بررسی فیلم Jungle cruise 

در این مطلب به بررسی فیلم Jungle cruise (جانگِل کروز) پرداختیم. فیلم Jungle cruise اثری جدید از دنیای دیزنی می‌باشد که در تاریخ 30 ژوئیه 2021 منتشر شده است. دیزنی با توجه به موفقیت‌های اخیر خود در ساختِ لایو اکشن‌های پربیننده اینبار نیز قصد داشته با زرق و برقی فراوان دل بینندگان خود را ببرد اما آیا Jungle cruise اثری موفق است؟ در ادامه برای دریافت پاسخ این سوال با سایت ساعت هفت همراه باشید.

بررسی فیلم Jungle cruise

بررسی فیلم Jungle cruise / ترکیبی ضعیف از چند فیلم 

فیلم Jungle cruise ساخته Jaume Collet-Serra کارگردان و تهیه کننده اسپانیایی است که علاقه شدیدی به حضور لیام نیسون در آثارش دارد و در چندین اثر همکاری داشته‌اند که می‌توان به فیلم‌هایی چون House of Wax ,Goal II , Non-Stop اشاره کرد.

قبل از بررسی فیلم Jungle cruise باید به این موضوع فکر کنیم که هدف شما به عنوان یک بیننده از تماشای فیلم Jungle cruise چیست؟ اگر شما قبل از شروع فیلم و با مشاهده نام دواین جانسون به عنوان بازیگر اصلی انتظارِ تماشای اثری فاخر و به یاد ماندنی را نداشته باشید و صرفا به جهت سرگرمی و مقداری هیجان به تماشای Jungle cruise بپردازید، به شما تبریک میگویم به هدف خود خواهید رسید و Jungle cruise فیلمی فانتزی با جلوه‌های ویژه قابل قبول و داستانی سرگرم کننده را مشاهده خواهید کرد. فیلمی که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد، اما هیچگاه به تماشای مجدد آن فکر نخواهید کرد.

اما اگر از آن دسته بینندگانی هستید که جزئیات برای شما اهمیت دارد و نقاط ضعفِ واضح در یک فیلم شما را آزار می دهد، فیلم Jungle cruise برای شما تجربه‌ی جالبی نخواهد بود و حتی می‌تواند شما را آزار دهد. نقاط ضعفِ واضحی که حتی بینندگان عادی، خیلی راحت متوجه آن خواهند شد و نیازی به نگاهِ عمیق و منتقدانه ندارد.

اصلی‌ترین و بزرگترین نقطه ضعفِ Jungle cruise تکراری بودن و نداشتن حتی کوچکترین اتفاق یا جزییات جدید برای بیننده می‌باشد، فیلم نه تنها تکراری است بلکه بدون تعارف و به وضوح چند فیلمِ فانتزی و ماجراجویانانه دیگر را با هم ترکیب کرده و تکراری ضعیف از آن فیلم‌ها را به نمایش درآورده است. همانطور که پیش‌تر هم گفته شد برای فهمیدن این موضوع نیازی به چشمان تیزبین ندارید و از هر فیلم باز و منتقد دیگری بپرسید یا دیگر نقدها را بخوانید، به نام چند فیلم بر می‌خورید که گوشه‌ای از آن‌ها در فیلم Jungle cruise حس می‌شود.

بهترین فیلم های دوئین جانسون/ فیلم جانگل کروز

مهم‌ترین و اولین فیلمی که در حین تماشای Jungle cruise در ذهن شما پدیدار خواهد شد دزدان دریایی کاراییب هست، سفر با قایق در جنگل و ناخدایی به نام فرانک با بازی دواین جانسون شباهت‌هایی به جک گنجشکه دارد و البته یک ورژن خیلی ضعیف‌تر از آن می‌باشد. همچنین شخصیت  Aguirre با بازی Édgar Ramírez و سایر گروهش که دچار نفرین رودخانه شده‌اند هم تقلیدی از کاراکترهای منفیِ دزدان دریایی کاراییب هستند و به راحتی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ شخصیتی به این تقلید پی خواهید برد.

دومین فیلمی که  Jungle cruise ذهن شما را به سمت آن خواهد برد ایندیانا جونز می‌باشد و لیلی با بازی امیلی بلانت شما را به یاد فیلم ایندیانا جونز خواهد انداخت. همچنین Jungle cruise شباهت‌های زیادی با فیلم جومانجی و هر فیلم دیگری که فانتزی و ماجراجویانانه باشد و ربطی به جنگل داشته است دارد و سازندگان فیلم در این زمینه کم نگذاشته‌اند و به شما این حس منتقل می‌شود که گویی سازندگان قبل از تولید، لیستی از فیلم‌های پیشین این ژانر را تهیه کردند و به تماشای آنها پرداخته‌اند و از هر کدام از آنها قسمتی جدا کرده و به هم چسبانده‌اند. نتیجه آن Jungle cruise اثر جدید دیزنی با بازی راک می‌باشد!

نمایش بازیگران در Jungle cruise 

بررسی فیلم Jungle cruise

دواین جانسون در نقش فرانک همان دواین جانسون در نقش x , y و z است و شما فقط راک را با اسم‌های مختلف در فیلم‌های مختلف می‌بینید اما همگی آنها یکی است و در زمینه نقد بازیگری دواین جانسون اصلا کار سختی ندارید، کافی است تنها یکی از فیلم‌های او را ببینید مابقی تقریبا همان است که دید‌ه‌اید!

نظرات راجع به دواین جانسون به گونه‌ای است که انتخاب او به عنوان بازیگر تاثیری مستقیم در تصمیم بیننده برای تماشای فیلم دارد، اگر شما او را دوست دارید هر فیلمی که او باشد را تماشا خواهید کرد چون خود او را دوست دارید و می‌دانید با نقش و بازیگری متفاوتی رو برو نخواهید شد ولی اگر شما طرفدار او نیستید و صرفا جذابیت فیزیکی او و نمک و طنزی که به شخصیت‌هایش می‌دهد برای شما جذاب نیست، به آن دسته از بینندگانی تبدیل شده‌اید که انتخاب راک به عنوان بازیگرِ اصلی برابر شده است با شکست آن فیلم از دیدگاه شما، چون راک تبدیل به نماد تکرار مکررات در هالیوود کنونی است.

بررسی فیلم Jungle cruise

کاراکتر لیلی با بازی Emily blunt جزو نقاط قوت فیلم می‌باشد و امیلی از عهده نقش برآمده است و انتظار غیر از این هم از او نمی‌رود البته امیدواریم در آینده او را در فیلم‌ها و نقش‌های قوی‌تری ببینیم. شخصیت مک گروگر یکی از تکرارهای Jungle cruise به حساب می‌آید و علی رغم بازی قابل قبول Jack Whitehall حس تکراری و کلیشه‌ای بودن کاراکتر او در کل فیلم در گوشه ذهن شما خواهد ماند. شخصیت منفی داستان پرنسِ دیوانه‌ی قدرت، با بازی Jesse Plemons خوب بازی شده اما کاراکتری ماندگار نیست و به زودی او را فراموش خواهید کرد و همچنان با دیدن چهره او به یاد نقش و بازیگری بسیار خوب او در سریال Fargo خواهید افتاد.

موسیقی متن و جلوه‌های ویژه

در موسیقی متن Jungle cruise از تِمی نوستالژی استفاده شده است و در همان آغازِ فیلم گوشِ شما با شاهکار شنیدنی متالیکا Nothing Else Matters مزین می‌شود و حس خوبی به شما می‌دهد، اما در ادامه شما هم احساس خواهید کرد که تِمِ موسیقی با تمام زیبایی‌هایش با تِمِ فیلم هماهنگ‌ نیست و گویی فیلم مسیر جداگانه خود را می رود و آهنگ‌مسیر خود را، که این موضوع ریتم نامناسبی به فیلم داده است.

جلوه‌های ویژه از معدود نقاط قوت Jungle cruise محسوب می‌شود که با توجه به ژانر فیلم طبیعی است و قاعدتا یکی از اصلی‌ترین اِلِمان‌ها در یک اثر فانتزی جلوه‌های ویژه آن محسوب می‌شود که در این زمینه فیلم زیبایی‌های زیادی را به نمایش گذاشته و نمره قبولی را دریافت می‌کند. به نظر می‌رسد اگر این فیلم تنها یک انیمیشن با شخصیت‌های جذابتر بود مسلما می‌توانست موفقیت بزرگتری را بدست بیاورد.

نتیجه گیری…

فیلم Jungle cruise اثری صرفا سرگرم کننده، بامزه و هیجانی است که در یک دنیایِ فانتزی و زیبا بسته بندی شده است. با وجود این، کاراکترهای تکراری و داستانِ قابلِ پیش بینی از مهمترین دلایلی است که از لذت فیلم کاسته است. در صورتی که قصد تماشای اثری صرفا سرگرم کننده و هیجانی برای گذراندن وقت دارید، تماشای Jungle cruise با بازی راک و امیلی بلانت را از دست ندهید.

فیلم Jungle cruise

بررسی فیلم Jungle cruise


فیلم Jungle cruise

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(متوسط)

(متوسط)

جانگِل کروز

فیلم Jungle cruise اثری صرفا سرگرم کننده، بامزه و هیجانی است که در یک دنیایِ فانتزی و زیبا بسته بندی شده است. با وجود این، کاراکترهای تکراری و داستانِ قابلِ پیش بینی از مهمترین دلایلی است که از لذت فیلم کاسته است. در صورتی که قصد تماشای اثری صرفا سرگرم کننده و هیجانی برای گذراندن وقت را دارید، تماشای Jungle cruise با بازی راک و امیلی بلانت را از دست ندهید.

امیدواریم از مطلب “بررسی فیلم Jungle cruise” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد

به‌ نظرم فیلم سرگرم کننده و خوبی بود
اما نکاتی که بهش اشاره کردید رو هم قبول دارم
ممنون