بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

برخی بازی‌ها بیشتر از اینکه بی‌عیب و نقص باشند خاطره‌انگیز هستند. بازیی که امروز قصد معرفی و بررسی آن را داریم یک عنوان بازسازی شده از یکی از خاطره انگیزترین بازیهای دنیای گیم است. اگر قصدِ ساختِ یک مزرعه‌ی بزرگ دارید این بازیی است که دنبالش می‌گردید… برای جزئیات بیشتر با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Story of Seasons: Friends of Mineral Town همراه باشید….

بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

همان بازی کلاسیکِ دوست داشتنی

بازی Story of Seasons: Friends of Mineral Town در تاریخ 14 جولای  2020 منتشر شده‌است و بازسازیی  از بازی Harvest Moon: Back to Nature محصول سال ۱۹۹۹ می‌باشد که می‌توان گفت یکی از بهترین بازی‌های مزرعه‌داری و از پیش‌گامان این ژانر محسوب می‌شود. (البته بازی پیش رو بازسازی دوم از این بازی است. بازسازی اول برای کنسول گیم بوی در سال ۲۰۰۳ بود (با نام Harvest Moon: Friends of Mineral Town) و بازی پیش رو برای Switch و PC منتشر شده‌است) این بازی دقیقا همان بازی را به شکل و شمایل مدرن شده بازسازی کرده تا علاقه‌مندان به آن بازی بتوانند به راحتی از بازی کردن بازیِ جدید نیز لذت ببرند. بازی جدید برای این بیشتر ویژه می‌شود که دقیقا همان حس بازی قدیمی را به بازیکن منتقل می‌کند. بازی سعی نمی‌کند محیط یا کنترل مدرن‌تری فراهم کند تا شما راحت‌تر شوید. بازی به همان سختی و محدودی قبل است و باید تلاش زیادی کنید تا مزرعه‌ی رویایی خود را بازسازی کنید…

بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

   چند تکه ابزار دارید و یک مزرعه بزرگ که باید آن را از نو بسازید…

به دهکده Mineral خوش آمدید…

شما به دهکده Mineral جایی که پدربزرگتان مزرعه‌ای برایتان به ارث گذاشته‌است پا می‌گذارید. مزرعه‌ای پر از علف هرز ، سنگ‌های بزرگ و تنه‌های بزرگ درخت…. تقریبا از آن چیزی که در کودکی از این مزرعه به یاد دارید چیزی باقی نمانده‌است. چند تکه ابزار دارید و یک مزرعه بزرگ که باید آن را از نو بسازید و البته شهری با مردم دوست داشتنی پیش رویتان است که باید هرچه بیشتر آنها را بشناسید. می‌توانید به دشت بروید و در آنجا توت فرنگی وحشی و گل پیدا کنید یا به سوپر مارکت بروید و با پول اولیه‌تان اولین بذر را برای کاشت در مزرعه خریداری کنید. بازی به شما نمی‌گوید چه کنید و چه نکنید و این ایده‌ها و روش بازی شماست که  گیم‌پلی‌تان را شکل می‌دهد. می‌توانید بدون ارتباط با کسی فقط به مزرعه‌تان برسید یا وقتتان را برنامه‌ریزی کنید و به اجتماع بازی نیز اهمیت دهید.

در بازی شما تنها نیستید… دهکده Mineral مکانی پر از شخصیت‌های دوست داشتنیست. خانواده‌هایی که هر کدام داستان و روابط خاص خود را دارند و در طول بازی بیشتر با آنها ارتباط برقرار کرده و بیشتر با خصوصیات آنها آشنا می شوید. هر گوشه و کنار دهکده بسته به رابطه‌ای که با افراد مختلف دارید، داستان‌هایی را تجربه می‌کنید. همینطور انتخاب‌هایی را انجام می‌دهید که روی رابطه‌ی شما با شخصیت‌های مختلف تاثیرگذاراند. اگر بازی Harvest Moon را بازی کرده باشید دقیقا این همان دهکده است ولی شکل مدرن‌تری به خود گرفته است و نقشه‌ی آن سه بعدی شده‌ و قسمت‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده‌است، اما تقریبا همه‌چیز همان چیدمان کلاسیک را دارد. این دهکده پر از رمز و راز است و هر شخصیت داستان خاص خود را دارد و البته شما می‌توانید با تمام اعضای این دهکده ارتباط برقرار کنید. در طول سال و ماه‌های مختلف فستیوال‌هایی در میدان دهکده برگزار می‌شود و همینطور هرکدام از مردم دهکده روز تولد خاصی دارد که می‌توانید با دادن هدیه به آنها در آن روز ارتباطتان را با آنها قوی‌تر کنید. هر فرد علایق خاص خود را دارد و در طول روز و همینطور شرایط جوی و ایام مختلف هفته در مکان‌های مختلف دهکده حضور دارند. هر چه ارتباط شما با شخصیت‌ها بیشتر شود آنها به شما حرف‌های جدیدتری می‌زنند و البته دستور پخت غذایی خاص یاد می‌دهند یا هدیه‌ای ویژه می‌دهند. این‌ها نکاتی است که بیشتر شما را به سمت ارتباط با دیگران سوق می‌دهد‌. بازی Story of Seasons: Friends of Mineral Town یک روح جذاب دارد که اگر به آن دست پیدا کنید مسلما یک تجربه‌ی منحصر به فرد را بدست می‌آورید.

بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

    تمام تغییراتِ جدید در کنار همان حال و هوای دوست داشتنی سابق ،  بازی را به شدت برای علاقه مندان به نسخه‌ی کلاسیکِ بازی جذاب کرده‌است.

تفاوت های بارز نسبت به نسخه ی کلاسیک 

در بازی تفاوت‌های  به خصوصی نسبت به Harvest Moon دیده می‌شود از منوهای بیشتر که حتی شامل اسم تمام اعضای دهکده و میزان ارتباط شما با آنهاست بگیرید تا میزان قدرت و انرژی شما که کاملا روی صفحه نمایش داده شده‌است و با بدست آوردن توت فرنگی‌های قدرت مختلف ، به میزان انرژی خود می‌توانید بیفزایید. اینکه می توانید با زدن یک زنگ حیوانات را به بیرون راهنمایی کنید تا در بیرون و هوای آزاد در روزهای آفتابی غذای خود را پیدا کنند یا اینکه کمی دهکده کوچکتر و جمع و جورتر شده و شخصیت‌ها و اتفاقات جدیدی به آن اضافه شده که بازی را شیرین‌تر کرده‌است. تمام تغییراتِ جدید در کنار همان حال و هوای دوست داشتنی سابق ، بازی را به شدت برای علاقه مندان به نسخه‌ی کلاسیک بازی جذاب کرده‌است.

در بازی برخلاف نسخه کلاسیک می‌توانید در ابتدا دختر یا پسر بودتان را انتخاب کنید، همینطور چند قیافه‌ی از قبل مشخص شده نیز وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را برگزینید. همینطور لباس‌هایی نیز قابل انتخاب هستند که هر زمان که دوست داشتید می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید‌ و …

بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

    این بازی مسلما یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی مزرعه و بهترین بازی از سری Harvest Moon محسوب می‌شود.

مزرعتان را بزرگ کنید…

پله پله می‌توانید مزرعه‌تان را پیشرفت دهید. برای خود مرغ خریده و شروع به پرورش و بدست آوردن تخم مرغ کنید. همینطور در بازی گاو و گوسفند و در نسخه‌ی جدید خرگوش نیز وجود دارد. همینطور انواع گاو‌ها با شیرهای میوه‌ای یا خاص نیز می‌توانید بخرید. هر فصل با بذرهای جدید ، محصولات جدیدی در مزرعتان بکارید. هر محصول زمان خاصی برای رشد کردن می‌خواهد و با قیمت متفاوتی به فروش می‌رسد. اطلاعات مربوط به مزرعه و بسیاری دیگر از رمز و رازها را می‌توانید با خواندن کتاب‌ها در کتابخانه بدست بیاورید! هر چه بیشتر در بازی گشت‌زنی کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید بیشتر می‌توانید در دنیای بازی جایگاهی برای خود داشته باشید و بیشتر با جو بازی آشنا شده و شخصیت‌ها و بازی را بیشتر دوست خواهید داشت. این بازی مسلما یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی مزرعه و بهترین بازی از سری Harvest Moon محسوب می‌شود. پس ارزش وقت گذاشتن دارد چراکه بازی کردن آن بسیار لذت‌بخش می باشد.

در بازی کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. ماهی‌گیری گیم‌پلی سرراست و خوبی دارد و در زمان‌ها و مکان‌های مختلف می‌توانید ماهی‌های خاصی بگیرید‌. به معدن بروید تا در آنجا سنگ‌های معدنی بدست بیاورید و با سنگ‌ها ابزار مختلف خود را ارتقا دهید. معدن طبقات مختلفی دارد و هر طبقه که پایین‌تر بروید می‌توانید سنگ‌های باارزش‌تری پیدا کنید. در دشت‌ها کُنده‌های درخت را قطع کنید تا چوب بدست بیاورید. انواع تجهیزات بازی را می‌توانید ارتقاء دهید از آب‌پاش بگیرید تا پتک و با ارتقای این‌ها بازی به سمت ساده‌تر و سریع شدن می‌رود. همینطور می‌توانید انواع ساختمان‌های بازی را نیز بزرگ‌تر کنید. با ارتقای خانه می‌توانید آشپزخانه را باز کنید و آشپزی کنید و هر سه شنبه از تلوزیون دستور پخت‌های جدید یادبگیربد تا در فستیوال آشپزی بهترین غذای خود را برده تا برنده‌ی جایزه‌ی ویژه شوید. از تلوزیون پیش‌بینی آب و هوا را ببینید ممکن است روز بعد طوفانی در راه باشد. در بازی همینطور تقویم وجود دارد که تمام روزهای تولد و روز رویدادهای مهم یادداشت شده‌است. همینطور در خانه کتابخانه‌ای دارید که تمام اطلاعات مهم بازی در آن جمع‌آوری شده‌است.

اگر از کار زیاد در مزرعه خسته شدید می‌توانید با Harvest Spirtes که همان هفت کوتوله خودمان هستند! دوست شوید و از آنها در کارهای مختلف مزرعه کمک بخواهید. این امکان خوبیست تا کمی وقت آزاد بیشتری داشته باشید تا به معدن بروید یا با گشت و گذار در دهکده ارتباطتان با مردم دهکده را بهبود بخشید.

بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

جزئیات بیشتر…

در مقایسه با بازی Stradew valley ، بازی آن حالت پیشرفته را ندارد. از کنترل بگیرید تا سیستم‌های مختلف گیم‌پلی ولی اگر نسخه‌ی کلاسیک را بازی کرده‌اید این بازی به شدت برای شما بیشتر از بازی Stradew valley لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. چرا که سختی کنترل حس واقعی‌تری نسبت به آن بازی به شما می‌دهد و بعد اینکه شخصیت‌های این بازی به شدت دوست داشتنی‌تر از بازی Stradew valley هستند و به راحتی نمی‌توانید از بازی دل بکنید و دوست دارید بیشتر و بیشتر در بازی پیشرفت کنید. بازی به شدت جذاب و سرگرم کننده است به طوری که ممکن است ساعت‌ها در دنیای بازی سرگرم شوید و گذر زمان را از دست بدهید.

بازی جزئیات و رمز و رازهای بیشماری دارد که باید خودتان آن‌ها را تجربه کنید و از بازگویی آنها در این متن خودداری شده‌است. بازی یک سیستم سیو و لود خوب دارد، پس در بازی اشتباه کنید و تجربه کنید و یاد بگیرید تا هر چه بیشتر با عملکرد‌های گیم‌پلی آشنا شده و بیشتر درگیر ماجراجویی‌های بازی شوید. هیچ وقت بازی را دست کم نگیرید چراکه از بین تمام بازی‌هایی که امسال وقت تجربه آن را داشتم مسلما دوست داشتنی‌ترین بازی بود که آن را تجربه کردم. با این حال بازی هنوز تمام نشده و ادامه دارد و لذت بردن از این بازی فقط به عمق قدرت تخیل‌تان محدود می‌شود… بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town یک گرافیک هنری زیبا دارد و شخصیت‌هایی که به زیبایی طراحی شده‌اند. همینطور همان آهنگ‌های کلاسیک خود را داراست که هرچه بیشتر به عمق وجودتان نفوذ می‌کنند و اتمسفر بازی را بیشتر به خوردتان می‌دهند…

نتیجه گیری…

بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town در این روزهای تلخ کمی می‌تواند شیرینی تجربه یک بازی آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی را برایتان داشته باشد. در کنار تمام خوبی‌هایش شاید بتوان از کنترل منسوخ شده ، گرافیک نه چندان پر جزئیات و همینطور صداگذاری تکراری‌اش ایراد گرفت. اما در کل با یک بازی قدرتمند طرف هستید که می‌تواند برایتان خاطره‌انگیز شود و برای همیشه گوشه قلبتان برایش جایگاهی همیشگی ایجاد کنید! اگر به دنبال یک بازی آرامش‌بخش و شبیه‌ساز زندگی و مزرعه‌داری هستید این یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌رویتان است. بازیی که می‌تواند برای هر بازیکنی یک تجربه‌ی خاص و متفاوت رقم بزند و بسته به نوع دیدتان به بازی‌های کامپیوتری حتی میتواند در بین بهترین بازی‌هایی که امسال تجربه کرده‌اید قرار بگیرید…

بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town
بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town

نمره سایت ساعت 7

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

مزرعه داریِ خاطره انگیز…

 اگر به دنبال یک بازی آرامش‌بخش و شبیه‌ساز زندگی و مزرعه‌داری هستید این یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌رویتان است. بازیی که می‌تواند برای هر بازیکنی یک تجربه‌ی خاص و متفاوت رقم بزند و بسته به نوع دیدتان به بازی‌های کامپیوتری حتی میتواند در بین بهترین بازی‌هایی که امسال تجربه کرده‌اید قرار بگیرید…

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی STORY OF SEASONS Friends of Mineral Town ” لذت برده باشید تا بعد …

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها