بررسی بازی Halo 3 / حلقه های ویرانگر

با سلام به شما همراهان همیشگی، با بررسی بازی Halo 3 که 13 جولای 2020 برای پلتفرم PC عرضه شده‌است و در کالکشن Master Chief Collection قرار دارد، در خدمت شما هستیم. شماره سوم Halo توسط استودیو Bungie در سال 2007 برای کنسول Xbox 360 منتشر شد. با ما در وب سایت ساعت 7 با بررسی بازی Halo 3 همراه باشید.

بررسی بازی Halo 3

عظمت، شکوه و صلابت

بازی هیلو 3 تمام سه کلمه بالا را در خود دارد، در واقع برای توصیف این بازی واژه‌ی جدیدی باید ساخته شود تا بتواند در برگیرنده‌ی همه اِلمان‌های بازی باشد. اگر قسمت‌های قبل را که برای PC منتشر شده‌است را بازی کرده‌اید با سبک، محتوا، سناریو و بخش‌های مختلف بازی آشنایی دارید. دیگر این موارد را توضیح نمی‌دهم زیرا که پرگویی می‌شود و شما می‌توانید با خواندن مطالب قبلی در مورد سری هیلو بیشتر اطلاعات کسب کنید. بهتر دیدم همین ابتدا درباره دستاوردهای بازی با شما صحبت کنم. بازی در سال 2007 منتشر شد، ابتدا بخش چند نفره آن به صورت Beta عرضه گشت و با سیل هجوم مخاطبان مواجه شد و باعث شد شرکت بانجی تولید بازی را سریع‌تر انجام دهد تا مخاطبانِ خود را بیشتر منتظر نگذارد. شرکت ماکروسافت برای تبلیغات بازی 40 میلیون دلار خرج کرد که آن زمان رقم قابل توجهی بود. سپس شرکت بانجی بازی را در سپتامبر 2007 منتشر کرد و دنیا تکان خورد! هیلو 3 در روز اول 170 میلیون دلار، 300 میلیون در هفته اول و در 24 ساعت اول بیشتر از 1 میلیون نفر در شبکه Xbox Live مشغول کشت و کشتار یکدیگر در Map های Multiplayer بازی بودند. در همان سال لقب پرفروش‌ترین بازی امریکا را گرفت. همان سال هیلو 3 در لیست بهترین بازی‌های تمام زمان ها قرار گرفت، مجله Advertising Age طی گزارشی بیان کرد که Box-Office آن ماه بخاطر عرضه Halo 3 به شدت اُفت کرده و فیلم‌های این ماه متضرر زیان زیادی شدند. یکی از این فیلم ها The Heartbreak Kid بود که هیلو 3 نابودش کرد. بورس وال استریت نیز تحت تاثیر هیلو قرار گرفت و اگر به ساختمان NASDAQ  سر می زدید پوستر بزرگ بازی را مشاهده می‌کردید. در ادامه این روند باید اشاره کرد که خود بیل گیتس در یکی از فروشگاه‌های مرکزی مایکروسافت حضور پیدا کرد و در روز اول بازی را با امضای خود به مشتریان عرضه کرد.

بررسی بازی Halo 3

Gameplay

گیم پلی بازی Halo 3 در ادامه نسخه قبل است ولی تفاوت در ابزار و تجهیزات، گرافیک، HUD بهبود یافته و چیزهایی از این قبیل است. بهتر دیدم تا نظرات منتقدین دیگر را در کنار هم بگذارم تا شما بتوانید نگاهی جهان شمول به بازی داشته باشید. بیشتر نقد‌هایی که در آن سال برای بازی نوشته شد، چیزی جز تحسین و آفرین و غیره نبود. وب سایت متاکریتیک به بازی امتیاز 94 از 100 را داد. منتقد Pro-G، وسلی ئین-پول به مخاطبان اطمینان داد که بازی خارق العاده است او گفت “بازی همه آن چیزی است که انتظارش را داشتیم و خیلی، خیلی، خیلی بیشتر”. Rob Fahey از مجله Eurogamer، Charlie Barrett از GamesRadar و Jeff Gerstmann از GameSpot گفتند که بازی با اینکه چیز جدید به مجموعه هیلو و نسخه دوم اضافه نکرده اما اصلاً و ابداً این موضوع هیچ‌گونه خدشه‌ای به بازی وارد نکرده‌است. Hilary Goldstein از IGN بازی را اینگونه توصیف کرد “کامل‌ترین و بهترین بازی‌ای که یک کنسول می‌تواند داشته باشد”. همچنین تجهیزات بازی و وسایل نقلیه بازی از جمله اِلمان‌هایی بودند که گلداشتاین آنها را خارق‌العاده توصیف کرد. ئین-پول پایان هیلو 3 را رضایت بخش‌تر از پایان‌بندی شماره دوم توصیف کرده‌است، گلداشتاین بخش Campaign بازی را کوتاه خوانده و گفته که در حالت Easy بازی یا حالت Co-op، از این هم کوتاه‌تر می‌شود و چالش بخصوصی در بازی Player‌ها را درگیر نمی‌کند. Steve West از Cinema Blend اذعان کرده است که داستان بازی نسبت به شماره دوم افت کرده زیرا دیگر شاهد شخصیتی شبیه Arbiter در Halo 2  در این بازی نیستیم تا اندکی به گیم‌پلی بازی تنوع ببخشد. از آن طرف اما بخش Multiplayer بازی توسط تمام منتقدان ستوده شده و مورد تحسین قرار گرفته است.

بررسی بازی Halo 3

نتیجه گیری

اگر قسمت‌های قبلی دانلود کرده‌اید، حتماً این قسمت را هم دانلود کنید زیرا ارزش بسیار زیادی برای دنبال کردن دارد. مخصوصاً اگر داستان بازی شما را به معقوله اُپرای فضایی علاقه مند کرده‌باشد. اما اگر می خواهید 100 درصد از بازی لذت ببرید باید بازی را از Steam بخرید تا بتوانید وارد بخش Multiplayer آن بشوید.

بازی Halo 3

بررسی بازی Halo 3

نکات منفی

بخش campaign کوتاه

نکات مثبت

داستان بسیار جذاب و پرکشش، بخش مالتی پلیر بسیار گسترده

بررسی بازی Halo 3 / عظمت، شکوه و صلابت 1

نمره نهایی (عالی)

هیلو را حتماً امتحان کنید زیرا فرصت کمی پیش می آید که بتوان یک عنوان انحصاری بسیار زیبا را بر روی PC نیز تجربه کرد.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها