بررسی فیلم I Still Believe / درخشان ترین ستاره

“من هنوز ایمان دارم” (I Still Believe) یک فیلم درام-رمانتیک و موزیکالِ آمریکایی به کارگردانی “جان اروین” و “اندرو اروین” می‌باشد. این فیلم براساس کتابی با همین نام نوشته‌ی “جرمی کمپ” ساخته شده است. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به “کی جی آپا”،”بریت رابرتسون”،”نیتن پارسونو”،”شانیا تواین” و “گری سینایس” اشاره کرد. این فیلم در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در سینماهای آمریکا به اکران رسید. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها دو هفته پس از اکران فیلم در سینماها کمپانی Lionsgate در تاریخ ۲۷ مارس فیلم را بصورت الکترونیکی عرضه کرد.  با سایت ساعت هفت با ” بررسی فیلم I Still Believe ” همراه باشید.

فیلم I Still Believe

خلاصه داستان:

در سال ۱۹۹۹ ،جرمیِ جوان برای رفتن به کالج و ادامه ی تحصیل راهیِ کالیفرنیا می‌شود. در شبِ رسیدنش به کالج برای تماشای کنسرت گروه محبوبش می‌رود. او در آنجا با “ژان لوک” خواننده و گیتاریست گروه آشنا می‌شود،که این آشنایی خیلی زود آنها را باهم دوست می‌کند. پس از کنسرت جرمی با دختری جوان به نام ملیسا ملاقات می‌کند که او نیز در کالج جرمی تحصیل می‌کند و از دوستان نزدیک ژان لوک می‌باشد. جرمی از همان نگاه اول دلبسته‌ی ملیسا می‌شود،چیزی که باعث می‌شود زندگی شخصی و هنری او مسیری جدید و متفاوت پیدا کند و …

نقد و بررسی فیلم I Still Believe  : “درخشان‌ترین ستاره”

فیلم “I Still Believe” یک درام عاشقانه و مذهبی است که براساس زندگی‌نامه‌ی “جرمی کمپ” خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی ساخته شده است. در این فیلم با داستانی ساده و در عین حال عمیق از لحاظ مفهومی روبرو هستیم. برادران اروین در این فیلم داستان را بشکلی کاملاً واقعی‌گرانه و به دور از اغراق و قضاوت بازگو می‌کنند. باورها و اعتقادات، انسان را در مراحل گوناگونی از زندگی به چالش می‌کشد و هر انسانی واکنشی متفاوت به اینگونه چالش‌ها نشان می‌دهد. در این فیلم نیز با شیوه‌ای رئال تاثیر این اعتقادات را در زندگیِ عاطفیِ یک فرد مشاهده می‌کنیم.

باید در نظر داشت که اگرچه شخصیت‌های اصلی این داستان افرادی با مذهب مسیحیت می‌باشند. اما باورها و اعتقادات را به هیچ عنوان نباید مسئله‌ای صرفاً مذهبی دانست. هرچند که باید گفت برادران اروین با زیرکی و با شخصی‌سازیِ داستان از ایجاد سوالات اینچنینی در فیلمشان خودداری کرده‌اند. آنها با زیاد کردن صحنه‌های عاشقانه و احساسی در فیلم به نوعی از وارد شدن بیش از حد در این موضوعات جلوگیری کرده‌اند. شاید همین دیدگاه محافظه‌کارانه است که فیلم را در همراه کردن مخاطب با خودش دچار مشکل کرده است. این فیلم احتمالاً برای طرفداران جرمی کمپ جالب و دیدنی خواهد بود. اما آیا فیلم برای کسانی که با او و موسیقیش آشنایی ندارند نیز جالب می‌باشد؟ این سوالی است که به سختی میتوان به آن جواب مثبت داد. در فیلم بغیر از یک یا دو صحنه عمیق و احساسی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مابقی فیلم بی شباهت به فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری نمی‌باشد. مسلماً حضور “کی جی آپا” در نقش جرمی کمپ نیز در ایجاد این ذهنیت تاثیرگذار است. زیرا همانطور که میدانیم مهمترین دلیل شهرت و سکوی پرتاب او حضورش در سریال درام-تینیجری شبکه The CW یعنی سریال پرطرفدار “Riverdale” می‌باشد. بطورکلی در نقش‌آفرینی‌ها،دیالوگ‌ها و داستان این فیلم چیزی جدید و خاص دیده نمی‌شود که باعث می‌شود فیلم از همه لحاظ در سطحی متوسط قرار بگیرد.

“ملیسا: به چی فکر میکنی؟

جرمی: اینکه تا قبل از این کسی رو مثل تو ندیده بودم

ملیسا: راستش،من فقط یک ستاره در این کهکشان بیکرانم

جرمی: بعضی از ستاره‌ها درخشان‌تر از بقیه هستن”

بررسی دیگر فیلم (روژین دارین) (راز ستاره ای درخشان)

رسیدن به عشق آسمانی از عشق زمینی در داستان ها به ندرت اتفاق می‌افتد. عشقی که سرچشمه ی آن خداوند است و آن را در نفس های عاشقان دمیده است و از آن کسانی می شود که روحشان را تقدیم او می کنند‌. فیلم من هنوز ایمان دارم عشقی آسمانی جوشیده از زمین را نثار مخاطبش می کند فیلمی که نظیرِ داستانِ عاشقانه اش را در پرده سینماها زیاد دیده‌ایم ولی آنچه که آن را متمایز می کند حقیقت درونش است. “جرمی کمپ” که سبکش موسیقیِ مسیحی است. موسیقی ای که متنش شامل باور های مسیحی است ، باورهایی که در نهاد جرمی وجود دارد. فیلمی موزیکال و سراسر از موسیقی، موسیقیی از جنسِ باور و حقیقت هستی… فیلم نماد های بسیاری دارد، اولین قرار جرمی و ملیسا در کنار ساحل که ما را به یاد زندگی می اندازد، زندگی که برخلاف ظاهرِ آرامش از قطعه سنگ های بُرَنده ای پر شده است که گاهی انسان را نشانه می گیرد و ادامه دادن مسیر را محال می کند. تشبیه ملیسا به ستاره ای درخشان که با کشیدن رنج و رستگاری تبدیل به میلیون ها ستاره می شود. ستاره‌هایی که در انتهای فیلم بر روی کت آدرین به نمایش در می آید و او را یکی از آن رهروان می داند.

با اینکه  فیلم بر روی وقایع تمرکز دارد اما در شرح داستان دچار مشکل است و مخاطب را درگیر اتفاقات فیلم نمیکند و در طول فیلم هیجان چشمگیری مخاطب را در بر نمی گیرد. از صحنه هایی که میتوان آنها را تمجید کرد تبدیلِ نمادینِ سالنِ کنسرت به کلیسا است که  نیایش را به سبک دیگر، مقدس می شمارد. با اینکه فیلم در تزریق عواطف سطحی عمل کرده اما این باعث نمی شود که فاجعه ای را که جرمی کمپ تجربه کرده فراموش کرده باشیم و همدردی با آن دردناک ترین حس است. در کل فیلم متوسطی است و ارزش یکبار دیدن را می تواند داشته باشد.

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت که “I Still Believe” از آن دست فیلم‌هایی نیست که پس از اتمام آن از جمله‌ی “عالی بود” استفاده کنید. در این فیلم میبینیم که باور و اعتقاد قلبی به عشق نیز میتواند برایتان تاثیری همچون یک معجزه داشته باشد. اینکه فرصتی هرچند کوتاه اما سرشار از عشق و محبت را در اختیارتان قرار خواهد داد. پس اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که به عشق زندگیتان رسیده‌اید، در لحظه زندگی کنید و از تک‌تک لحظات خود لذت ببرید. فیلم “من هنوز ایمان دارم” یک فیلم رمانتیک و انگیزشی است که از استاندارهای خاصی پیروی نمی‌کند و تنها داستانش را برایتان تعریف می‌کند. اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های بیوگرافی و عاشقانه هستید تماشای این فیلم برایتان جالب خواهد بود.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم I Still Believe

بررسی فیلم I Still Believe / درخشان ترین ستاره 1

در پایان میتوان گفت که “I Still Believe” از آن دست فیلم‌هایی نیست که پس از اتمام آن از جمله‌ی “عالی بود” استفاده کنید. در این فیلم می‌بینیم که باور و اعتقاد قلبی به عشق نیز می‌تواند برایتان تاثیری همچون یک معجزه داشته باشد. اینکه فرصتی هرچند کوتاه اما سرشار از عشق و محبت را در اختیارتان قرار خواهد داد. پس اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که به عشق زندگی‌تان رسیده‌اید، در لحظه زندگی کنید و از تک‌تک لحظات خود لذت ببرید. فیلم “من هنوز ایمان دارم” یک فیلم رمانتیک و انگیزشی است که از استاندارهای خاصی پیروی نمی‌کند و تنها داستانش را برایتان تعریف می‌کند. اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های بیوگرافی و عاشقانه هستید تماشای این فیلم برایتان جالب خواهد بود.

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم I Still Believe ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها