بررسی سریال The Umbrella Academy / قهرمانان مشکل‌ساز

سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy) یک سریال ابرقهرمانی محصول شبکه‌ی Netflix می‌باشد. این سریال از روی سری کمیکی با همین نام نوشته‌ی Gerard Way اقتباس گرفته شده و توسط Steve Blackman خلق شده است. از مهمترین آثار کارنامه‌ی هنری Steve می‌توان به نویسندگی و تهیه کنندگی سریال Fargo اشاره کرد. فصل اول سریال در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ و فصل دوم در  ۳۱ جولای ۲۰۲۰ منتشر شده‌ است و توانست در کل نظرات مثبت منتقدین و مردم را به خود جلب کند. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به Tom Hopper در نقش لوتر (شماره‌ی یک) ، David Castañeda در نقش دیگو (شماره‌ی دو)، Emmy Raver-Lampman در نقش الیسون (شماره‌ی سه) ، Robert Sheehan در نقش کلاوس (شماره‌ی چهار) ، Aidan Gallagher در نقش شماره‌ی پنج ، Justin H. Min در نقش بن (شماره شش) و Ellen Page در نقش وانیا (شماره‌ی هفت) اشاره کرد. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی سریال The Umbrella Academy همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

بررسی سریال The Umbrella Academy

     در سریال آکادمی آمبرلا با یک سریال متفاوت در ژانر تخیلی ، ابرقهرمانانه رو به رو هستیم.

خلاصه داستان…

در یکم اکتبر ۱۹۸۹ ، ۴۳ زن در سراسر دنیا به شکل اعجاب‌آوری بدون اینکه از قبل علائم حاملگی داشته باشند، حامله شده و همان موقع بچه‌دار می‌شوند! هفت کودک از این جمع توسط نابغه‌ای به نام Hargreeves به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شوند. در حقیقت این گروه از کودکان – به جز یکی از آنها – دارای قدرت‌های ماورایی می‌باشند و بعد از مدتی که از تعلیم آنها می‌گذرد به گروه آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy) نام گذاری و تبدیل می‌شوند. سال‌ها پدر خواندشان ، آنها را فقط با شماره خطاب می‌کند اما بعدها توسط مادر خوانده‌ی رباتشان “گریس” اسامی برایشان انتخاب می‌شود. در ادامه یکی از آنها کشته شده ، یکی مفقود می‌شود و یکی دیگر از آنها بدون داشتن قدرتی برای خود زندگی معمولی‌اش را ادامه می‌دهد. سال‌ها از آن زمان که گروه آمبرلا ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌داد گذشته و اکنون بعد از سال‌ها دوری از خانه، آنها به خاطر مرگِ غیرمنتظره‌ی پدر برای سوگواری دور هم جمع می‌شوند. اما ناگهان سر و کله‌ی شماره‌ی پنج که سال‌ها پیش در کودکی مفقود شده بود به همان شکل و شمایل نوجوانانه‌اش پیدا می‌شود ، با پیدا شدن او، اتفاقات غیرمنتظره‌ای در ادامه منتظر آنهاست…

بررسی سریال The Umbrella Academy

بررسی سریال The Umbrella Academy

در سریال آکادمی آمبرلا با یک سریال متفاوت در ژانر تخیلی ، ابرقهرمانانه رو به رو هستیم. در فصل اول ، سریال به خوبی با شخصیت پردازی مناسب و ساخت موقعیت‌های طنر و درام برای ارتباط‌دهیِ هر چه بهتر بین شخصیت‌ها و البته از آن مهمتر خلقِ یک داستان با اتفاقات جذاب و مخاطب پسند سعی کرد نظر بیننده‌ها را به سمت خود جلب کند و تا حدودی به عنوان شروع یک سریالِ جدید توانست موفق عمل کند. در فصل دوم برخلاف فصل اول با داستانی جذاب و پرهیجان‌تر رو به رو هستیم. فصل دوم سریال این موفقیتش را مدیون فصل اولِ منسجمش است که تا حدودی توانست شخصیت‌هایش را شکل دهد و با داستانِ گیرایش یک سریال موفق و جذاب را برای مخاطبانش بوجود بیاورد.

بررسی سریال The Umbrella Academy

    در سریال با شخصیت‌های متنوعی رو به رو هستید که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند‌.

(شامل اسپویل)

در سریال با شخصیت‌های متنوعی رو به رو هستید که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند‌. این خصوصیات از لحاظ اخلاقی ، طرز فکر و حتی مهارت‌های نبردی‌ آنها می‌باشد. در سریال هفت شخصیت اصلی داریم که از اعضای اکادمی هستند. لوتر : قدرت بسیار زیادی دارد و می‌تواند ضربات مرگباری وارد کند و جلوی ضربات مرگباری استقامت کند. دیگو: او قدرت کنترل اجسام را دارد و در استفاده از چاقو بسیار ماهر است. آلیسون : می تواند به دیگران خواسته‌هایش را تلقین کند تا آنها برای مدتی کوتاه خواسته‌ی او را انجام دهند. کلاوس : قدرت ارتباط و صحبت با مرده ها را دارد و جلوتر دیگر توانایی‌های خود را کشف می‌کند نامبر فایو: شماره پنج در اصل یکی از بهترین و اصلی‌ترین شخصیت‌های سریال محسوب می‌شود او قدرت تلپورت(انتقال از مکانی به مکان دیگر در فواصل کوتاه) دارد و همین قدرت به او توانایی سفر در زمان را نیز داده‌است. در حقیقت وجود او تاثیر زیادی در اتفاقات سریال دارد… بِن : او می‌تواند از درونِ بدنش موجودات مار مانندی بیرون بفرستد تا دشمنان را از پای در بیاورد او  مرده است و فقط کلاوس او را می‌بیند. وانیا : در ابتدا قدرت او سرکوب شده است اما در اصل او قدرت‌های ماورایی عجیبی دارد. همچنین به خاطر اینکه قدرت کنترل آنها را به درستی در اختیار ندارد ، بسیار خطرناک است…

(پایان اسپویل)

در سریال The Umbrella Academy به خوبی رابطه‌‌ها شکل میگیرد و معرفی درست شخصیت‌ها ، روابط بین آنها و داستان‌ها باعث خلق شخصیت‌های منحصر به فردی شده‌است. به همین دلیل بعد از چند قسمت به راحتی با اتقاقات و جریانات داستانی خود را همراه می‌کنید و با آنها رابطه‌ی جدی برقرار خواهید کرد. اما مشکل سریال از جایی شروع می‌شود که از قدرت‌های مختلف شخصیت‌ها استفاده‌ی خاصی در طول داستان نمی‌شود و بعد از مدتی که از دیدن سریال می‌گذرد داستان و اتفاقات آن برایتان قابل پیش بینی می‌شود.

بررسی سریال The Umbrella Academy

    اینکه سریالی با این پتانسیل در هر دو فصل یک موضوع را در دو دوره‌ی زمانی مختلف دنبال کند کمی شما را ناامید خواهد کرد

موضوع سریال یعنی جلوگیری از آخرالزمان در هر دو فصل سریال به یک شکل دنبال می‌شود و سریال موضوع کلی جدیدی را برای خود در نظر نگرفته است. از همان ابتدا می‌توان متوجه شد که قضیه چطور ختم بخیر می‌شود و این باعث شده هیجانِ اولیه سریال از بین رفته و در عوض شما به تماشای اتفاقاتی بنشینید که انتهایش کاملا مشخص است. اینکه سریالی با این پتانسیل در هر دو فصل یک موضوع را در دو دوره‌ی زمانی مختلف دنبال کند کمی شما را ناامید خواهد کرد ، هر چند در طول سریال اتفاقات و علامت‌ سوال‌هایی برایتان بوجود می‌آید که شما را کنجکاو برای ادامه‌ی داستان و امیدوار به فصل‌های بعدی می‌کند اما این‌ها نمی‌تواند کمکی به داستان فعلی سریال کند. همچنین برخی اتفاقات داستانی در سریال غیرقابل توجیه و در یک کلام به شکل احمقانه‌ای ساخته شده‌است. شاید این بخش‌ها به بار طنز سریال کمک بکند اما به ماهیت و داستان اصلی سریال لطمه وارد کرده‌ و به نوعی در میان یک اتفاق و رویداد مهم تبدیل به یک ترمز ناگهانی می‌شود و باعث شده بیننده از ریتم اصلی سریال خارج شود….

اما همانطور که اشاره شد ، چیزی که سریال را سرپا نگه می‌دارد شخصیت‌هایش است مخصوصا در فصل دوم شخصیت‌های نامبر فایو ، کلاوس ، لوتر و دیگو توانستند به خوبی بدرخشند. نامبر فایو هرآنچه که یک شخصیت بزرگسال ، که در جلد یک نوجوان گرفتار شده را در خود دارد. او باهوش است و از دست رفتار احمقانه برادر و خواهر‌های ناتنی‌اش حرص می‌خورد. کلاوس برای اینکه درد و رنجی که به هنگام بودن در کنار مردگان می‌کشد را کمتر حس کند به مواد و مشروبات الکی رو آورده که همین موضوع ، شخصیتی بی‌خیال و البته بامزه‌ از او ساخته است. همچنین درگیری‌های درونی و احساسی او نیز در طول سریال شخصیت او را عمیق‌تر کرده است. لوتر هیکل درشت اما مغزی کوچک دارد این را می‌توان در مورد دیگو نیز گفت. با این حال هر دو شخصیت در کنار رفتار نابخردانه‌ در کنار کلاوس باعث افزایش بار طنز سریال شده‌اند و لحظات بامزه‌ای را در طول سریال خلق کرده‌اند.

بررسی سریال The Umbrella Academy

    سریال نمی‌خواهد شما فقط بُعدِ ابرقهرمانانه و نجات دهنده‌ی شخصیت‌ها را ببینید. بلکه این قهرمانان به شکل مردمان عادی با احساسات ، عواطف و مشکلات شخصی‌شان به تصویر کشیده شده‌اند.

چند کاراکتر در هر دو فصل نتوانستند آنطور که باید و شاید شخصیتی خاص برای مخاطب بوجود بیاورند. یکی از آنها وانیا با بازی Ellen Page است که با اینکه معروفترین بازیگر این سریال است و در کارنامه خود حتی نامزدی اسکار را نیز یدک می‌کشد با این حال به شکل جدیی کُند ، بی‌‌احساس و غیرقابل قبول ایفای نقش می‌کند و با اینکه نقش اساسی در داستان دارد اما هیچ جذابیتی در صحنه‌های حضورش به بیننده منتقل نمی‌کند و کاملا بی‌روح و بدون احساس عمل ‌می‌کند. در کنار او آلیسون و بن نیز حکم شخصیت‌های اضافه و بدون عمق داستان را دارند.

یکی از نکات مثبت سریال شخصیت‌های ماورایی قابل درک آن است. سریال نمی‌خواهد شما فقط بُعدِ ابرقهرمانانه و نجات دهنده‌ی شخصیت‌ها را ببینید. بلکه این قهرمانان به شکل مردمان عادی با احساسات ، عواطف و مشکلات شخصی‌شان به تصویر کشیده شده‌اند. به طوری که حتی اگر علاقه‌ای به این سبک نداشته باشید نیز می‌توانید با شخصیت‌ها همراه شده و احساساتشان را تا حدودی درک کنید.

با ورود داستان به سال ۱۹۶۰ بخشی از داستان فصل دوم در مورد ماجرای ترور جان اف کندی و همینطور مبارزه سیاه پوستان آمریکایی برای آزادی و برابری خواهی در مقابل سفید پوستان است که سریال به خوبی این بخشِ تاریک از تاریخ آمریکا را به تصویر می‌کشد… مبارزه‌ای که بعد از گذشت ده‌ها همچنان ادامه دارد…

سریال در زمینه‌ جلوه‌های ویژه در سطح قابل قبولی قرار داد. همینطور فیلم‌‌برداری حرفه‌ای و بسیار قدرتمند باعث شده صحنه‌های سریال عمق و معنی ویژه‌ای پیدا کنند. آهنگ‌های سریال تاثیرگذار هستند و کارگردان به شکل ویژه‌ای از آنها در لابه لای اتفاقات احساسی و مهم استفاده کرده‌ است. استفاده از آهنگ در سریال یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است.

نتیجه‌گیری

سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy) سریالی با داستان خوب و شخصیت‌های باورپذیر است که به شکل درست و قابل قبولی ساخته شده است. سریال با اتفاقات متنوعی که در طول داستانش وجود دارد شما را درگیر خود کرده و شما را جذب داستانش می‌کند. در کنار داستان می‌توان از تدوین قدرتمند ، فیلم برداری حرفه‌ای ، جلوه‌های ویژه‌ی بی‌نقص و استفاده‌ی عالی از آهنگ‌ها را در سریال مورد تمجید قرار داد. از طرفی موضوع تکراری در هر دو فصل ، اتفاقات قابل پیش بینی ، مسائل غیر منطقی و همینطور برخی شخصیت‌های ضعیف و اضافه را از مشکلات سریال به شمار آورد. در کل اگر به دنبال سریالی متفاوت هستید که هم اکشن‌های جذاب داشته باشد و هم شخصیت‌هایی که بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد. سریال آکادمی آمبرلا می‌تواند گزینه‌ی خوبی در بین سریال‌های حال حاضر باشد و ارزش وقت گذاشتن دارد.

سریال The Umbrella Academy

بررسی سریال The Umbrella Academy
سریال The Umbrella Academy

نمره سایت ساعت 7

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

آکادمی مشکل‌ساز

سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy) سریالی با داستان خوب و شخصیت‌های باورپذیر است که به شکل درست و قابل قبولی ساخته شده است. سریال با اتفاقات متنوعی که در طول داستانش وجود دارد شما را درگیر خود کرده و شما را جذب داستانش می‌کند. در کنار داستان می‌توان از تدوین قدرتمند ، فیلم برداری حرفه‌ای ، جلوه‌های ویژه‌ی بی‌نقص و استفاده‌ی عالی از آهنگ‌ها را در سریال مورد تمجید قرار داد. از طرفی موضوع تکراری در هر دو فصل ، اتفاقات قابل پیش بینی ، مسائل غیر منطقی و همینطور برخی شخصیت‌های ضعیف و اضافه را از مشکلات سریال به شمار آورد. در کل اگر به دنبال سریالی متفاوت هستید که هم اکشن‌های جذاب داشته باشد و هم شخصیت‌هایی که بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد. سریال آکادمی آمبرلا می‌تواند گزینه‌ی خوبی در بین سریال‌های حال حاضر باشد و ارزش وقت گذاشتن دارد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال The Umbrella Academy ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

عاشق این سریالم ولی از یه جایی به بعد لینک دانلودش رو پیدا نکردم