داستان فیلم Respite محصول سال ۲۰۲۱

فرجه(مهلت) / Respite فیلمی درام جنایی محصول کشور آمریکا به کارگردانی Saro Varjabedian است که در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است. در این مطلب قصدم داریم تا به داستان کامل این فیلم بپردازیم. (این مطلب به درخواست یکی از بازدیدکنندگان گرامی تهیه شده است.) با سایت ساعت هفت با داستان فیلم Respite همراه شما هستیم.

بررسی کوتاه فیلم Respite

مهلت فیلمی با داستانی قابل قبول و تامل برانگیز است اما بازی‌های به شدت ضعیف و رعایت نکردن فرم سینمایی فیلم را به شدت سطحی و خالی از حس کرده است. این فیلم نمی‌تواند علاقه‌مندان جدی سینما را راضی کند. روایت داستانی فیلم نیز کم‌عمق است و به راحتی در همان دقایق ابتدایی داستانِ فیلم قابل پیش بینی است. با اینکه فیلم داستانِ تلخ و سیاهی دارد اما نمی‌تواند با اتفاقاتش هیچ‌گونه تاثیری روی شما بگذارد و در ارائه داستانش در قالب سینمایی یک شکست محسوب می‌شود. در کل Respite فیلمی نیست که پیشنهاد دیدن آن را به شما بدهیم اما به خاطر داستانش شاید ارزش یکبار دیدن را دارد.

…این مطلب شامل داستان کامل فیلم Respite می‌باشد…

داستان فیلم Respite

فیلم با صحنه کشیدن جنازه‌ای که چشمانش از حدقه بیرون آمده، به زیر پلی آغاز می‌شود. با خون بالای سر او این جمله از قرآن یعنی آیه ۴۲ سوره ابراهیم نوشته شده است. ” هرگز مپندار که خدا از کردار ستمکاران غافل است، بلکه کیفر ظالمان را به تاخیر می‌افکند تا آن روزی که چشم‌هایشان در آن روز خیره و حیران است. “

داستان فیلم در مورد مردی به نام “جیمی واس” می‌باشد که در حدود ۲ سال پیش پسر ۱۰ ساله‌اش را گم کرده است. در پی آن اتفاق او از زنش جدا می‌شود و از اداره پلیس استفا داده و هم‌اکنون به عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کند.

روزی، خانواده‌ای به او ماموریت می‌دهند که پسر گم شده‌‌شان را پیدا کند. پسرِ ۲۲ ساله‌‌ای که حدود ۴ روز است ناپدید شده است. در ابتدا او این پرونده را قبول نمی‌کند اما در ادامه با اصرار پدر و مادرِ پسر(و البته به خاطر پسر گم شده‌اش) او این پرونده را قبول می‌کند.

تحقیقات اولیه، نشان می‌دهد نام پسر خلیل است و در رشته داروشناسی در حال تحصیل است. او فردی به شدت منظم است و دین اسلام را برگزیده است. خلیل در خانه‌ای مستقل زندگی می‌کند و آخر هفته‌ها به دیدن پدر و مادرش می‌رود. (اما این هفته با غیبتش پدر و مادرش را نگران کرده است) جیمی هم اتاق او در خانه والدینش و هم اتاق خانه مستقلش را جستجو می‌کند. ویژگی مشترک هر دو اتاق قرآنی است که خطوط خاصی از آن علامت گذاری شده است. تحقیقات بعدی نشان می‌دهد که خلیل اهل کشور افغانستان است و از جنگ و بی‌رحمی موجود در آنجا زخم خورده است.

در همین حین قتل دوم نیز روی می‌دهد و آیه‌ای از سوره بقره در بالای جنازه مردی دیده می‌شود. ” اجازه ندهید دستان شما در نابودی شما سهیم باشد.”

در حین تحقیقات، جیمی بوجود این قتل‌ها از طریق یکی از دوستانش در اداره پلیس یعنی ریچارد آلوز پی ‌می‌برد. بین این قتل‌ها و گم شدن خلیل ارتباطی وجود دارد چراکه هر دو فرد کشته شده اهل کشور افغانستان هستند. جیمی به فردی به نام عبدالنافی بر‌میخورد و او از تجاوز به کودکان در دوران جنگ افغانستان توسط عده‌ای افغان سخن به میان می‌آورد. عده‌ای با پوشاندن لباس دخترانه به پسران جوان به آزار و اذیت آنها می‌پرداختند و بعد از آن پسرها را با بریدن گلویشان به قتل می‌رساندند.

جیمی با صحبت با یکی از افسران آمریکایی بازنشسته جنگ افغانستان به عکسی برمی‌خورد که چهار افغان را در کنار افسر نشان می‌دهد. دقیقا دوتا از افراد درون عکس مقتولین هستند. جلوتر در داستان مشخص می‌شود که یکی از افسران پلیس به نام “امیر” (همکار ریچارد) نیز در دسته‌ای در افغانستان حضور داشت که دو مرد کشته شده حضور داشتند. با بررسی خانه امیر پسر بچه‌ای در زیرزمین پیدا می‌شود و مشخص می‌شود او در تجاوز به کودکان و این جور کارهای کثیف دست داشته و هم‌اکنون حتی در آمریکا نیز به کارهای کثیف خود ادامه می‌دهد.

همانطور که از ابتدای فیلم می‌توانستیم حدس بزنیم قتل‌ها توسط خود خلیل صورت گرفته است. او در بچگی مورد تجاوز چهار نفر از سربازان افغانی که در ارتش آمریکا خدمت می‌کردند، قرار گرفته بود. پس او طبق آیات قران به مجازات تجاوزکاران دست می‌زند. او سومین قتل را با بریدن زبان فرد سوم انجام می‌دهد و آیه‌‌ 116 سوره نهل از قرآن یعنی “به خاطر دروغى كه بر زبانتان جارى می‌شود (و چيزى را مجاز و چيزى را ممنوع می‌‏كنيد،) نگوييد: “اين حلال است و آن حرام‏”” را بالای سر او با خونش هک می‌کند.

او امیر را نیز گیر می‌اندازد و به عنوان آخرین فرد قصد انتقام ظلمی که در کودکی در حقش روا شده را دارد که ناگهان جیمی و ریچارد سر می‌رسند تا جلوی اینکار را بگیرند. در آخر امیر با صحبت‌هایش نشان می‌دهد که رباینده پسر جیمی نیز او بوده و به او تعرض کرده است. (یا امیر اینطور نشان می‌دهد تا جیمی را تحریک به قتلش کند چراکه نمی‌خواست به زندان برود.) در آخر امیر با گلوله‌های جیمی به سزای اعمال نابخشودنی‌اش می‌رسد.

در آخر فیلم خلیل به پیش خانواده‌اش بازمی‌گردد و جیمی نیز آزاد شده و به دلیل خاطرات شومی که این شهر برای او بوجود آورده آنجا را ترک می‌کند…(تمام)

امیدواریم از مطلب “داستان فیلم Respite” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام ببخشید فیلم the last mercenary 2021 داستان کاملش آماده نشد

امین علیرضائی

سلام آماده شد حتما در سایت قرار میگیره
فعلا هنوز آماده نشده

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام خدمت شما لطفا داستان کامل فیلم آخرین مزدور 2021 رو بذارین

امین علیرضائی

سلام
منظورتون فیلم The Last Mercenary محصول 2021 هستش؟

علیرضا صابری
علیرضا صابری

بله همینی هست که شما گفتین

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام چون اینجوری میگم که شما همیشه وقت ندارید داستان کامل فیلم و سریال های ایرانی رو بذارین گفتم که یک سایت به خصوصی معرفی کنین که ما بعد از دیدن فیلم و سریال ایرانی بریم داستان کاملش رو بخونیم

امین علیرضائی

سلام علیرضا جان
سایت ویکی پدیای فارسی برخی از داستان های فیلم های ایرانی رو گذاشته
واقعا سایت به خصوصی در این مورد نمیشناسم ولی در آینده اگر فیلم پیچیده ای که ارزشش رو داشت اومد حتما برات داستانش رو تهیه میکنیم موفق باشید

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام میخواستم بگم که برای فیلم و سریال های ایرانی سایت به خصوصی رو معرفی میکنین که ما هم بعد از دیدن اون بریم مراجعه کنیم و داستان کاملش رو بخونیم برای این میگم که وقتی فیلم و سریال ایرانی رو که دیدیم جایی رو اگه متوجه نشدیم بریم داستان کاملش رو بخونیم ببخشید که این رو میگم

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام خسته نباشید من قبلا برای شما کامنت فرستادم گفتم داستان کامل فیلم هزار سال با تو رو میخوام کی میذارین داستان کاملش رو

امین علیرضائی

سلام علیرضا جان
واقعا بچه ها زمانی برای دیدن سریال ایرانی ندارن شرمنده باز

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سریال نیست فیلم ایرانیه

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام لطفا داستان کامل فیلم هزار سال با تو رو بذارین شش روز پیش هم پیام داده بودم به شما

امین علیرضائی

سلام اگر وقت شد حتما انجام میشه.
ولی این فیلم یک داستان ساده عاشقانه داره که نیاز به توضیح خاصی برای داستانش نیست.
اگر فیلم پیچیده‌ای بود کمکی بود حتما انجام میدیم.
موفق باشید.

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام فیلم هزار سال با تو فیلم پیچید ه ای هست من دیدم حالا داستان کاملش رو میذارین

امین علیرضائی

اگر وقت کردیم و فیلم رو دیدیم حتما روش کار میکنیم

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام لطفا داستان کامل فیلم ایرانی هزار سال با تو رو میذارین

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام خدمت شما لطفا داستان کامل قسمت پانزدهم سریال ایرانی میخواهم زنده بمانم رو میذارین فقط کی میذارین

امین علیرضائی

سلام علیرضا جان این سریال رو کسی از گروه ندیده و گذاشتن داستان یک قسمت از سریال جالب نیست. لطفا درخواست تک قسمت ندید چون واقعا نمی‌تونیم انجام بدیم
داستان فیلم‌ها یا سریال‌های مطرح و پیچیده (بیشتر فیلم‌ها تا وقت داشته باشیم انجام بدیم) رو داشته باشید حتما براتون انجام می‌دیم موفق باشید.

علیرضا
علیرضا

سلام پس همه ی قسمت های سریال میخواهم زنده بمانم داستان کاملش رو بذارین آخه من آخرای قسمت پانزدهم سریال میخواهم زنده بمانم رو چیزی متوجه نشدم لطفا دست منو رد نکنین

امین علیرضائی
پاسخ به  علیرضا

برای درست کردن سریال واقعا زمان نداریم فقط فیلم می‌تونیم داستان کامل بزاریم اونم فیلم‌های واقعا پیچیده
من پرسیدم کسی از بچه‌ها این سریال رو ندیده و دیدن کامل و نوشتن داستانش زمان بسیار زیادی می‌طلبه
در مورد فیلم مشکلی نیست البته فیلم‌های پیچده که واقعا احتیاج به دونستن داستان داره موفق باشید.

علیرضا صابری
علیرضا صابری

سلام ممنون از داستان لذت بردم اون جاهایی رو که اول نگاه کرده بودم نفهمیده بودم الان فهمیدم

امین علیرضائی

سلام خواهش میکنم. خوشحالم به کارت اومد