بررسی سریال The Flight Attendant / فراری ناکام از مشکلات

خدمه پرواز / The Flight Attendant یک سریال کمدی درام هیجانی است که از تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ در هشت قسمت از شبکه HBO Max منتشر شده است. این سریال توسط  Steve Yockey و بر اساس رمانی به همین نام اثر Chris Bohjalian ساخته شده است. سریال The Flight Attendant دسامبر ۲۰۲۰ برای فصل دوم نیز تمدید شده است. داستان سریال در مورد “کسی باودن” مهماندار هواپیما با بازی Kaley Cuoco که در دردسر عجیبی گرفتار می‌شود و یک داستان هیجانی و طنز را خلق می‌کند. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی سریال The Flight Attendant همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می‌گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های سال 2020

بررسی سریال The Flight Attendant

بررسی سریال The Flight Attendant

همیشه اتفاقات غیرمنتظره می‌توانند تجربه‌ای لذت بخش باشند در سالی عجیب و غریب و دنیایی که در قرنطینه و مشکلات فراوان به سر می‌برد سینما و تلویزیون می‌توانند ابر قهرمان‌های حال نا‌خوش ما باشند و با اینکه شرایط کنونی روی ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مورد انتظار هم بی‌تاثیر نبوده اما سریال The Flight Attendant را به طور قطع می‌توان از اتفاقات و سریال‌های خوب امسال دانست . در سریال The Flight Attendant که ساخته شبکه HBO MAX می باشد شما با یک شاهکار فیلمنامه‌ نویسی طرف نیستید و در نگاهی کلی با یک داستان جدید و نقل نشده روبرو نخواهید شد. اما نویسندگان توانسته‌اند با چند حقه کوچیک شما را با پرداختی نو به این سبک داستان‌ها مواجه کنند، و تجربه‌ای لذت بخش و خاص را برای شما رقم بزنند.

فیلمنامه The Flight Attendant اقتباسی از رمانی به همین نام از کریس بوهجالیان است. بزرگترین نکته مثبت The Flight Attendant بدون شک نمایش زیبا و تاثیرگذار Kaley Cuoco در نقش Cassie است، بازیگری که او را به خاطر نقش دوست داشتنی “پنی” در سریال The Big Bang Theory به خوبی به یاد داریم. او بار دیگر طرفداران خود را حتی بیش از پیش به وجد آورده است. چراکه برخلاف شخصیت پنی که خیلی نمایانگر توانایی‌های بازیگری او نبود و بیشتر به خاطر جذابیت‌های ظاهری‌اش محبوب شده بود در نقش Cassie درخشیده و خود را به عنوان بازیگری کاملا توانا معرفی می‌کند.

بررسی سریال The Flight Attendant

می‌توان گفت تمام بار سریال The Flight Attendant روی دوش kaley Cucco است. او نقش اساسی در تمام لحظات کمدی، عاطفی، هیجانی سریال ایفا می‌کند و به خوبی توانسته است که همان چیزی باشد که سازندگان و بینندگان از او انتظار داشته‌اند. نکته مثبت بعدی The Flight Attendant روایت داستانی جذاب و پرش‌های داستانی خاص و جالب توجه آن می‌باشد. همانطور که پیش‌تر گفته شد با یک داستان نو و منحصر به فرد روبرو نیستیم اما می‌توان گفت پرداختی ساختار شکنانه و خاص را شاهد هستیم و نقطه قوت آن پرش‌هایی است که به دنیای خیالی ذهن Cassie به همراه شخصیت الکس با بازی Michiel Huisman داریم. علی رغم این که او در ابتدای مجموعه باید حذف می‌شد اما در ذهن Cassie باقی می‌ماند و داستانی سریال را جذاب نگه‌ میدارد و لحظاتی خاص برای بیننده رقم می زند.

تصویر برداری جذاب و موسیقی متن همخوان با تِم سریال نیز از دیگر نکات قوت سریال The Flight Attendant محسوب می‌شود. این داستان و فیلمنامه بدون تصویر برداری‌های مناسب و موسیقی متنی که به حواس بینندگان کمک کند قاعدتا با شکست روبرو می‌شد. مسئولیت موسیقی متن سریال به عهده نامی آشنا، جناب Blake Neely بوده است که در سریال‌های موفقی همچون  Arrow, The Flash و You و همچنین فیلم‌هایی چون King Kong و The Last Samurai فعالیت داشته است.

داستان The Flight Attendant روایتگر داستان مهماندار هواپیمایی به نام “کسی باودن” است که در طول یکی از پروازها به مقصد بانکوک با شخصی به نام الکس سوکولف آشنا می‌شود و پس از گذراندن شب و خوشگذرانی با او، روز بعد در حالی بیدار می‌شود که جسد الکس با گلویی بریده شده در کنار اوست و…

“کسی باودن” که با مشکل مصرف بیش از حد مصرف الکل دست و پنجه نرم می‌کند. هیچ چیز از این واقعه به خاطر ندارد و این موضوع مشکلات او را دو چندان می‌کند. در کنار این، داستانِ تلاشِ او برای فرار از این اتفاق و قتلی که اتفاق افتاده، در طول سریال شاهد روایت داستان قوی‌تری هم هستیم! پرداخت به گذشته مبهم “کسی باودن” نقطه قوت فیلمنامه به حساب می‌آید و توانسته از یک موضوع کلیشه‌ای، روایتی تازه را به نمایش در‌آورد. به اضافه داستان‌های کوچک سایر شخصیت‌های سریال، کمک شایانی به عدم دلزدگی نسب به سریال کرده و تنوعی جالب را برای بینندگان به وجود آورده است.

نتیجه گیری…

سریال The Flight Attendant یکی از سریال‌های خوب و موفق سال 2020 به شمار می‌آید و تماشای آن تجربه‌ای لذت بخش برایتان خواهد بود. سریالی که لحظات طنز و تلخ را در طول داستانش همراه با لحظات غیرقابل پیش بینی با روایتی خاص‌ ترکیب کرده و یک سریال جالب خلق کرده است.

سریال The Flight Attendant

بررسی سریال The Flight Attendant
سریال The Flight Attendant

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

فراری ناکام از مشکلات

سریال The Flight Attendant یکی از سریال‌های خوب و موفق سال 2020 به شمار می‌آید و تماشای آن تجربه‌ای لذت بخش برایتان خواهد بود. سریالی که لحظات طنز و تلخ را در طول داستانش همراه با لحظات غیرقابل پیش بینی با روایتی خاص‌ ترکیب کرده و یک سریال جالب خلق کرده است.

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال The Flight Attendant ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

دوست نداشتم این سریال رو