بهترین فیلم های دوئین جانسون (دواین جانسون) /رتبه بندی تمام فیلم های راک (Dwayne Johnson)

دوئین جانسون معروف به راک (به معنی صخره) بازیگر سرشناس و کشتی کج کار سابق یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین سلبریتی‌های تاریخ محسوب می‌شود و ۳۷۷ میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد! او یکی از پردرآمدترین و گران قیمت‌ترین بازیگر هالیوود است و فیلم‌های او بیش از 12 میلیارد دلار در سراسر دنیا تا سال 2021 فروش داشته‌اند. در این مطالب به رتبه بندی تمام آثار بلند (فیلم به عنوان بازیگر و انیمیشن‌ها به عنوان صداپیشه) دوئین جانسون (راک) پرداختیم. این لیست از ضعیف‌ترین تا بهترین آثار راک رتبه‌بندی شده است و برای این رتبه‌بندی از امتیاز سایت‌های معتبر (IMDB و Rotten) استفاده شده تا نظر شخصیِ کمتری در لیست دخیل باشد. در ادامه با سایت ساعت هفت با “بهترین فیلم های دوئین جانسون (راک) ” در خدمت شما هستیم.

به روز شده: فیلم جدید Black Adam به لیست اضافه شد.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

آخرین فیلم بلند منتشر شده از راک: فیلم Black Adam

پست های مرتبط فیلم‌های اکشن:

هفت فیلم برتر رایان رینولدز

هفت فیلم برتر دنزل واشنگتن +بیوگرافی

برترین فیلم های بروسلی (لی جن فان) ارباب هنر های رزمی

معرفی هفت فیلم برتر کیانو ریوز 

معرفی هفت فیلم برتر اکشن اسکات ادکینز

نگاهی به مجموعه فیلم های اکشن Ip man

معرفی و رتبه بندی مجموعه فیلم های سریع و خشن

معرفی هفت فیلم برتر اکشن جیسون استاتهام

بهترین فیلم های دوئین جانسون/ رتبه بندی تمام آثار راک 1

(معرفی‌ها بسیار کوتاه بوده تا فقط کمی با محتوا و حواشی فیلم‌ها و نقش آفرینی جانسون آشنا شوید.)

رتبه بندی تمام فیلم های دواین جانسون (دوئین جانسون)

43. Jem and the Holograms (2015)

(Rotten: 22% —IMDB: 4.2/10)

بله، شاید عجیب باشد ولی راک در فیلم Jem and the Holograms لحظات کوتاهی به ایفای نقش پرداخت. این فیلمِ فاجعه آمیز، صحنه‌ای دارد که بازیگرانی چون کریس پرت و آلیشیا کیز می‌گویند که چقدر عاشق این گروه هستند و در این میان شما شاهد حضور کوتاه جانسون نیز خواهید بود!

42. Longshot (2001)

(Rotten: 50% —IMDB: 2.7/10)

درست است که ما تا به حال این فیلم را ندیده‌ایم! اما راک چند ثانیه‌ای در نقش یک خفتگیر در آن ایفای نقش کرده است. این فیلم هیچوقت  در آمریکا پخش و منتشر نشد. اما در عوض جایگاهی را در کانال دیزنی و دی وی دی‌ها یافت به این امید که هواداران بریتنی اسپیرز را جذب فیلم کند! (بریتنی نیز در این فیلم نقش کوتاهی به عنوان مهماندار هواپیما دارد!)

41. Why Did I Get Married Too (2010)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Why Did I Get Married Too

(Rotten: 27% —IMDB: 4.7/10)

جانسون یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که در انتهای این فیلم یک نقش کوچک دارد. او در انتهای فیلم به عنوان یک خیرخواهِ دوست داشتنی ظاهر می‌شود و خود را با نام “جنت جکسون” معرفی می‌کند. این فیلم بیشتر بر این تاکید دارد که در این مرحله از زندگی، جانسون به شدت سعی در نشان دادن خود به دنیای هالیوود داشت تا این را به همه نشان دهد که می‌تواند در نقش‌های بهتری ایفای نقش کند.

40. You Again (2010)  

نقش آفرینی جانسون در فیلم You Again

(Rotten: 19% —IMDB: 5.8/10)

در این کمدیِ فراموش نشدنی جانسون نقش یک مارشال هوایی را ایفا کرد که مجبور است Marni (با بازیِ کریستن بل) که از کوره در رفته را آرام کند. در هر صورت، این نقش توانایی جانسون را در انجام برخی کارهای کمدی به همه نشان داد و او را به سمت دنیای طنز کشاند.

39. Baywatch(2017)   

نقش آفرینی جانسون در فیلم Baywatch

(Rotten: 17% —IMDB: 5.5/10)

هیچ چیزِ مثبتی در مورد این فیلم نمی‌توان گفت! این یکی از بدترین و افتضاح‌ترین کار‌های جانسون در چند سال گذشته است. حتی با وجود همه شوخی‌ها و ژست‌های بدنی‌اش، او نتوانست از پس این یکی به خوبی بربیاید.

38. Tooth Fairy (2010)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Tooth Fairy

(Rotten: 17% —IMDB: 5/10)

جانسون سرانجام با این فیلم توانست در یک عنوان نسبتا خوبِ کمدی و خانوادگی ایفای نقش کند. او در نقش یک بازیکن هاکی که در نقش فرشته‌ی دندان (پری دندان) ظاهر می‌شود، نقش آفرینی کرده است. این فیلم تا حدودی از فیلم محبوب و مشهور “Race to witch mountain” الهام گرفته شده است. درکل جذابیت و کاریزما بودن جانسون در این فیلم کاملا به چشم می‌آید و حتما لحظات حضور او خنده را روی لبانتان می‌کارد.

37. Empire State (2013)   

نقش آفرینی جانسون در فیلم Empire State

(Rotten: 24% —IMDB: 5.2/10)

درست زمانی که جانسون با انتشار “Fast & Furious 6” در ماه مه 2013 نهایت تلاش خود را کرد و خود را به عنوان ستاره سینما به همه شناساند. کمپانی Lionsgate چهار ماه بعد، مستقیماً به صورت DVD، این فیلم را منتشر کرد. جانسون با بازی در کنار اما رابرتز (Emma Roberts) و لیام همسورث (Liam Hemsworth) ،نقش یک کارآگاه اداره نیویورک (NYPD) را ایفا کرد. شخصی که سعی دارد جلوی یک سرقت را بگیرد. در کل فیلم اصلا ارزش دیدن و وقت گذاشتن ندارد و یک شکست برای راک محسوب می‌شود.

39. The Scorpion King (2002)

نقش آفرینی جانسون در فیلم The Scorpion King

(Rotten: 41% —IMDB: 5.5/10)

این یکی هم ارزش وقت شما را ندارد. جانسون برای این فیلمِ مستقل، نقش خود را به عنوان عقرب شاه در فیلم “بازگشت مومیایی”  محصول 2001 را دوباره تکرار می‌کند. هرچند در هفته افتتاحیه‌اش در گیشه، شماره یک را از آن خود کرد ولی موفقیت آنچنانی نداشت و خیلی زود به صورت دی وی دی منتشر شد و در کل یکی دیگر از فیلم‌های سطحی راک محسوب می‌شود.

35. Planet 51 (2009) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Planet 51

(Rotten: 23% —IMDB: 6/10)

جانسون در طول زندگی حرفه‌ای خود سعی کرده توجه مخاطبان در رده‌های سنی مختلف را به خود جلب کند. به همین دلیل او برای ایفای شخصیت اصلی این فیلمِ انیمیشن که درباره یک فضانورد است که در یک سیاره بیگانه فرود می‌آید، قراردادی را امضا کرد. این فیلم یکی دیگر از تلاشهای فراموش نشدنی راک به منظور جدا شدن از حباب WWE بود، تا خود را یک هنرمند موفق و نه صرفا، یک کشتی‌کج کار سابق معرفی کند.

34. Doom (2005)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Doom

(Rotten: 18% —IMDB: 5.2/10)

دلیل جانسون برای ورود به این فیلم خیلی منطقی بود چرا که این فیلم از روی یک بازی کامپیوتری معروف ساخته شده بود. اما به علت ضعیف بودن بیش از حد فیلم؛ یک مرتبه همه چیز به اشتباه تغییر کرد! این فیلم تنها جانسون را عمیق‌تر در مسیرِ تلاش برای یافتن جایگاهی خاص در هالیوود قرار داد و به جز این هیچ دستاوردی نداشت.

33. Be Cool (2005) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Be Cool

(Rotten: 30% —IMDB: 5.7/10)

دقیقا در همان سالی که “Doom” منتشر شد، جانسون در دنباله فیلم “Get Shorty” در نقش یک محافظ ایفای نقش کرد. این فیلم در مقایسه با نسخه‌ی اورجینالش کاملاً ضعیف عمل کرد، اما جانسون یکی از معدود نقاط عطف فیلم بود و طنز شیرینی در بازی او وجود دارد.

32. G.I. Joe: Retaliation (2013)

نقش آفرینی جانسون در فیلم G.I. Joe Retaliation

(Rotten: 28% —IMDB: 5.8/10)

جانسون به قصد زنده کردنِ شخصیتِ Roadblock از کمیک بوک معروفِ G.I. Joe: A Real American وارد پروژه‌ی ساخت این فیلم سینمایی شد اما حتی نتوانست تکانی به فرنچایز بدهد یا آن را تحت تاثیر قرار بدهد و متاسفانه خروجی بسیار ضعیفی داشت. با این حال این فیلم اکشن‌های هیجان انگیزی دارد.

31. The Game Plan (2007) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم The Game Plan

(Rotten: 29% —IMDB: 6.1/10)

جانسون ، نام رینگ WWE خود یعنی “The Rock” را بعنوان اعتبار فیلم در بین اسم آن گنجاند. یک فیلم بی‌کیفیت دیگر از Walt Disney و تلاش دیگری بود تا جانسون برای کسب اعتماد خانواده‌ها در نقشی پدرگونه ظاهر شود. این نشان می‌دهد که او در مسیری صحیح پیش می‌رفت و قدم‌های درست برای محبوب شدن را بر می‌داشت، اما هنوز در مسیر دلخواه همه قرار نگرفته بود.

30. Reno 911! Miami (2001)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Reno 911! Miami

(Rotten: 34% —IMDB: 5.9/10)

 جانسون در این فیلم به عنوان یک عضوِ تیم S.W.A.T ظاهر می‌شود. طوری که خودش را با نارنجک منفجر می‌کند(شوخی). جانسون شوخ طبعی خود را با ظاهری جالب نشان می‌دهد. با این کار، بالاخره The Rock متوجه شد که چگونه می‌توان نقش‌های کوتاه را به روشی مناسب انجام داد و خوش درخشید.

29. Walking Tall (2004) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Walking Tall

(Rotten: 26% —IMDB: 6.3/10)

یک بازسازی از فیلمی محصول سال 1973 با بازی جو دون بیکر، جانسون در این فیلم نقش یک سرباز سابق آمریکایی را بازی می‌کند که برای پاکسازی جنایات و فساد به خانه بازگشته است. (بهمراه جانی ناکسویل در کنار خودش) منتقدان مانند اکثر فیلم‌های جانسون، به ویژه در اوایل کارش، از این فیلم متنفر بودند. در این مرحله از زندگی حرفه‌اش، جانسون نامی برجسته بر روی پوستر ها بود، اما این فیلم هیچ موفقیتی نه از نظر گیشه و نه از نظر منتقدین برایش به همراه نداشت.

28. Race to Witch Mountain (2009) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Race to Witch Mountain

(Rotten: 42% —IMDB: 5.7/10)

مخاطبان این بار نیز به او اعتماد کردند و جانسون را بعد از این کار موفق Disney پذیرفتند. این فیلم بازسازی از فیلم “Escape to Witch Mountain” می باشد و پر از صحنه‌های بامزه از راک است که شما را به خنده وا می‌دارد.

27. Journey 2: The Mysterious Island (2012)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Journey 2 The Mysterious Island

(Rotten: 44% —IMDB: 5.8/10)

جانسون در ادامه کارهایش دنباله‌ی فیلم “سفر به مرکز زمین”  محصول سال 2008 و به کارگردانی Brendan Fraser را به عنوان یکی از بازیگران اصلی ایفای نقش کرد. در آن سال‌ها سر راک بسیار شلوغ بود و هر سال چندین فیلم با نقش آفرینی او منتشر می‌شد.

26. Faster (2010) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Faster

(Rotten: 42% —IMDB: 6.4/10)

جانسون نقش یک پسر سرسخت را بازی می‌کند که به نام Driver(راننده) شناخته می‌شود. او در این فیلم پس از محکومیت ده ساله‌اش در زندان تصمیم میگیرد انتقام قتل برادرش را بگیرد. این عنوان فیلم دیگری است که راک در تلاش بود که آنچه را که مخاطبانش از او انتظار داشتند را به اثبات برساند.

25. The Mummy Returns (2001) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم The Mummy Returns

(Rotten: 47% —IMDB: 6.3/10)

در اولین نقش آفرینی او به عنوان بازیگر اصلی، وی نقش عقرب شاه را بازی می‌کند که در بخشی از فیلم ظاهر می‌شود. این اولین قدم برای جانسون برای ورود به دنیای فیلم‌های حرفه‌ای بود.

24. Hercules (2014) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Hercules

(Rotten: 58% —IMDB: 6/10)

در این فیلم جانسون به عنوانِ یک کاراکتر افسانه‌ای یونان باستان ایفای نقش می‌کند. هرکول به همراه پنج همراه وفادار خود به یونان سفر می‌کند تا خدمات خود را در ازای طلا بفروشد. یک جنگ سالار پادشاه تریاک را تهدید کرده که پادشاهی‌اش را نابود می‌کند. او بسیار نگران است، به خاطر همین موضوع برای کمک به هرکول نزدیک می‌شود و از او یاری می‌جوید. منتقدین بیشتری نسبت به آثار دیگر او از این فیلم تمجید کردند و اینبار این فیلم عنوانی پول درو کنِ جهانی در گیشه بود و نزدیک به 250 میلیون دلار فروش داشت.

23. Red Notice (2021)

بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز

(Rotten: 36% —IMDB: 6.3/10)

بررسی فیلم: فیلم Red Notice / اعلان قرمز

دووین جانسون به همراه دو بازیگر مطرح دیگر هالیوود یعنی رایان رینولدز و گال گدوت با فیلم اعلان قرمز پربیننده‌ترین فیلم تاریخ نت فلیکس را رقم زدند و تاریخ سازی کردند. فیلمی که در کنار اکشن‌های هیجان انگیزش، صحنه‌های بامزه بسیاری را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن-کمدی بوجود آورد و جزو محبوبترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های سال 2021 نام گرفته است.

22. Southland Tales (2006) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Southland Tales

(Rotten: 39% —IMDB: 5.4/10)

این جاه طلبانه‌ترین نقشی است که جانسون تا به امروز در حرفه خود ایفا کرده است. ریچارد کلی، او را به انجام کارهایی وا میدارد که فراتر از آن چیزی بود که او در آن زمان به عنوان یک بازیگر تمام وقت روی پرده سینما انجام داده بود. شما باید به نگرش همه جانبه جانسون احترام بگذارید چراکه او در نقش‌های به شدت متفاوتی ایفای نقش کرده است.

21. San Andreas (2015)   

نقش آفرینی جانسون در فیلم San Andreas

(Rotten: 50% —IMDB: 6/10)

این فیلمی است که همه را در هالیوود از خواب بیدار کرد و به آنها فهماند که جانسون یک ستاره جهانی است. همچنین این فیلم نه تنها سود فراوانی کرد بلکه یکی از کارهای برجسته‌ی سال 2015 کمپانی برادران وارنر در باکس آفیس بود.

20. Rampage (2018)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Rampage

(Rotten: 52% —IMDB: 6.1/10)

جانسون با کمک یک میمون فوق العاده بزرگ در این فیلم جایگاه خود را به عنوان یکی از معدود ستاره‌های سود آور که در کسب و کار(سینما) باقی مانده است، مستحکم‌تر می‌کند. او ثابت کرد که یکی از بزرگترین ستا‌ره‌های فیلم‌های اکشن محسوب می‌شود.

19. Skyscraper (2018)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Skyscraper

(Rotten: 48% —IMDB: 5.8/10)

جانسون در نقش یک پدرِ دلسوزِ مصمم ایفای نقش می‌کند که می‌خواهد خانواده‌ی خود را از یک ساختمان 240 طبقه‌ی در حال سوختن نجات دهد. او در این فیلمِ هیجانی، در دل یک فاجعه با آسیب پذیری زیاد ایفای نقش می‌کند. او در این فیلم ثابت می‌کند که حتی در اوج هم، همیشه خودش را به چالش می‌کشد و نقش‌های جذاب ایفا می‌کند.

18. Snitch (2013) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Snitch

(Rotten: 57% —IMDB: 6.4/10)

شروع پروژه‌ای که سالها در دست توسعه بود، جانسون هر آنچه که در چنته داشت را به نمایش گذاشت، با بازی در نقش پدری که برای نجات پسرش به صورت مخفی وارد عمل می‌شود. این فیلم از کارهای نسبتا خوب جانسون بود که توانایی‌های او را نشان داد و توانست او را در قلب هوادارانش جا دهد.

17. Jungle cruise (2021) 

بهترین فیلم های دوئین جانسون/ فیلم جانگل کروز

(Rotten: 62% —IMDB: 6.6/10)

بررسی فیلم Jungle cruise

در Jungle Cruise جانسون در نقشِ “فرانک ولف” صاحبِ یک قایقِ تفریحی به همراه امیلی بلانت در نقش “دکتر لیلی هاوتون” در سفری در میان رودخانه‌‌ی اسرار آمیزِ آمازون به ماجراجویی پرداخته است. ماجراجوییِ که او را به خطرناک‌ترین نقاطِ بلندترین رودخانه دنیا سوق داده و رازها و اسرار باورنکردنیی را در طول داستانش فاش می‌کند. بسیاری از تماشاچیانِ فیلم، از جلوه‌های ویژه آن تمجید کرده و فیلم را سرگرم کننده، جذاب، خانوادگی و بامزه توصیف کردند.

16. Gridiron Gang (2006) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Gridiron Gang

(Rotten: 42% —IMDB: 6.9/10)

جانسون اینبار در یکی دیگر از نمایش‌های دراماتیک خود، نقش مشاوره نوجوانان را ایفا می‌کند. مشاوری که به نوجوانان اجازه می‌دهد تا زندگی خود را از طریق بازی فوتبال (آمریکایی) بازیابی کنند. او با این کار نشان می‌دهد که نمی‌ترسد از منطقه راحتی (فیلم های اکشن) خود خارج شود و نقش‌های متفاوت ایفا کند. این فیلم از نظر مردم یکی از آثار برتر او محسوب می‌شود.

15. Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Fast and Furious Presents Hobbs and Shaw

(Rotten: 67% —IMDB: 6.4/10)

بررسی فیلم Hobbs & Shaw

در این فیلم جانسون، عملکرد اکشنی و توانایی ساخت کمدی‌اش را نشان می‌دهد تا شخصیت هابز را در فرانچایز “سریع و خشمگین” گسترش دهد و عمیقتر از قبل کند. درگیری لفظیِ پیوسته جانسون با جیسون استاتهام (هفت فیلم برتر جیسون استاتهام) نقطه عطف جذابی در این فراچایز محسوب می‌شود.

14. Pain & Gain (2013) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Pain & Gain

(Rotten: 50% —IMDB: 6.4/10)

جانسون در این فیلم واقعاً باورنکردنی است. او با نقش آفرینی در کنار “مارک والبرگ” و “آنتونی مکی” به عنوان بدنسازانی که در یک طرح اخاذی و آدم ربایی گرفتار می‌شوند کمی از توانایی‌های خود را نشان داد. عملکرد کارگردان مایکل بی، از جیسون در این فیلم ستودنی است چراکه یکی از بهترین نقش‌های جانسون را به نمایش گذاشت.

13. Black Adam (2022)

نقد و بررسی فیلم Black Adam

(Rotten: 40% —IMDB: 7.1/10)

نقد و بررسی فیلم Black Adam

دوئین جانسون کاراکتر بلک آدام را بسیار بی‌احساس، خشک، بدون حس طنز، اجرا کرده است. انگار آرنولد شواتزنگر در فیلم Terminator 2: Judgment Day است و نکته‌ای جالب توجه دیگر تشابه سناریو هر دو فیلم است. مثلاً در کهندق پسری نوجوان با اسکیت‌برد در کنار بلک آدام قرار دارد که همه چیز را به او درباره‌ی اخلاقیات و چگونگی برخورد با مردم، می‌آموزد. راک خیلی دیر در کاراکتر بلک آدام جا می‌افتد و در انتهای فیلم، می‌توانیم بفهمیم که جانسون نیز کاراکتر خود را پیدا کرده و تازه فهمیده بلک آدام کیست. البته به نظر می‌رسد کارگردان نیز می‌خواسته کاراکتر بلک آدام را بی‌احساس نشان دهد و شاید دوئین جانسون مقصر اصلی این پیشامد نباشد. اما… (ادامه)

12. Get Smart (2008)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Get Smart

(Rotten: 51% —IMDB: 6.5/10)

حضور در فیلمی که بازیگران مطرحی همچون “استیو کارل” و “آن هاتاوی” در آن نقش آفرینی کردند، باید به نوعی عاملی برای تقویت اعتماد به نفس جانسون باشد. او در این فیلم ثابت می کند که می‌تواند در کنار برخی از بزرگترین ستارگان طنز جهان ایفای نقش کند و هنوز بامزگی خاص خود را داشته باشد.

11. The Rundown (2010)

نقش آفرینی جانسون در فیلم The Rundown

(Rotten: 69% —IMDB: 6.6/10)

این فیلم یک موفقیت تجاری نبود (اگرچه مخاطبان زیادی را پیدا کرد) ، اما بعد از “The Mummy Returns” و “King Scorpion King”، جانسون سرانجام توانست یک نقش مدرن را بازی کند و نشان داد که او می تواند بیشتر از نشان دادن بدن خود، فعالیت‌ها و نقش‌های جدی‌تر و مدرن‌تری ایفا کند.

10. Central Intelligence (2016) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Central Intelligence

(Rotten: 71% —IMDB: 6.3/10)

در این فیلم عاشق جانسون می‌شوید. کمدی او بی‌نقص است و در مقابل “کوین هارت” فوق‌العاده عمل می‌کند، این بخشی از نظر تماشاگران است که آن را در فضاهای مجازی بیان کردند. این فیلم یکی از کارهای موفق 2016 در باکس آفیس بود و نشان داد که راک همچون ستاره‌ای در حال فتح قله‌های محبوب شدن است.

9. The Other Guys (2010)

نقش آفرینی جانسون در فیلم The Other Guys

(Rotten: 78% —IMDB: 6.7/10)

جانسون، استادِ حضورِ کوتاه در مقطعی از فیلم‌ها بار دیگر، مخصوصا در این فیلم، غوغا می‌کند. به همراه ساموئل ال جکسون، در نقش دو پلیس قهرمان  ایفای نقش می‌کنند. آنها در حین تعقیب و گریز؛ با این هدف که بر روی بوته‌ها پایین بیایند، از یک ساختمان میپرند اما بر روی سطح سیمانی فرود می‌آیند! این فیلم لحظات طنز بسیار جذابی را برایتان بوجود می‌آورد و می‌تواند جزو اولویت‌هایتان برای دیدن فیلم‌های طنز راک باشد.

8. Jumanji: The Next Level (2019) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Jumanji The Next Level

(Rotten: 71% —IMDB: 6.6/10)

بررسی فیلم Jumanji The Next Level

با منتشر شدن نسخه موفق در سال 2017، جانسون در دنباله‌ی فیلم باز میگردد که حتی جنجالی‌تر و هیجانی‌تر از نسخه قبلیست. شخصیت جانسون این بار کمی پیچیدگی دارد زیرا او باید به نوعی از شخصیت  “دنی دی ویتو” تقلید کند. با اینکه کمی تکراری پیش میرود و  یکسری از مقاطع فیلم قابل پیش بینی است، اما خوشبختانه سکانسهای اکشنِ عالیی نیز وجود دارد و لحظات طنز فیلم نیز سرگرم کننده است.

7. The Fate of the Furious (2017)

نقش آفرینی جانسون در فیلم The Fate of the Furious

(Rotten: 67% —IMDB: 6.7/10)

علی‌رغم درگیری‌های مداوم جانسون با شخصیت اصلی فیلم fast and furious وین دیزل، عملکرد جانسون نقطه‌ی عطف فیلم محسوب می‌شود بویژه در کنار جیسون استاتهام. این فیلم یکی از جذابترین فیلم‌هایی است که راک در آن ایفای نقش کرده است. (برای اطلاعات بیشتر به مطلب سریع و خشن مراجعه کنید)

6. Fast & Furious 6 (2013)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Fast & Furious 6

(Rotten: 70% —IMDB: 7.1/10)

جانسون در این فیلم به خانواده fast and furios پیوست و با دام و برایان تیم شد تا به کمک آنها کار را به اتمام برسانند! راک به جمع یکی از جذابترین گروه‌ها در فرانچایزهای اکشن ملحق می‌شود و خود را در قلب هوادارانش جا می‌دهد. (برای اطلاعات بیشتر به مطلب سریع و خشن مراجعه کنید)

5. Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Jumanji Welcome to the Jungle

(Rotten: 76% —IMDB: 6.9/10)

نقش‌آفرینی‌های متفاوت در بازیگری همه چیز است و جانسون با ایفای نقش شخصیت‌های متفاوت، قصد دارد توانایی‌هایش را به رخ بکشد. او نقش سخت و دشوار خود را در بازی جومانجی، بینظیر بازی می‌کند و نشان می‌دهد که می‌تواند با قدرت از پس نقش‌های کمدی بر بیاید و آسیب پذیری آن را هم به دوش بکشد. جانسون شما را طوری مجذوب خود می‌کند که در آخر وقتی بچه‌ها از بازی خارج می‌شوند، همگی دلتنگ او شوید!

4. Furious 7 (2015)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Furious 7

(Rotten: 82% —IMDB: 7.1/10)

جانسون همیشه به شخصیت هابز، کیفیتی همچون شخصیت‌های کمیک_بوکی داده است. او در این فیلم، مثل دیوونه‌ها رفتار می‌کند، بدین معنا که دست گچ گرفته‌اش را با یک فشار باز می‌کند و با مسلسلی سنگین راحت قدم میزند و آسمان را به گلوله میبندد و به نوعی خود یک ارتش تک نفرست! این فیلم یکی از بهترین‌های جانسون است و حضور او در کنار بازیگرانِ مطرح سریع و خشن، شخصیتی کم‌نظیر به او بخشیده است.

3. Fighting with My Family (2019)

نقش آفرینی جانسون در فیلم Fighting with My Family

(Rotten: 93% —IMDB: 7.1/10)

یک کشتی گیر سابق، به همراه خانواده‌اش در حالی که بچه‌هایش آرزوی پیوستن به جمع کشتی کج کاران جهانی را دارند، در مکانهای کوچک در سراسر کشور زندگی را با مشکلاتش می‌گذرانند. جانسون در این فیلم، شخصیت‌های نقش آفرینی‌های قبلی را از ذهن شما پاک می‌کند تا یک شخصیت کاملا جدید از او در دنیای سینما ببینیم. این یکی از ماندگارترین آثار راک در سینما است و توانست نظرات مثبت بسیاری را بدست بیاورد.

2. Fast Five (2011) 

نقش آفرینی جانسون در فیلم Fast Five

(Rotten: 77% —IMDB: 7.3/10)

این فیلم نه تنها جانسون را در مسیر رسیدن به بالاترین سطح کاریش که در حال حاضر از آن لذت می‌برد، سوق داد… بلکه نقش آفرینی او، زندگیِ جدیدی را به فرانچایز “سریع و خشمگین” بخشید. نیروی خارق العاده هابز عنصری بود که فرانچایز برای خارج شدن از رکود به آن احتیاج داشت و او با نقش آفرینی‌اش روح تازه‌ای به فرانچایز سریع و خشن دمید.

1. Moana (2016) 

نقش آفرینی جانسون در انیمیشن Moana

(Rotten: 95% —IMDB: 7.6/10)

با جادوی دیزنی و استعدادهای ترانه سرایی لین-مانوئل میراندا، جانسون با صداپیشگی صدای شخصیت “دمیگود ماوی” یکی از زیباترین اجراهای تا به امروزش را خلق کرد. سرانجام تمام سالها تلاش او برای ورود به قلب بینندگان و کانون گرمشان به ثمر نشست. اجرای بی‌نظیر آهنگ‌ها از طرف او به نوعی همچون تزئینی بر روی کیک است…. او با اجرای کم نقصش شخصیت “دمیگود ماوی” را زنده کرد و یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی تا به امروز را بوجود آورد.


امیدوارم از مطلب “ بهترین فیلم های دوئین جانسون (راک) ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayeb
mosayeb

مگه راک رو در فیلم longshot در دقیقه چند نشون میده؟

mosayeb
mosayeb

ممنون از این لیست

احمد
احمد

راک و فیلماشو رو خیلی دوست دارم
رتبه بندی خوبی بود
یه جاهای با نظر شخصیم متفاوت بود ولی دوستش داشتم ممنون

مصطفی
مصطفی

لیست خیلی جذابی بود ممنون

امین علیرضائی
پاسخ به  مصطفی

ممنون از نظرت