بازی Fortnite در سال 2017 توسط کمپانی Epic Games و تیم خلاق People Can Fly ساخته شد. در سال 2019 و بعد از 10 Season شرکت Epic Games فاز جدیدی از بازی را افتتاح کرد که آن را Fortnite : Chapter 2 نامید. با ما در سایت ساعت 7  همراه باشید تا نگاهی به یکی از پولساز ترین، اعتیاد آورترین، خلاقانه ترین و در عین حال سرگرم کننده ترین بازی های قرن 21 بیاندازیم.

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 1

سرآغازی دوباره

کوبیدن و از نوع ساختن مسئله این است

اگر بازی Fortnite که کاملاً رایگان است (غیر از قسمت Save the World آن) را در سال 2017 بازی کرده باشید، می دانید که ساختن و خراب کردن از ارکان اصلی بازی است. در ابتدا بازی Fortnite با ایده ترکیب بازی Minecraft با Left 4 Dead بروی کاغذ آمد سپس Darren Sugg طراح بازی این ایده را پروراند و سرمایه Epic Games را جذب کرد تا ایده خود را به منصه ظهور برساند. تا اواخر فروردین امسال شرکت Epic Games اعلام کرد که تعداد بازی کننده های فورتنایت به 250 میلیون نفر رسیده است! اما بیشتر بحث ما درباره داستان یا گرافیک بازی نیست بلکه به قسمت Battle Royal آن بر می گردد، که حدود 100 نفر Player به صورت آنلاین در یک Map بزرگ از Bus به پایین شیرجه می زنند و تجربه ای را برایتان به ارمغان می آورند که به شدت درگیرکننده و اعتیادآور است. در این بازی هیچ حاشیه امنی نخواهید یافت، از یک طرف Storm شروع به پیشروی می کند و هر لحظه شعاع دایره Storm کمتر و کمتر می شود و از طرف دیگر 99 نفر آدم شُل مغز چنان بر سرتان خراب می شوند که انگار با شما پدرکشتگی دارند و از سوی دیگر تمام عناصر بازی تخریب می شوند و هیچ سنگری تا ابد پا برجا نیست. در اینجا شما باید Material های خود را که شامل چوب، آجر و آهن است را به کار گیرید و برای خود سنگر بسازید، جذاب نیست!؟ این Material ها را در طول بازی و بعد از Drop شدن از Bus از درخت ها (چوب)، دیوار های سنگی (آجر) و از ماشین آلات و یا سطوح فلزی (آهن) بدست آورید.

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 2

شیرجه به دلِ جهنمی دوست داشتنی

تفاوت Fortnite با PUBG در همین کوبیدن و ساختن و خراب کردن است. شما در لحظه باید بین ساختن و هدف گرفتن سوییچ کنید دوباره سنگر بسازید و به حریف شلیک کنید. چیزی که بازی را اعتیاد آور می کند همین ترکیب ساخت و ساز و هدف گیری است. من بازی را در کنسول بازی کردم و اولین تجربه ام از Season 6 بازی بود، تجربه ای که تبدیل به اعتیاد شد و تا به امروز بروی PC ادامه یافته است.

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 3

سرخوشی عاملی جدایی ناپذیر از بازی

قسمت Battle Royal بازی بیشترین زمان شما را خواهد گرفت، درست است که Save the World هم تجربه جالبی است اما این بخش از بازی تکراری است و بارها در بازی های دیگر آن را تجربه کرده ایم و در عین حال بیشتر به همکاری بر می گردد و شما باید در برابر هوش مصنوعی از سنگر خود محافظت کنید. قبل از Chapter 2 این بخش بازی پولی بود و باید آن را خریداری می کردید اما بعد از Chapter 2 این بخش به صورت Free در آمد با این تفاوت که شما دیگر قادر به جمع آوری V Bucks نیستید.

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 4

بنشین لب جوی و گذر عمر ببین

Creative

این بخش بازی که در سال 2018 اضافه شد، شامل ساخت Battleground توسط خود Player ها می شود. هر آنچه که بخواهید را می توانید در این بخش به بازی اضافه کنید و به طور کلی Map خود را با قوانینی که خودتان وضع می کنید بسازید و با دوستان خود پیکار کنید. دقیقاً نمی دانم اما مثل اینکه قادر هستید از این بخش برای خود کسب درآمد هم بکنید. این بخش بازی هم در Chapter 2 وجود دارد و بهبود های در جهت رفع باگ و ایرادهای فنی آن صورت گرفته، به شخصه زیاد در این بخش بازی سرک نکشیده ام و بیشتر وقت خود را در Battle Royal  گذرانده ام.

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 5
تغییرات سیستم امتیاز دهی و Xp ها در این عکس کاملاً مشخص است

V Bucks های لعنتی

بازی Fortnite همانطور که گفتم رایگان است، اما چگونه شرکت Epic Games توانسته چیزی حدود 3 میلیارد دلار از همین بازی درآمد کسب کند؟ پاسخ پرداخت درون برنامه ای با V Bucks است. چندین اِلمان است که در بازی فقط از طریق همین V Bucks ها قابل خریداری است. خود V Bucks ها با پول واقعی باید خریداری شوند، حال این موارد چه هستند؟ اینها شامل؛ Skin ها، Pickaxe ها (وسیله ای که با آن محیط را تخریب و Material جمع می کنید)، Wrap ها، Emote ها، Dance ها، موسیفی های شاد و دلپذیر و از همه مهمتر Battle Pass است که البته این یک مورد را می توانید بدون V Bucks و با پول واقعی هم خریداری کنید. جالب است بدانید که هیچ کدام از این موارد هیچ تاثیری در روند بازی ندارند!! و تنها برای پُز دادن است. Battle Pass شامل اسکین هایی است که Unique هستند و همینطور مواردی که در بالا گفته شد. همین V Bucks ها خیلی ها را به مرز ورشکستگی رساندند و خانواده هایی بودند از این V Bucks ها دچار زیان های مالی شدند!

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 6

Skin های جدید و جذاب برای خالی کردن جیب مبارک

Chapter 2

بعد از Season 10 بازی همه طرفداران منتظر بودند تا ببینند که Epic Games چگونه می تواند بازیکن ها را دوباره پای بازی برگرداند و آنها را وادار به تجربه دوباره Fortnite کند. به معنای واقعی کلمه شرکت Epic Games بازی Fortnite را کوبید و دوباره از نو ساخت، اول از همه Map بازی در قسمت Battle Royal به کلی زیر و رو شد. سپس گرافیک بازی بهبود داده شد و به لطف موتور قدرتمند Unreal Engine 4 گرافیک بازی فانتزی تر و دلنشین تر شده است.

در قسمت 10 Season ابتدایی بازی آب عنصری بیهوده بود و فقط وجود داشت. اما در Chapter 2 آب شکل واقعی به خود گرفته و Player ها می توانند در آن شنا کنند و یا با استفاده از قایق ها در آن به هدف گیری و نقل مکان سریع به نقاط دور دست بازی برای فرار از Storm بپردازند، که واقعاً جذاب است. البته امیدوارم هواپیما هم برگردد تا جذابیت بازی افزوده شود. Map بازی دیگر به طور کامل برای شما آشکار نیست، و شما باید با رفتن به نقاطی که به صورت علامت سوال هستند آن منطقه از بازی را آشکار کنید.

از دیگر اِلمان های جدید آیتم چوب ماهی گیری است که هم ماهی می گیرید هم سلاح می توانید از آب بیرون بکشید. راستی در این فصل جدید بازی شما قادر هستید با Material های خود Rarity سلاح های خود را نیز افزایش داده و به بیانی دیگر ارتقا دهید. تا قبل از انتشار نسخه جدید بازی عده ای می گفتند که Epic می خواهد Bus را از بازی حذف کند اما خوشبختانه این اتفاق نیافتاد.

بازی در سیستم امتیاز دهی و Xp ها تغییرات زیادی کرده تقریباً هر کاری که در بازی بکنید از Elimination گرفته تا تخریب ساخت و ساز به شما مقداری Xp  خواهد رسید حتی باز کردن جعبه های مهمات و یا صندوق ها هم برای شما مقداری Xp را به همراه دارد. این تغییر با Medal Punchcrad های که در طول بازی می گیرید برایتان ملموس تر است. سازندگان به همین ها اکتفا نکرده اند و قابلیت های از جمله مخفی شدن در بعضی از عناصر محیط و یا حمل یار مصدوم که از قسمت های جذاب بازی است را به بازی اضافه کرده اند. مخصوصاً اگر بدانید یار مصدوم حریف را هم می توانید حمل کنید! بازی کاملاً چیزی دیگر شده است با این که اِلمان های اصلی را حفظ کرده اما تقریباً 80 درصد بازی دچار تغییرات بزرگی شده است. محیط بازی هم دارای اتمسفری قوی تر و جزئیات بیشتری شده است و کوه ها و جنگل ها تغییرات گرافیکی زیادی را تجربه کرده اند. همه اینها برای این است که شما بتوانید تجربه ای جدید از این بازی فوق العاده داشته باشید.

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 7

از ویژگی های جدید بازی “حمل مصدوم”

بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 8
حالا اگه من بودم قوطی حلبی نصیبم می شد!!
بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 9
سطل آشغال مکانی برای پنهان شدن!!
بررسی بازی Fortnite : Chapter 2 10
از تفریحات سالم بازی همین قایق سواری است البته اگر دیگران به شما امان دهند

چکیده

نکات منفی

 کمبود وسایلی از جمله هواپیما، ربات جنگی، تنوع کم سلاح ها که البته با گذشت زمان و آغاز فصل های جدید Chapter 2 برطرف خواهند شد.

نکات مثبت

گیم پلی فوق العاده جذاب، اعتیادآور بودن، گرافیک فانتزی و باحال، حال و هوای شاد

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی فورتنایت

عالی

در آخر باید بگویم بازی Fortnite همچنان با وجود تغییرات گسترده‌ای که کرده یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های سال و شاید به توان گفت تاریخ است. پس اگر 10 فصل ابتدایی بازی را بازی نکرده اید اشکالی ندارد چیزی را از دست نداده‌اید همین امروز بازی را نصب کنید و از Battle Royal آن لذت ببرید. بخصوص که Serverهای خاورمیانه هم فعال شده‌اند و Ping بازی در خاورمیانه و کشور ما هم کاهش یافته است.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها