بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

بزرگ‌شده بوسیله گرگ‌ها / Raised by Wolves سریالی علمی تخیلی‌ است که توسط Aaron Guzikowski ساخته شده و از تاریخ 3 سپتامبر 2020 از شبکه HBO Max در 10 قسمت منتشر شده است. آخرین قسمت این سریال در 1 اکتبر 2020 منتشر شد و هم اکنون این سریال به صورت کامل در دسترس می‌باشد. از دیگر نکات مهم این سریال می‌توان به کارگردانی دو قسمت ابتدایی این سریال توسط Ridley Scott اشاره کرد که یکی از تهیه‌کنندگان اصلی سریال نیز محسوب می شود. از جمله بازیگران مطرح این سریال می‌توان به Amanda Collin در نقش مادر ، Abubakar Salim در نقش پدر ، Winta McGrath در نقش کمپیون و Travis Fimmel در نقش مارکوس اشاره کرد. این سریال تخیلی با نظرات متفاوتی توسط مردم و منتقدین رو به رو شده است در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی سریال Raised by Wolves همراه باشید تا بیشتر با این سریال آشنا شوید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید… همینطور برای اطلاع از سریال های آینده به مورد انتظارترین سریال های آینده مراجعه کنید… (بهترین سریال های سال 2020)

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

خلاصه داستان…

دنیایی نابود شده و انسان‌های رو به انقراض؛ این نمایشِ پایانِ انسانِ خودکامه ، افراطی و جنگ طلب است. تنها یک راه برای جلوگیری از نابودی بشر برای همیشه مانده و آن هم استفاده از هوش مصنوعی و اندروید‌های انسان نماست. اندرویدهایی که خود را مادر و پدر می‌خوانند و در سیاره‌ی دیگری (Kepler-22b) در حال بزرگ کردن انسان‌ها به دور از تفکراتی هستند که باعث نابودی بشر شده است اما این تازه شروع داستان است و در ادامه پرده از رمز و رازهای بیشماری برداشته می‌شود…

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

سریال بزرگ شده بوسیله گرگ‌ها یک حس مرموز و ناشناخته در درونش دارد این برای شروع یک سریال علمی تخیلی بسیار مناسب است چراکه باعث بهتر چرخیدن مهره‌های داستانی‌اش می‌شود و مخاطب را کنجکاو برای کشف رمز و رازهای درونش به ادامه دیدن سریال ترغیب می‌کند. سریال با فرود یک سفینه به دل یک سیاره‌ی ناشناخته آغاز می‌شود. دو انسان که جلوتر می‌فهمیم ربات‌های انسان‌نما یا اندروید هستند شروع به ساخت و ساز و پرورش چند کودک می‌کنند. اندروید زن خود را مادر (Mother) و اندروید مرد خود را پدر (Father) می‌خواند و آنها شروع به تربیت و آموزش انسان‌ها می کنند.

فرزندهایی که قرار است نسل جدید بشر را به دور از جنجال‌های دنیای رو به انقراض کنونی شکل دهند و اینبار توسط اندرویدها تربیت شوند و از هرج و مرجی که باعث نابودی کامل زمین شد فرار کنند. اما آیا ذات انسان قابل تغییر است؟ یا حتی در دور افتاده‌ترین سیاره‌ها نیز دست به جار و جنجال زده و حتی خود رو به انقراضش را نیز تهدید می‌کند؟

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

در ساخت محیط آخروزمانی سریال با ایده‌هایی کاملا بکر و نو یک جریان کاملا متفاوت و معنی‌دار را در داستان خود در مورد افراطی‌گری در رابطه‌ی اعتقادات و تاثیر آن در آینده بشر به نمایش گذاشته است. سریال به خوبی با کمک جلوه‌های ویژه توانسته زمین نابود شده و رو به ویرانی را به تصویر بکشد. در سریال گروه‌های دین‌دار افراطی با نام Mithraic می‌بینیم که تنها راه نجات را توسل به خدایشان Sol می‌دانند. آنها اندرویدهایی قاتل (necromancer) ساخته‌اند که قصدِ کشتن هرآنکس که مخالف اعتقاداتشان است را دارد و در این راه با افراط شدید زندگی انسان را به نابودی می‌برند و بشر را به آستانه انقراض می‌کشانند.

در مقابل گروه افراطی آئیست دیده‌ می شوند که انسان‌ها را از بدو تولد یک مبارز درست کرده و ناباوری افراطی خود را به خورد کودکانِ یتیم و بی‌کس می‌دهند. سریال‌ به خوبی با بازی با تضادها‌ی اعتقادیِ هر دو گروه، قصد دارد به نکوهش از افراطی‌گری در زمینه اعتقادات بپردازد. این تقابل به نابودی کامل بشر و سیاره زمین می‌انجامد و اکنون انسان‌ها به خارج از سیاره آبی به دنبال محل جدیدی برای زندگی هستند. سریال به زیبایی عواقب اعمال و رفتار افراطی انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد. مسیر نهایی که فقط بگوییم اعتقاد و فکر ما درست است چیزی جز این نخواهد بود و احترام گذاشتن به دیگر عقاید می‌تواند شروعی بر صلح و یکی شدن جهانی باشد.

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

در قسمت‌های ابتدایی کمی با ذهنیت و قدرت اندرویدها آشنا می‌شویم. اندرویدهایی که تا حدودی احساسات دارند و وظیفه بزرگ کردن انسان‌های آئیست را بر عهده گرفته‌اند. اما همه چیز به شکل پیش بینی شده پیش نمی‌رود. سیاره جدید پر از اتفاقات غیر قابل پیش بینی است و کودکان یکی یکی مریض می‌شوند. بازی Amanda Collin و Abubakar Salim در نقش دو اندروید باورپذیر است و این نکته که انسان تا چه حد در ساخت و شبیه سازی ربات‌های انسان‌نما پیش خواهد رفت به خوبی تحت تاثیرتان قرار می‌دهد. در صحنه‌های پایانی قسمت اول کمی بیشتر با قدرت ویرانگر اندروید necromancer آشنا می‌شوید و در آخر وسیله‌ای که Mithraicها برای نابودی آئیست‌ها ساخته‌اند بلای جان خودشان می‌شود و یک پارادوکسِ با معنی را در سریال بوجود می‌آورد.

سیاره جدید مشکلات متفاوتی را پیش پای انسان‌ها گذاشته است. آب هوای ناشناخته ، موجودات عجیب و بیماری‌های نادر چیز‌هایی که حتی اندرویدها نیز پیش‌بینی آن‌ها را نکرده بود‌‌ند اما وقتی سر و کله گروهی از انسان‌های دیگر پیدا می‌شود داستان شکل واقعی خود را بدست می‌آورد و مشکلات جدی‌تر می‌شود. شروع سریال به خوبی شما را امیدوار اتفاقات پیش رو می‌کند اما ریتم سریال و اتفاقات جلوتر گنگ و بسیار کند است. در ادامه با پیدا شدن سر و کله چند انسان از زمین کمی ریتم سریال حال و هوای سریع‌تری به خود می‌گیرد اما پرداخت بیش از حد به دو اندروید و داستان‌های تکراری بقای کودکان باقی مانده کمی بیننده را نسبت به سریال دلسرد می‌کند.

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

در ادامه سریال داستان خاصی برای ارائه به بیننده ندارد و به نوعی به جای آنکه کمی از رمزهای سیاره را برایتان برملا کند تنها به کنش‌های بی‌انتهای انسان‌ها و اندروید با یکدیگر می‌پردازد و شخصیت‌هایی بدون ثبات که هر لحظه در حال تغییر فکر و عقاید خود هستند را به تصویر می‌کشد. حتی دلیلی برای این تغییرات در درون شخصیت‌ها نمی‌بینیم یا سیاره ذهن‌ها را مسموم می‌کند و انسان‌ها را به یکباره تغییر می‌دهد یا نویسندگان نتوانستند یک فصل اول ده قسمتی خوب بسازند و برای پر کردن زمان سریال به این تغییرات و پیامدهای آن دست زده‌اند.

سریال در ده قسمت ابتدایی به هیچ عنوان نتوانست به سرو سامان لازم برای یک سریال فصل اولی برسد و خیلی ناقص و غیر منطقی طولانی شد و به جای پرداخت به مسائل مهم تنها در نقطه‌ی ابتدای خود درجا زد! به جای اینکه فصل اول، داستان را برای فصل دوم آماده کند به نوعی تمام رمزو رازها را برای فصل دوم باقی گذاشت و به حل هیچ یک از آن‌ها نپرداخت. شاید چند قسمت ابتدایی سریال به خاطر ناشناخته بودن محیط سریال کمی در جذب مخاطب خوب عمل کند اما قسمت‌های پایانی تنها باعث گیج شدن مخاطب و از بین رفتن ثبات شخصیت‌های داستان شد، به طوری که واقعا هیچ‌کس نمی‌داند چه شخصیتی چه خصوصیاتی دارد چراکه به علت بی‌ثباتی بیش از حد همه شخصیت‌های داستان، شخصیتی شکل نگرفت که بخواهیم به معرفی خصوصیات آن‌ها بپردازیم و این بزرگ‌ترین لطمه را به سریال در فصل اول خود زد…

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

از این موضوع که بگذریم ظغیان درونی مارکوس و رفتن به سمت جنون از بخش‌های زیبای داستان است که سریال در به تصویر کشیدن آن موفق عمل کرده است. و البته بازی بسیار زیبای Travis Fimmel که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغییر جهتی ناگهانی از یک آئیست به یک دین‌دار افراطی نشان دهنده این است که به بار آوردن یک آئیست افراطی فرق چندانی با ساختن یک Mithraic افراطی مجنون ندارد. چراکه این نوع پرورش ثبات ندارند و باعث فروپاشی ذهنی فرد می‌شود.

در ادامه قصد داریم کمی توضیحات در مورد پایان سریال بدهیم اگر سریال را کامل ندیده‌اید این بخش‌ها را رد کنید تا به قسمت نتیجه‌گیری بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول برسید…


بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول / جواب به مهمترین سوالاتی که در ذهن بینندگان وجود دارد؟ (به همراه اسپوسل)

این بخش شامل اسپوسل می‌باشد چرا که می‌خواهیم کمی در مورد بخش‌های نامفهوم سریال حرف بزنیم پس اگر سریال را به صورت کامل ندیده‌اید این بخش را نخوانید‌.

آیا Sol واقعی است و در ذهن افراد مختلف حرف میزند یا این تنها یک توهم است؟

به سه شکل می‌توان به این سوال پاسخ داد. اولی واقعی بودن سول است چرا که سریال تخیلی‌ست و ممکن است سول واقعی باشد اما بسیار بعید است.  دومی توهمی بودن افرادی مانند مارکوس و پائول و… است که این نیز بعید است چراکه هم اتفاقات عجیبی برای آنها افتاده و هم هر دو چیزهایی را می‌دانند که قرار نبود بدانند. اما سوم و محتمل‌ترین مورد رمز و رازهایی است که در سیاره وجود دارد و بیننده و حتی افرادی که درونش هستند از آن مطلع نیستند. به نظر می‌رسد نه سول بلکه نیروی خاص در این سیاره وجود دارد که در حال تدارک برنامه‌ایست. هر چند تمام موارد به شکلی کاملا گنگ در فصل اول بازگو می‌شود و برای فهم بیشتر باید منتظر ادامه سریال در فصل بعدی بمانیم.

موجود درون بدن مادر چه بود و به چه شکل بوجود آمد؟

سوالی که نمی‌خواهم با تحقیق در اینترنت به آن برسم چراکه سریال همان چیزی بود که به ما نشان داده شد و نه چیزی فراتر از آن‌. به نظر می‌رسد موجود درون بدن مادر نوعی مار یا انگل است که توسط دستگاه شبیه‌سازی که به آن متصل ‌شد ایجاد شده است. دستگاه اخطار می‌داد که این شبیه ساز تنها مخصوص انسان‌هاست نه اندرویدها و این انگل محصول اتصال مکرر به دستگاه شبیه ساز می‌باشد! یا اینکه این موجود از قبل از خروج از زمین توسط سازنده به هر دلیلی درون بدن مادر جاسازی شده و هدفِ خاصی از این موصوع در کار است که در فصل‌های بعدی مشخص می‌شود. ممکن است موجود برخی از خصوصیات خطرناک مادر را نیز به ارث ببرد که این نیز می‌تواند به خطرناک‌تر شدن آن کمک کند و فصل بعدی را هیجانی‌تر کند.

چطور بعد از اینکه پدر و مادر به هسته سیاره برخورد کردند زنده ماندند؟

این سیاره کاملا ناشناحته است پس به نظر می‌رسد مرکز این سیاره به جای نابودی به طرف دیگر آن اشیاء را پرتاب می‌کند. سفینه به درون گدازه‌ها می‌رود و از طرف دیگر سیاره بیرون می‌آید حداقل می‌توان مطمئن بود که فعلا خطری بچه‌ها را تهدید نمی‌کند چرا که موجود به طرف دیگر سیاره رفته است.

صدایی که برخی افراد می‌شوند صدای سول است؟

به نظر نمی‌رسد خدایی به نام Sol در داستان سریال جایی داشته باشد و این تنها اعتقاد گروه Mithraic است که کوچکترین نشانه‌ها را می‌خواهند به اویی که وجود ندارند نسبت دهند! پس باید منتظر دلیلی منطقی‌تر در فصل‌های بعد باشیم. اما آنچه مشخص است هنوز تمام رازهای سیاره برملا نشده و ممکن است صداها از طرف خود ساکنین سیاره برای مجنون کردن افراد تازه وارد فرستاده شده باشد. فعلا برای قضاوت در این زمینه بسیار زود است و باید منتظر فصل بعدی بمانیم.

پایان اسپویل


بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول

نتیجه گیری…

سریال بزرگ شده به وسیله گرگ‌ها در فصل اول نتوانست آنطور که انتظارش را داشتیم به خوبی عمل کند. شاید قسمت‌های ابتدایی توانست تا حدودی بیننده را برای رمز و رازهای ابتدایش کنجاو کند اما در ادامه سریال با ساخت شخصیت‌های بی‌ثبات و داستانی پراکنده و در برخی مواقع غیرقابل هضم، به بدنه اصلی خود ضربه وارد کرد. سریال حتی یک فصل اول خوب نیز محسوب نمی‌شود و اگر فقط به خاطر بازی برخی بازیگران سریال مثل Amanda Collin و Travis Fimmel نبود مطمئنا تا این حد بر سر زبان‌ها نمی‌افتاد. اینکه اکثر پاسخ‌ها به فصل بعدی موکول شده یکی دیگر از نکات منفی سریال است چراکه بیننده در فصل اول حتی نمی‌تواند به یک جمع بندی کلی در ذهن خود در مورد سریال برسد. با این حال دیدن سریال Raised by Wolves خالی از لطف هم نیست چراکه به شدت دارای ایده‌های دسته اول و بکر می‌باشد و برای علاقه مندان به سریال‌های علمی تخیلی می‌تواند جذاب و منحصر به فرد باشد و سوالات زیادی را در ذهنشان ایجاد کند اما برای لذت بیشتر باید منتظر فصل های بعدی و برملا شدن رازهای بیشتر بمانیم…

سریال Raised by Wolves فصل اول

بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول
سریال Raised by Wolves فصل اول

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خوب)

(خوب)

 دیدن سریال Raised by Wolves خالی از لطف هم نیست چراکه به شدت دارای ایده‌های دسته اول و بکر می‌باشد و برای علاقه‌مندان به سریال‌های علمی تخیلی می‌تواند جذاب و منحصر به فرد باشد و سوالات زیادی را در ذهنشان ایجاد کند اما برای لذت بیشتر باید منتظر فصل‌های بعدی و برملا شدن رازهای بیشتر بمانیم…

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال Raised by Wolves فصل اول ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین

تشکر از تحلیلتون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

خیلی خفنه