بررسی بازی Bloodroots

بازی Bloodroots یک بازی اکشن پلتفورمر است که توسط شرکتِ کوچکِ Paper Cult ساخته و در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ منتشر شده است و در کمال ناباوری این بازیِ کوچک یک گیم پلی بزرگ و هیجان انگیز در دل خود داراست. با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Bloodroots به صورت اختصاصی در خدمت شما هستیم.

بررسی بازی Bloodroots/ ترکیب سرعت و دقت 1

گرگِ تنها…

برف و باد شدید، و مردی که به سختی از میان آن در حال گذر است…. کمی جلوتر به خونی روی زمین می رسد و از روی آن گذر می کند انگار دلهره ی شدیدی در وجودش ایجاد می شود پس سرعتش را بیشتر می کند. هر چه مسیر را دنبال می کند خون بیشتر می شود… انگار عذابی آسمانی نازل شده است خون همه جا را گرفته است و شهر در آتشِ خشم در حال سوختن است. جنازهایی روی هم تلنبار شده و قطرات خون که همه جای شهر را فرا گرفته است. یک آهنگِ پر رمز و راز و غم انگیز در پس زمینه شنیده می شود و مرد جلو و جلوتر می رود تا به قبرستان می رسد. در اینجا تبری روی کنده ی درختیست. مرد آن را برمی دارد ولی گروهی از پشت به او حمله می کنند و او را به ظاهر می کشند… ولی در اصل او زنده‌ است و برای انتقام لحظه شماری می کند… حال شما کنترل این مرد که گرگ نام دارد را در دست می گیرید…تا در مسیر انتقام به او کمک کنید…

هوشمندانه و هیجان انگیز…

بازی Bloodroots یک گیم پلی هوشمندانه ، هیجان انگیز و بکر دارد که از سرعت و دقت آن لذت زیادی خواهید برد. بازی در سبک اکشن پلتفورمر می باشد و شما باید با سرعت زیاد با کشتن افراد دشمن پشت سر هم در محیط بازی پیشروی کنید و از موانع و تله هایی که پیش روی شماست به سرعت رد شوید. بازی هیجان بسیار بالایی دارد و بسیار دقیق درست شده است. شما برای کشتن دشمنان در مسیرتان که از دهکده ها و محیط های مختلف تشکیل شده است، از وسایل مختلفی استفاده خواهید کرد. وسایلی مانند تبر ، شمشیر ، چوب ، داس، تپانچه، یک تکه چوب، یک وسیله ی آتش بازی و یا هر شیء ی که فکرش را بکنید! مثلا حتی می توانید از انواع میوه یا ماهی که در محیط وجود دارد، استفاده کنید و یا حتی می توانید با آتش زدن بخش های مختلف و خانه ها دشمنان را بکشید. حتی اجسام مختلفی را تخریب کنید و از تکه هایشان به عنوان اسلحه استفاده کنید و این بسته به نوع دشمن و محل آنها دارد که باید مانند پازل سریع تشخیص دهید چه زمان از چه سلاحی استفاده کنید.

در بازیِ Bloodroot هیچ تولبار خونی وجود ندارد. اکثر دشمنانِ بازی را با یک ضربه می کشید اما جلوتر دشمنان خطرناک تر می شوند و باید به برخی از انها چند ضربه بزنید‌. دقیقا همین اتفاق برای کاراکتر شما نیز می افتد فقط با یک حرکت اشتباه کاراکتر شما در بازی کشته می شود‌. پس باید به موقع ضربه بزنید و از وسایل محیط برای بهره مندی از بهترین تاثیر استفاده کنید. بازی Bloodroot شما را غرق گیم پلیی خود می کند و همیشه در هنگام بازی کردن آن حس تازگی به شما دست می دهد. در بازی علاوه بر اینکه باید بسیار سریع باشید باید فکرتان را همزمان به کار بگیرید. مانند حل کردن یک پازل با سرعت بالا می ماند که بسیار هیجان انگیز است. همچنین بازی Bloodroot ، یک گیم پلی سخت و چالش انگیز دارد که ممکن است بخشی از یک مرحله را چندین بار انجام دهید و شکست بخورید. پس باید جزئیات مراحل را به طور کامل متوجه شده و در مسیر بازی درست قدم بردارید.

بررسی بازی Bloodroots/ ترکیب سرعت و دقت 2

ترکیب سرعت و دقت..

اشیاء محیط فقط برای کشتن دشمنان به کار نمی روند بلکه روی محیط و گیم پلی و بخش پلتفورمر بازی نیز تاثیر می گذارند. برخی از اشیاء که به عنوان اسلحه استفاده می کنید پرش شما را افزایش می دهد. با برخی به صورت گروهی می توانید حمله کنید. با اشیائی خاص می توانید محیط را تخریب کنید مثلا درختی را قطع کنید تا پلی ایجاد کنید یا محیط را آتش بزنید تا دشمنان نیز کشته شوند. از برخی سلاح ها برای پرتاب کردن از راه دور می توانید استفاده کنید‌. برخی اشیاء سرعت شما یا پرش شما را افزایش می دهند. پس در مراحل مختلف باید با فکر ترکیب همه ی این موارد را برای پیشروی در محیط بازی استفاده کنید. حتی جلوتر باید برای گذر از موانع محیط از گاری ها و یا بشکه های محیط استفاده کنید و یا برای تخریب دری خاص از بشکه های انفجاری استفاده کنید. بازی با ترکیب بخش های پلتفورمر در لابه لای اکشن های خود، بازی را نفس گیر تر کرده است. موانع و تله هایی که با پرش های به موقع باید از آنها گذر کنید و با کوچکترین اشتباه به پایین دره پرت می شوید‌ و یا روی تیغ ها می افتید.

در هر مرحله از بازی تعداد مشخصی از دشمنان در طول مسیر گرگ وجود دارند. پس باید به او کمک کنید تا با دقت انتخاب کند که کدام را با چه اسلحه ای و چطور بکشد سرعت و دقت نقش اساسی دارد چرا که هر چه سریعتر و دقیق تر اینکار را انجام دهید امتیاز بیشتری بدست می آورید و می توانید در آخر هر مرحله امتیازِ خود را با سایر بازیکنان مقایسه کنید و با آنها رقابت کنید. بعد از کشتن هر فرد یک عدد بالای صفحه نمایش داده می شود اگر فرد بعدی را با سرعت بکشید این عدد بیشتر می شود پس هر چه بیشتر پشت سر هم بکشید عدد Comboی بیشتری بدست می آورید و امتیاز نهایی شما بیشتر می شود‌. این عدد به فاکتورهایی مثل میزان مرگ و زمانی که مرحله را تمام میکنید نیز بستگی دارد.

بررسی بازی Bloodroots/ ترکیب سرعت و دقت 3

هیجان خالص…

بازی Bloodroots هیجان خالص است و شما را ساعت ها در گیم پلی مجذوب کننده و هیجان انگیزش غرق می کند. در این بازی باید تمرکز بسیار بالایی داشته باشید. و این بازی برای افزایش قدرت تمرکز و فکر شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. هر مرحله که در بازی پیشروی می کنید بازی سخت تر شده دشمنان تنوع بیشتری پیدا می کنند و سلاح های قوی تری بدست می اورند و مراحل بازی پیچیده تر می شود که این باعث شده همیشه بازی چالش خود را حفظ کند. مثلا در مراحل جلوتر افرادی را می بینید که به سمت شما با تیر شلیک می کنند و یا به سمت شما گلوله پرت می کنند که بازی را هیجانی تر می کند‌. در میان مراحل اصلی، مراحل فرعی نیز وجود دارد که باید در زمان مشخص شده تعداد خاصی از مترسک ها را بین ببرید که بسیار هوشمندانه و هیجان انگیز درست شده اند. با اینکه بازی چالش بر انگیز است اما به خاطر گذاشتن چک پوینت های درست در مسیر بازی شما با هر سطحی می توانید مراحل را چندین بار بروید و پشت سر بگذارید و لذت ببرید. پس شکست برای شما سر لوحه پیروزی های پیش رویتان می شود و هر اشتباهی درسی برای شماست تا دیگر تکرارش نکنید.

در بازی علاوه بر اینکه هوشتان روی گیم پلی تاثیر گذار است اما یک آیتم خاص نیز در بازی روی گیم پلی تاثیر گذار است و آن کلاه خودهای مختلفِ گرگ است. کلاه خودهای مختلف که در طول مراحل بازی با شکست دادن غول های آخر بدست می آورید روی ضربه ی بدون سلاح شما اثر می گذارد و یا سلاح خاصی را در اختیارتان می گذارد. کلاه خودهای بهتر تاثیرات بهتری را به گیم پلی اضافه می کنند پس در نتیجه شما می توانید با بازی کردن مراحل قبلی به شکل راحت تری امتیاز و رتبه ی خود را افزایش دهید و این باعث افزایش تکرار پذیری بازی می شود‌. باس فایت ها بسیار جذاب و متنوع ساخته شده اند. بازی از چندین Act تشکیل شده است و در پایان هر بخش باید با یک باس بجنگید.

بازی Bloodroots از نظر صمعی بصری نیز بسیار درخشان است. آهنگ های هیجان انگیزی که به بازی هیجان بیشتری منتقل می کنند و بازی را جذابتر کرده اند‌. و افکت های صوتی که به زیبایی خشونت صحنه ها را به نمایش می گذارد. افکتهای تصویری نیز هنری و زیبا هستند و باعث خلق یک اتمسفر گیرا و تاثیر گذار در محیط بازی شده اند. افکت های خون، آتش و محیط های تخریب پذیر و کاملا داینامیک که کاملا روی گیم پلی بازی تاثیر می گذارند.

چکیده:

نکات منفی

داستان نه چندان قدرتمند ، کنترل بازی در برخی موارد خوب عمل نمی کند و روانی لازم برای بازیی با چنین سرعتی را ندارد، افت فریم های ناچیز روی گیم پلی تاثیر می گذارد

نکات مثبت

مراحل متنوع و خوش ساخت، گیم پلی سریع و هیجان انگیز ، استفاده از سلاح های مختلف برای پیشروی در بازی ، گرافیک هنری زیبا

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Bloodroots

خوب

در بین بازی‌های تکراری و حوصله سر بری که تا به حال در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است بازی Bloodroots یکی از هیجان انگیزترین و بهترین بازی‌هایی است که منتشر شده است. بازی‌ای که هم پر انرژی و سرگرم کننده است و هم از گیم‌پلی هوشمندانه‌اش لذت خواهید برد و اتمسفر خاصش شما را درگیر می‌کند. بازی دارای تنوع زیاد سلاح، مراحل و دشمنان متنوع است و در هر مرحله چالش جدیدی منتظر شماست. این بازی به همه ی گیمرها پیشنهاد می شود به هیچ عنوان Bloodroots از دست ندهید.

امیدوارم از مطلب ” بررسی بازی Bloodroots ” لذت برده باشید…تا بعد

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] در تاریخ 28 فوریه منتشر شده است. >> اطلاعات بیشتر>> بررسی بازی Bloodroots/ ترکیب سرعت و دقت (۱۱ اسفند ۱۳۹۸) (امتیاز متا: 81) (کرک […]