بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز

اعلان قرمز / Red Notice فیلمی اکشن-کمدی محصول کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی “روسِن مارشال تِربر” می‌باشد. از این کارگردانِ آمریکایی فیلم‌های Skyscraper  و We’re the Millers را به یاد داریم. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان دوئین جانسون، رایان رینولدز، گال گدوت را نام برد. اگرچه فیلم “اعلان قرمز” نقدهای عموماً منفی‌ای را از منتقدین دریافت نمود. اما توانست به پربیننده ترین فیلم در اولین آخر هفته خود در نتفلیکس و همچنین پربیننده ترین فیلم طی 28 روز پس از اکران در این پلتفرم تبدیل شود. این فیلم با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ نتفلیکس محسوب می‌شود. همچنین فیلم Red Notice موفق شد با حدود ۳۲۸ میلیون ساعت بازدید رکورد فیلم Bird Box را شکسته و تبدیل به پربازدیدترین فیلم Netflix شود. در ادامه با “بررسی فیلم Red Notice” در خدمت شما هستیم.

بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز

خلاصه داستان…

یک مامور اینترپل (دوئین جانسون) به دنبالِ دو نفرِ اول از لیست تحت تعقیب‌ترین دزدان آثار هنری جهان (رایان رینولدز، گال گدوت) است و در ادامه اتفاقات بامزه، غیرقابل پیش بینی و جذابی را شاهد هستیم…

بررسی فیلم Red Notice / عامه‌پسند

فیلم Red Notice در یک کلام عامه‌پسند است. فیلمی که دارای اکشن‌های هیجان انگیزی است. مردانی عضلانی و خوش تیپ و زنی دل‌ربا که می‌تواند با عشوه‌ها و ادا اطوارش شما را پای صندلی میخکوب کند. همچنین متلک‌های بامزه و شیرین در آن مشاهده می‌کنیم که می‌تواند برای بیننده عام سینما جذاب باشد. نام دوئین جانسون در هالیوود تبدیل به عامل فروش فیلم شده است! یعنی اگر او را در یک فیلمی ببینید یا آن فیلم پرفروش خواهد شد و یا پربیننده، رایان رینولدز نیز بخاطر Deadpool توانسته در هالیوود برای خود کسب اعتبار کند و عده‌ی زیادی را معطوف خود کند. گال گدوت نیز بخاطر بازی در نقش Wonder Woman پله‌‌های طرقی را مانند رایان رینولدز بسیار سریع طی کرده است. فیلم Red Notice از آن دست فیلم‌هایی است که نباید به نقدها و یا امتیاز IMDBاش توجه کنید و باید بدون هیچ پیش‌داوری و زمینه‌ی قبلی به دیدنش بروید. من به شخصه با دیدن اسم رایان رینولدز نام فیلم Red Notice را در تقویمم یادداشت کردم. هیچ‌کدام از تریلرهایش را ندیدم چون هالیوود جدیداً فیلم‌ها را در تریلرشان اسپویل می‌کند! اتفاقی که برای Spider-Man No Way Home نیز افتاده است. از طرفی اینستاگرام نیز تبدیل به میدان اسپویل فیلم‌ها و سریال‌ها شده است و اگر منتظر فیلم Spider-Man No Way Home هستید اصلاً اینستاگرام خود را باز نکنید!

بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز

با دید مثبت

دیدن رایان رینولدز کنار دوئین جانسون و گال گدوت برای هر کسی می‌تواند جذاب باشد. اتفاقاً متلک‌های رایان رینولدز بسیار عالی هستند و ادا اطوارهای گال گدوت و مسخره بازی‌هایش نیز به شدت بار طنز در فیلم را بالا برده است. این ترکیب طلایی Red Notice مانند ترکیب طلایی MSN بارسلونا در چند سال پیش است. وقتی فیلم را می‌بینید انگار کارگردان دنبال رایان رینولدز است و سعی می‌کند از تمام حرکات و حالاتش فیلم بگیرد، وقتی گال گدوت وارد صحنه می‌شود ناخودآگاه چشمتان به سمتش مانند آهنربا کشیده می‌شود. دوئین جانسون هم که مانند همیشه کله قاب دوربین را با هیکل بزرگش پر می‌کند! فیلم‌نامه‌ی Red Notice نیز بسیار خوب نوشته شده است و غافل‌گیری‌های خودش را دارد و می‌توانید روی غافل‌گیری انتهایی‌اش حساب ویژه باز کنید. همینطور پایان‌بندی اثر، نوید دنباله‌های بیشتر را می‌دهد. با این دید مثبتی که به فیلم داشتم به Red Notice می‌توانم امتیاز ۷۰ بدهم، اما باید نکات منفی فیلم‌ را هم در نظر بگیریم.

بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز

با دید منفی

اگر از دید یک منتقد به فیلم Red Notice نگاه کنم، نحوه‌ی کارگردانی صحنه‌ها مرا یاد فیلم‌های MCU از کمپانی دیزنی و مارول می‌اندازد. بدلکاری‌ها، اکشن‌ها و جلوه‌های ویژه مخصوصاً سکانس فرار از زندان، به شدت اغراق‌آمیز و بالیوودی بود. دوئین جانسون هم که مانند لقبش یک تکه صخره‌ی بدون اَکت و بدون درام خاصی در کارش، فقط در حال تکرار نقش‌های قبلی‌اش است. چهره‌اش تقریباً در تمام فیلم‌هایی که این چندوقت دیده‌ام تکراری و با گریمی یک شکل بوده است. هیچ فیلمی که اندکی توانایی‌های بازیگری‌اش را به چالش بکشد در این چند وقت از او سراغ ندارم. درست برعکس Dave Bautista که چهره و بازی‌اش در فیلم‌های DUNE، Stuber و Guardian of the Galaxy از یکدیگر متمایز بود و نشان از تعهد او به فیلم‌هایش دارد. شاید به همین علت هم بود که وین دیزل با دوئین جانسون به مشکل خورد و او را از پروژه‌ی Fast And Furious 9 کنار گذاشت زیرا او را نسبت به نقش‌اش بی‌تفاوت یافت. با همین نگاه زوج او یعنی رایان رینولدز نیز در کل اثر نقش Deadpool را بدون نقاب ایفا می‌کند. وراج، تیکه‌ها و متلک‌های آنچنانی می‌اندازد و نسبت به تمام موقعیت‌ها حس شوخ‌طبعی دارد. گال گدوت هم همان نقش رایان رینولدز را دارد اما در قالب یک زن، مسخره‌بازی در می‌آورد و ادا اطوارش شما را می‌خنداند اما تیپ شخصیت‌اش مشابه رایان رینولدز است.

نتیجه گیری

فیلم “Red Notice” به لطف تیم بازیگری، جلوه‌های زیبای بصری و همینطور لوکیشن‌های چشم‌نوازش فیلمی کاملاً مخاطب محور محسوب می‌شود. درواقع این فیلم از آن دست آثاری‌ست که از همان ابتدا با اهداف تجاری و تبلیغاتی به مرحله‌ی تولید رسیده است. اما ایرادهای فیلم‌نامه به ویژه در پرداختن به جزئیات بسیار تامل‌برانگیز می‌باشد. برای مثال سکانس دزدی از موزه در روز روشن و جلوی انبوه گردشگران و یا سکانس فرار از زندان رینولدز و جانسون به نوعی توهین به شعور مخاطب است. درست است که این فیلم عنوان اکشن-کُمدی را یدک می‌کشد، اما نمیتوان به بهانه‌ی کُمدی بودن فیلم هر مُهملی را به بیننده قالب کرد. فیلم‌هایی که در تاریخ سینما ماندگار و ممتاز شده‌اند، این جایگاه را با احترام به مخاطبینشان بدست آورده‌اند. پس نمیتوان برای فیلمی که عقل و منطق بینندگانش را زیر سوال میبرد، ارزش زیادی قائل گردید. البته با تمام این اوصاف فیلم “Red Notice” را میتوان برای اکشن‌ها و شوخی‌های جذابش و تنها یکبار با هدف سرگرم‌ شدن به تماشا نشست و حتی بسته به سلیقه‌ی مخاطب کم و بیش از تماشای آن لذت برد.

فیلم Red Notice / اعلان قرمز

بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز
بررسی فیلم Red Notice / اعلان قرمز

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(متوسط)

(متوسط)

اعلان قرمز

 نمیتوان برای فیلمی که عقل و منطق بینندگانش را زیر سوال میبرد، ارزش زیادی قائل گردید. البته با تمام این اوصاف فیلم “Red Notice” را میتوان برای اکشن‌ها و شوخی‌های جذابش و تنها یکبار با هدف سرگرم‌ شدن به تماشا نشست و حتی بسته به سلیقه‌ی مخاطب کم و بیش از تماشای آن لذت برد.

امیدواریم از مطلب “بررسی فیلم Red Notice” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها