بررسی فیلم Spider Man: Far From Home

مرد عنکبوتی:دور از خانه یک فیلم ابرقهرمانی دیگر از کمپانی مارول می باشد. این فیلم دنباله ای است بر فیلم مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. کارگردانی این فیلم مانند نسخه قبلی برعهده جان واتس می باشد و کریس مک کنا و اریک سامرز کار نوشتن فیلمنامه را برعهده داشتند. این فیلم بیست و سومین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می رود و نکته ی جالب اینکه این فیلم بیست و سومین فیلم پر فروش تاریخ سینما نیز محسوب می شود. از بازیگران این فیلم میتوان به تام هالند (Tom Holland) ساموئل ال.جکسون (Samuel L.Jackson) زندیا (Zendaya) و جیک جیلنهال(Jake Gyllenhaal) اشاره کرد. فیلم مرد عنکبوتی:دور از خانه (Spider Man:Far From Home) با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده و موفق شد ۱.۱میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته باشد.این امر فیلم مرد عنکبوتی:دور از خانه را به پرفروش ترین فیلم در سری فیلم های مرد عنکبوتی تبدیل می کند. مرد عنکبوتی:دور از خانه آخرین فیلم از فاز سوم فیلم های سینمایی مارول به حساب می آید. در ادامه با بررسی فیلم بررسی فیلم Spider Man: Far From Home همراه شما هستیم.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019  میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

بررسی فیلم Spider Man: Far From Home 1

خلاصه داستان

پس از اتفاقاتی که در فیلم انتقام جویان:پایان بازی شاهد آن بودیم.حالا پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی به خانه اش بازگشته است. او قرار است به همراه عده ای از همکلاسی‌هایش به یک تور علمی و تفریحی در اروپا برود. او قصد دارد در این مسافرت پیتر پارکر باشد نه مرد عنکبوتی اما ماجراجویی او را در اروپا هم ول نمی کند. نیک فیوری از مرد عنکبوتی میخواهد تا به او در نابود کردن هیولاها (هیولای عنصری!) کمک کند. البته مرد عنکبوتی در این راه تنها نیست یک ابرقهرمان دیگر که از بُعدی دیگر به زمین آمده به نام “مستر بَک”به او کمک خواهد کرد و در ادامه….

بررسی فیلم Spider Man: Far From Home 2

بررسی فیلم

میتوان گفت کمپانی مارول در پخش فیلم‌هایش بسیار هوشمندانه عمل می‌کند.آنها مرد عنکبوتی:دور از خانه را درست پس از انتقام جویان:پایان بازی به اکران درآوردند.زیرا اگرچه دنیای این فیلم‌ها یکی است اما درون‌مایه داستانی‌شان کاملاً متفاوت است.در این فیلم مارول کمی از دنیایِ تاریک انتقام جویان فاصله گرفته و داستانش را با طنز و‌‌ روابط عاطفی و رومانتیک بیشتری پیش می برد. اگرچه دیدن کلی ابرقهرمان ریز و درشت در یک فیلم همه را به وجد می آورد اما این فرصت را از مخاطبان میگیرد تا با کاراکترها بخوبی ارتباط برقرار کنند. داستان فیلم مرد عنکبوتی:دور از خانه میتواند انتظارات شما را برای دیدن یک فیلم ابرقهرمانی خوب برآورده کند.در داستان فیلم همه چیز بخوبی باهم ترکیب شده است،شوخی های بجا داستان عاشقانه گیرا و غافلگیری به موقع که بخوبی چیده شده است.

به نظر میرسد مارول سعی دارد در این فیلم بیشتر به مردم معمولی بپردازد و به آنها این فرصت را بدهد که بتوانند دوشادوش و حتی روبروی یک ابرقهرمان بجنگند. دنیای مارول از جنگِ میان ابر قهرمانان با یکدیگر اشباع شده است. این فیلم می تواند از این نظر که دیگر درگیری ابر قهرمانان با یکدیگر را به تصویر نمی کشد مورد توجه واقع شود. مرد عنکبوتی دور از خانه چالشی جدید برای ابر قهرمانی است که دیگر به دلیل اقتضای سنیش میلی به انجام کارهای قهرمانانه ندارد. همین موضوع باعث می شود که وقتی از جانب نیک فیوری برای انجام ماموریت به او اصرار می شود، او اشتباهی وحشتناک و بچگانه ای را مرتکب شود که باعثِ به خطر افتادن جان عده ای بیگناه و حتی دوستان نزدیکش می شود. او  می خواهد مدتی را بدون نقاب و با خیالی آسوده به زندگی نوجوانانه ی خود بپردازد. در طرف مقابل “میستریو” شخصیت منفی فیلم دقیقا در نقطه ی مقابل مرد عنکبوتی قرار دارد. او به دنبال دیده شدن و قدرتی که شهرت برای یک ابر قهرمان به دنبال دارد می گردد.او و گروهش می خواهند این هجمه از توجه که  رسانه ها به ابر قهرمان ها می کنند را کمی به سمت مردم عادی بازگرداند.

بررسی فیلم Spider Man: Far From Home 3

این دومین باری است که تام هالند در یک فیلم مستقل نقش اسپایدرمن(مرد عنکبوتی)را ایفا میکند و باید گفت بخوبی توانسته نقش را برای خودش کند. میتوان گفت هالند بخوبی از پس صحنه های اکشن و کمدی فیلم برآمده است و میتواند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند.البته بازی جیک جیلنهال در نقش “میستریو” یا “مستربک”نیز میتواند در نوع خودش جالب باشد.جلوه های ویژه در این فیلم بخوبی بکار گرفته شده و ما شاهد سکانس های اغراق آمیزی که توی ذوق بزند کمتر در طول فیلم هستیم. البته فیلم دارای یک نقطه ضعف اساسی می باشد،اینکه شما از ابتدای فیلم میتوانید حدس بزنید که قرار نیست اسپایدرمن شکست بخورد. این موضوع از هیجان فیلم بشدت کاسته و باعث شده فیلم تا حدودِ زیادی برایمان قابل پیش‌بینی باشد. اگرچه این نکته را هم باید اضافه کرد که در فیلم انگیزه های شخصیت منفی یا بهتر بگویم شخصیت خاکستری داستان برای خرابکاری به درستی مشخص نیست و زیاد در فیلم به آن پرداخته نمی شود.

بررسی فیلم Spider Man: Far From Home 4

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز مرد عنکبوتی: دور از خانه

خیلی خوب

در آخر میتوان گفت مرد عنکبوتی: دور از خانه فیلمی سرگرم کننده و جذاب است. نباید فراموش کنیم که هدف از ساخت اینگونه آثار سرگرم کردن تماشاگران با داستان‌های فانتزی و تخیلی می‌باشد در این صورت فیلم بخوبی به هدفش رسیده است. اگرچه اتفاقات در سری فیلم‌های مارول بصورت زنجیروار به یکدیگر مرتبط می‌باشند. اما این فیلم توانسته بصورت مستقل داستانی جدید و متفاوت را برایمان به تصویر بکشد. فروش خوب و قابل توجه این فیلم در گیشه نیز این امر را ثابت می‌کند که فیلم در راضی نگه داشتن مخاطبین موفق عمل کرده است. پس اگر شما هم به دنیای ابرقهرمانهای کمیکی علاقه‌مند هستید و از دیدن ماجراجویی‌هایشان لذت میبرید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها