بررسی سریال Upload فصل اول / آنسوی دروازه‌های بهشت

“آپلود”(Upload)(بارگذاری) یک سریالِ علمی تخیلی و کُمدی-درامِ آمریکایی محصول شبکه‌ی پرایم ویدئو می‌باشد. “گرگ دنیلز” (Greg Daniels) نویسنده،کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی که بیشتر او را برای ساخت سیتکام معروف شبکه‌ی NBC یعنی سریال “The Office” می‌شناسیم،سازنده‌ی این سریال می‌باشد. “رابی امل” (Robbie Amell) ،”اندی الو” (Andy Allo) و “آلگرا ادواردز” (Allegra Edwards) بازیگران اصلی این سریال هستند. فصل اول این سریال در تاریخ ۱ می ۲۰۲۰ در ده قسمت از شبکه‌ی پرایم ویدئو منتشر گردید. با سایت ساعت هفت با ” بررسی سریال Upload فصل اول ” همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

[Best_Wordpress_Gallery id=”47″ gal_title=”گالری عکس بررسی سریال Upload فصل اول”]

خلاصه داستان:

داستان این سریال در سال ۲۰۳۳ اتفاق می‌افتد، جایی که انسان‌ها می‌توانند پس از مرگ، خودشان را در یک محیط مجازی بارگذاری کنند. وقتی که “نیتن براون” یک برنامه‌نویس حرفه‌ای و جوان در اثر تصادف می‌میرد، توسط دوست دختر پولدارش اینگرید در یک برنامه گران‌قیمت به نام “لیک ویو” بارگذاری می‌شود. نیتن اکنون باید با واقعیت جدیدش و اینکه کاملاً تحت اختیار دوست دخترش است کنار بیاید. در لیک ویو هر مشتری به یک اپراتور متصل می‌باشد که با گفتن کلمه‌ی “فرشته” می‌تواند او را فرا بخواند. فرشته‌ی نیتن دختری به نام نورا می‌باشد که بزودی پدرش را از دست می‌دهد و در تلاش است تا پس از راضی کردن پدرش با تخفیف کارمندی او را در لیک ویو بارگذاری کند. نیتن و نورا خیلی زود بایکدیگر صمیمی شده و ارتباطی نزدیک برقرار می‌کنند. طی اتفاقاتی نورا متوجه می‌شود که ممکن است نیتن در یک تصادف غیرعمدی نمُرده باشد و اینکه شاید عده‌ای عمداً او را به قتل رسانده‌اند و …

بررسی سریال Upload فصل اول

بررسی سریال Upload فصل اول

سریال Upload با زبانی طنزآمیز و شیرین پستی‌ها و بلندهای این ایده‌ی بلندپروازانه را به چالش می‌کشد.

“آنسوی دروازه‌های بهشت”

سریال “Upload” یک مجموعه‌ی علمی تخیلی با ایده‌ای جاه‌طلبانه است که مطمئناً بسیاری از مردم به آن فکر کرده‌اند. اینکه انسان‌ها بتوانند ذهن،افکار و خاطراتشان را پس از نابودی جسمشان نجات داده و به شکلی دیگر به زندگی ادامه دهند. در سینما و تلویزیون نیز این نخستین باری نمی‌باشد که ایده‌ای اینچنینی مطرح شده است. زیرا در اپیزود چهارم از فصل سوم سریال محبوب و پرطرفدار Black Mirror نیز شاهد داستانی با ایده‌ای بسیار نزدیک به این روبرو بودیم. با اینحال میتوان گفت سریال آپلود با نگاهی متفاوت و دوست‌داشتنی به این موضوع پرداخته است. بطوریکه هنگام تماشای آن، هم سرگرم شده و هم به فکر فرو می‌روید که این بسیار ارزشمند می‌باشد. سریال Upload با زبانی طنزآمیز و شیرین پستی‌ها و بلندهای این ایده‌ی بلندپروازانه را به چالش می‌کشد.

بررسی سریال Upload فصل اول

داستان این سریال از قدرت و پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است که در طول روایت داستان شما را به دیدن سریال ترغیب می‌کند.

 سازندگان در طول پیشرویِ داستانشان سعی دارند تا برخی از بزرگترین دغدغه‌های انسانی را مورد بررسی قرار دهند. اما مهم‌ترین چیزی که این سریال را از دیگر آثاری که با همین مضمون ساخته شده‌اند، متمایز کرده فضاسازیِ متفاوت و لحن جذابش می‌باشد. زیرا علیرغم اینکه داستان این سریال با مرگ جوانی بااستعداد،باهوش و درستکار آغاز می‌شود، اما در ادامه مسیری غمگین و تاریک را نظاره‌گر نیستیم. در این سریال میبینیم که برای گفتن حرف‌های مهم و آموزنده نیازی به فضاسازی تلخ و دردناک نمی‌باشد‌ بلکه میتوان اینکار را در محیطی شاد و رنگارنگ انجام داد. سازندگان این سریال استفاده‌ی عالی و هوشمندانه از رنگ‌های گوناگون در طراحی میزانسن و حتی لباس‌های بازیگران داشته‌اند. همچنین موسیقی استفاده شده در سریال نیز در نوع خودش متفاوت و بسیار متناسب با حال و هوای سکانس‌هایمختلف انتخاب شده است. البته گفتنی‌ست که سریال آپلود با وجود داشتن فرم و محتوایی مناسب در برقراری ارتباط میان کاراکترها و متصل کردن آنها به یکدیگر کمی ضعیف می‌باشد. روابطی که میان شخصیت‌های اصلی داستان شکل می‌گیرد، کمی گیج‌کننده،غیر منطقی و عجیب می‌باشد. البته خوبی این سریال در اینست که داستان آن تنها به این روابط و شخصیت‌های خلاصه نمی‌شود.

داستان این سریال از قدرت و پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است که در طول روایت داستان شما را به دیدن سریال ترغیب می‌کند. البته سازندگان سریال در فصل اول چیز زیادی از دنیای ناشناخته “لیک‌ویو” به ما نشان نمی‌دهند که امیدواریم اینکار از عمد بوده باشد.در واقع باید امیدوار باشیم که این فصل پیش‌ درآمدی اولیه برای شروع داستان اصلیِ سریال باشد. زیرا تا اینجای کار بیشتر به معرفی شخصیت‌ها و در موارد اندک به شکل‌گیری روابط میان آنها پرداخته شده است. بازیگران اصلی این سریال چهره‌های شناخته شده‌ای برای طرفداران سریال‌های تلویزیونی نمی‌باشند. اما مهم نتیجه‌ی کارشان است که انصافاً اکثرشان کاراکترهایی دوست‌داشتنی و جذابی را بوجود آورده‌اند. بطورکلی سریال Upload می‌تواند با گسترده کردن دنیای جدیدش، سوپرایزهای بیشتر و داستانی جذاب‌تر برای نشان دادن داشته باشد.

بررسی سریال Upload فصل اول

سریال آپلود شما را در سفری شگفت‌انگیز به بهشتی ساخته شده توسط انسان می‌برد.

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت که سریال “Upload” در برخی دقایقش شاد و مفرح بوده و در برخی مواقع غمگین و تاثیرگذار می‌باشد. اما در بازار نچندان پررونق این روزهای سینما و تلویزیون تماشای این سریال خالی از لطف نمی‌باشد. سریال آپلود شما را در سفری شگفت‌انگیز به بهشتی ساخته شده توسط انسان می‌برد. البته در این دنیای نیز همه‌چیز به وسیله‌ی پول و قدرت کنترل می‌شود و اینها هستند که جایگاه و طبقه‌ی اجتماعی افراد را مشخص می‌کنند. در واقع می‌بینیم که افراد ضعیف جامعه حتی برای زندگی در یک دنیای مجازی نیز دچار مشکلات فراوانی هستند. که نشان می‌دهد فقر و ظلم حتی پس از مرگ نیز گریبان ضعفا را می‌گیرد. این همان چیزی است که بنظر می‌رسد قرار است در فصل بعدی سریال به آن پرداخته شود که می‌تواند بُعدی دیگر از این بهشت ساختگی را به ما نشان دهد. حتی شاید بتوان گفت که آنها می‌خواهند جهنمی که زیر این بهشت زیبا قرار دارد را برایمان رونمایی کنند. اگر سازندگان سریال کمی ایده‌های تازه‌تر و جاه‌طلبانه‌تر به سریال اضافه کنند با توجه به پایان‌بندی مناسب فصل اول، سریال از پتانسیل خوبی برای پیشرفت برخوردار می‌باشد. پس میتوان گفت که فصل اول سریال Upload با تمام افت و خیزهایش ارزش دیده شدن را داشته و مهم‌تر از آن با پایان‌بندی خوبش نشان می‌دهد که ممکن است در ادامه غافلگیری‌های بیشتر و جذابتری در انتظارمان باشد.

سریال Upload فصل اول

بررسی سریال Upload فصل اول
سریال Upload فصل اول

نمره سایت ساعت 7

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

آنسوی دروازه‌های بهشت

 اگر سازندگان سریال کمی ایده‌های تازه‌تر و جاه‌طلبانه‌تر به سریال اضافه کنند با توجه به پایان‌بندی مناسب فصل اول، سریال از پتانسیل خوبی برای پیشرفت برخوردار می‌باشد. پس میتوان گفت که فصل اول سریال Upload با تمام افت و خیزهایش ارزش دیده شدن را داشته و مهم‌تر از آن با پایان‌بندی خوبش نشان می‌دهد که ممکن است در ادامه غافلگیری‌های بیشتر و جذابتری در انتظارمان باشد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال Upload فصل اول ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

جالب بود