بررسی فیلم RAMBO: Last Blood / سقوطِ آخرین رِمبو

شماره ی جدید رمبو  با نام آخرین خون حدودی چند هفته ای است که به روی پرده ی سینماهای دنیا رفته است. رمبو یکی از بیاد ماندنی ترین فیلم های اکشنی بود که خاطرات جالبی را برایمان به بوجود آورد.در این پست به بررسی فیلم RAMBO: Last Blood می پردازیم با سایت ساعت 7 همراه باشید.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019  میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

اولین خون…

اولین و آخرین خون ، اولین و آخرین عناوین رمبو در یک قاب

در تاریخ ۲۲ اکتبر ۱۹۸۲ فیلمی تحت عنوان اولین خون (FIRST BLOOD) به کارگردانی تد کاچف برروی پرده سینماها رفت.این اولین باری بود که سیلوستر استالونه(Sylvester Stallone)در نقش جان رمبو ظاهر شد و شخصیت رمبو(Rambo)را برای جهانیان ماندگار کرد.اولین خون داستان کهنه سربازی به نام جان رمبو است که هفت سال پس از پایان جنگِ ویتنام تنها و پیاده با یک کوله پشتی بر دوشش در حال مسافرت برای رفتن به دیدار هم رزمش که مبتلا به سرطان شده میباشد.او در مسیرش وارد شهر کوچکی در حاشیه واشنگتن میشود و در آنجا پلیس محلی با او رفتاری ناجوانمردانه میکند و به او تهمت میزند و رمبو نیز مجبور به مقابله با آنها میشود.در ادامه درگیریِ خونین و تعقیب و گریزی بسیار هیجانی را بین رمبو و پلیس و ارتش شاهد هستیم.

دنباله های نه چندان موفق…

اولین خون با استقبال خوبی از سوی منتقدین و مردم روبرو شد و همین امر باعث شد تا سازندگان به سرعت به دنبال ساخت قسمتهای بعدی این فیلم بروند.اما دنباله های این مجموعه بازخورد خوبی از خود بجا نگذاشتند و منتقدین به شدت از آنها ناراضی بودند تا جایی که استالونه برای بازی در فیلم های رمبو۲ و رمبو۳ تمشک طلایی بدترین بازیگر مرد را دریافت کرد.اگرچه دیگر هیچ کس انتظار این را نداشت که فیلم دیگری از این مجموعه اکران شود اما سیلوستر استالونه دست بکار شد و قسمت چهارم این فیلم را تحت عنوان رمبو یا رمبو۴ تولید کرد.این فیلم در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۸ در سینماها به اکران رسید.رمبو۴ اگرچه با استقبال بهتری نسبت به دو فیلم قبلی این مجموعه روبرو شد اما همچنان نمیتوان آنرا یک تجربه موفق دانست.استالونه نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی و بازیگری این فیلم را خودش برعهده داشت.

ماندگار در خاطرات…

اگرچه سری فیلم های رمبو به غیر از قسمت نخست آن با استقبال چندان خوبی روبرو نشدند اما برای همیشه در ذهن مخاطبان فیلم های اکشن و هیجانی ماندگار شده است.سیلوستر استالونه با بازی در فیلم های راکی و رمبو نام خودش را برای همیشه در ذهن دوستداران فیلم های اکشن جاودانه کرده است.شاید برای نسل جدید این چنین نباشد اما رمبو با مسلسل روی دوشش برای نسل های کمی قدیمی تر خاطرات بسیاری را زنده میکند.اکنون پس از ۳۷ سال که از اکران قسمت اول این مجموعه یعنی فیلم اولین خون میگذرد شاهد اکران قسمت پنجم این فیلم به یادماندنی هستیم.در اینجا به بررسی قسمت پنجم فیلم رمبو به نام “آخرین خون”میپردازیم.

مقدمه…

آخرین خون مانند رمبوهای دیگر پر از درگیری است

فیلم RAMBO: Last Blood یک اکشن_ماجراجویی محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا میباشد.آدریان گرونبرگ( Adrian Grunberg) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و سیلوستر استالونه به همراه متیو سیرولنیک(Matthew Cirulnick)نگارش فیلمنامه را انجام داده اند.فیلم RAMBO: Last Blood درتاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ به روی پرده سینماها رفت.از جمله بازیگران این فیلم در کنار سیلوستر استالونه میتوان به پاز وگا(Paz Vega)سرجیو پریس منچتا (Sergio Paris Mencheta) و آدریانا بارازا(Adriana Barraza)اشاره کرد.کمپانی Lionsgate توزیع این فیلم را بعهده داشته است.

خلاصه داستان…

جان رمبو که حالا دیگر به دوران بازنشستگی اش رسیده است، بیشتر وقت خود را با مزرعه داری و انجام کارهای امدادیِ داوطلبانه میگذراند.اما هنگامی که نوه ی یکی از دوستانش توسط یک کارتل مواد مخدر در مکزیک ربوده میشود رمبو نیز با این کارتل مخوف سرشاخ میشود تا اینکه….

نقد کلی…

خشنونت آخرین رمبو بسیار زیاد است

اگر بخواهیم فیلم رمبو(آخرین خون)را در یک کلمه توصیف کنیم آن “تکرار مکررات” است.

این فیلم هیچ چیز جدیدی برای ارائه به تماشاچیان ندارد.در کنار داستانِ تکراری فیلم حتی نوآوری و نبوغی در صحنه های اکشن فیلم هم دیده نمی شود.تنها چیزی که به وفور در این فیلم شاهد هستیم خشونت و وحشیگری در بالاترین سطح آن است.تلاش ناامیدانه سیلوستر استالونه برای خداحافظی درخور و شایسته با شخصیت رمبو در این فیلم با شکست روبرو شده است. فیلم رمبو(آخرین خون)سعی دارد تا با سیاه نمایی بیشتر شخصیت های منفی ایرادهای بسیار و ضعف شدید داستان و فیلمنامه را پنهان کند.منتقدان همگی به خشونت زیاد و نژادپرستی در این فیلم اعتراض کرده اند و این فیلم در مجموع بطور میانگین امتیاز بسیار پایین 27 را تا اینجا از منتقدین دریافت کرده است .

البته این اولین بار نیست که این فیلم با این انتقادها روبرو میشود. شباهت های بسیارِ داستانِ این فیلم با فیلم “ربوده شده”(Taken)با بازی لیام نیسون مسلماً چیزی نیست که از چشم سازندگان دور مانده باشد.ولی آنها با این تصور غلط که شخصیت محبوب رمبو میتواند روی این موضوع سرپوش بگذارد به سراغ ساخت این فیلم رفته اند.شاید سینما یک خداحافظی سزاوارانه را به شخصیت رمبو مدیون بود اما این اتفاق میتوانست به شکلی دیگر با فیلمنامه و داستانی قوی تر صورت بگیرد.در هر صورت فیلم رمبو(آخرین خون)پایانی بود بر مجموعه فیلم های “رمبو” و حداقل میتوان گفت دیگر شاهد حضور سیلوستر استالونه در نقش جان رمبو نخواهیم بود.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم رمبو آخرین خون

بطور کلی فیلم رمبو (آخرین خون) بدلیل صحنه‌های خشن و داستان تلخش مناسب دیدن به همراه خانواده نمی‌باشد. این فیلم هیچکدام از ویژگی‌های یک فیلم اکشن و مهیج خوب را ندارد. درگیری‌های سکانس پایانی فیلم من را به یاد نخستین فیلم این مجموعه یعنی اولین خون می‌اندازد با این تفاوت که بجای کوهستان اینبار رمبو در یک تونل همه را سلاخی می‌کند. اگر شما کنجکاو هستید که بدانید آخرین فیلم از مجموعه رمبو چگونه ساخته شده ما دیدن یا ندیدن این فیلم را به شما توصیه نمی‌کنیم!

 

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها