بررسی بازی Darksiders genesis

بازی های Hack and slash جذابیت های زیادی را به دنبال دارند و سبک های مختلفی در دل خود دارند. یکی از این سبک ها که اصلا به لوت متکی نیست و بیشتر به انجام معماها و کشتن شیاطین مربوط می شود . نسخه جدید بازی چند روزی است که برای PC منتشر شده است و در همین سبک و سیاق است. با سایت ساعت ۷ با بررسی بازی Darksiders genesis که در تاریخ 5 دسامبر برای PC منتشر شده است می پردازیم.

دو شخصیت اصلی بازی Darksiders genesis

داستان بازی…

داستان بازی Darksiders genesis در محور دو شخصیت اسب سوار به نام های War و Strife می چرخد. خط داستانی بازی به قبل از ماجراهای Darksiders 1 بر میگردد .سلطان شیاطین لوسیفر قصد داشت با دادن قدرت به استاد شیاطین تعادل جهنم را به هم بزند. این جایی است که سر و کله ی دو قهرمان داستان ما پیدا می شود که جلوی او را بگیرند و تعادل را حفظ کنند!

داستان بازی Darksiders genesis شاید آن قدرت و کشش لازم را نداشته باشد اما به خاطر دو شخصیت متضادی که در دل ماجرای خود گذاشته است جذاب و متفاوت شده است. war یک گلادیاتور بسیار جدی است که هیچ شوخیی ندارد و می خواهد با جدیت عمل کند. و بر عکس Strife یک آدم بامزه است که یک گفتگوی جدی را به شوخی و طنز تبدیل می کند و بازی را فانتزی تر و بامزه تر کرده است. این وجه تمایز باعث می شود شما بیشتر دوست داشته باشید دیالوگ هایی که در لابه لای گیم پلی بازی انجام می شود را بشنوید چرا که جذاب و خنده دار هستند. آنها دقیقا نقطه ی مقابل هم هستند یک شخصیت کاملا جدی در برابر شخصیتی که هیچ چیز را جدی نمی گیرد و همین باعث شیرین شدن روند بازی می شود.

دو شخصیت اصلی بازی Darksiders genesis

گیم پلی جذاب ولی تکراری بعد از مدتی

اما برسیم به گیم پلی بازی Darksiders genesis که اول از همه باید گفت جذاب درست شده است. کنترل بازی روان و پر حرارت است‌ شما باید در بازی به کشتن شیاطین در محیط های متنوع بپردازید. همچنین در بازی حل معماها و حتی بخش های پلتفورمر نیز پیش بینی شده است که بازی را متنوع تر و جذاب تر می کند. نقشه های بازی پر است از صندوق های مختلف و یا جعبه هایی که آیتم های متنوعی در آنها است که جلوتر به بررسی آیتم های بازی نیز خواهیم پرداخت.

اول به دشمنان و یا بهتر بگویم شیاطینی که با انها مبارزه می کنیم بپردازم که شاید از لحاظ ظاهری تنوع داشته باشند ولی تغییری در گیم پلی کلی بازی ایجاد نمی کنند کشتنشان ایده و یا استراتژی خاصی نمی خواهد اکثرا با روش معمول می توانید آنها را از پیش رو بردارید.برخی دشمنان بعد از مرگ ماده ی آتش زا به جا می گذارند برخی منفجر می شوند برخی از دور حمله می کنند و برخی دیگر به یکباره به شما یورش می آورند. اما همه ی این مواد تغییری در روند کلی گیم پلی ایجاد نمی کند . این موضوع باعث می شود که پس از مدتی نبردها جذابیت اولیه خود را نداشته باشند. در بازی باس هایی نیز تعبیه شده است. از نظر قدرت و جان از همه ی موجودات بازی قوی ترند و باید حرکات آنها را یاد بگیرید تا راحت تر آنها را از پیش رو بردارید. اما باز در این بخش نیز تنوع لازم برای جذاب تر شدن بازی فکر نشده است و ممکن است با یک باس بخصوص چندین بار در طول بازی مبارزه کنید.

معماهای بازی مانند روشن کردن برخی مشعل ها با استفاده از سلاح های کاراکتر های اصلی و یا کشیدن همزمان میله ها برای باز شدن دری خاص است و این تنوع تا همین حد تا آخر بازی باقی می ماند و فقط آیتم های جدیدی اضافه می شوند که کمی این معماها را متنوع تر کند ولی در کل شما نمی توانید معماهای بسیار خوبی در بازی پیدا کنید ولی همین معماهای محدود نیز روند بازی را از یک نواختی خارج می کند که جای تحسین دارد. بخش پلتفورمر بازی شامل پریدن از موانع و یا گرفتن لبه ها و بالا رفتن از آنهاست. برخی قسمت ها با پریدن روی بخشی خاص می توانید پرش های بلند را تجربه کنید و یا می توانید با تناب از بین پرتگاههای بلند عبور کند. در برخی قسمت ها تله هایی وجود دارد که باید از بین آنها با فکر عبور کنید. بخش پلتفورمر بازی با ترکیب معماها تنوع بازی را به حد مطلوبی رسانده است.

دو شخصیت کاملا متفاوت…

همانطور که گفته شد در بازی Darksiders genesis دو شخصیت وجود دارد. که هر کدام نقش خاص خود را در گیم پلی بازی ایفا می کنند. هر کدام استایل های هجومی خاص خود را دارند، قدرتی های خود را می زنند و در کل برای پیشبرد بهتر در بازی باید هر دو کارکتر را استفاده کنید. این بدین معنی است که ترکیب توانایی های هر دو کاراکتر با هم ساختار اصلی گیم پلی بازی را تشکیل می دهد.برخی موارد باید از war و مهارت های او در شمشیر زنی استفاده بکنید و برخی مواقع که دشمنان ضربات سهمگین تری می زنند مهارت تیر اندازی Strife به کارتان می آید. در کل هر موقع که اراده کنید با زدن دکمه ی V بر روی کیبرد می توانید تغییر شخصیت دهید. مثلا وقتی جان یکی از کاراکتر هایتان کم است فرصت خوبی است که با دیگری درگیری را ادامه دهید. در کل باید به موقع به دشمنان حمله کرده و حملات آنها را یا دفاع کنید و یا جای خالی دهید. با War می توانید دفاع کنید و جاخالی دهید و از مهارت شمشیر زنی اش بهره ببرید. و Strife سریع تر از او است و می توانید با او به راحتی حملات دشمنان را جاخالی داده به آنها تیر اندازی کنید.کاراکتر خاص در برخی باس فایت ها و نبرد با دشمنان خاص بدرد بخور تر است. مثلا اگر بخواهید نبردهای نزدیک بیشتر انجام دهید war بهتر عمل می کند و بلعکس نبردهای از راه دور را می توانید به Strife بسپارید. و یا در جای مناسب این روند را ترکیب کنید.

 بازی Darksiders genesis

وقتی با Strife تیر اندازی می کنید یک تولبار پر می شود. با پر شدن آن او به حالت قدرتی خود می رود و می توانید تیرهای قویتر و قدرتی تری به دشمنان بزنید. در طول روند بازی سلاح های جدیدتری برای او آزاد می شود و یا اینکه آیتم های جدیدی پیدا می کنید که علاوه بر اینکه بر نبردها تاثیر می گذارد در بخش پلتفومر و معمایی بازی نیز تاثیر می گذارند. وقتی شما با دشمنان بازی می جنگید وقتی تا حدی خونشان را کم می کنید یک نقطه ی قرمز بالای سرشان ظاهر می شود این به شما گوشزد می کند که زمان زدن حرکت پایانی است. ضربه های پایانی یک انیمیشن کوتاه است که قبل از کشتن دشمنان می توانید آن را اعمال کنید. هر دو کاراکتر با داشتن آیتم Ghost Hook می توانند دشمنان را به نزدیکی خود کشیده تا ضربه نهایی را وارد کنند.

در بازی در برخی محیط می توانید سوار بر اسب حرکت کرده و می توانید در حین سوار کاری به دشمنان ضربه زده یا تیر اندازی بکنید که بازی را سریعتر می کند و به متنوع تر شدن بازی کمک می کند. دوربین ایزومتریک بازی به خوبی تمام بخش های بازی را پوشش می دهد و مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت . مثلا اگر حتی پشت دیواری باشید سایه کاراکتر بازی را باز می توانید ببینید اما اگر در آن پشت دشمنی باشد سایه اش مشخص نیست و این می تواند برای شما مشکل درست کند چون نمی دانید دقیقا با چه کسی درگیر هستید! شما با سیستم های گوناگونی در بازی می توانید هر چه به جلوتر بروید و آیتم های بازی بدست بیاورید کاراکتر خود را قویتر بکنید. بگذارید کمی در مورد آیتم ها و این سیستم های بهبود دهنده ی کاراکتر ها صحبت کنم.

 بازی Darksiders genesis

نگاهی به آیتم های بازی

وقتی در بازی شما شیاطین را شکار می کنید آیتم هایی از آنها بیرون می آید. سبز خون شما را پر می کند. آیتم زرد Fury یا خشم را پر می کند که با وجود آنها می توانید از قدرت های کاراکتر ها استفاده کنید. ایتم بنفش تیر های سلاح های Strifeرا پر می کند. در بازی آیتم بنفش گرد و نارنجی گرد نیز وجود دارد که مخصوصا توسط دشمنان قوی تر بدست می آید که می توانید در بخش Creatures Cores آنها را جایگزین کنید تا از نظر مقدار جان و یا ضربه و… قدرتمند تر از قبل شوید. در بازی آیتم Soul وجود دارد که در جعبه ها و قسمت های مختلف وجود دارد که می توانید آیتم هایی را از مغازه ی آیتمی بازی با آنها بخرید. همچنین می توانید این گونه آیتم ها را با انجام دادن ماموریت هایی که در منوی بازی وجود دارد بدست بیاورید. همینطور در بازی آیتم Boatman’s Coin وجود دارد که می توانید با آن به خرید آیتم های بخصوصی بپردازید. در بازی اگر خونتان کم شود می توانید از معجون هایتان که البته محدود هستند استفاده بکنید و خونتان را پر کنید.

بازی Darksiders genesis از Chapter های گوناگونی تشکیل شده است که هر کدام داستان و محیط خاص خود را دارد و دشمنان در Chapter های بالاتر سخت تر می شوند و تنوعشان بیشتر خواهد شد. در کل ۱۶ بخش در بازی وجود دارند که داستان بازی را در این بخش ها می توانید پیش ببرید. بازی علاوه بر حالت تک نفره بخش چند نفره نیز دارد که می توانید یا با دوستانتان همزمان بازی کنید و در این حالت هر کدام نقش یکی از کاراکتر ها را در دست خواهید گرفت در طول مسیر بازی همیشه بخش هایی است که می توانید دوستانتان را به بازی دعوت کنید و به شکل split screen بازی را با او به اشتراک بگذارید. نقشه و محیط بازی دارای بخش های مخفی می باشد مثلا بخش ۱۷ بازی یک جای مخفی است که اگر در بازی به دقت بگردید ممکن است از پیدا کردنش لذت ببرید. شما هر بار هر بخش بازی را می توانید دوباره بازی کنید تا آیتم های بیشتر بدست بیاورید و یا آیتم هایی که جا گذاشتید را در محیط پیدا کنید. همچنین با خرید کلید هایی در فروشگاه می توانید به بخش های خاصی از نقشه دسترسی پیدا کنید که جعبه ها و آیتم های بسیار قویی در این بخش ها در انتظار شماست.

 بازی Darksiders genesis

در مورد صدا گذاری بازی می توان گفت قابل قبول است اما در حد عالی کار نشده است چرا که اکثر افکت های صوتی بعد از مدتی تکراری می شوند این مسئله در مورد آهنگ های بازی نیز صدق می کند با اینکه آهنگ واقعا شنیدنی درست شده اند و به اتمسفر بازی و محیط های متنوع آن می آیند اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد از چند ساند ترک بیشتر استفاده نشده و مدتی که بازی می کنید تکراری خواهند شد. گرافیک بازی از لحاظ هنری زیبا درست شده است اما کمی کهنه به نظر می رسد و بازی های امروزی در همین سبک نیز گرافیک بهتری از لحاظ تکنیکی و یا هنری دارند. اما مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. در بازی هیچ گونه باگ و یا مشکل فنی تا انتهای بازی دیده نشده است.

چکیده:

نکات منفی

مشکلات دوربین ، کم تنوع بودن دشمن ها که باعث می شود گیم پلی بعد از مدتی تکراری شود، گرافیک نه چندان پر جزئیات

نکات مثبت

ساخت دو کاراکتر جذاب که در مقابل هم هستند که نشان از متن های خوب دیالوگ هاست ، محیط های خوب برای گشت و گذار و پیدا کردن آیتم ها ، بخش پازل و پلتفورمر بازی را از یکنواختی خارج می کند

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Darksiders genesis

خوب

بازی Darksiders genesis یک بازی جذابِ کوتاه است که می‌تواند لحظات مفرحی را برایتان به ارمغان بیاورد. بازی‌ای که در آن می‌توانید ماجرای دو کاراکتر جذاب را در بازیهای کامپیوتری را تجربه کنید.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها