بررسی بازی Ori and the will of wisps / سحر آمیز و روح نواز

بازی Ori and the will of wisps یکی از محبوب ترین عناوین انحصاری ماکروسافت می باشد که در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۰ برای پلتفورم های PC و Xbox one منتشر شد. این بازی ادامه ی ماجراهای عنوان Ori and the Blind Forest محصول سال ۲۰۱۵ را دنبال می کند. با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Ori and the will of wisps همراه باشید.

مطالب مرتبط

راهنمای مبارزه با باس های بازی Ori and the Will of the Wisps

بررسی بازی Ori and the Will of the Wisps

خلاصه داستان…

صدای “Spirit Tree” (درخت روح) یکبار دیگر روایت گر داستانی جدید از Ori و دوستانش است.در دل سرزمین Nibel هنوز زندگی با شخصیت های دوست داشتنی اش Ori ، Naru و Gumo در جریان است. یک مهمان جدید به جمع آنها پا گذاشته است. یک جغد به نام “کو” که نمی تواند خوب پرواز کند و یک مشکل در بال هایش نمی گذارد به آسمان پر بکشد. مشکل او با کمک Ori و دوستانش حل می شود و او به همراه Ori به پرواز در می آید. از جنگل سرسبز تا کوهستان برفی را پشت سر می گذارند و از اینکه به نوعی پر پرواز به او رسیده است لذت می برد. اما انگار این لذت ها زودگذر هستند و با شروع طوفان هر دو سقوط می کنند… حال در دل جنگل ناشناخته ما کنترل Ori را در دست داریم… که به دنبال کو می گردد…

روایت داستانی بازی کاملا در رگ های بازی در جریان است و بازیکن را با داستان و اتفاقات همراه می کند به طوری که بازیکن کاملا در مسیرِ احساساتی که در داستان بازیست، قرار می گیرد و عاشق شخصیت های داستان می شود و سرنوشت آنها برایش پر اهمیت می شود. شخصیت های داستانی دوست داشتنی ، بسیار زیبا و هنری خلق شده اند. و در داستان بازی لحظاتی تلخ و شیرین را با هم تجربه می کنید و خود را عمیقا درگیر داستان بازی می بینید و یک خاطره ی دلنشین را برایتان بوجود می آورد.

بررسی بازی Ori and the Will of the Wisps

گیم پلی سحر آمیز…

بازی Ori and the will of wisps سحر آمیز است و شما را جادوی گیم پلی و اتمسفر منحصر به فردش می کند. بازی فقط یک عنوان پلتفورمر ساده نیست. شما باید در این بازی به کشف ناشناخته ها بپردازید و در دل محیط هایی که نمی دانید جلوتر چه چیزی منتظر شماست ماجراجویی کنید. بازی محیط های بسیار بزرگی دارد که می توانید در آن به صورت دو بعدی به گشت و گذار بپردازید و چاشنی این گشت و گذار های ناشناخته گرافیک هنری کم نظیر و آهنگ های شنیدنی و ماندگار است و ادغام این موارد یک عنوان کم نظیر را به وجود آورده است.

بررسی بازی Ori and the Will of the Wisps

بازی یک عنوان پلتفورمر ( بازی هایی که هدفش گذر از موانع مختلف با استفاده از پرش و … است) می باشد و در کنار این، یک اکشن دل پذیر را نیز چاشنی خود کرده است. در بازی شما با انواع و اقسام موانع رو به رو می شوید. پرتگاهها ، گذرگاههایی که پر از تیغ هستند ، مردابی که Ori را به درون خود می کشد و آب های سمی که لمس آن موجب از دست رفتن جان شخصیت اصلی بازی می شود. این ها تنها بخشی از موانع موجود در بازی است که به شکلی کاملا هوشمندانه در بازی گنجانده شده است.

برای گذر از تمام این موانع که پیش روی شماست. امکانات زیادی در اختیار گیمر گذاشته شده است. پرش های دو تایی ، جهش رو به جلو ، بالا رفتن از دیوار و هر چه که به جلوتر می روید و سرزمین های بیشتری را جستجو می کنید ویژگی های بیشتری با کمک Light ها به Ori اضافه می شود. این ویژگی ها به او کمک می کند تا بتواند در سرزمین های پیشرو وارد شود. نبود این ویژگی ها در اوایل بازی نمی گذارد شما بتوانید به تمام بخش های نقشه ی بازی دسترسیِ کامل داشته باشید. پس باید دنیاهای بیشتری را کشف کنید تا ویژگی هایتان کامل شود و بتوانید به تمام نقاط نقشه دسترسی کامل داشته باشید. مثلا در اوایل بازی با پریدن در آب جان Ori کم می شود اما با کامل کردن نقشه های جلوتر و شکست دادن باسی خاص می توانید آب را به نوعی زلال کرده و بتوانید در زیر آب نیز به ماجراجویی بپردازید. یا در اوایل بازی نمی توانید داخل شن شوید ولی جلوتر این ویژگی به شما داده می شود. محیط بازی بسیار هوشمندانه طراحی شده است و معماهای بسیار زیادی در نقاط مختلف آن وجود دارد که برای پیشروی در بازی باید با به حل این معماهای خوش فکر بپردازید که بسیار دوست داشتنی و هوشمندانه هستند.

در بخش هایی از بازی می توانید یک Spirit trial باز کنید که باید در زمانی خاص مسیری را به سرعت طی کنید و از موانع رد شوید یا باسی را شکست بدهید که بسیار هیجان انگیز و ویژه درست شده اند و گیمر می تواند به طور مکرر پیشرفت خود را در این بخش مورد آزمون قرار دهید. در این بخش ها با یک روح مسابقه می دهید که بسیار این بخش را هیجانی کرده است.

محیط های متنوع

از محیط های برفی بگیرید تا جنگل سرسبز و محیط هایی که مواد مذاب همه جا را فرا گرفته است و یا در محیطی بیابانی باید در بازی به ماجراجویی بپردازید…. بازی Ori and the will of wisps یک بازی خطی نیست و مسیرِ مشخصی برای شما به عنوان مرحله ترسیم نشده است. بلکه هدف کشف کردن نقاط ناشناخته ی نقشه است که این به حس ماجراجویی که در بازی نهفته است بسیار کمک می کند. در طول نقشه در نقاط مختلف بخش های مخفی و آیتم های زیادی وجود دارد و همچنین با افراد زیادی در طول ماجراجویی هایتان در سرزمین های مختلف ملاقات می کنید و آنها به شما ماموریت های مختلفی در سرزمین های دیگر یا همان سرزمین می دهند. هر سرزمین بسته به مقدار جستجویی که در محیطش انجام دهید درصدی به شما می دهد که میزان کامل شدن نقشه آن را به شما نمایش می دهد‌.

در کل در بازی ۱۱ محیط مختلف (با محاسبه ی بخش های پایانی) وجود دارد. که هر کدام از آنها از نظر ظاهری ، بصری و داستان و ماموریت هایی که در درونشان است کاملا منحصر به فرد هستند. در ضمن گیم پلی منحصر به فردی نیز دارند چرا که هر محیط یک سری خصوصیات جدید اضافه می کند که حتی باعث می شود به محیط های نقشه های دیگر نیز بیشتر دسترسی پیدا کنید. این مسائل باعث می شود بازی همیشه خون تازه ای به درونش دمیده شود و همیشه گیم پلی جدیدی برای ارائه داشته باشد و این مسئله این عنوان را بسیار پر هیجان کرده و ارزش تکرار بازی را با شدت بالا برده است. نقشه هر محیط بازی بزرگ است اما در میانه ی بازی شخصیتی به نام Lupo وجود دارد که مخفی است و می توانید بعد از پیدا کردن و خرید نقشه از او کل نقشه بازی در آن محیط با جزئیات بیشتر را بدست بیاورید.

بررسی بازی Ori and the Will of the Wisps

آیتم های موجود در بازی

در طول مسیر بازی Ori and the will of wisps آیتم های زیادی پیدا خواهید کرد که به معرفی آنها در این بخش برای آشنایی بیشتر می پردازیم. آیتم Life Orb که خون شما را پر می کند. با جمع آوری Spirit Light می توانید توانایی های جدید بگیرید یا آنها را ارتقا دهید آنها را با کشتن دشمنان یا جمع آوری در محیط بدست می آورید. آیتم Energy Orb انرژی شما را زیاد می کند که می توانید از ویژگی های خاص خود با انرژی استفاده کنید مثل شفا دادن یا تیر اندازی کردن که به انرژی احتیاج دارند. آیتم Keystone برای باز کردن درها به کار می رود. آیتم های مختلف Spirit shard که ویژگی های منحصر به فردی به شخصیت اصلی می دهد و می توانید با کمک آنها شخصیت دلخواه در مواجهه با دشمنان یا رد کردن محیط های مختلف به کار بگیرید و به نوعی باعث شخصی سازی شخصیت Ori برایتان می شود در ضمن می توانید تمام این Shard ها را نیز با Spirit Light ارتقا دهید. آیتم Gorlek Ore برای ساخت و سازهایی که در بازی وجود دارد به کار می رود، این آیتم ها نایاب هستند و در بخش های مخفی نقشه پیدا می شوند. آیتم Life Cell Fragment که با جمع آوری دو عدد از آن می توانید خون خود را یک دایره افزایش دهید. آیتم Energy Cell Fragment که با پیدا کردن دو تا از آنها دایره ی انرژی شما در بازی افزایش می یابد. هر دو Fragment در طول نقشه ی بازی مخفی شده اند و پیدا کردن آنها ساده نیست. آیتم shard slot upgrade باعث می شود تعداد بیشتری shard برای هر چه منحصر به فرد تر شدن شخصیت اصلی بازیتان به کار ببرید و البته بسیاری از آیتم هایی که مرتبط با ماموریت های مختلف سراسر نقشه می باشند.

بررسی بازی Ori and the Will of the Wisps

نبرد های هیجان انگیز و پر چالش

در کنار محیط های هوشمندانه و متنوع که پر از موارد مخفی و حل پازل های مختلف است بازی یک سیستم نبرد بسیار پر هیجان و دقیق را در بازی جا داده است. دشمنان زیادی در طول بازی دیده می شوند که باید برای هر کدام از آن ها ترفند خاص خود را بزنید و از سلاح های متنوعی که در بازی به شما داده شده است استفاده کنید تا آنها را از پیش رو بردارید. ضربات متنوع در بازی را می توانید به شکل ترکیبی استفاده کنید تا بازدهی بهتری داشته باشید.  پشه های بزرگی که در هوا پرواز کرده به سمت شما با نیششان یورش می آورند و یا سنجاب هایی که ناگهان به سمت شما خود را پرت می کنند… این ها بخش هایی از دشمنان بازی هستند که برای مقابله با هر کدام باید نقشه ی خاصی به کار ببرید. بازی سه درجه سختی دارد که درجه سختی Hard چالش بر انگیز است و پیشنهاد می شود اگر با گیم پلی بازی آشنا نیستید در دور دوم این درجه سختی را حتما امتحان کنید چرا که بازی را بسیار جذاب تر می کند. همچنین در طول مسیر بازی باس فایت هایِ بسیار هوشمندانه، حماسی و چالش بر انگیز وجود دارد. که باید با فکر خود آنها را از پیش رو بردارید یا از دست آنها با عکس العمل های بسیار سریعتان فرار کنید.

مشکلات

یکی از مشکلات بازی باگ هایی است که در طی آن ممکن است آنها را تجربه کنید. گیر کردن در دیوار یا فریز شدن بخشی از یک تله که باید به صورت کامل از بازی خارج شده و داخل شوید تا این مشکل بر طرف شود. هر چند با آپدیت های بعدی این مشکلات کمتر شده است ولی در کل باعث آزار می شود. باگ هایی که ممکن است به اصل روند بازی لطمه وارد کند و در هنگام مبارزه با باس یا در یک مسیر پر از تله گیرتان بیندازد و باعث باخت شما شود. شاید بتوان تنها مشکل بازی را اینگونه باگ ها عنوان کرد که با آپدیت های بعدی مطمئنا کمتر خواهند شد.

بازی از لحاظ صمعی ، بصری

محیط بازی یک هنر واقعی است و بسیار زیبا و چشم نواز ساخته شده است. گرافیک هنری بازی با نورپردازی و رنگ آمیزی متنوعش، شما را مجذوب خود می کند. جزئیاتی که در گوشه گوشه ی محیط وجود دارد روح نواز است و بسیار با روند و داستان بازی هم خوانی دارد. افکت های زیبای تصویری میخ کوب کننده و افکت های متنوع و شنیدنیِ صوتی با هم بسیار زیبا به کار گرفته شده اند. در ضمن نمی توان از آهنگ های شنیدنی و تاثیرگذار بازی نیز گذشت که بسیار زیاد شما را غرق در محیط رویا گونه ی بازی می کنند. هر چند برخی باگ ها باعث می شود بعضی موارد برخی افکت های صوتی را نشنوید ولی در کل بازی از لحاظ صمعی بصری بی نقص است.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Ori and the Will of the Wisps

بررسی بازی Ori and the will of wisps / سحر آمیز و روح نواز 1

بازی Ori and the will of wisps جزو آن دسته بازی‌هایی است که تا مدت‌ها به خاطر گیم‌پلی هیجان انگیز و هوشمندانه، داستان مجذوب کننده و گرافیک هنریِ دیدنی‌اش شما را غرق دنیای خود می کند. به جز مشکلات و باگ های کوچکی که در بازی وجود دارد همه چیزِ آن عالی طراحی شده و وجود چندین درجه سختی مختلف باعث می‌شود که هر گیمری با هر سطحی از آن لذت ببرد. داستان Ori را به هیج عنوان از دست ندهید چرا که یک خاطره ماندگار را برایتان خلق خواهد کرد.

امیدوارم از مطلب ” بررسی بازی Ori and the will of wisps ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] بررسی بازی Ori and the will of wisps / سحر آمیز و روح نواز (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) […]

sajad
sajad

توی اون قسمتی که یدونه tokk میگه نمیتونم روی سنگ رو بخونم چطوری میشه ردش کرد؟ همونجایی که سه تا زنگوله مانند روی هوا معلق و هرکدوم وقتی بهش میخوری یه صدایی میده؟ مرسی اگه بگید خیلی دوست دارم رد کنم اونجارو

امین علیرضائی
پاسخ به  sajad

سجاد جان یک عکس از اون قسمت نقشه یا خود گیم پلی بگیری بفرستی بهتره میشه فهمید کجا گیر کردی حتما کمکت می کنیم

مسعود
مسعود

سلام
تو قست برفی اون دیواره یخیا چجوری باید بشکنیم ؟
اینم عکسش
http://s10.picofile.com/file/8393028634/Untitled.png

امین علیرضائی
پاسخ به  مسعود

سلام دوست عزیز

باید برید جلوتر تا Skill بخصوصی بدست بیارید تا بتونید این ها رو ذوب کنید

عجله نکنید داخل روند بازی که قرار بگیرید بدستش می یارید اسم Skill ش Light Burst هستش
comment image

عکس دقیق محلش هم بالاست