بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines / بنیادی ناگسستنی

میچل‌ها در برابر ماشین‌ها / The Mitchells vs the Machines انیمیشنی کمدی، ماجراجویانه است که توسط Sony Pictures Animation ساخته شده است. نویسندگی و کارگردانی این اثر را مایک ریآندا (Mike Rianda) برعهده داشته و این انیمیشن در تاریخ 30 آپریل 2021 از طریق شبکه نت فلیکس منتشر شده است. انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها یک انیمیشنِ گرم و بامزه است که توانسته نظرات مثبت بسیاری از طرف مردم و منتقدین بدست بیاورد. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines در خدمت شما عزیزان هستیم.

بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines

بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines “بنیادی ناگسستنی”

تکنولوژی‌های جدید همانقدر که زندگی را راحتر کرده‌اند، بین انسان‌ها فاصله انداخته و آنها را نسبت به هم غریب کرده‌اند. این روزها دنیای ما محدود به گوشی‌ها و کامپیوترها و تلوزیون‌هایمان شده است. بعید است کسی برای دیدن زیبایی‌های این دنیا بخواهد لحظه‌‌ای از دنیای بی‌انتهای اینترنت و تکنولوژی چشم بردارد. اینجاست که فاصله‌های ما انسان‌ها باهم بیشتر می‌شود. خانواده‌ها از هم دور شده و انسان‌های آشنای دیروز که عاشقشان بودیم به افراد غریب برایمان بدل می‌شوند. اما برخی بنیادها مانند خانواده را نمی‌توان به همین راحتی‌ها در‌هم شکست. خانواده بینادی ناگستتنی است و تنها عوامل انسانی باقی مانده در وجود بشر است که می‌تواند امید به آینده را در دل‌هایمان روشن کند.

بعضی وقت‌ها من و تو به یک تلنگرِ هرچند کوچک اما برق آسا احتیاج داریم تا کمی اطرافمان را بهتر ببینیم. همسر، مادر، پدر و یا فرزندمان را بلاخره به معنای واقعی کلمه بیینیم و از اینکه در کنارمان هستند غرق لذت شویم و بیشتر قدر بودنشان را بدانیم. گاهی این تلنگر از یک جمله زیبا، یک قعطه شعر، یک رمان جذاب یا یک سکانس از فیلمی قدرتمند به ما زده می‌شود‌. اما مسلما تاثیر یک انیمیشنِ قدرتمند می‌تواند همگانی‌تر باشد. چراکه همه خانواده درکش می‌کنند و در کنار هم می‌توانید از دیدنش لذت ببرید تا یک انرژی جمعی در قلب همه شما کاشته شود.

بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines / بنیادی ناگسستنی 1

انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها دارای چنین قدرتی است. اینجا قرار نیست داستانی پیچیده با شخصیت پردازی‌های عمیق و حساب شده داشته باشیم. شخصیت‌های The Mitchells vs the Machines عجیب و غریب مثل خود ما هستند. آنها دارای سلایق و رفتارها‌ی پیچیده‌ای نیستند که از آنان قهرمانان بزرگ بسازد. بلکه سادگی آنهاست که دوست داشتنی‌شان کرده است.  Katie عاشق ساخت فیلم‌های کوتاهِ بامزه با افکت‌های تصویری عجیب و غریب است و بیشتر مواقع شخصیت اصلی داستانهایشان سگ خانوادگیشان است! (که همین افکت‌ها در طول انیمیشن یکی از نمادها و جذابیت‌های آن محسوب می‌شوند.) شخصیت Aaron برادر کوچکتر او خوره‌ی دایناسورهاست. مادرش Linda شخصیتی عجیب اما مهربان و در جای خود دارای حس مادرانه بسیار قدرتمند است. اما پدر خانواده Rick که یکی از بهترین شخصیت‌های انیمیشن است به شدت از دنیای تکنولوژی متنفر و دور است و عاشق شکار و طبیعت است. همینطور سگ چاق، عجیب و چشم چپکی آنها Monchi که نمک این خانواده محسوب می‌شود.

این شخصیت‌ها یک خانواده ساده با تمام مشکلات و اختلافاتی که هر خانواده‌ای می‌تواند با آن دست و پنجه نرم کند را به نمایش گذاشته‌اند. اما مسیر هم‌دل شدن این شخصیت‌ها به یک رویداد آخروزمانی باز می‌گردد جایی که هوش مصنوعی به نام PAL کاری می‌کند که ربات‌ها برعلیه انسان‌های سراسر دنیا قیام کنند و آنها را به بند بکشند. از قضا خانواده‌ی میچل تنها بازمانده از این رویداد آخرو زمانی است و اینجاست که همین گروه عجیب باید دنیا را نجات بدهند!

بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines

داستان انیمیشن پیچدگی خاصی ندارد و کاملا قابل پیش‌بینی‌ است اما این مشکلی به کلیت اثر وارد نمی‌کند. چراکه هدف انیمیشن در حقیقت ایجاد یک حس خاص در هریک از ماست. تا قدر خانواده و داشته‌هایمان را بیشتر بدانیم. شاید بعد از دیدن این انیمیشن صرف نظر از اینکه در چه سن و سالی هستیم خانواده‌مان و در کل زندگی را بهتر ببینیم. شاید تفاوت‌های ذاتی هرکداممان را بهتر درک کنیم. اینکه قرار نیست همه مثل هم باشیم و در مسیر زندگی هرکس به دنبال سلیقه و رفتار خاص خود می‌رود. شاید یاد بگیریم به همدیگر بیشتر احترام بگذاریم. شاید یاد بگیریم نوجوانانمان را بیشتر درک کنیم و آنها را بهتر ببینیم و به آرزوهایشان احترام گذاشته و برایشان وقت بیشتری صرف کنیم. از آنطرف شاید پدر و مادرمان و زحمات بی‌منتشان را بیشتر درک کنیم و متوجه عشق حقیقی آنها نسبت به خودمان شویم. اگر هریک از این اتفاقات در وجودتان رخ داد یعنی این انیمیشن عجیب و پراحساس به هدفش رسیده و کانون خانواده شما را گرم‌تر از قبل کرده است. اگر انیمیشنی این قدرت را داشته باشد که چنین حسی در وجودتان ایجاد کند مسلما با تمام عجیب و غریب بودن و داستان تکراری و قابل پیش‌بینی‌اش توانسته یک اثر موفق و بکر باشد و انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها میتواند چنین جایگاهی برایتان داشته باشد.

بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines

انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها در استفاده از افکت‌های تصویری نبوغ آمیز عمل کرده است و این بخشی از انیمیشن است که حسابی به خاطر نوآوری‌هایی که صورت گرفته بیننده را سرذوق می‌آورد و حس عجیب و غریب بودن خانواده میچل را این طراحی‌های بامزه برایتان دوچندان کرده است. از آنطرف رنگ‌بندی شاد و زیبای اثر و لحظات طنز و احساسی‌اش می‌تواند هر گروه سنی را به خود جذب کند. همینطور آهنگ‌های Mark Mothersbaugh توانسته در مواقع ضروری اثر را به جلو هل بدهد و تاثیری‌گذاری‌ آن را افزایش داده است.

نتیجه گیری…

بعضی انیمیشن‌ها علاوه براینکه سرگرم کننده، هیجان انگیز و بامزه هستند دارای درس‌ها و مفاهیم بزرگی در درون خود هستند که در مدیوم دیگری نمی‌توان آن را چنین تاثیرگذار تجربه کرد. انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها از آن آثار است که به خاطر لحظات بامز‌ه‌ای که دارد با تمام وجود شما را به خنده می‌اندازد و در بین اتفاقات بامزه‌اش، لحظات احساسی زیادی را برایتان تدارک دیده تا احساساتتان را به جریان بیندارد. همینطور درس‌های بزرگی از خانواده و تضادهایی که تکنولوژی به زندگی بشر داده، به نمایش گذاشته که جالب توجه و پندآموز هستند. اگر به دنبال یک انیمیشن خانوادگیِ بامزه و جذاب هستید که همه اعضای خانواده در کنار هم از دیدنش لذت ببرید و درس‌های زندگی را در لابه لای رنگ آمیزی خاص و شخصیت‌های عجیب و غریبش تجربه کنید، این انیمیشنِ فراموش نشدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انیمیشن The Mitchells vs the Machines

بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines


انیمیشن The Mitchells vs the Machines

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

بنیادی ناگسستنی

بعضی انیمیشن‌ها علاوه براینکه سرگرم کننده، هیجان انگیز و بامزه هستند دارای درس‌ها و مفاهیم بزرگی در درون خود هستند که در مدیوم دیگری نمی‌توان آن را چنین تاثیرگذار تجربه کرد. انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها از آن آثار است که به خاطر لحظات بامز‌ه‌ای که دارد با تمام وجود شما را به خنده می‌اندازد و در بین اتفاقات بامزه‌اش، لحظات احساسی زیادی را برایتان تدارک دیده تا احساساتتان را به جریان بیندارد. همینطور درس‌های بزرگی از خانواده و تضادهایی که تکنولوژی به زندگی بشر داده، به نمایش گذاشته که جالب توجه و پندآموز هستند. اگر به دنبال یک انیمیشن خانوادگیِ بامزه و جذاب هستید که همه اعضای خانواده در کنار هم از دیدنش لذت ببرید و درس‌های زندگی را در لابه لای رنگ آمیزی خاص و شخصیت‌های عجیب و غریبش تجربه کنید، این انیمیشن فراموش نشدنی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

امیدواریم از مطلب “بررسی انیمیشن The Mitchells vs the Machines” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها