معرفی شخصیت Riddler / معماگو

در این مقاله از سری مقالات آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC می خواهیم شما را با یکی از مشهورترین ابرشرورهای DC یعنی Riddler و داستان چگونگی خلق این شخصیت و حقایقی مربوط به او آشنا کنیم. پس با مجله اینترنتی ساعت 7  با “معرفی شخصیت Riddler ” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

معرفی شخصیت Riddler

چالش های فکری Batman

معرفی شخصیت Riddler، ادوارد نیگما (Edward Nygma) یا ادوارد اشتون (Edward Nashton)، یکی از شخصیت های شرور دنیای DC است که اولین بار در کامیک های Detective Comics شماره 140 معرفی شد. بیل فینگر (Bill Finger) و دیک اسپرنگ (Dick Sprang) خالقین او هستند، او را با چیستان های سخت، معماهای مغز آبکن و بازی های فکری پیچیده می شناسند. او رتبه 52 بهترین شرورهای دنیای کامیک بوک ها از نظر وب سایت IGN را دارد. او با گذاشتن سرنخ های معماگونه برای پلیس و مخصوصاً بتمن سعی در به چالش کشیدن آنها و خنگ جلوه دادنشان دارد. جرم هایی که ریدلر انجام می دهد نسبت به دیگر شرورانِ دنیای بتمن از خشونت بسیار کمتری برخوردار است، ریدلر لباسی سبز رنگ به تن دارد و یک ماسک دومینو نیز بر چهره گذارده است تا هویت اش را پنهان کند. هرجا که نشان علامت سوال را مشاهده کردید، آنجا ریدلر برای شما یک معمای پیچیده قرار داده است تا شما را به چالش بکشاند!

معرفی شخصیت Riddler

حقایقی از شخصیت Riddler

01. او یکی از بزرگترین متقلبان تاریخ است، حتی در دوره دبیرستان.

02. او مبتلا به سرطان بود و تقریباً سرطان او را از پا درآورد؛ اما او خود را در Lazarus Pit غرق کرد و مانند راش الغول نجات یافت و درمان شد.

03. شخصیت Cluemaster کسی است که یجورایی Copycat شخصیت Riddler است، جالب است که این دو با هم همکاری نیز داشته اند.

04. ریدلر با فرستادن نامه به سلبریتی های گاتهام و بازگو کردن حقایق زندگی آنها و تحقیر کردنشان باعث خودکشی بسیاری از آنان شده است.

05. ریدلر هم مانند بسیاری از شخصیت های دنیای DC کودکی خوبی نداشته است و توسط والدینش مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته است.

معرفی شخصیت Riddler

06. ریدلر همیشه هم طرف شرّ ماجرا نبوده است و در پرونده های بسیاری به کمک بتمن آمده است.

07. ریدلر یکبار برای پنهان کردن هویتش جراحی پلاستیک انجام داده است.

08. در Earth 3 ریدلر یک قهرمان است. نامش Quizmaster است. در این نسخه تمام قهرمانانی که می شناسیم جنایتکار و شروران DC در جایگاه قهرمانان قرار دارند.

09. ریدلر زمانی یک کارتون خواب بوده است!

10. تقریباً هر شروری برای خودش تعدادی نوچه دارد که کارهای کثیفش را انجام دهند، در این میان ریدلر نیز نوچه هایی دارد که همگی زن هستند!

11. در کالیفرنیای آمریکا ترن هواییی وجود دارد که نامش “انتقام ریدلر” است.

12. او در انیمیشن سیمپسون ها نیز حضور داشته است.

13. او در مدرسه به قدری سریع معماها و مسائل را حل می کرد که همیشه توسط معلمانش تشویق می شد.

14. او در سیرک نیز فعالیت کرده است.

15. الگوی خود را “هری هودینی” شعبده باز شهیر معرفی کرده است و همواره او را ستوده است.

معرفی شخصیت Riddler

16. او هویت واقعی بتمن را کشف می کند و او را به دردسر می اندازد.

17. ریدلر یک اتوبوس و تمام افراد درون آن را گروگان می گیرد و از آنها معما می پرسد هرکه جواب اشتباه بدهد کشته می شود. در این زمان شخصیت Question از راه می رسد و با طرح سوالات پیچیده و روانشناسانه او را از پا در می آورد.

18. او دختری به نام Enigma دارد.

19. رابین ویلیامزِ فقید قرار بود در فیلم Batman Forever نقش ریدلر را بازی کند که به دلایلی نقش به Jim Carrey رسید.

20. کریستوفر نولان برای شماره سوم بتمن ایده های بسیار داشت و آنطور که در یکی از مصاحبه هایش گفته قرار بود ریدلر جزوی از شخصیت های فیلم The Dark Knight Rises باشد اما این اتفاق نیفتاد.

امیدوارم از مطلب “معرفی شخصیت Riddler” لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها