بررسی بازی Greedfall

بازی Greedfall یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط کمپانی Spiders ساخته شده است و در تاریخ 10 سپتامر 2019 منتشر شده است . با سایت ساعت 7 همراه باشید تا به بررسی Greedfall بپردازیم.

یک بازی نقش آفرینی تکنیکی…

میتوان از Greedfall به عنوان یک بازی نقش آفرینی تکنیکی نام برد. از همان ابتدای بازی شما مانند هر بازی نقش آفرینی به انتخاب نوع کلاس و قیافه ی شخصیت و حتی جنسیت آن می پردازید و بعد جلوتر بازی شما را وارد دنیایی می کند که پر از داستان های گوناگون است.

بازی محیطی نیمه آزادنه دارد و شما می توانید در محیط های بزرگ بازی به گشت زنی و پیدا کردن داستان ها و اتفاقات متفاوت و مختلف بپردازید. اما برخی ضعف های بازی نمیگذارد شما از تمام پتانسیل آن حداکثر استفاده را ببرید! ضعف هایی مثل مبارزات تکراری و کسل کننده نمیگذارد شما از  ماموریتهای اصلی و فرعی و اتفاقات متنوعی که هر آن در دنیای بازی در حال رخ دادن است به صورت کامل لذت ببرید.

اولین نکته ی قابل توجه این مسئله است که نباید بازی را با بازیهای RPG بزرگ مانند witcher 3 مقایسه کنیم چرا که مشکلات بیشتر نمایان شده و شما نمیتوانید از ۶۰ ساعت گیم پلیی که در انتظارتان است لذت زیادی ببرید. اگر اینطور مقایسه ها را کنار بگذارید از گشت و گذار در بازی و داستان هایی که در انتظارتان است می توانید بیشتر لذت ببرید و در اصل مقایسه ی هر بازیِ نقش آفرینی با دیگری کار اشتباهی است چون در کل این بازی نیز دارای خصوصیاتی است که ممکن است بازیهای دیگر در خود نداشته باشند.

جزیره ی Teer Fradee

در بازی Greedfall شما در نقشِ فردی با نام دی‌ساردت(De Sardet) ایفای نقش می کنید. او یک بازرگانِ نجیب زاده است. او به دنبال حل مسائلی خاص به جزیره ی Teer Fradee پا می گذارد. بیشتر داستان بازی در این جزیره در جریان است. جزیره ای که گروههای گوناگونی قسمت های مختلف آن را در دست دارند و در هر بخش جزیره شما اتفاقات خاصی را تجربه خواهید کرد. در اصل دی‌ساردت برای پیدا کردن درمان یک بیماری مرگبار به این جزیره پا گذاشته است . پس شما شاهد درد ، بیماری و تاریکی نیز در این جزیره خواهید بود. داستان بازی پر از فراز و نشیب است و ضعف هایی را نیز در دل خود دارد ولی در کل از آن می توان به عنوان نقطه قوت کل بازی یاد کرد.

در اوایل بازی شما میتوانید در خیابان های مه آلود و گل گرفته ی سرین که میتواند تداعی کننده ی لندن یا فرانسه در دهه ی ۷۰ میلادی باشد بازی را انجام دهید. در ادامه ی بازی به جزیره ی Teer Fradee خواهید رفت و در آنجا بازی را پیش خواهید برد.خود جزیره مناظر زیبایی دارد و میتواند لحظات زیبایی را از لحاظ بصری برایتان تداعی کند.اما ممکن است برخی مشکلات فنی در برخی موارد شما را اذیت کند. مشکلاتی مانند افت فریم در برخی صحنه ها دیده می شود و حتی در برخی موارد ممکن است بازی شما را به دسکتاپ پرت کند و همچنین لودینگ های طولانی شما را خسته کند! از نظر مدلی محیط بازی زیبا و هنری طراحی شده است اما مدلِ چهرها به هیچ عنوان جالب نیستند و به نسبت بازی های روز اصلا مناسب طراحی نشدند.

پر از دیالوگ …

دیالوگ هایی که شما با کاراکتر های مختلف انجام می دهید در بیشتر موارد از لحاظ ظاهری بدون روح هستند و انگار یک ربات در حال صحبت است اما در مقابل صداگذاری دیالوگ ها بسیار خوب و طبیعی کار شده است. و همچنین محتوای دیالوگ ها در اکثر موارد به خوبی نوشته شده اند و میتوانید تفاوت بین مناطق ها و افراد مختلف با طرز فکر های مختلف را در این دیالوگ ها متوجه شوید. و این بزرگترین نکته ی کل بازی است چون  بیشتر از اینکه از گیم پلی و نبرد ها لذت ببرید ، دوست دارید داستان و دیالوگ ها را دنبال کنید! چرا که تعداد زیادی شخصیت که اکثرا به خوبی شخصیت پردازی شده اند را در طول مسیر بازی رو به رو خواهید شد. شخصیت هایی که دارای پیشینه ی داستانی خوبی هم می باشند.

بازی Greedfall پر شده از داستان ها ، مسائل سیاسی و اجتماعی و افراد مختلف که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و از آنها ماموریت های مختلفی بگیرید. و بخش های مختلفی که ممکن است شما را غافلگیر کند. اینجور مسائل به خوبی در سرتاسر دنیای بازی پخش شده اند. و در بازی شما باید با آنها رو به رو بشوید و در موارد مختلف انتخاب هایی نیز وجود دارد که می توانید در مورد آنها تصمیم گیری کنید. بعضی تصمیم گیری ها سخت است و شما دوست دارید هر دو مورد را انتخاب کنید و این نشان از دقت خوب سازندگان در این گونه مسائل دارد.

سیستم گیم پلی…

سیستم تکنیکیِ گیم پلی بازی Greedfall  در مواجهه با دشمنان مختلف در برخی موارد جذاب و با فکر است اما در بیشتر موارد اکشن های بازی بسیار کسل کننده و عذاب آور هستند. بازی شما را به جا خالی دادن ، جهش کردن و موقعیت مناسب برای استفاده از دو نوع حمله ی سبک و سنگین دعوت می کند. باید خوش فکر بود و به موقع دست به حمله زد تا هم کمترین آسیب به کاراکتر وارد شود و هم اینکه به دشمن بیشترین آسیب وارد شود. در برخی موارد استفاده از pistol میتواند راه حل مناسبی برای هواس دشمنان را پرت کردن باشد.

در بازی به خاطر دارا بودن گیم پلی تکنیکی میتوان به صورت کامل در وسط حمله ی دشمن آن را متوقف کرد ( مانند سری بازی Dragon age)و در زمان مناسب دست به حمله زد. برخی موارد این متوقف کردن یک دید کلی نسبت به صحنه های نبرد به شما می دهد و فرصت مناسبی است که لحظه مناسب حمله را شناسایی کنید. اما انجام دادن مکرر این روش بازی را به ورطه ی تکرار و حوصله سر بری می برد.بازی به سنت بازیهای RPG دارای loot های مختلفی نیز است که بر روی قدرت شخصیتِ شما تاثیر می گذارد.محدودیت هایی نیز برای هر کلاس خاص در نظر گرفته شده است. هر  چند در بازی به اندازه ی کافی item گیرتان می آید که از این نظر مشکلی برایتان پیش نیاید.

بازی Greedfall بیش از ۶۰ ساعت گیم پلی با داستان ها و اتفاقات مختلف ،مبارزه با دشمنان متنوع از دشمنان تخیلی بگیرید تا مبارزه با شوالیه های قوی در دل خود دارد.‌در طول این مسیر شما با مشکلات بزرگ و کوچکی رو به رو می شوید اما چیزی که بازی در بطن خود دارد یک RPG جدی است که امید را نسبت به بازی زنده نگه میدارد‌.

چکیده

نکات منفی

گرافیک تکنیکی ضعیف ( باگ و افت فریم و کرش در بازی دیده شد) – گیم پلی بعد از مدتی تکراری می شود – ظاهر صورت ها مناسب نیست و ربات گونه است

نکات مثبت

داستان قوی – ۶۰ ساعت گیم پلی متنوع – گیم پلی خوش فکر تکنیکی – محیط زیبا از نظر ظاهری – دیالوگ های خوب از لحاظ نوشتاری- شخصیت پردازی مناسب

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Greedfall 

در کنار مشکلاتی همچون لگ‌ها و باگ‌ها در بخش فنی و همچنین مشکلات گرافیکی همچون ظاهر نامناسب صورت افراد مختلف می‌توان به دنیای زیبا، داستانِ درگیر کننده و گیم‌پلی خوش فکرِ بازی اشاره کرد. در کل با بازی بدی رو به رو نیستید و این بازی می‌تواند لحظات خوب و جذابی را برای علاقه مندان به سبک RPG رقم بزند.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها