بررسی بازی Maneater / کوسه‌ی انتقام‌جو

اگر دوست دارید در نقش یک کوسه‌ی بزرگ به گشت‌زنی در اقیانوس و قتلِ‌عامِ انسان های بی گناه و از همه جا بی‌خبر مشغول شوید بازیی که امروز به شما پیشنهاد می کنیم همان است که به دنبالش می‌گردید. بازی Maneater در تاریخ 22 می برای پلتفورم های PC – PlayStation 4, Xbox One توسط Tripwire ساخته و منتشر شده است. این بازی یکی از بازی های جذاب سال ۲۰۲۰ محسوب می شود با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Maneater همراه باشید.

به دنبال پیدا کردن بازی های بهتر امسالید؟ در مطلب ” مورد انتظارترین بازیهای سال ۲۰۲۰ ” گلچینی از بهترین بازیهای منتشر شده و آینده را کنار هم جمع کرده‌ایم.

بازی Maneater

داستان کوتاه

در ابتدا شما بازی را به عنوان یک کوسه‌ی مادرِ خشمگین و بزرگ آغاز می‌کنید اما از بخت بد ، کوسه در دام یک شکارچیِ کوسه به نام Scaly pete می‌افتد. بعد از اینکه Scaly شکم کوسه‌ی مادر را پاره می کند یک بچه کوسه از آن بیرون می‌آید و از دست او فرار می کند. شما در نقش این کوسه‌ی کوچک در ادامه‌ی بازی نقش آفرینی می کنید و خود را قدم به قدم برای انتقام از شکارچیان کوسه آماده می کنید.

بررسی بازی Maneater

در بازی Maneater شما می توانید در دلِ اقیانوس، در نقش یک کوسه‌ی کوچک ظاهر شوید و به گشت زنی و ماجراجویی هایی خونین دست بزنید. در حقیقت این یک بازیِ ماجراجویی آزادانه در مورد زندگی در نقش یک کوسه است و شما می توانید با انجام ماموریت های مختلف در بازی پیش بروید و کوسه‌ی خود را قوی‌تر کنید. در ابتدا باید با دشمنان کوچک‌تر و ضعیف‌تر دست و پنجه نرم کنید. در دل اقیانوس به گشت‌زنی بپردازید و ماموریت‌های مختلفی که بدست می آورید را انجام داده تا پله پله به یک کوسه ی قوی و مرگبارتر تبدیل شوید. هر چند این ماموریت ها بعد از مدتی بسیار تکرای و خسته کننده می شوند و این یکی از نقاط ضعف بازی محسوب می شود‌ که تنوع مناسبی در ماموریت هایش در نظر نگرفته است و بیشترِ ماموریت ها به کشتنِ گروهی از دشمنان یا جمع آوری آیتم هایی ختم می شود.

در بازی کارهای ساده ای می توانید انجام دهید از گشت زنی و انجام ماموریت های بازی ، کشتن گروهی خاص از موجودات و یا جمع آوری آیتم هایی که می توانید جمع آوری کنید. سیستم بازی این آزادی را به شما می دهد تا هر آنچه که دوست دارید در طی بازی انجام دهید و کاملا آزادانه عمل کنید. از شیرجه زدن به زیر آب بگیرید تا پریدن به بیرون و …. کنترل کوسه کاملا در دست های شماست. شما می توانید با دندان هایتان دشمنان را بدرید این بیشترین نوع حمله در بازی است (که بعد از مدتی تکراری می شود) یا می توانید با دمتان آنها را برای چند ثانیه گیج کنید یا می توانید به جهات جای خالی دهید و حمله کنید. همینطور توانایی‌‌های دیگری که به مرور در طی بازی با پیشرفت و ارتقاء سطح برای کوسه شما آزاد می شود. بعضی وقت ها می توانید دشمنان کوچک تر را با دهان بگیرید و به هوا بپرید و با دمتان آنها را دور کنید و بسیاری از کارهایی که حتی فکرش هم نخواهید کرد که از یک کوسه برمی‌آید ، در اختیار شما خواهد بود‌.

بازی کنترل نرم و خوبی دارد و مشکلی از این نظر در طی بازی حس نمی کنید هر چند سیستم قفل بر روی حریف های مختلف ضعیف و سطحی است و ممکن است در بسیاری از مبارزات شما را آزار دهد. همینطور دوربین بازی که در حین مبارزات ضعیف عمل می کند مخصوصا وقتی کوسه ی کوچکتری هستید.

شما به عنوان کوسه می توانید انواع ماهی ها ، لاکپشت ها و حتی کوسه ها و ماهی‌های وحشیِ دیگر را شکار کنید. و یا وقتی یک طمعه‌ی بی‌خبر از همه چیز را یافتید آن را تکه تکه کنید‌! حال این طعمه می تواند یک قایق ران باشد یا یک گروه از انسان هایی که برای تفریح یا شنا به ساحل آمده اند در هر صورت شما می توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و به آنها حمله کنید. فکرش را بکنید حتی می توانید به بیرون از آب بپرید و انسان هایی که فریاد زنان از شما دور می شوند یا در حال قدم زدن در اسکله دیده می شوند را بگیرید و نوش جان کنید! هر چند باید مراقب مقدار اکسیژنتان در بیرون آب باشید چرا که وقتی آن تمام شود بازی شروع به کم کردن خون کوسه تان می کند. از اسکی سوار ها غافل نشوید آنها نیز طعمه های خوشمزه ای هستند و با خوردن آنها (یا هر موجود دیگری)خونتان پر می شود! حتی می توانید وقتی تبدیل به یک کوسه ی قویتر شدید یک کشتی را نیز نابود کنید و قدرت نمایی کنید. همینطور هر چه بزرگ تر و قوی تر می شوید بخش های بیشتری در بازی آزاد می شود که چالش های بزرگتر و محیط های جدیدتری را برایتان آزاد می کند.

در دنیای آزادانه‌ی بازی همانطور که شما خطری بزرگ برای بسیار از موجودات هستید. تهدیدات و خطرات مرگ باری نیز در طی بازی منتظر شما هستند تا شما را غافلگیر کنند. در بازی با انواع شکارچی ها رو به رو می شوید که به دنبال شکار کوسه‌ی شما هستند. آنها از انواع سلاح ها بر علیه شما استفاده می کنند و همینطور که در بازی پیش می روید سلاح های قویتر و قایق های بزرگتری استفاده می کنند تا بالانس بازی با قوی تر شدن کوسه‌تان حفظ شود. همینطور در دل اقیانوس نیز تهدیداتی خطرناک و مرگبار منتظر شما هستند که غافلگیرتان خواهند کرد. در دنیای بازی مکان های مخفی همچون غارها با آیتم های خاص وجود دارد که در طی گشت زنی در بازی می توانید این مکان ها را نیز پیدا کنید. همیشه مکان های جدید با دشمنان کاملا جدید برای گشت زنی وجود دارد و می توانید از گشت زنی و کشف رمز و رازهای محیط لذت ببرید.

در بازی با انجام ماموریت ها و کشتن دشمنان مختلف آیتم هایی را بدست می آورید که می توانید برای ارتقای کوسه ی خود از آنها استفاده کنید. مثلا می توانید خون کوسه را افزایش دهید یا مقدار آیتم هایی که بدست می آورید را زیاد کنید. می توانید قسمت های مختلف بدن کوسه مثل دندان ها ، سر ، بدن یا دم را ارتقاء دهید. مثلا دندان های کوسه خود را حالت الکترونیکی کنید یا بدنه ی قوی تری برای او درست کنید تا حمله دشمنان کمتر به کوسه شما اثر کند.

بازی Maneater ، مفرح و جذاب است و می تواند شما را سرگرم خود کند اما بعد از مدتی از تکرار مکرراتش مخصوصا نوع مبارزات و ماموریت ها خسته خواهید شد… همینطور باید دقت کنید بازی به شدت خشن و خونین است اگر روح حساسی دارید این بازی بدرد شما نمی خورد! چرا که شما در نقش یک کوسه هستید و یک کوسه ی بی رحم به خشونت و خون اهمیتی نمی دهد. پس اگر حساس هستید بازی دیگری را پیدا کنید چرا که خشونت بازی بالاست. از نظر گرافیک باید گفت منتظر یک بازی با گرافیک روز نباشید. در حقیقت بازی از لحاظ تکسچری در حد نسل قبل می باشد و انتظارتان را برآورده نمی کند. هر چند دارای رنگ آمیزی خوبی است و افکت ها خون به خوبی در بازی به کار گرفته شده است.همینطور آهنگ های متنوعی در طول ماموریت های مختلف خواهید شنید که به هر چه هیجان انگیزتر شدن بازی کمک می کند.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Maneater

بررسی بازی Maneater / کوسه‌ی انتقام‌جو 1

بازی Maneater یک بازی جذاب در سبک نقش آفرینی است که شما باید کنترل یک کوسه را در آن در دست بگیرید. هر چند مشکلات کنترلی و کنترل ساده، مشکلات دوربین و ماموریت‌های سطحی ممکن است خیلی زود شما را خسته کند اما بازی دنیای بزرگی برای گشت زنی دارد و می‌توانید از کشف رمز و راز این دنیا بیش از پیش لذت ببرید و پیشرفت خود را در طول بازی حس کنید. هر چند این بازی چیز خاصی وارد دنیای گیم نکرده اما می‌تواند برایتان سرگرم کننده و جذاب باشد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی Maneater  ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها