بررسی بازی Genshin Impact / تقلیدی هیجان انگیز

بازی Genshin Impact یک بازی رایگانِ اکشن نقش آفرینی‌ست که توسط شرکت miHoYo ساخته و در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ برای پلتفورم‌های PS4 و PC و تلفن‌های همراه منتشر شده است. این بازی شما را در دنیای فانتزی آزادانه قرار می‌دهد و یک بازی کاملا داستان محور به همراه مبارزات هیجان انگیز را برایتان محیا می‌کند. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Genshin Impact همراه باشید تا بیشتر با این بازی آشنا شوید. (چگونگی دانلود رایگان بازی در آخر همین بررسی توضیح داده شده است.)

تگ مرتبط: نقد و بررسی بازی

بررسی بازی Genshin Impact

خلاصه داستان…

یک خواهر و برادر دو قلو که دارای قدرت‌های جادویی هستند قصد گذر از سرزمین فانتزی Teyvat را دارند اما به ناگاه در دام یکی از خدایان باستانی مرموز قرار می‌گیرند، او یکی از دو قلوها (بسته به انتخاب بازیکن) را ربوده و دیگری را در دنیای Teyvat رها می‌کند. حال خواهر یا برادر باقی مانده باید سعی کند در این دنیای غریب به ماجراجویی بپردازد تا هرچه بیشتر از راز ربوده شدن برادر یا خواهرش اطلاعات کسب کند و …

بررسی بازی Genshin Impact

بازی Genshin Impact شما را وارد دنیای بزرگ Teyvat می‌کند که دارای شهرها، روستا و چندین منطقه متفاوت است. فعلا دو منطقه Mondstadt و Liyue که شامل چندین بخش هستند در بازی در دسترس هستند و سازندگان قول دادند بخش‌های بیشتری را در آپدیت‌های بعدی به بازی اضافه کنند. بازی شاید به خاطر تقلید بیش از حد از بازی BOW کمی در ابتدا جذاب به نظر نرسد اما وقتی بازی را ادامه دهید و داستانش را پیش می‌برید متوجه تفاوت‌ها در بازی خواهید شد. بازی یک عنوان رایگان محسوب می‌شود پس سازندگان یک روند ادامه‌دار برای بازی در نظر گرفته‌اند که با پیشروی در داستان امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. و همینطور بازی آیتم‌های خاص را در روزهای خاص در اختیارتان می‌گذارد و سعی می‌کند کاری کند تا مخاطب به شکل آهسته بتواند در بازی پیشرفت کند تا سیستم درآمدزایی درون برنامه‌ای بازی همیشه فعال باشد، که این موضوع بازیکنان را در مقطعه‌ای در طول بازی دل آزرده خواهد کرد.

بازی شاید آن هوشمندی و طراحی پازل‌های خیره کننده زلدا را نداشته باشد یا از آن نبردهای هوشمندانه و پرفکر در تمام ابعداد یا طراحی مراحل خیره کننده خبری نباشد؛ بلاخره BOW یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری ساخته شده تاکنون است و تقلید کردن از آن عملا ناممکن است! اما بازی Genshin Impact با استفاده از رنگ‌بندی دنیای زلدا و همینطور سیستم ماجراجویی آن مانند پرواز با گلایدر(بال‌هایی که در پشت کاراکترها باز می‌شود) در محیط و البته با همراهی سیستم مبارزه قدرتمندتر بازی متفاوت و جذابی را برای گیمر‌ها محیا کرده‌ است.

دنیای بازی بزرگ است و شما آزادانه می‌توانید به هر نقطه از آن برای ماجراجویی بروید و حتی می‌توانید از کوه‌ها بالا رفته، پرواز کنید و… هر منطقه دارای دشمنان و ماجراهای خاصی می‌باشد. مثلا در طول نقشه کمپ‌های مختلفی از دشمنانی به نام Hilichurl خواهید دید که از صندوق‌هایی محافظت می‌کنند. Slimeها که به عناصر هفت‌گانه ربط دارند نیز در طول نقشه به ناگاه ظاهر می‌شوند و شما را به چالش می‌کشند. در نقشه Rune‌هایی وجود دارد که می‌توانید به صورت تک نفره یا Co-op برای بدست آوردن لوت‌های خاص در آنها به ماجراجویی بپردازید که هر کدام در روزی خاص از هفته لوتی خاص می‌دهند که این لوت‌ها برای ارتقای شخصیت یا سلاح کاملا ضروریست. همینطور پازلهای ساده و آیتم‌های مخفی در سراسر نقشه وجود دارند هر گوشه و کنار یک رازی منتظر شماست. در بازی سیستم بالا رفتن وجود دارد بعضی وقت‌ها باید از کوهی بالا بروید تا به ماموریتی برسید یا بتوانید یک آیتم خاص را پیدا کنید. معماهای بازی بسیار ساده است و هرکسی با کوچکترین فکر می‌تواند از پسش بربیاید که می‌تواند هم نکته مثبتی باشد از آن جهت که کاملا عمومیست و هم اینکه برای کسانی که به دنبال معماهای کمی پیچیده‌تر هستند کمی ناامید کننده به نظر برسد. نکته دیگر اینکه محیط شاید بزرگ و از نظر ظاهری متفاوت باشد اما در عمل همه بخشهایش دارای یک ساختار هستند مثلا در BOW هر منطقه دارای آب و هوا و اتمسفر منحصر به فرد و تاثیرگذار بود اما اینجا فقط شاهد پستی و بلندی هستیم و هیچ روحی در محیط دیده نمی شود.

 برخلاف بازی Breath Of Wild شما به جای کنترلِ فقط یک نفر به نام “لینک” کنترل چندین کاراکتر(چهار کاراکتر) را باید به طور همزمان در دست بگیرید. یعنی برای پیشروی در بازی حتما به شخصیت‌هایی با قدرت‌های خاص احتیاج دارید که این تنوع بازی را به شدت بالا می‌برد. همینطور سیستم ارتقای شخصیت و سیستم لوت ، بازی را به یک بازی نقش آفرینی جذاب تبدیل کرده است.

در بازی به راحتی می‌توانید دنیا و داستان خودتان را تجربه کنید و بازی به هیچ عنوان دشمنان قوی‌تر از سطح‌تان را رو به رویتان قرار نمی‌دهد. هرچند همیشه چالش‌هایی وجود دارد اما اگر بخواهید خط داستانی را پیش ببرید مشکلی پیش نخواهد آمد. اما همیشه یادتان باشد در دنیای بازی چالش‌های بزرگ‌تر و دشمنان قوی‌تر از شما وجود دارد پس هرچقدر هم که قوی باشید می‌توانید باز به فکر ارتقای شخصیت خود باشید.

همه شخصیت‌ها دارای قدرت‌های بالانس و برابر نیستند. برخی شخصیت‌هایِ پنج ستاره که بدست آوردنشان بسیار سخت است به شدت قدرتمند هستند‌. پس داشتن آنها کارتان را بسیار راحت‌تر خواهد کرد. اما این بدین معنی نیست که دیگر شخصیت‌ها که به صورت رایگان در ابتدای بازی در اختیار دارید یا شخصیت‌های چهار ستاره که بعد‌ها از طریق LootBox بدست می‌آ‌ورید ضعیف هستند. کاراکتر‌ها هر کدام توانایی‌های خاص خود را دارند و اگر به خوبی آنها را ارتقا دهید می‌توانند تبدیل به قهرمانان قدرتمندی‌ شوند.

بررسی بازی Genshin Impact

هر شخصیت وابسته به یک عنصر از عناصر هفت‌گانه است. برخی شخصیت‌ها آتشی هستند ، برخی یخی ، برخی وابسته به باد و…. این تنوع برگیم‌پلی بازی نیز اثرگذار است چرا که دشمنان مختلف ممکن است به برخی از این عناصر مقاومت نشان دهند و برخی عنصرها رویشان بیشتر اثر کند. مثلا دشمنی که در برابر سرما مقاوم است و اصلا نه یخ می‌زند و نه سرما خون آن را کم می‌کند اما همان دشمن در برابر گرما بسیار ضعف دارد و این خط اصلی اکثر نبردهای بازی است. بازی به عناصر مختلف برای تاثیرگذاری بهتر روی دشمنان بازی بسیار اهمیت داده است و همین موضوع است که نبردهای بازی را به شدت هیجانی و سرگرم‌کننده کرده است.

بازی امکانات دیگری نیز دارد که در طول نبردها کاملا بدردتان می‌خورند. مثلا در بازی برای پر کردن جانتان و اینکه در طول نبردها یک سری خصوصیات خاص در بازه زمانی نبرد به دست بیاورید باید به آشپزی بپردازید. آشپزی دارای تنوع خوبی است و شما می‌توانید در طول بازی با انجام ماموریت‌هایی خاص ، صحبت کردن با مردم درون بازی یا فروشگاه بازی دستور پخت غذاهای  مختلف را یاد بگیرید. غذاهایی که هم خون شما پر می‌کند و هم مثلا دفاع یا قدرت هجومی شما را برای مدتی افزایش می‌دهند. امکان دیگر کیمیاگری‌ست که با آن می‌تواند معجون‌هایی درست کنید که اثر عناصر را رویتان کم کند یا مثلا عنصر خاصی که کاراکترتان دارد را اثرگذارتر کند. این‌ ویژگی و امکانات همیشه ایده‌های جدیدی به شما در طول بازی می‌دهد تا چطور در مبارزات سخت‌تر با باسهای بازی بهتر و با حداکثر امکانات به مبارزه بپردازید.

در بازی تولبار انرژی وجود دارد که در بازی بسیار بااهمیت است، چراکه تمام حرکات شما در طول بازی باعث صرف انرژی می‌شود. شما می‌توانید از کوه‌ها و بلندی‌ها بالا بروید و این به صرف انرژی احتیاج دارد یا وقتی ضربات قدرتی با شمشیر می‌زنید یا در هنگام نبرد جای‌خالی می‌دهید انرژی از شما کم می‌شود. در بازی با پیدا کردن دو آیتم Geoculus و Anemoculus و بردن پیش Statue of The Seven می‌توانید انرژی خود را افزایش دهید. این آیتم‌ها در جای جای بازی مخفی هستند اما نکته مثبت اینجاست که وقتی به هریک از آنها نزدیک می‌شوید در نقشه نمایان می‌شوند. پیدا کردن هریک ممکن از چالش خاص خود را داشته باشد و این باعث می‌شود بیشتر به تک تک نقاط نقشه رفته تا این آیتم‌ها را پیدا کنید و بتوانید به حداکثر انرژی برای بازدهی بیشتر در بازی برسید.

بررسی بازی Genshin Impact

علاوه بر این آیتم‌ها، نقشه بازی پر از رمز و راز است که می‌توانید به حل معماها و یا صندوق‌ها بپردازید. دنیای بازی بزرگ است و برای بدست آوردن تجربه ماجراجویی (Adventure Experience) باید در آن به انجام ماموریت‌های مختلف ، نبرد با دشمنان ، حل معما ، رفتن به مقبره‌ها یا مبارزه با باس‌ها بپردازید. تجربه ماجراجویی فراتر از تجربه‌ای است که خود کاراکترها در طول نبردها بدست می‌آورند و باعث افزایش سطح دنیا و در نتیجه بدست آوردن آیتم‌های بهتر و البته بالارفتن چالش‌های بازی می‌شود. آیتم های بازی شامل انواع سلاح‌هاست که می‌توانید به ارتقای آنها بپردازید و همینطور Artifactها که اگر تمام ست آنها را بگذارید به شما قدرت‌های خاصی می‌دهند که هر قدرت برای شخصیتی خاص موثر و مفید است. هم سلاح‌ها و Artifactها بسیار متنوع هستند و از نظر کیفیت ستاره‌گذاری شده‌اند که باز چهارستاره و مخصوصا پنج ستاره آن بسیار کمیاب هستند. نکته منفی در مورد کسب تجربه‌ی خود شخصیت است که بیشتر به واسطه کتابهایی که در صندوق‌ها بدست می‌آید، کسب می‌شود و اگر فقط به فکر انجام ماموریت یا کشتن دشمنان باشید خیلی طول می کشد تا لول شخصیتتان ارتقا پیدا کند.

در بازی علاوه بر ماموریت‌های اصلی که البته هنوز کامل نیستند و باید منتظر آپدیت‌های بعدی و ادامه داستان باشیم. ماموریت‌های فرعی نیز وجود دارد که پر رمز و راز هستند. همینطور ماموریت‌های روزانه که هر روز تغییر می‌کنند و باید هر روز با ماجرا و ماموریت جدیدی رو به رو شوید که معمولا به کشتن تعدادی دشمن محدود می‌شود با این حال برخی ماموریت‌های منحصر به فرد نیز دیده شده است.

نکته آخر اینکه، بازی شما را مجبور به خرید درون برنامه‌ای نمی‌کند و به خاطر داستان محور بودن و تک نفره بودنش در کل ارزش تجربه کردن را دارد. هرچند مسلما هرچه که بیشتر بازی کنید بازی سخت‌تر خواهد شد و روزی خواهد رسید که باید وقت بیشتری برای بازی بگذارید یا هزینه بپردازید چراکه این خصلت بازی‌های Free to Play محسوب می‌شود. با این وجود سازندگان آن طمعی که در بازی‌های دیگر رایگان وجود دارد را از خود نشان نداده‌اند و دنیایی بزرگ به همراه داستان‌های زیبا را برای ماجراجویی پیش پای بازیکنان گذاشته‌اند. البته مراقب لوت باکس بازی باشید چرا که اگر می‌خواهید به دنبال قهرمانان پنج ستاره بگردید آنها بسیار نادر هستند و ارزش هزینه کردن به هیچ عنوان ندارد.

 روش دانلود بازی رایگان Genshin Impact 

  1. به سایت اصلی بازی بروید.
  2. قبل از هرکاری در سایت بازی از بالای صفحه عضو شوید و یوزر پستان را به یاد داشته باشید.
  3. پلتفورم مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را دانلود کنید.
  4. ما فرض می‌کنیم روی کامپیوتر قصد نصب بازی را دارید بعد از دانلود فایل PC ، آن را باز کنید. محلی که انتخاب می‌کنید حداقل 16 تا 25 گیگ یا بیشتر فضای خالی باید داشته باشد چراکه بازی در آینده نیز به روز خواهد شد.
  5. از روی دستاپ بازی را ران کنید و صبر کنید بازی به طور کامل دانلود شود. (بازی فعلا نیازی به ف شکن برای دانلود یا بازی ندارد)
  6. بعد از دانلود وارد بازی شوید و یوزر و پسی که در مرحله دوم ساخنید را وارد کنید و وارد بازی شوید.
  7. نکته مهم اینکه در طول بازی باید حتما به اینترنت وصل باشید با اینکه بازی تک نفره است اما برای بازی کردن به اینترنت احتیاج دارد.

نتیجه گیری…

بازی Genshin Impact یک بازی اکشن نقش آفرینیِ جذاب است که به واسطه نبردهای هیجان انگیز و همینطور دنیای بزرگ و پررمز و رازش شما را مجذوب خود می‌کند. دنیای بازی تقلیدهای اساسی و زیادی از بازی بزرگ Breath Of Wild انجام داده است هرچند در بازی خبری از آن هوشمندی و حس ویژه نیست اما چیزی که Genshin Impact را قابل قبول می‌کند نبردهای هیجان انگیز، مبارزه با باس‌های چالش برانگیز، استفاده از عناصر طبیعت در دشمنان مختلف و کاراکترهای خودی و ترکیب آن، شخصیت‌های متفاوت و دوست داشتنی، دنیای بزرگ و پر رمز و راز، داستان قابل قبول و ماموریت‌های فرعی منحصر به فرد است. بازی Genshin Impact را به هیچ عنوان از دست ندهید به شدت ارزش امتحان کردن دارد، هر چند در ادامه به علت رایگان بودنش هیچ آینده‌ای برای آن نمی‌توان متصور شد و ممکن است به شدت سخت و به شخصیت‌های 5 ستاره‌اش وابسته شود (عملا غیرقابل بازی شود) با این حال در حال حاضر قابل بازی و لذت بردن است.

بازی Genshin Impact

نقد و بررسی بازی Genshin Impact
بازی Genshin Impact

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

تقلیدی هیجان انگیز

بازی Genshin Impact یک بازی اکشن نقش آفرینیِ جذاب است که به واسطه نبردهای هیجان انگیز و همینطور دنیای بزرگ و پررمز و رازش شما را مجذوب خود می‌کند. دنیای بازی تقلیدهای اساسی و زیادی از بازی بزرگ Breath Of Wild انجام داده است هرچند در بازی خبری از آن هوشمندی و حس ویژه نیست اما چیزی که Genshin Impact را قابل قبول می‌کند نبردهای هیجان انگیز، مبارزه با باس‌های چالش برانگیز، استفاده از عناصر طبیعت در دشمنان مختلف و کاراکترهای خودی و ترکیب آن، شخصیت‌های متفاوت و دوست داشتنی، دنیای بزرگ و پر رمز و راز، داستان قابل قبول و ماموریت‌های فرعی منحصر به فرد است. بازی Genshin Impact را به هیچ عنوان از دست ندهید به شدت ارزش امتحان کردن دارد، هر چند در ادامه به علت رایگان بودنش هیچ آینده‌ای برای آن نمی‌توان متصور شد و ممکن است به شدت سخت و به شخصیت‌های 5 ستاره‌اش وابسته شود (عملا غیرقابل بازی شود) با این حال در حال حاضر قابل بازی و لذت بردن است.

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی Genshin Impact ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها