیوس مشخص نیست. این رویاروی یکی بزرگ‌ترین رویارویی‌های دهه ۷۰ کامیک‌های مارول است که بارها تجدید چاپ شده‌است.

۱۳. موربیوس با تعدادی از شخصیت‌های ترسناک مارول مراوده داشته است و حتی عضو تیم Legion of Monster بوده است که شامل Werewolf by Night و Man-Thing هم می‌شده است. اولین‌بار این گروه زمانی گرد هم آمدند که موجودی بیگانه وارد زمین شده بود و باعث گرسنگی بیش از حد موربیوس شد. جدیدترین کاراکترهای این گروه Manphibian و Satana هستند‌.

معرفی شخصیت Morbius / حقایق جالب در مورد شخصیت موربیوس

۱۴. اگر در دنیای مارول تبدیل به خون‌آشام شوید و یا با آنها مراوده داشته باشید حتماً گذرتان به Blade The Vampire Hunter هم خواهد خورد. اولین رویارویی Blade با موربیوس در شماره‌های ۲۰ تا ۲۶ام کامیک Advanture into Fear بود. با توجه به اینکه موربیوس یک خون‌آشام سنتی نیست، اما Blade این حرف‌ها حالیش نمی‌شود و موربیوس باید بمیرد! نزاعی که برای سالیان سال است که آتش آن خاموش نشده است. موربیوس با گروه S.H.I.E.L.D همکاری کرد و در طول وقایع جنگ داخلی سعی داشت تا Blade را گیر بیاندازد. خوشبختانه با حضور موربیوس در پرده‌ی سینما می‌توانیم انتظار یک رویارویی جذاب بین او و Blade داشته باشیم.

۱۵. موربیوس از جمله کاراکترهایی است که می‌تواند به‌طور بالقوه وارد دنیای MCU بشود و کاراکتر Dr. Strange را همراهی کند. با اینکه موربیوس موجودی جادویی نیست ولی با Dr. Strange رفاقت نزدیکی دارد، به هرحال هر دو دکتر هستند و زبان هم را می فهمند! او در چندین ماجراجویی با دکتر همراه شد و در نهایت به عضویت گروه Nine درآمد. گروهی که وظیفه دارد در برابر تهدیدات جادویی بزرگ از زمین و Universe دفاع کند. این گروه همچنین نام Midnight Sons را هم دارد که اعضای زیادی در MCU دارد.

امیدوارم از مطلب “معرفی شخصیت Morbius ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین

تشکر بابت اطلاعات