بررسی فیلم Little Women

فیلم “زنان کوچک”(Little Women) یک درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی “Greta Gerwig” است. این فیلم با الهام از رمانی مشهور با همین نام نوشته‌ی “Louisa May Alcott” نوشته و ساخته شده است. از بازیگران پرتعداد این فیلمِ پر ستاره میتوان به “Saoirse Ronan” ،”Emma Watson” ،”Florence Pugh، “Eliza Scanlen”، “Laura Dern”، “Timothée Chalamet” و همچنین “Meryl Streep” اشاره کرد. فیلم “Little Women” از سوی بنیاد فیلم آمریکا و مجله تایم بعنوان یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است. همچنین این فیلم در شش رشته(بهترین فیلم،بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای سورشا رونان،بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای فلورنس پیو،بهترین فیلمنامه اقتباسی برای گرتا گرویک،بهترین طراحی لباس برای ژاکلین دوران،بهترین موسیقی برای الکساندر دسپلات) نامزد جایزه اسکار می‌باشد. فیلم “زنان کوچک” در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ به اکران عمومی در سینماها در آمد. این فیلم که با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته شده و توانست چیزی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند که نشان از استقبال بسیار خوب مردم از این فیلم دارد. با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم Little Women همراه باشید.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019 میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

فیلم Little Women

خلاصه داستان:

این فیلم به داستان زندگی خانواده مارچ در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا می‌پردازد.چهار دختر خانواده به نام‌های مارگارت(مگ)،جوزفین(جو)،اِمی و الیزابت(بث) به همراه مادرشان(مارمی) زندگی می‌کنند و پدرشان نیز مشغول خدمت در جنگ می‌باشد.آنها سعی دارند با وجود تمام مشکلات اقتصادی که پیش رویشان قرار دارد به درستی و با اصالت زندگی کنند.هرکدام از دخترهای خانواده مارچ آرزوها و اهداف خود را دارند اما راه‌هایی که انتخاب می‌کنند متفاوت است و …

فیلم Little Women

“مارمی:بعضی غریزه‌ها(عصبانیت)نجیب‌تر از اونی هستن که بشه محدودشون کرد و بلندتر از اونی هستند که بشه خمشون کرد”

نگاهی به رُمان “زنان کوچک”:

میتوان گفت چیزی که رُمان “لوییزا می الکات” را تا این اندازه برای مردم جذاب کرده نگاه متفاوت او به جامعه ی زنان آنهم چیزی حدود ۱۵۰ سال قبل است. در واقع مهمترین سوالی که او در کتابش برای ما مطرح می‌کند اینست که:چرا زنان باید بین رسیدن به اهداف و آرزوهایشان و تشکیل خانواده یکی را انتخاب کنند در صورتی که مردها می‌توانند هردو را بطور همزمان داشته باشند؟داستان این رُمان در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا سپری می‌شود اما جنگی که در دل این داستان وجود دارد با آن جنگ فَرسَنگ‌ها فاصله دارد. جنگ زنانی که برای آزادی و حق انتخابشان می‌ایستند و فداکاری می‌کنند. بگذارید کمی بیشتر وارد داستان شویم،چهار دختر خانواده مارچ هریک دارای استعداد هُنری خاصی می‌باشند.مَگ در بازیگری،جو در نویسندگی،اِمی در نقاشی و بث در موسیقی مستعد است. اما بجز جو که با تلاش مضاعف برای اهدافش و علایقش می‌جنگد مابقیِ خواهرانش در رسیدن به آرزوهایشانناکام می‌‌مانند. کافیست کمی دقت کنیم تا ببینیم وقتی که صحبت از نقاشان بزرگ میشود همه از داوینچی،ون‌گوگ و پیکاسو سخن میگویند. وقتی که صحبت از شاعران و نویسندگان بزرگ میشود همه از شکسپیر،گوته و چارلز دیکنز سخن می‌گویند. وقتی صحبت از موسیقیدانان بزرگ می‌شود همه‌ی مردم نام بتهوون و موتزارت را می‌شناسند و این برایمان سوالی عجیب و غمناک را بوجود میاورد. اینکه چرا نام هیچ زنی در میان مشاهیر هنر دیده نمی‌شود. پس میتوان نادیده گرفته شدن استعداد و توانایی زنان در طول قرن‌ها را امری انکارناپذیر دانست. در واقع لوییزا الکات در این کتاب موضوعی را مطرح کرده و حقی را طلب کرده که امروزه زنان جوامع مختلف در دنیا به آن پی برده‌اند.

فیلم Little Women

نقد فیلم:

فیلم “Little Women” جدیدترین اقتباس سینمایی از رُمان معروف “لوییزا الکات” است که دیدگاهی متفاوت از کتاب را به ما نشان می‌دهد. همانطور که میدانید اقتباس‌های هنری از آثار کلاسیک کاری است سلیقه‌ای که نوع نگاه سازنده‌اش در آن اثر بسیار مهم است. پس میتوان گفت “گرتا گرویک” در این فیلم سعی داشته است تا مسائل روز را هم دخیل کند. پس طبیعی است که فیلمش رنگ و بویی فمنیستی به خودش بگیرد که البته این نشان میدهد که او آنقدر باهوش و زیرک بوده تا از موقعیت کنونی به نفع خودش استفاده کند. علاوه بر این او توانسته تا حدود زیادی تعهد فیلمش نسبت به کتاب را حفظ کند.

گرویک پس از ساخت فیلم موفق و تحسین شده‌ی “Lady Bird” در سال ۲۰۱۷ اینبار شانس خودش را در ژانری کاملا متفاوت و ساخت یک اثر کلاسیک امتحان کرده که میتوان گفت تا حدودِ زیادی هم موفق بوده است. او باز هم از “سورشا رونان” به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلمش استفاده کرده است که انصافاً هم بسیار عالی در نقشش ظاهر شده است. هرچند که نقش‌آفرینی او در این فیلم به پای بازیِ احساسی و پرشورش در فیلم “Lady Bird” نمی‌رسد اما او در هریک از این دو فیلم به گونه‌ای متفاوت درخشیده است. البته این فیلم از نام‌های بزرگ زیادی در تیتراژش سود میبرد از حضور گرم و دلنشین “مریل استریپ” در نقشِ عمه مارچ گرفته تا “اما واتسون”و”تیموتی شالامی” که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. همچنین نقش‌آفرینی زیبا و پراحساس”فلورنس پیو” که بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت تا جایی که برای اولین بار توانست نامزدی در مراسم اسکار را تجربه کند. از دیگر نکاتی که هنگام تماشای این فیلم به شدت توجه شما را جلب خواهد کرد،موسیقی زیبا و شنیدنیِ “الکساندر دسپلات” است. آهنگ‌های او به قاب‌های زیبای فیلم شور و شوقی دوچندان بخشیدهاست.

“عمه مارچ:هیچکس واقعاً راه خودش رو خودش پیدا نمیکنه.مخصوصاً یه زن!”

فیلم Little Women

در آخر باید گفت که این زنان کوچک میتوانند با افکار و قلب‌های بزرگشان دنیای خودشان و دیگران را متحول کنند.زنانی بزرگ، که در طول تاریخ با مجاهدت و تلاششان توانسته‌اند راه را برای شکوفایی و درخشش خودشان و همنوعانشان هموار کنند.این فیلم قصد دارد تا گوشه‌ای از زندگی افرادی از جامعه(زنان) را نشان دهد که برای مدتی بسیار طولانی استعداد و قدرت‌هایشان نادیده گرفته شده است و در انجام اینکار بسیار موفق عمل کرده است.فیلم “زنان کوچک” دارای پیامی واضح است که در تمام سکانس‌های آن همچون رودی پرخروش جاری است.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Little Women

خوب

فیلم “زنان کوچک” با داستانی تاریخی و قاب‌هایی زیبا و دیدنی ما را به ماجراجویی‌های خواهران مارچ دعوت می‌کند. فیلمی پرمفهوم و مملو از احساسات که دغدغه‌های زنان جامعه را در یکی از حساس‌ترین برهه‌های زندگی‌شان به ما نشان می‌دهد. بخشی از زندگی که تصمیماتشان می‌تواند تعیین‌کننده‌ سرنوشتشان باشد. اگر تصمیم دارید تا به همراه خانواده فیلمی زیبا و احساسی را تماشا کنید این فیلم می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد.

امیدوارم از مطلب “بررسی فیلم Little Women” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] بررسی فیلم Little Women/ زنان کوچک، قلب های بزرگ […]