بررسی بازی Black Mesa / رهایی از آزمایشگاه مخوف

بازی Black Mesa بازسازی غیر رسمی از بازی Half Life 1 محصول سال ۱۹۹۸ می باشد که ابتدا به صورت یک Mod در سال ۲۰۱۲ و بعد به صورت Early Access در سال ۲۰۱۵ و اکنون بازی کامل در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ منتشر شده است. سازنده و منتشر کننده بازی گروه کوچک Crowbar Collective می باشد. این بازی در حقیقت بازسازی یکی از بهترین بازی های دنیای گیم است.حالا می توانیم در سال ۲۰۲۰ همان داستان، فضا و دنیای دوست داشتنی را بار دیگر اینبار با گرافیک ، گیم پلی و صداگذاری بهتر تجربه کنیم. با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Black Mesa همراه باشید.

همان بازی دوست داشتنی..

اِلمان هایی که در بازی Black Mesa تجربه می کنید همان هایی هستند که در سال ۱۹۹۸ حدود ۲۲ سال پیش در بازی Half Life 1 وجود داشتند و اینبار به شکل بهتری می توانیم پی ببریم که Valve چه کار بزرگی در صنعت گیم انجام داد و چطور دنیای گیم را پر معنی تر و واقعی تر از همیشه مبدل ساخت.

اگر می خواهید کمی قدرت بازی Half Life 1 را درک کنید باید بدانید بسیاری از بازی های حال حاضر دنیای گیم مدیون این بازی هستند چرا که داستان سرایی به این شکل در کمتر بازی قبل از این وجود نداشت. رفتن به دل ناشناخته ها و قرار دادن بازیکن در دل ماجراهای بازی اتفاقی بود که این بازی را به یکی از بی نظیر ترین عناوین دنیای گیم تبدیل کرد.

بررسی بازی Black Mesa

در دل یک آزمایشگاه اسرار آمیز…

ترن به دل آزمایشگاه Black Mesa  در زیر زمین در حرکت است و هر چه جلوتر می رود با تکنولوژی های فوق العاده رو به رو می شوید. شما در نقش دکتر گوردون فریمن بازی را کنترل می کنید. شخصیتی که یک فیزیک دان نظری است و برای انجام تحقیقات به دل آزمایشگاهی زیر زمینی می رود. آزمایشگاهی که در آن انواع و اقسام فرآورده ها تولید می شود از ربات ها ، انواع تسلیحات نظامی و هر آنچه که فکرش را بکنید. ولی گوردن فریمن به بخش آزمایشگاه مواد غیر عادی می رود. در انجا انواع و اقسام ساخت مواد و آزمایش روی موادهای غیر عادی انجام می شود… امروز یکی دیگر از همین آزمایشات عجیب و غریب قرار است انجام شود‌.

گوردون لباس مخصوص می پوشد و به آزمایشگاهی سِرّی تر در طبقه پایین می رود و آزمایش با شکست رو به رو می شود. و بعد اتفاقات شومی رخ می دهد. آزمایش، باعث دگرگونی عجیبی در کل Black Mesa می شود و از بُعد مکانی و زمانیی خاص موجوداتی فضایِ عجیبی، وارد تمام آزمایشگاه می کند. حال گوردون فریمن دانشمند معروف باید از این رویداد جان سالم بدر ببرد و در طول ماجرایی برای نجات از این مکان، به دیگر دانشمندان ، نگهبانان و … برخورد می کند…

بررسی بازی Black Mesa

اتفاقات جاری در بازی…

بازی در سبک اول شخص ساخته شده است و اتفاقات در رگ ها و خون بازی در جریان است. بازی مانند یک فیلم می ماند که لحظه به لحظه اش اتفاقات مختلفی می افتد. شما در بطن این صحنه های سینمایی به صورت اول شخص باید با دشمنان مختلف مبارزه کرده و یا به حل معماهای مختلف بپردازید. روایت داستانی و اتفاقات سینمایی واقعا از زمان خود فراتر است. و بازسازی نیز توانسته با ارتقای گرافیک مناسب بازی را ویژه تر بکند. هر چند وقتی صحبت از گرافیک می شود نباید از بازی توقع گرافیک بازی های روز را داشت ولی به نسبت اینکه بازی توسط یک گروه کوچک بازسازی شده و یکی از بهترین بازیهای دنیای گیم را با گرافیک بهتر می توانیم تجربه کنیم، قابل تحسین است.

یکی از نکاتی که بازی Half Life 1 را در دنیای گیم بسیار ویژه کرده است فیزیک بی نظیر بازی در زمان خود بود و حال ما در بازی Black Mesa با همان فیزیک به شکلی بهبود یافته طرف هستیم تا بهتر درک کنید که ۲۲ سال پیش سازندگان چه کار بزرگی در خلق این بازی کرده اند و ساخت آنها چه تاثیر زیادی روی بازی های بعد از آن گذاشته است.

بررسی بازی Black Mesa

اتفاقات سینمایی و غافلگیر کننده ، داستان کم نظیر ، اکشن های هیجان انگیز ، معماهای هوشمندانه این بازی در زمان خود یک شاهکار به تمام معنا محسوب می شد و این بازسازی فرصت خوبی برای تمام گیمر هاست که با گرافیک و گیم پلی امروزی بازی را تجربه کنند و یا اگر آن را قبلا تجربه کرده باشند به این شکل یک تجدید دیداری با اتمسفر و دنیای بازی داشته باشند.

فیزیک بازی بی نظیر است و همین فیزیک با کمی کاستی در عنوان سال ۱۹۹۸ نیز وجود داشت. هر چند افکت های گرافیکی تقویت پیدا کرده است اما فکر نکنید این همان بازی نیست. دقیقا همان است و سازنده ها در گروهCrowbar Collective آن را بهینه سازی کرده اند. محیط های بزرگ تر ، فیزیک بهتر ، جزئیات بیشتر ، نور پردازی عالی و … از بخش هایی است که این بازسازی را عالی کرده است. همچنین برخی مراحل به طور کامل از نو درست شده و حتی می تواند کسانی که نسخه ی کلاسیک را تجربه کرده اند را نیز غافلگیر کند. پس خیال نکنید دقیقا با همان بازی مو به مو طرف هستید‌.

در بازی می توانید وسایل مختلف را جا به جا کنید و از آنها برای شکستن مثلا شیشه برای پیشروی در محیط استفاده کنید. جعبه ها را بشکنید و یا جا به جا کنید. از آتش باید دوری کنید و از لیزرها فرار کنید‌. نباید در آبی که جریان برق در آن جریان دارد پا بگذارید و بسیاری از جزئیات دیگر که نه فقط جنبه ی ظاهری بازی بلکه کاملا به گیم پلی بازی وابسته است و برای پیشروی در بازی باید به تمام این جزئیات باید توجه کنید.

بررسی بازی Black Mesa

گیم پلی بازی دقیقا در تار و پود محیط در جریان است. باید از وسایل مختلفِ محیط و سلاح های مختلف بهره ببرید تا بتوانید در بازی پیشروی کنید. با دشمنان عجیب و غریب و متفاوتی در طول مسیر بازی درگیر خواهید شد . انواع موجودات فضایی که باید با روش های مختلفی آنها را از پا در بیاورید. گیم پلی فقط یک بازی اول شخص تیر اندازی نیست. بلکه باید از وسایل محیط برای شکست دشمنان استفاده کنید. هر دشمن روش منحصر به فرد برای از پیش رو برداشتن دارد. همچنین در طول بازی به باس هایی نیز برخورد می کنید که باید با آنها، با روش های خاص خودشان رو به رو شوید.

شما در یک آزمایشگاه مخوف و فوق پیشرفته گرفتار شده اید. که پروتکل امنیتی آن فعال شده است. پس در جای جای این آزمایشگاه علاوه بر موجودات عجیب و غریب باید با محیط نیز دست و پنجه نرم کنید. سلاح های تمام اتوماتیک ، لیزرها و بسیاری دیگر از این گونه سورپریز ها در دنیای بازی وجود دارد که شما را متحیر خواهد کرد‌.

تنوع دشمنان به تنهایی بازی را منحصر به فرد نکرده است. بلکه اتمسفر کم نظیر بازیست که آن را تبدیل به شاهکار کرده است. محیط های آزمایشگاهی مخوف که به هیچ عنوان نمی توانید پیش بینی بکنید که چه چیزی جلوتر در انتظار شماست. چرا که آزمایشگاه های مخفی زیادی با تکنولوژی های مختلف پیش روی شماست. از لوله ها گرفته تا بشکه ها ، کانال کولر و هر آن چه که به بخش های دیگر راه داشته باشد برای پیشروی در بازی استفاده می شود و هر بخش داستان ها و اتفاقات خاص خود در آن بخش ها در جریان است.

بررسی بازی Black Mesa

آهنگ های تحریک کننده و محیط هایی خاص باعث شده که بازی شما را مسخ بکند. در هنگام بازی کردن بازی به شما حس ترس به همراه کنجکاوی دست می دهد. اینکه در این آزمایشگاهِ زیر زمینی چه خبر است و چه اتفاقاتی در جریان است. شاید یکی از دلایلی که این حس به شما دست می دهد نبود هیچ نقشه و هیچ علامتی که مسیر را به شما نشان بدهد است در حقیقت بازی یک محیط خطی دارد که کاملا متوجه می شوید که به کدام سمت باید بروید ولی همین نبود جهت یاب یا نقشه اتمسفر بازی را برای گیمر واقعی تر کرده است. و همین گیجی باعث شده شما بیشتر درگیر محیط بازی شوید و بیشتر از اینکه در جستجوی نقشه باشید محیط را بررسی کنید و بیشتر درگیر آن شوید.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Black Mesa

عالی

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد در دنیای گیم هستید بازی Black Mesa یک بازسازی خوب از یک شاهکار کلاسیک است شاید گرافیک انتظارات این نسل از بازیها را برآورده نکند ولی گیم پلی، داستان، اتمسفر، آهنگ‌های فوق العاده و اتفاقات سینمایی بازی آن را تبدیل به یک عنوان و بازسازی عالی کرده است. به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید.

امیدوارم از مطلب ” بررسی بازی Black Mesa ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] تاریخ 6 مارس 2020 منتشر شده است. >> اطلاعات بیشتر>> بررسی بازی Black Mesa / آزمایشگاه مخوف  (امتیاز متا: 84) (کرک […]