بهترین فیلم های اکشن و هیجان انگیز جیسون استاتهام

با وجود نقش‌های زیاد جیسون استاتهام در فیلم‌های اکشن، معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام کار دشواریست. اما سعی شده با توجه به نقش آفرینی‌ها و اکشن‌های جذاب موجود در فیلم‌های مختلفش این لیست مرتب شود. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام در خدمت شما هستیم.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

تگ مرتبط: هفت برتر

بیوگرافی کوتاهی از جیسون استاتهام

از جیسون استاتهام (Jason Statham) میتوان به عنوان یک اسطوره در صنعت فیلم‌های اکشن نام برد. جیسون استاتهام بازیگر، ورزشکار و تهیه کننده مطرح فیلم‌های اکشن است. او به دلیل مهارت‌هایی که در رشته‌های رزمی از جمله کاراته، کیک بوکسینگ و کونگ فو دارد بیشتر صحنه‌های اکشن فیلم‌ها را خود مدیریت و بدلکاری می‌کند. جیسون استاتهام بیش از ده سال در رشته شیرجه فعالیت داشته است. او به همراه پدرش اغلب اوقات به فروشندگی بدلیجات و عطرهای قلابی می‌پرداخت.

جیسون استاتهام متولد 26 جولای 1967 در شهر شایربروک، کشور انگلستان است. جیسون از کودکی با وینی جونز، بازیگر و بازیکن سابق فوتبال بزرگ شده‌است. او به مدت پنج سال به اصرار جونز در تیم محلی “گرامر اسکول” بازی می‌کرد. او به دلیل علاقه شدیدی که به رشته شیرجه داشت، تصمیم گرفت این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه بدهد. جیسون استاتهام در این رشته دوازده سال فعالیت کرد و بعد از سال‌ها تلاش در این رشته، توانست مقام دوازدهم مسابقات جهانی را از آن خود کند. او در کنار شغل فروشندگی، یک مدل برند هم بود. از قضا، جیسون هنگامی که در حال فروشندگی بود که یک کارگردان برجسته بنام گای ریچی که بدنبال فروشنده بود از او بعنوان یک خرده فروشِ واقعی در فیلمش استفاده کرد. گای ریچی زمانی که جیسون را با آن استایل و اندام ورزشکاری می‌بیند با خود می گوید، ” باریکلا گای، این پسر همانیست که من دنبالش بودم”.

جیسون استاتهام با گای ریچی در چندین فیلم ایفای نقش کرد. از جمله این فیلمها میتوان به Bacon و Snap و همینطور فیلم جدید او محصول سال 2021 یعنی Wrath of Man می‌توان اشاره کرد. جیسون در فیلم‌های گوناگونی با چهره‌های مطرحی از جمله برد پیت، جنیفر لوپز، جسیکا آلبا، جت لی، دوئین جانسون و … ایفای نقش کرده است. او با میمیک صورت و جس‌های خاصی که می‌گیرد، میتواند هر مخاطبی را تحت تاثیر خود قرار دهد. از این لحاظ او از بهترین بازیگران سبک اکشن در عالم سینما محسوب می‌شود.

لیست کامل فیلم‌های جیسون استاتهام 

سال انتشارنام فیلمامتیاز IMDB
1998Lock, Stock and Two Smoking Barrels8.2
2000Snatch8.3
Turn It Up4.2
2001Ghosts of Mars4.9
The One5.9
Mean Machine6.5
2002The Transporter6.8
2003The Italian Job7
2004Collateral7.5
Cellular6.5
2005Transporter 26.3
Revolver6.4
London6.5
Chaos6.5
2006The Pink Panther5.7
Crank6.9
2007War6.2
2008The Bank Job7.2
In the Name of the King3.8
Death Race6.3
Transporter 36.1
2009Crank: High Voltage6.2
2010136.1
The Expendables6.5
2011The Mechanic6.6
Gnomeo & Juliet5.9
Blitz6.2
Killer Elite6.4
2012Safe6.5
The Expendables 26.6
2013Parker6.2
Fast & Furious 67.7
Hummingbird6.2
Homefront6.5
2014The Expendables 36.1
2015Wild Card5.6
Furious 77.1
Spy7
2016Mechanic: Resurrection5.7
2017The Fate of the Furious6.6
2018The Meg5.6
2019Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw6.4
2021Wrath of Man7.2
TBAFive Eyesفیلم آینده

در ادامه به معرفی هفت فیلم برتری که جیسون استاتهام در آن نقش آفرینی کرده، پرداختیم با ما همراه باشید. (این لیست براساس فیلم‌های برتر از لحاظ صحنه‌های اکشن رده بندی شده است.)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

….متن دارای اسپویل داستانی است….

7: Death Race (2008) 

معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام / فیلم Death Race

مسابقه مرگ / Death Race فیلمی اکشن-تریلر محصول سال 2008 است. این فیلم به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی پل دبلیو. اس. اندرسون (Paul W. S. Anderson) ساخته شده است. در این فیلم جیسون در نقش Jensen Garner Ames ایفای نقش می‌کند.

در سال 2012، فروپاشی اقتصاد ایالات متحده و همچنین افزایش نرخ جرم و جنایت، منجر به افزایش زندان‌های خصوصی می‌شود. یکی از این زندان‌ها Terminal نام دارد. زندانی واقع در یک جزیره که رییس آن “کلر هنسی” نام دارد. کلر با پخش یک بازی فوق خشن در عین حال مدرن که توسط زندانیانِ کارکشته اجرا می‌شود سود زیادی به جیب می‌زند. این بازی که بنام بازی مرگ نام گذاری شده است در سه قسمت و در سه روز برگزار می‌شود. مسیر انتخابی در همان محوطه زندان است. مسیری که پر از تله‌های مرگبار است. هر راننده با سلاح‌های تهاجمی و اتومبیل‌هایی با تجهیزات دفاعی تجهیز شده است. این دو از دلایلی است که جذابیت این مسابقه را چندین برابر کرده است. طبقِ قانونِ بازی هر راننده‌ای که پنج قسمت بازی را برنده شود آزاد می‌شود اما انگار داستان چیز دیگریست و در پشت پرده این به ظاهر مسابقه‌ی مرگبار، اتفاقاتی در جریان است. در فیلمِ مسابقه مرگ با نقش آفرینیِ جذابِ جیسون و اکشن‌های بسیار هیجان انگیز طرف هستیم و پایان راضی‌کننده و داستان درگیرکننده از خصوصیات بارز فیلم محسوب می‌شوند.

6: wild card (2015) 

معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام / فیلم wild card

وایلد کارد / wild card فیلمی اکشن-تریلر محصول سال 2015 است که توسط سیمون وست(Simon West) کارگردانی و فیلم‌نامه آن براساس رمانی بنام Heat توسط ویلیام گولدمن نگارش شده است. جیسون استاتهام در این فیلم در نقش Nick Wild ایفای نقش کرده است.

نیک وایلد (جیسون استاتهام) یک فرد قمار باز است. او شغل‌های عجیب و غریبی را برای گذراندن امور خود انتخاب کرده است. نیک یک کار بعنوان بادیگارد شخصِ جوانی بنام “مایکل آنگارانو” را می‌پذیرد. او مسئولیت نشان دادن لاس وگاس و همچنین محافظت از این جوان به هنگام بازی قمار را برعهده می‌گیرد. اما به یکباره و از طریق تماسِ یک دوستِ قدیمی او پا به ماجرای عجیبی می‌گذارد. زنی بنام هالی به نیک اطلاع می‌دهد که هرچه زودتر او را ملاقات کند. هالی یک اسکورت حرفه‌ای است و شب قبل توسط سه فردِ ناشناس مورد تعرض قرارگرفته است. او از نیک می‌خواهد افرادی  که به او تعرض کرده‌اند را شناسایی کند تا از آنها شکایت کند. نیک با توانایی‌های خود آنها را پیدا می‌کند و بعد از درگیری شدیدی آنها را پشت به پشت می‌بندد و با هالی تماس می‌گیرد. اینجاست که هالی انتقام خودش را طوری میگیرد که…

برترین فیلم های جیسون استتهام

داستان فیلم شاید کمی ساده بنظر برسد اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که این فیلم میخواهد به مخاطبان نشان دهد این است که نیک برای رسیدن به خواسته‌ای که در ذهن دارد دست به هرکاری میزند. با اینکه او به این باور می‌رسد که هر لحظه احتمال مرگش وجود دارد و حتی آنقدر حریص می‌شود که باعثِ از دست دادنِ میلیون‌ها پول در یک لحظه می‌شود با این حال او کماکان مصمم بروی اهدافش متمرکز می‌شود. صحنه‌های اکشن زیبا از جمله دلایلی است که فیلم را تا به انتها هیجان انگیز نگهداشته است.

5: Safe (2012) 

برترین فیلم های جیسون استتهام

گاوصندق / safe فیلمی اکشن-هیجانی محصول سال 2012 است که توسط Boaz Yakin نوشته و کارگردانی شده است. با حضور ستاره‌ی اکشن یعنی جیسون استاتهام این فیلم در دوره خودش غوغا کرد. جیسون استاتهام در نقش Luck Wright به عنوان یک پلیس و مبارز قفس سابق ایفای نقش کرده است. لوک با توجه به یکسری اتفاقات مجبور می‌شود از یک دختر بچه نابغه ریاضی که هوشی به اصطلاح کامپیوتری دارد و تحت تعقیب مافیای روسیه، چینی و یکسری پلیس‌های فاسد نیویورک است محافظت کند. این دختر بچه به دلیل هوش بالا قادر است هرآنچه به زبان ریاضیست را در کسری از ثانیه در ذهن خود بسپارد . به همین دلیل مافیای روسیه و چین می‌خواستند پول شویی‌ها و فسادهایی که در کار خود مرتکب شده بودند را از سیستم حذف کنند و تماما آن را در یک ماشین حسابِ ذهنی و غیرقابل نفوذ نگهداری کنند.

برترین فیلم های جیسون استتهام

لوک (جیسون استاتهام )به طور ناخواسته در یک مبارزه پیروز می‌شود و این امر باعث عصبانیت رئیس مافیای روسیه می‌شود. بعنوان تنبیه، پسر مافیای روسیه به همراه نوچه‌هایش همسر باردار لوک را به قتل میرساند و به او گوشزد می‌کنند که با هرکسی ارتباط داشته باشد، او را هم خواهند کشت. لوک تبدیل به یک بی‌خانمان و آشغال جمع‌کن می‌شود، او بشدت تنهاست. تتمه پولی هم که در جیب دارد توسط یک کارتن خواب دزدیده می‌شود. او مجبور است شب‌ها برای استراحت به کلیسا پناه ببرد. در کمال تعجب او با هر که صحبت می‌کند آن شخص کشته می‌شود.

یک سال میگذرد و لوک به جایی میرسد که تصمیم به خودکشی می‌گیرد. زمانی که در مترو می‌خواهد خود را در مقابل قطار بیندازد. ناگهان متوجه می‌شود همان افرادی که خانواده‌اش را کشته‌اند، در تعقیب یک دختربچه هستند. اینجاست که لوک از خودکشی صرف نظر می‌کند و به سراغشان میرود. با حرصی که در دل دارد تک تک افرادی که بدنبال دختربچه بودند را در ایستگاه مترو با تکنیک‌های ناب می‌کشد. در ادامه لوک باید در مقابل دشمنان دیروزش بایستد و از دختر بچه که مانند خودش بی‌پناه است دفاع کند و…

برترین فیلم های جیسون استتهام

فیلم safe دارای صحنه‌های اکشن‌ِ جذاب، تعقیب گریزهای جانانه و موزیک‌های هیجانی می‌باشد که ارزش دیدن فیلم را دوچندان کرده است. این فیلم نشان می‌دهد که تمام مسائل دنیا زنجیروار به هم متصل هستند و همانطور که یک شخص قصدی منفی داشته باشد قطعا شخصی دیگر در ناخودآگاه منتظرش است که بدلِ کارش را بزند. همینطور این فیلم به شما گوشزد می‌کند که در اوج ناامیدی نیز یک جرقه و نور امید، می‌تواند راه را برای ادامه مسیر روشن کند و انسان را از تاریکی نجات دهد.

4: Mechanic: Resurrection (2016) 

برترین فیلم های جیسون استتهام

مکانیک (رستاخیز) فیلمی اکشن،جنایی محصول سال 2016 است. این فیلم توسط Philip Shelby  و Tony Mosher به نگارش درآمده و توسط Dennis Gansel کارگردانی شده است. فیلم رستاخیز  ادامه‌ی فیلم مکانیک محصول سال 2011 می‌باشد. از ستارگان این فیلم میتوان به جیسون استاتهام – تامی لی جونز- جسیکا آلبا و مایکل یوو نام برد. (این رتبه در حقیقت جایگاه هر دو شماره فیلم است.)

از زمان که “آرتور بیشاپ” (جیسون استاتهام) به صورت ساختگی درگذشتِ خود را اعلام کرده(در پایان فیلم قبلی)، با آرامش در ریودوژانیرو با نام “سانتوس” زندگی می‌کند. شخصی بنام رنی تران، روزی که طبق معمول بیشاپ در رستوران در حال نوشیدن است سراغش می‌رود و به او گوشزد می‌کند که هویت واقعی او را می‌داند. کارفرمایش از او میخواهد که سه هدف را برایش به قتل برساند طوری که مرگ آنها تصادفی جلوه داده شود.

بیشاپ در رستوران درگیر می‌شود و فرار می‌کند و به تایلند می‌گریزد. او در خانه ساحلی جزیره توچال دوستِ خود “می” پناه می‌برد و پی می‌برد که “تران” برای “کرین” کار میکند. کرین و بیشاپ یتیمانی بودند که با هم بزرگ شده‌اند اما به یک گنگستر فروخته شده و بعنوان سربازان وی آموزش دیده بودند. بیشاپ از آنجا فرارکرده اما کرین در آنجا گرفتار شده بود.

معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام

مدتی بعد، یک زن کبود شده، جینا تورنتون(جسیکا آلبا)، برای دریافت کمک‌های اولیه پیش “می” می‌رود. شبِ همان روز “می” زن را در قایقی می‌بیند که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و سریعا به بشاپ اطلاع میدهد. در ابتدا بیشاپ نمی‌پذیرد و می‌گوید مسئله خانوادگیست و ربطی به ما ندارد. اما چند لحظه بعد بیشاپ به سمت قایق میرود و به صورت خیلی راحت و ابتدایی آن مرد را میکشد. در اینجا او با جینا تورنتون آشنا می‌شود. کمی جلوتر کرین، تورنتون را برای اطمینان از انجام ترورها توسط بیشاپ، گروگان نگه می‌دارد و او را مجبور به انجام قتل‌ها می‌کند.

هدف اول یک جنگ سالار به نام کریل است که در زندان مالزی به نوعی پادشاهی می‌کند. بیشاپ خود را با یک ترفند زیرکانه به زندان می‌اندازد و با کشتن مردی که قصد کشتن کریل را دارد اعتماد او را بدست می آورد. سپس بیشاپ ، کریل را به قتل می رساند و با کمک عاملان کرین فرار می‌کند. بشاپ قتل دو هدف بعدی را آنقدرهوشمندانه برنامه ریزی میکند که حتی پلیس‌هایی که سالیان سال سابقه کاری دارند نمیتوانند حتی یک سرنخ پیدا کنند و…

این فیلم دارای صحنه‌های اکشن زیبا و هیجان انگیز است که مخاطب را به وجد می آورد. صحنه‌های اکشن هوشمندانه و درگیری‌های هیجان انگیز از جمله دلایل موفقیت فیلم محسوب می‌شود.

3: Hummingbird (2013) 

برترین فیلم های جیسون استتهام

Hummingbird یا رستاخیز یک فیلم درام–اکشن محصول 2013 به نویسندگی و کارگردانی Steven Knight می‌باشد. در این فیلم جیسون استاتهام با بازی بینظیرش به فیلم روح بخشیده است.

جوزف اسمیت (جیسون استاتهام) یک سرباز سابق نیروهای ویژه می‌باشد که بعد از استقرار در افغانستان به علت AWOL(ترک نظام بدون اجازه) به فردی بیخانمان و مست تبدیل می‌شود. یک شب او توسط گروهی اراذل و اوباش مورد حمله و تعقیب قرار می‌گیرد اما توانست با ورود به داخل یک خانه، خود را از دست آنها نجات بدهد. با ورود او به خانه شانس به او روی آورده است!

 هنگامی که او وارد خانه می‌شود، کسی را در آنجا نمی‌بیند و صاحب‌خانه(دیمون) با گذاشتن پیامی برای دوستان خود این را عنوان کرده بود که چندین ماه تابستان را به منزل برنمی‌گردد. در این حین جیسون تصمیم می‌گیرد که این مدت را در این خانه سکونت کند و از ماشین و کارت‌های بانکی دیمون استفاده کند. جوزف هویت خود را تغییر می‌دهد و به “جویی جونز” تبدیل می‌شود. در اوایل همسایگان به او شک می‌کنند اما جوزف باخونسردی تمام و با استایل شیکِ خود طوری وانمود می‌کند که یک مانکن است و از دوستان صمیمی دیمون است و قرار شده تابستان را در منزل او بماند!

برترین فیلم های جیسون استتهام

مدتی بعد، زمانی که جوزف خود را در آینه خانه با آن ظاهر نونوار دید از خود بیخود شده و عزم خود را جزم می‌کند تا مسیر زندگی خود را تغییر دهد. در ابتدا به محلی که سالیان سال در آنجا کارتن خواب بود می‌رود تا به دوستان بیخانمان بویژه دختری بنام ایزابل که یکی از دوستان صمیمی او بود کمک کند. اما متوجه می‌شود گروهی که قصد تعقیب او را داشتند، ایزابل را دزدیده و قرار است او را به شیخ‌های عرب بفروشند و اینجاست که مسیر جدید جوزف به هدفی جدید ختم می‌شود و…

داستان فیلم بسیار آموزنده است چرا که این را می‌خواهد نشان دهد که انسان هرگاه اراده کند می‌تواند تغییر کند و میتواند تمام خصلت‌های مثبت خود را وقف دیگران کند حتی اگر یک بیخانمان باشد.

2: Parker (2013) 

برترین فیلم های جیسون استتهام

پارکر / Parker فیلمی اکشن-جنایی محصول سال 2013 است که فیلم نامه آن توسط John J.McLaughlin نوشته شده و توسط Taylor Hackford کارگردانی شده است. با حضور دو ستاره بنام‌های جیسون استاتهام و جنیفر لوپز فیلم طعم هیجانی و جذابی بخود گرفته است.

جیسون یا همان پارکر یک سارق حرفه‌ایست که سرقت‌های میلیون دلاری برنامه ریزی می‌کند. پس از یک سرقت موفقیت آمیز که میلیون‌ها دلار به جیب زدند، گروهش به ناحق سعی در سرنگونی او دارد و بعد از آخرین سرقت در مسیر برگشت او را بشدت زخمی کرده و به او شلیک می‌کنند. آنها با این فکر که دیگر شخصی بنام پارکر وجود ندارد و او را کشته‌اند، برنامه‌ریزی سرقتی دیگر از یک موزه طلا و جواهرات را ترتیب می‌دهند.

برترین فیلم های جیسون استتهام

اما پارکرِ سرسخت داستان ما با تلاش زیاد خود را بهبود می‌بخشد و سعی در انتقام دارد. در اینجا از یک مشاور املاک بنام لزلی(جنیفر) کمک می‌گیرد. جنیفر خیلی مشتاق است که یک معامله ای پرسود داشته باشد اما بی‌خبر از اینکه جیسون هدفش چیز دیگریست وارد ماجرای انتقام می‌شود… این فیلم یکی از جذابترین فیلم‌های جیسون محسوب می‌شود و پر از صحنه‌های هیجان انگیز و اکشن است.

1: HomeFront (2013) 

برترین فیلم های جیسون استتهام

عملیات غیر نظامیان / home front فیلمی اکشن-تریلر است که در اول اکتبر 2012 در شهر نیواورلئان (در ایالت لوئیزیانا- امریکا) توسط Gary Fleder کارگردانی شد و در 27 نوامبر 2013 بروی پرده رفت. فیلم‌نامه اثر بر اساس رمانِ chuck Logan و توسط silvester stallone به نگارش درآمده است.

دو سال از حمله‌ی اداره مبارزه با مواد مخدر به آزمایشگاه مت‌آمفتامین جایی که ستاره فیلم، فیل بروکر(جیسون استاتهام) بعنوان جاسوس در آن فعالیت میکرد، می‌گذرد. فیل پس از بازنشستگی به همراه دخترش به شهری که همسر مرحومش در آن بزرگ شده بود نقل مکان می‌کند. بروکر با کسب مهارت‌های فراوانی که در سازمان فراگرفته بود به دخترش یکسری آموزش‌های دفاع شخصی یاد می‌دهد.

دخترش مدی در حیاط مدرسه هنگامی که در حال تفریح و ورزش بود توسط پسر بچه قلدری مورد آزار قرار می‌گیرد، اما مدی با استفاده از فنی زیبا جلوی او را می‌گیرد و او را نقش زمین می‌کند. از طرف مدرسه با بروکر تماس می‌گیرند و او را به مدرسه احضار میکنند. زمانی که بروکر به مدرسه می‌رود با مادر و پدر پسربچه مواجه می‌شود. مادر و پدر هر دو اعتیاد داشتند و مادر مدام بر سر شوهرش داد میزند که “برو و حق پسرمون رو از پدر دختر بگیر” که بروکر او را در حضور معلمین و کلانتر شهر نقش بر زمین می‌کند.

برترین فیلم های جیسون استتهام

ماجرا از جایی شروع می‌شود که مادر پسربچه از برادرش که فروشنده مواد مخدر است کمک می‌گیرد و از او درخواست می‌کند این پدر و دختر را آزار دهد یا به نوعی زهرچشم بگیرد. غافل از اینکه بروکر یک نظامی کار کشته و همیشه آماده است. در ابتدا دایی پسربچه زمانی که بروکر با دخترش “مدی” در حال اسب سواری بودند وارد خانه می‌شود و یکسری اطلاعات برداشت می‌کند و عروسک و گربه مدی را میدزدند و لاستیک ماشین بروکر را پنچر میکند و … اینجاست که ستاره فیلم ،بروکر حس پدریش گل می‌کند و دست بکار میشود و…

 این فیلم علاوه بر بازیگران مطرحی که در آن ایفای نقش کرده‌اند، صحنه‌های بسیار هیجان انگیز و جذاب و آموزنده‌ای دارد. از همه مهمتر اینکه مسئولیت پذیری و احساسات زیبای یک پدر را به نمایش میگذارد.

امیدواریم از مطلب ” معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا

ممنون از مطلب خوبتون