بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC / زیبای بی‌روح!

بعد از نزدیک به هشت سال انتظار برای عرضه‌ی یکی از مورد انتظارترین بازی‌های کامپیوتری تمام دوران بلاخره می‌توانیم این بازی جاه‌طلبانه را تجربه کنیم. بازیی که هرچند دارای مشکلات اولیه باشد اما وقتی نام و سابقه سازنده آن را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که مسلما مشکلات موقع انتشار بازی به موقع برطرف شده و بعد از اینکه نگاه افراطی منفی نسبت به بازی برطرف شود و بازی به شکل درست‌تری مورد بررسی قرار گیرد، این بازی و جزئیات عظیم آن نیز بهتر دیده شده و ارزش اثر بیشتر شناخته خواهد شد. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC همراه شما عزیزان هستیم.

مطلب مرتبط:  بهترین بازی های سال 2020 

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC

 بررسی بازی Cyberpunk 2077 / به شهر نایت سیتی خوش آمدید… 

در چند پاراگراف پیش رو بدون اینکه بخواهیم بازی را برایتان اسپویل کنیم میخواهیم کمی از شهر نایت سیتی مشکلات، زیبایی‌ها و خوبی‌هایش برایتان حرف بزنیم…

 بازی Cyberpunk 2077 نه فقط به خاطر داستان یا گیم‌پلیِ عمیقش بلکه به خاطر جهان سازیِ منحصر به فردش شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. دنیایی به شدت پرجزئیات که ساعت‌ها قدم زدن در خیابان‌هایش دهها نکته و مورد جذاب را برایتان به همراه خواهد داشت. هر گوشه و کنارِ جهانی که سی‌دی پروجکت ساخته زنده، پویا و دارای عمق است که در دیگر بازیها کمتر دیده شده یا اصلا به آن توجه نشده است و وقتی به این همه عظمت نگاه می‌کنید متوجه عمق بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ می‌شوید.

جهانِ بازی را فقط کوهستان، دشت، رودخانه‌ و جنگل‌های خالی که فقط بتوان از آن گذشت تشکیل نداده، بلکه داستان، دیالوگ، گیم پلی و اتفاقات منحصر به فرد و در کل زندگی، پر کرده‌ است، اتفاقاتی که ممکن است فقط شما به دلیل حضور به موقع در زمانی خاص در بازی تجربه کنید. هرچند ممکن است در ابتدا با باگ‌هایی رو به رو شوید اما مسلما بازی دارای جزئیات بی‌شمار خوبی‌ست که نقص‌هایی که در آینده قابل برطرف شدن هستند را نادیده بگیریم و کمتر خود را درگیر آنها کنیم و مسئله باگ‌ها در نسخه PC دقایق ابتدایی شما را اذیت می‌کند اما وقتی خود را غرق انجام مراحل اصلی و فرعی و… کنید کم کم عمق بازی را بیشتر درک خواهید کرد‌. بدون اغراق می‌توان از بازیCyberpunk 2077 به عنوان یکی از بهترین بازی‌های جهان باز تاریخ بازیهای کامپیوتری یاد کرد. سی‌دی پروجکت در ساخت بازی به تک تک بخش‌های شهر نایت سیتی طراحی ظاهری کاملا خاص خود را بخشیده است. به طوری که در حین بازی به راحتی غرق در حال و هوای شهر شده و گذر زمان را فراموش خواهید کرد و خود را بخشی از بازی و یک شهروند نایت سیتی حس می‌کنید، شهروندی که در مقابل عظمت شهر مانند یک نقطه ناچیز می‌ماند و با او یا بدون او شهر نایت سیتی در حال زندگیست و این به شدت بازی را به واقعیت نزدیک کرده است.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC

تصور اینکه سی‌دی پروجکت چطور از صفر چنین بازی عظیم و پرچزئیاتی را خلق کرده به شدت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آنها به راحتی می‌توانستند مانند دیگر سازندگان به ساخته دنباله برای بازی ویچر موفق خود بپردازند، اما آنها جاه طلبانه به ساخت یک دنیای کاملا جدید دست زده‌اند. دنیایی که ویژگی‌های منحصر به فرد بی‌شماری دارد که با نگاه گذرا نباید آنها را فراموش کنیم. ساخت و طراحی سلاح‌های منحصر به فرد آینده در ابعاد وسیع، طراحی ماشین‌های کاملا جدید، طراحی ساختمان‌های خاصِ سر به فلک کشیده و در کل یک شهر مدرن و به شدت زیبا به همراه گرافیک باورنکردنی که بهترین سیستم‌های کامپیوتری را نیز به چالش می‌کشد، طراحی لباس‌های کاملا جدید، ساخت فرهنگی خاص در دل این شهر، گروه‌های مختلف با دیدگاه مختلف، دیوارنوشته‌ها و پوسترهایی که تاریکی مخفی در دل شهر را نشان میدهد و بسیاری از جزئیات دیگر که اگر با نگاه گذرا به آن نگاه کنیم متوجه عمق آن نخواهید شد اما وقتی به زمان و هزینه‌‌ای که برای طراحی تک تک آن گذاشته شده دقیق شویم متوجه عمق عظمت این بازی منحصر به فرد می‌شویم و تازه خواهیم فهمید سی‌دی پروجکت چه شجاعتی برای تبدیل ایده‌ها و رویاهایش به یک دنیای قابل قبول و ملموس صرف کرده و برای همین دلیل می‌توان سایبرپانک ۲۰۷۷ را جاه طلبانه‌ترین بازی کامپیوتری ساخته شده تا کنون در دنیای بازیهای کامپیوتری نامید!

این را قبول کنید، این تازه شروع جهان سازی بازی Cyberpunk 2077 است مانند تمام بازیهای جدید مشکلاتی دیده می‌شود اما وقتی برنامه‌ای که سازندگان برای بازی در نظر گرفته‌‌اند را نگاه می‌کنیم. یعنی بخش آنلاین و پکهایی که قرار است برای بخش آفلاین بازی منتشر شود. مسلما جزئیات بی‌شماری در آینده به این بازی اضافه خواهد شد و مشکلات به کمترین حد خود در چند ماه آینده خواهد رسید.

به نظر می‌رسد سی‌دی پروجکت در فشار زیادی این بازی را منتشر کرد و باید حداقل چند ماه بیشتر روی بازیش کار می‌کرد و به قولی آن را کاملا بهینه سازی می‌کرد. از مشکلاتی که به خاطر مشکل بهینه نبودن بازی در نسخه PC تجربه کردیم. افت فریم ناگهانی، کرش ناگهانی، لود نشدن تکسچرهای بازی در موارد مختلف، گیر کردن شخصیت‌های بازی در دیوار یا حتی پله، رانندگی احمقانه NPCها که کاملا باعث آزار است، صحبت بدون تکان خوردن لب و بسیاری دیگر از اینگونه باگ‌ها بود که هرچند به تجربه کلی گیم‌پلی بازی لطمه وارد نمی‌کند اما برای بازی که سال‌ها برایش انتظار کشیدیم قابل قبول نیست. مخصوصا برای بازیی که اول شخص است و امکانات زوم نیز دارد پس جزئیات به شکل بولدتری قابل ملاحظه است و چیزهایی که در دیگر بازی‌ها کم اهمیت هستند در این بازی بیشتر به چشم می‌آید و آزار دهنده می‌شود.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC

 این موضوع را نیز در نظر بگیرید که شهر نایت سیتی را نباید با شهرها یا دنیاهای دیگر بازیها مقایسه کرد. این شهر عظمت زیادی دارد. هزاران NPC‌ در سراسر شهر در رفت و آمد هستند. شاید برخی از آنها رفتار غیر طبیعی داشته باشند اما در کل به خاطر تنوع ظاهری و رفتاری فوق العاده زیادی که دارند یک محیط منحصر به فرد را خلق کرده‌اند. اما مسلما این حس وجود دارد که این NPC‌ها می‌توانستند تعاملِ رفتاری جذابتری با گیمر داشته باشند مثلا اگر با ماشین یکی از NPC‌ها تصادف کنید هیچ عکس العمل خاصی از خود نشان نمی‌دهند یا اگر از آنها دزدی کنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد! یا اگر ماشینشان را بدزدید در بیشتر مواقع فقط روی زمین مینشینند و هیچ دفاعی از خود نمی‌کنند. اگر کمی جلوی راه جاده را بگیرید یک ترافیک عجیب بوجود می‌‌آید هوش مصنوعی ضعیف آنها نمی‌تواند تشخیص بدهد که جاده باز است مگر اینکه تمام جاده باز باشد و اگر یک سانتی متر جلوی راه مسدود باشد ترافیک عجیبی شکل می‌گیرد!  بماند که در بازی‌های قدیمی سری جی‌تی ای مثل سان آندریس NPCها هرچند غیرطبیعی اما حداقل از خود دفاع می‌کردند یا اینچنین حرکات عجیبی از آنها سراغ نداشتیم. اینجا واقعا حس می‌کنید با یک سری مترسک متحرک طرف هستید.  بسیاری از NPC‌ها کاملا بی‌روح، بدون فکر، بدون دیالوگ و دقیقا مانند عروسک می‌مانند و هیچ تعاملی نه با شما و نه با محیط برقرار نمی‌کنند و فقط در رفت و آمد هستند و یا در برخی قسمت‌های شهر یک عمل تکراری یا صحبت‌های تکرای را انجام می‌دهند! و این برای بازی که می‌خواهد یک بازی نقش آفرینی جهان باز در آینده باشد، یک نکته منفی محسوب می‌شود.

این بازی روح درستی برای یک بازی آزادانه خلق نکرده است. درست است که بسیار زیباست ولی وقتی که کمی در شهر دقیق می‌شوید اشکالات زیادی در سیستم آزادانه بازی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات در طول پچ‌های آینده حل شود. یکی از بزرگترین مشکلات رانندگی احمقانه NPC‌هاست که به شدت آزار دهنده است و محیط شهر را کاملا مصنوعی کرده است‌. مشکل دیگر سیستم پلیس بازیست در کل به خاطر مشکل هوش مصنوعی در رانندگی هیچ تعقیب و گریزی توسط پلیس صورت نمی‌گیرد و در صورت انجام هر خلافی پلیس‌ها از ناکجا آباد ظاهر می‌شوند و با شما درگیر می‌شوند! اما نگران نباشید کمی از صحنه دور شوید و چند ثانیه بعد پلیس همه چیز را فراموش کرده است و هیچ عواقبی نیز در کار نیست! مشکل دیگر شهروندان این شهر هستند که به جز گروه‌های خلافکار که در بخش‌هایی خاص با پلیس درگیر هستند یا درحال انجام خلاف‌های مختلف دیده می‌شوند در بقیه شهر عملا اکثر مردم فقط راه می‌روند و حتی در انجام آن کار نیز به درستی عمل نمی‌کنند! خانه‌ای که V (شخصیت اصلی بازی) دارد کاملا بدون استفاده است، رانندگی به خاطر مشکلات مینی مپ کاملا روی اعصاب است، شهر خالی از انجام هر عمل سرگرم کننده‌‌ی فرعیست. در ویچر۳ می‌توانستیم با خیلی‌ها Gwent بازی کنیم یا دیگر فعالیتهای فرعی که در سراسر نقشه وجود داشت، اینجا هیچ‌کدام از آن فعالیت‌های فرعی دیده نمی‌شود. کارهایتان در شهر عواقبی برایتان ندارد به راحتی در مقابل دیدگانش وارد خانه فردی می‌شوید و وسایلش را برمی‌دارید نه او عکس العملی نشان می‌دهد و نه اینکارتان عواقبی دارد! و دلایل بی‌شمار دیگر که خود شهر نایت سیتی را برایتان بی‌اهمیت می‌کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سی‌دی پروجکت می‌تواند این مشکلات را حل کند یا خیر. با این حال اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، هر گوشه و کنار بازی سی‌دی پروجکت دارای نکات و طعنه‌های خاص خود می‌باشد. شخصیت‌ها، داستان‌ها و عمق بسیار زیادی در درون شهر نایت سیتی پنهان است که تنها در صورت بازی کردن مراحل اصلی قابل حس نیست.

 بررسی بازی Cyberpunk 2077 / پیشرفت تکنولوژی، پسرفت زندگی اجتماعی… 

وجود برخی کارتون خواب‌ها، آواره‌ها و زاغه نشین‌های اطراف شهر حتی در چنین شهر پیشرفته‌ای در آینده یک طعنه آشکار از طرف سازندگان بازیست. زباله‌هایی که در هر گوشه و کنار شهر روی هم تلمبار شده و نشان از مصرف گرایی بیش از حد ما دارد که حتی در آینده نیز دست از سرمان برنمی‌دارد. یا وجود خشونت افراطی و وجود گروه‌های خلافکار مختلف در سراسر شهر آینده‌ای در امریکا نشان از این دارد که حتی پیشرفت علم نیز نمی‌تواند زندگی انسان را که خود را در منجلاب تکنولوژی اسیر کرده، نجات دهد. استفاده‌ی ابزار گونه از انسان برای ارتقا و اضافه کردن قطعات بر روی آن و بسیاری دیگر از این قبیل رفتارها بارها و بارها در قسمت‌های مختلف داستان مورد طعنه قرار گرفته است و مشکلاتی که این‌گونه پیشرفت‌ها برای بشر بوجود می‌آورد در بخش‌های مختلف بازی گوشزد شده است.

 کم کم در طول جریان بازی متوجه میشویم که در نایت سیتی انسان‌ها دیگر آن وجه انسانی خود را از دست داده و با وصل کردن قطعات الکترونیکی مختلف روی بدن خود، خودشان را به نوعی به یک ربات بدون قلب و احساس تبدیل کرده‌اند. این بازی انتقادی معنادار به پیشرفت‌های افسار گسیخته ما در تکنولوژی است. در طرف مقابل این شهر مانند آینه‌‌ای پسرفت ما در انسان بودن و اهمیت ندادن به یکدیگر را در کلان شهری در آینده به تصویر کشیده است‌ و با تک تک مراحل فرعی و اصلیش بیشتر شما را در عمق این ماجرا غرق می‌کند و از این نظر بسیار تاثیرگذار و عالی درست شده است.

انسان‌هایی که در بهبه‌ی زندگی مدرن سریع‌تر، خشن‌تر و افسار گسیخته‌تر از همیشه هستند و در طول بازی رفتارهای عجیب زیادی از آنها شاهد خواهید بود‌. در طول بازی با باورهای جدید افراطی، گروه‌های با افکار متنوع وحشی‌خو از سراسر جهان و بسیاری دیگری از این‌گونه جزئیات طرف هستید که اگر فقط به انجام ماموریت‌های اصلی مشغول شوید ممکن است بسیاری از آنها را از دست بدهید. در نایت سیتی بچرخید و زندگی کنید تا شاید کمی با جزئیات اعجاب انگیز آن آشنا شوید و مسلما این تجربه را در کمتر بازی چنین تاثیرگذار بدست خواهید آورد.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC

 بررسی بازی Cyberpunk 2077/ گیم پلی عمیق و قابل شخصی سازی 

اما بگذارید کمی در مورد گیم پلی بازی صحبت کنیم. بازی در سبک اول شخص نقش آفرینی ساخته شده است‌. این بازی یک بازی شوتر نیست که بدون فکر و بدون ساخت شخصیتِ درست در بازی فقط تیراندازی کنید و پیش بروید. هرچند درجات سختی متنوعی در بازی وجود دارد و می‌توان با انتخاب ساده‌ترین درجه سختی از یک بازی کاملا شوتر لذت ببرید اما هرچه درجه سختی بازی را در اولین دور بازی سخت‌تر انتخاب کنید، بیشتر به عمق بازی پی خواهید برد.

اکشن‌های بازی جذاب هستند و در گیم پلی بازی شما می‌توانید رویکردهای متنوعی برای پیشروی در بازی اتخاض کنید که گیم پلی بازی را برای هر فرد قابل شخصی سازی خواهد کرد. سیستم تیراندازی بازی و پناه گیری در پشت اجسام بسیار جذاب درست شده است. اما این کاملا به نوع کاراکتری که خلق می‌کنید و توانایی‌هایی که برایش در درخت توانایی انتخاب می‌کنید بستگی دارد که چگونه کاراکتری را بوجود بیاورید. شما می‌توانید یک فرد مسلح تمام و کمال باشید که در استفاده از سلاح‌ها مهارت ویژه‌ای دارد. خود این به چند حالت مختلف تقسیم می‌شود سلاح‌های دور برد یا سلاح‌های سرد که باز در نوع سلاحی که می‌خواهید در آن پیشرفت کنید نیز می‌توانید تمرکز کنید. یا می‌توانید در بازی یک نینجا خلق کنید که به صورت مخفیانه پشت دشمنان خزیده و آنها را غافلگیر می‌کند و از پیش رو برمی‌دارد. هرچند مشکلاتی در هوش مصنوعی دیده می‌شود اما در بالاترین درجه سختی این مشکلات کمتر دیده شده و بازی بسیار باهیجان و چالش برانگیز است و پیشنهاد میشود حتما در بالاترین درجه سختی بازی را شروع کنید تا بیشتر لذت ببرید.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC

حتی می‌توانید فردی خلق کنید که با هک کردن وسایل الکترونیکی مختلفی که در دنیای بازیست پیشروی می‌کند، فردی که می‌تواند با هک کردن و حتی بدون استفاده از سلاح به افراد مختلف آسیب وارد کند. و یا ترکیبی از هر همه مورد بالا، اینجا با یک گیم پلی کاملا داینامیک و قابل شخصی سازی طرف هستیم. همینطور نوع بازی شما خود به خود باعث افزایش مهارت شما در آن روشی که بیشتر با آن بازی می‌کنید، می‌شود و این بازی را بسیار جذاب کرده است.  مثلا اگر بیشتر به شکل مخفیانه بازی کنید بخش stealth شما خود به خود لول آپ می‌شود و ویژگیهای جدیدی به شخصیت شما اضافه می‌شود. استفاده از هر سلاح خاص نیز  باعث افزایش مهارت شما نسبت به استفاده از آن می‌شود.

صحبت از سلاح شد و باید گفت بازی دارای سلاح‌های متنوعی‌ است که هرکدام کاربردها و خصوصیات خاص خود را دارند. برخی سلاح‌های جذاب را می‌توانید در همان اوایل بازی بدست بیاورید و هرچه بیشتر مراحل اصلی، فرعی و … انجام دهید به سلاح‌های متنوع‌تری دست خواهید یافت. سلاح‌ها بسته به قدرت و کارایی دارای رنک‌بندی نیز می‌باشند که بهترین آنها Legendary است که سلاح‌های فوق العاده‌ای در بازی محسوب می‌شوند. سلاحها همینطور دارای قدرتهای خاصی نیز میباشند مثلا برخی باعث آتش گرفتن هدف یا برق گرفتگی و… میشوند یا سلاحهایی که هوشمند هستند و یا حتی از پشت سنگر نیز به هدف آسیب وارد میکنند که همه بسیار جذاب طراحی شده‌اند. این تنوع شامل لباسهای بازی نیز می‌شود و اگر بتوانید لباسهای خوب و نادر بازی را بدست بیاورید خصوصیات منحصر به فردی به شخصیت شما اضافه می‌کنند. همینطور برخی لباس و همینطور سلاح‌ها سوکتهایی دارند که میتوانید با جاگذاری Modهای مختلف به شخصی سازی مورد نظر در مورد بازی برسید مثلا میزان دمیج شما در موردی خاص را افزایش میدهد و به صورت کلی روی گیم پلی بازی تاثیر میگذارند.

در سال 2077 هستیم و انتظار میرود بتوانیم وسایل الکترونیکی را به قسمتهای مختلف بدن وصل کنیم! در بازی وسایل Cyberware مختلفی وجود دارد که تاثیر به سزایی در گیم‌پلی بازی میگذارند و در بخشهای مختلف شخصیت شما وصل میشوند مثلا میتوانید در پایتان Cyberwareی وصل کنید که پرش دوتایی یا پرش بلند انجام دهید که در پیشرویهایتان و ساخت موقعیتهای منحصر به فرد در بازی بسیار کمکتان میکند. یا مثلا در بازویتان Monowire وصل کنید که در رفتن مراحل به شکل مخفیانه میتواند بسیار کمک حالتان باشد و ده ها وسیله دیگر که هرکدام تاثیر خود را در بازی میگذارند.

اما بگذارید در مورد طراحی مراحل بازی صحبت کنیم. بازی در این بخش یک شاهکار محسوب می‌شود و کمتر بازیی است که بتوانید تا این حد داینامیک و پویا در آن پیشروی کنید. در طول بازی انواع مراحل فرعی و همینطور مراحلی با نام Gig طرف هستید که به نوعی قراردادهای بازی هستند و به شما  به عنوان یک حرفه‌ای ماموریتهای متنوعی داده می‌شود. از قبیل دزدی وسیله‌ای خاص، آزاد کردن یک گروگان، کشتن شخصی خاص و بسیاری دیگر از کارها که باید خود تجربه کنید. تنوع مراحل قابل قبول است ولی چیزی که بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد طراحی مراحل بازیست. شما میتوانید به شکل‌های مختلفی مرحله پیش ببرید مثلا میتوانید از پشت بام نفوذ کنید یا در پشتی را هک کنید یا بدون ترس از در جلویی با یک نبرد تمام و کمال وارد شوید. در نایت سیتی هرچه که بیشتر مراحل فرعی و Gig انجام دهید مراحل بیشتری بدست می آورید پس اگر فقط مراحل اصلی را انجام دهید بیش از 80 درصد بازی را از دست خواهید داد و مراحل فرعی بازی هستند که باعث آشنایی شما با بسیاری از کاراکترها و داستان‌های مخفی شهر می‌شوند.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC

در مراحل مختلف با شخصیت‌های جذاب با داستان‌ها و بک‌گراند داستانی متفاوتی در طول داستان اصلی رو به رو می‌شویم. در طول این مراحل شما به درون ساختمان‌های مختلف و بخشهای متنوع شهر که پر از شخصیت و داستان منحصر به فرد است میروید. در برخی مراحل شما چندین مسیر متفاوت برای انجام  ماموریت در اختیار دارید. اینکه چطور مرحله را پیش ببرید. اینکه چطور با شخصیت‌های مختلف رفتار کنید و چطور این رفتار شما در داستان بازی تاثیر می‌گذارد و عواقبش را چطور به چشم خواهید دید، همه از اجزای مهم این بازی شگفت انگیز محسوب می‌شود. درست است که زمان بازی در مراحل اصلی به نسبت دیگر بازیهای نقش آفرینی مانند ویچر۳ کمتر به نظر میرسد اما اگر بخواهید مراحل اصلی را به شکل مناسب به پایان برسانید باید به انجام ماموریت‌های فرعی نیز بپردازید چراکه این دو به شکل جذابی در هم تنیده شده‌اند.

مراحل فرعی بازی جزو نکات برجسته و عجایب بازی Cyberpunk 2077 محسوب می‌شود. شخصیت‌ها و داستان‌های بسیار زیادی در این دنیا دیده می‌شود و شما می‌توانید خود را ساعت‌ها مشغول تجربه داستان‌های متنوع و جذابشان ببینید. واقعا سی‌دی پروجکت بار دیگر ثابت کرد که در خلق مراحل فرعی کم‌نظیر است و مسلما شما را از این نظر متحیر کرده و در بسیاری از مراحل تحت تاثیر داستانهای متنوع آن قرار خواهید گرفت. اما نکته بارز در مورد مراحل فرعی این است که می‌توانید به روشهای مختلفی هر مرحله را از پیش رو بردارید و این به انتخاب شما و نوع کاراکتری که خلق کردید بستگی دارد.

 رانندگی بازی آن طور که باید، حسِ کنترلِ ماشین‌های آینده را برایتان نخواهد داشت و مین مپ بازی نیز این مشکل را دو چندان کرده و این یکی از مشکلاتیست که در طول بازی آن را حس خواهید کرد. بازی دارای رادیو بسیار خوب با آهنگهای متنوعیست که میتوانید در هنگام رانندگی از گوش دادن به آنها لذت ببرید. همینطور از اخبار شهر نایت سیتی میتوانید از طریق تلوزیون و رادیو مطلع شوید که این موارد به شهر عمق بیشتری داده است. آهنگهایی در هنگام اکشنها پخش می‌شود یکی از بهترین بخشهای بازی هستند و با تزریق هیجان باعث بالا رفتن آدرنالین خونتان می‌شوند. صدا گذاری بازی کم نظیر است اما هنوز مشکلات و باگهایی در این بخش دیده می‌شود مثل صدای V در هنگام دویدن یا زیرآبی و خارج شدن از زیر آب برخی مواقع شنیده نمی‌شود اما در کل با صدها صدای متنوع از دهان صدها شخصیت مختلف رو به رو هستیم که کم نقص صداگذاری شده‌اند.

نتیجه گیری…

در کل  بازی Cyberpunk 2077 (نسخه PC) ، عنوان جاه طلبانه و قدرتمندی است که البته مشکلات خاص خودش را نیز داراست به جز باگ‌های گرافیکی یا صوتی که به شدت در طول بازی دیده می‌شود و به نوعی حس بازی را کم رنگ کرده‌اند، میتوان از رفتارهای عجیب و غریب NPCها و تعامل نداشتن آنها با بازیکنها ایراد گرفت که کمی باعث بی‌روح شدن شهر نایت سیتی شده و  شما را ناامید خواهد کرد. نبود سیستم پلیس مناسب، نبود عاقبت برای کارهای فرعی، نبود سرگرمیهای اضافه و مینی گیمهای دوست داشتنی در بازی، مینی مپ و رانندگی مشکل دار از نکات منفی بازی محسوب می‌شوند. با این حال داستان قدرتمند، شخصیت‌های متنوع و عمیق که به شکل کاملا متمایزی شخصیت‌پردازی شده‌اند، تنوع مناسب در گیم پلی بازی که می‌توانید کاملا به شکل دلخواه آن را پیاده سازی کنید. وجود ماموریت‌های مختلف در سراسر شهر بازی که میتوانید هرکدام را به شکل‌های متنوعی انجام دهید و انتخاب‌های درون داستان که عواقب مختلفی را برایتان در انتهای بازی به همراه دارد از نکات مثبت بازی محسوب می‌شوند. در کل باید گفت منتظر یک شاهکار از سی‌دی پروجکت بودیم که متاسفانه فقط با یک بازی عالی طرف شده‌ایم. هرچند هنوز این تازه قدم اول برای این سازنده خوش نام است و پچ‌های بیشتر و همینطور پک‌های آینده می‌تواند روح تازه‌ای را به این بازی بدمد و آن را بهتر و بهتر کند. بدون شک این بازی به شدت ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد و از آن لذت خواهید برد ولی در سطح توقعاتی که از آن داشتیم ظاهر نشده، با این حال و با نگاه منصفانه و منطقی سابرپانک ۲۰۷۷ یکی از بهترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های ساخته شده تا کنون در دنیای بازی‌های کامپیوتریست و باید قدر چنین بازی را به شدت بدانیم. اگر زیاد عجله‌ای برای انجام بازی ندارید به شما توصیه می‌کنیم بازی را چند ماه دیگر تجربه کنید تا با انتشار پچ‌های بیشتر با یک بازی کم نقص و کاملتر رو به رو شوید…

بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC
بازی Cyberpunk 2077

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

زیبایِ بی‌روح

 در کل باید گفت منتظر یک شاهکار از سی‌دی پروجکت بودیم که متاسفانه فقط با یک بازی عالی طرف شده‌ایم. هرچند هنوز این تازه قدم اول برای این سازنده خوش نام است و پچ‌های بیشتر و همینطور پک‌های آینده می‌تواند روح تازه‌ای را به این بازی بدمد و آن را بهتر و بهتر کند. بدون شک این بازی به شدت ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد و از آن لذت خواهید برد ولی در سطح توقعاتی که از آن داشتیم ظاهر نشده، با این حال و با نگاه منصفانه و منطقی سابرپانک ۲۰۷۷ یکی از بهترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های ساخته شده تا کنون در دنیای بازی‌های کامپیوتریست و باید قدر چنین بازی را به شدت بدانیم. اگر زیاد عجله‌ای برای انجام بازی ندارید به شما توصیه می‌کنیم بازی را چند ماه دیگر تجربه کنید تا با انتشار پچ‌های بیشتر با یک بازی کم نقص و کاملتر رو به رو شوید…

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC  ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nfs3forever

نقد و بررسی عالی بود . ای کاش سیستم مورد نیاز بهینه تری داشت و من هم میتونستم تجربه اش کنم ☹ 😞

امین علیرضائی
پاسخ به  Nfs3forever

ممنون از نظرتون
حتما تجربش می‌کنید

مرتضی
مرتضی

بازی خیلی خوبیه ولی به خاطر باگ‌ها خیلی آسیب دید امیدوارم زودتر باگهاش برطرف بشه

مجی
مجی

ممنون از بررسی کامل و عادلانه‌ای که انجام دادید و نکته‌ای رو هم جا ننداختید