بررسی بازی Streets of Rage 4 / شورش در شهر ۴

یکی از بازی های بیادماندنی سگا جنسیس را این اینبار با کمترین تغییرات در گیم پلی و گرافیک زیباتر می توانیم در سال 2020 بار دیگر تجربه کنیم. بازی شورش در شهر برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. بلاخره بعد از سال ها دوری (آخرین نسخه ۱۹۹۴) به خیابان های شورش زده ی شهر بر می گردیم تا خاطرات یکی از به یاد ماندنی ترین فرانچایزهای صنعت گیم را دوباره زنده کنیم. بازی Streets of Rage 4 در تاریخ 30 آپریل 2020 و توسط شرکت Guard Crush Games ساخته و توسط Dot-emu برای پلتفورم های PC ، Xbox one , Nintendo Switch و PS4 منتشر شده است. امروز در سایت ساعت هفت به بررسی بازی Street of rage 4 می پردازیم تا ببینیم این بازی تا چه حد توانسته آن خاطرات را زنده کند.

بازی Streets of Rage 4

بررسی بازی Streets of Rage 4

گیم پلی Street of rage  ریتم ساده ای دارد  مبارزه با انواع دشمنان که موج به موج پشت سر هم بر سر یارتان می ریزند و شما باید آنها را شکست دهید. داستان بازی بر پایه ی شکست دادن یک شرور اصلی طرح ریزی شده است و چیز جدیدی ندارد و بازی بیشتر بر پایه ی گیم پلی اش استوار است.

بازی همان گیم پلی شیرین سری کلاسیک را دارد‌. بالا و پایین عقب و جلو رفتن و ضربه زدن به دشمنانی که از هر جهتی ممکن است وارد شوند و شما را غافلگیر کنند. هر کدام از دشمنان در بازی خصوصیات خاص خود را دارند. برخی پلیس هستند پس به غیر از شما به افراد دیگر نیز حمله می کنند. برخی به شما زیر پایی می زنند و برخی دیگر به هوا می پرند و با لگد به شما ضربه می زنند. برخی از راه دور به شما شلیک می کنند و برخی دیگر یک سپر دارند و همینطور انواع دشمنان که هنرهای رزمی مختلف را اجرا می کنند. و برخی موارد ترکیبی از تمام این دشمنان را در صفحه نمایش می بینیم.

همه چیز به همان سادگی و دوست داشتنی بازی کلاسیک است. کشتن دشمنان و تخریب محیط برای بدست آوردن آیتم های مختلف و یا استفاده از سلاح هایی که دشمنان به زمین می اندازند و شما برای از بین بردن سایر دشمنان می توانید از آنها استفاده کنید. در ابتدا باید الگوی حرکتی هر دشمن را یاد بگیرید و بعد از آن باید حرکات مختلف یار خودتان را بیاموزید. بعد باید محیط بازی را بشناسید محل دقیق آیتم ها را بدانید و حالا می توانید در بازی پیشروی کنید و لذت ببرید. در بازی یک سری ترفند های ریز است که می تواند در طول مراحل به شما کمک کند. مثلا با دو بار زدن روی جلو عقب  و دکمه ی ضربه ی بازی می توانید با هر کدام از شخصیت ها حرکات خاصی را بزنید. (این حرکات باز بسته به نوع قهرمان شما متفاوت است.) یا اگر به دشمنی نزدیک شوید قهرمان شما او را می گیرد و می توانید آن را به سمت دشمنان دیگر پرت کنید. در طول محیط ستاره ها را بگیرید تا در مواقع ضروی از قدرتی مخصوص قهرمانتان بر ضد گروهی از دشمنان استفاده کنید معمولا ستاره ها در طول شهر مخفی هستند و یا در پیش باسهای مخفی بازی که همان باسهای سری کلاسیک هستند مخفی شده اند ولی کاربرد بسیار مهمی در طول بازی مخصوصا درجات سختی بالاتر دارند.

در طول هر مرحله و طبق روند داستان  وارد بخشی از شهر می شوید و دشمنان به طور دقیق طبق همان منطقه تغییر می کنند و عوض می شوند . در طول مسیر با مینی باس و در انتهای هر مرحله با یک باس طرف هستیم که از نظر ساختاری هر کدام به همان منطقه ی شهر مربوط می شوند و هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. مثلا باسی با شلاقش باعث می شود افراد دیگر در محیط ضد ضربه شوند پس باید فقط به باس اصلی ضربه بزنید تا کشته شود و وقتتان را با ضربه زدن به add ها هدر ندهید.  یا باسی از دور به سمت شما یورش می آورد که باید با بالا و پایین کردن شخصیتتان آن را جا بگذارید.

بازی Street of rage 4 رنگ و بوی کلاسیکش را دارد. همان محدودیت ها در کنترل و گیم پلی، و توقع دفاع و ضد حمله به شکل بازی های امروزی را نداشته باشید. یکی از راه های دفاع شما کنار رفتن از جهت حمله دشمن با بالا پایین رفتن از سمت حمله ی دشمنان است. همینطور اگر دشمنی از پشت به شما حمله کرد می توانید دکمه ضربه پشتی را بزنید تا او از شما دور شود. هر قهرمان در بازی یک قدرتی دارد که هریک به شکل متفاوتی آن را اجرا می کنند. راه دیگر دفاع در برابر حملات دشمن با فشار دادن دکمه ی قدرتی است اما استفاده از آن هر بار باعث می شود خونتان کمی کم شود البته نه به صورت کامل و اگر به دشمنان ضربه عادی بزنید خون دوباره پر می شود اما یک ضربه از طرف دشمنان کل خون را از بین می برد. این ضربات به نوعی ریسکی هستند و می توانید خودتان را با آنها به چالش بکشید و در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید.

استفاده از محیط بازی در پیشبرد گیم پلی بسیار ضروری است مثلا اگر داخل چاله ها بیفتید و یا روی یک سیم لخت برق بروید خونتان کم می شود. دقیقا می توانید از محیط برای از پیش رو برداشتن دشمنان استفاده کنید، دشمنانی که در برخی موارد بسیار زیاد هستند و تنها راه کشتن آنها استفاده از محیط و سلاح های خود آنها بر ضدشان است. بازی برای پر کردن خونتان از همان روش سنتی سری Street of rage یعنی پیدا کردن خوردنی ها از درون جعبه ها و وسایل محیط و خوردن آنها استفاده کرده است. که دیدن مرغ بزرگ بریان به همان سبک قدیم که خونتان را کاملا پر می کند کاملا خاطرات قدیمی را برایتان تداعی می کند. (البته در بخش تنظیمات می توانید به دلخواه شکل آنها را تغییر دهید)

اینکه این نوع گیم پلی کُند وقتی در بین ده ها دشمن گیر کنید چقدر می توانید نجاتتان دهد به شما بستگی دارد. هر چه بیشتر بازی کنید مهارت شما در بازی بیشتر شده و راحتتر می توانید در بازی پیش بروید. مراحل مانند پازل می مانند باید محیط بازی را یاد بگیرید و حرکات دشمنان را به خاطر بسپارید تا بتوانید به موقع از انواع سلاح دشمنان و همینطور محیط بازی بر علیه آنها استفاده کنید تا بتوانید با بیشترین جان ممکنه به پیش باس برسید تا بعد از شکست دادن آن به مرحله بعد خود را برسانید. در حالت Story هر مرحله سیو می شود اما حالت Arcade بازی، باید تمام مراحل بازی را پشت سر هم بگذرانید که بسیار چالش برانگیز است و دقیقا همان حال و هوای بازی کلاسیک را برایتان زنده می کند. هر چند برای رفتن به این بخش بهتر است تسلط کافی بر تمام بخش های بازی داشته باشید. (باید یکبار قسمت Story را کامل کنید تا این بخش باز شود.)

یکی از مشکلات بازی وجود برخی دشمنان بیش از حد قوی است که بالانس بازی را به هم زده است. در حالی که شما محدود به یک سری حرکات محدود هستید و دفاعی خاص ندارید یکدفعه دهها دشمن با چاقو وارد صحنه می شوند و از هر سمت به سمتتان می آیند و بعد از دور یک گروه دشمن با سپر می بینید که کشتنشان تمرکز فقط روی خودشان می خواهد چاقو به دستان اگر به شما برسند شما به زمین می خورید و در همین موقع سپری که از قبل دمیج زده بودید باز به حالت اولیه بر می گردد! این مسائل باعث می شود که بیشتر بازی را دو نفره بازی کنید و بازی بیشتر شما را به سمت بازی گروهی سوق می دهد. در بازی می توانید تا چهار نفر به صورت co-op بازی کنید و در این حالت بازی سخت تر می شود تا تعادل را حفظ کند. همینطور در بخش Battle می توانید با دوستانتان تک به تک مبارزه کنید. در بخش Boss Rush می توانید فقط باس های بازی را یک دور بروید.

بازی دارای درجه سختی مختلفی می باشد و درجه سختی Mania بعد از اتمام بازی با یکی از درجه سختی ها آزاد می شود. درجه سختی به معنی این نیست که دشمنان خون بیشتری دارند بلکه یکی از نکات جالب درجه سختی این است که دشمنان همان مقدار خون درجات سختی قبلی را دارند اما شما تعدادجان کمتری دارید و تعداد دشمنان در هر درجه سختی بیشتر می شود مثلا در درجه سختی Mania تعداد دشمنان و حتی مینی باس ها به شدت زیاد می شود.

گرافیک بازی بسیار زیبا درست شده است و تمام محیط و شخصیت ها مانند نقاشی می ماند و به خاطر تنوع خوبی که دارد شما به هیچ عنوان از آن خسته نخواهید شد. همینطور آهنگ های بازی بسیار به جو بازی می آیند و بازی را هر لحظه بیش از پیش هیجان انگیز کرده اند.

کاراکترهای بازی

در بازی با هر بار ضربه زدن پشت سر هم به دشمنان یک Hit می گیرید. و اگر ضربه زدن به دشمن را خیلی طول دهید این روند قطع می شود و امتیاز بدست می آورید هر چه عدد  Hit بالاتر باشد امتیاز بیشتری بدست می آورید. اگر در طول بازی دمیج بخورید Hit شما ریست می شود. در پایان امتیازات جمع می شود و هر چه در مراحل بازی پیش میروید و همینطور امتیاز جمع می کنید، می توانید کاراکتر های قدیمی سری Streets of Rage را آزاد کنید و با همان گرافیک و سیستم گیم پلی آنها را نیز تجربه کنید که بسیار قابل توجه است.

در ابتدای بازی شما چهار شخصیت دارید ؛ شخصیت Axel Stone که استاد هنرهای رزمی است و با مشت های قدرتمندش دشمنان را نابود کند اما او کمی کند است.  شخصیت Blaze Fielding کمی سریعتر است و از پاهایش نیز در برابر دشمنان استفاده می کند، می تواند زیر پایی بزند و روی هوا پشتک بزند. Cherry Hunter سریعترین شخصیت بازی است شاید دیمیج کمتری بزند اما بسیار سریع است و می توانید با سرعت دشمنان را از پای در بیاورید او یک گیتار نیز دارد. Adam Hunter قوی ترین و کند ترین شخصیت شروع بازی است ، او با مشت هایش می تواند دشمنان را به راحتی با چند ضربه از پای در بیاورد. و شخصیت Floyd Iraia که ترکیبی از قدرت و سرعت است و در طول بازی در چپتر 5 آزاد می شود. همینطور تمام شخصیت های سه بازی قبلی سری را می توانید در این بازی با جمع آوری امتیاز بیشتر آزاد کنید.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Streets of Rage 4

بررسی بازی Streets of Rage 4 / شورش در شهر ۴ 1

بازی Streets of Rage 4 دارای یک گیم پلی خاطره انگیز است اما زیاد از حد در گذشته گرفتار شده  و هیچ ایده‌ی جدیدی برای ارائه در آن نمی بینیم، همینطور برخی دشمنان بسیار قوی هستند و بالانس بازی را بهم می‌زنند. بازی کوتاه است و این یکی از نکات مثبت بازی است چرا که این سبک بازی با بازی کردن با شخصیت‌های مختلف خود معروف شده است. اگر بتوانید خود را با گیم پلی بازی وقف دهید مطمئنا یکی از خاطره انگیزترین بازیهای امسال برایتان خواهد بود و می‌توانید چندین بار با شخصیت‌های گوناگون و در درجات سختی متفاوت بازی را به پایان برسانید و از آن لذت ببرید.

امیدواریم از مطلب ” بررسی بازی Streets of Rage 4 ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] تاریخ 30 آپریل 2020 منتشر شده است. >> اطلاعات بیشتر>> بررسی بازی Streets of Rage 4 / شورش در شهر ۴  (امتیاز متا: 84) (کرک […]