بررسی سریال Wu Assassins / قاتل وو

سریال “قاتل وو” (Wu.Assassins) یک اکشن- تخیلی آمریکایی محصول شبکه Netflix است. این سریال اکشن توسط “جان ویرس” (John Wirth) و “تونی کرانتز” (Tony Krantz) تهیه و ساخته شده است. از بازیگران این سریال میتوان به “ایکو اویس” (Iko Uwais) ،”بیورن مان” (Byron Mann) ،”تامی فلانگان” (Tommy Flanagan) و “کاترین وینیک” (Katheryn Winnick) اشاره کرد. در این سریال شاهد حضور “ایکو اویس” (Iko Uwais) ستاره‌ی سری فیلم‌های “The Raid” یا همان یورش بعنوان نقش اصلی سریال هستیم. همچنین “کاترین وینیگ” (Katheryn Winnick) بازیگر سرشناس سریال محبوب و پرطرفدار “Vikings” نیز در این سریال نقش‌آفرینی کرده است. سریال Wu Assassins نخستین بار در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۱۹ از شبکه Netflix پخش گردید. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی سریال Wu Assassins همراه شما هستیم.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

بررسی سریال Wu Assassins

خلاصه داستان:

یک سرآشپز جوان به نام “کای جین” توسط یک روح سِری به عنوان “قاتل وو” انتخاب می‌شود. کای که اکنون قدرت‌های هزار راهب اسطوره‌ای به او داده شده است،باید ووهایی(منظور اشخاصی است که توسط لوح‌هایی سحرآمیز به قدرت‌هایی فراطبیعی رسیده‌اند) که به تباهی و فساد کشیده شده‌اند را پیدا کرده و به قتل برساند. البته کای در این راه علاوه بر مهارت‌های فیزیکی راهبان از قدرت‌های فراطبیعیِ دیگری نیز بهره می‌برد. او با کمک دوستانش بدنبال ووهای پنج‌گانه می‌گردد تا جلوی نقشه‌ی خطرناکی که یکی از آنها در سر دارد را بگیرد،اما خیلی زود همه‌چیز…

بررسی سریال Wu Assassins

   در سریال صحنه‌های اکشن و مبارزات هم بسیار تصنعی و بدون هیجان طراحی و کار شده است

بررسی سریال Wu Assassins / قاتل وو

سریال Wu Assassins یک اکشن-فراطبیعی است که داستانی بسیار سطحی و ضعیف دارد. در این سریال همه‌چیز بسیار سریع و بدون زمینه‌سازی مناسب اتفاق می‌افتد و سازندگان سعی دارند تا با فلش‌بک‌های بی‌مورد و غیرضروری به داستانشان جذابیت ببخشند. اما کاری که انجام میدهند باعث نشده است که داستان کلیشه‌ای و تکراری که قصد تعریف آن را دارند تغییر کند. در سریال‌ها مقدمه‌چینی مناسب و معرفی شخصیت‌های داستان و روابط میان آنها چیزی‌ست که باید بدرستی و بموقع انجام شود. اما در سریال Wu Assassins اتفاقات بدون ریتم خاصی و با سرعتی زیاد به سمت پوچی در حرکت هستند. در همان قسمت اول میبینیم که قدرت‌هایی جادویی به شخصیت اصلی داستان داده می‌شود(که البته مشخص نیست چرا این فرد به عنوان قاتل وو برگزیده می‌شود) که کمی غیرمنطقی و عجیب است. بعد از آن در قسمت‌های بعدی تازه شروع به شناختن کاراکترهای مختلف داستان می‌کنیم که اینکار برقراری ارتباط با آنها را برایمان سخت‌تر می‌کند. البته اشتباه نکنید ضعف‌های این سریال در روایت ضعیف داستان و شخصیت‌های معمولی آن خلاصه نمی‌شود. در سریال صحنه‌های اکشن و مبارزات هم بسیار تصنعی و بدون هیجان طراحی و کار شده است. برای مثال کای که قهرمان داستان بوده و قدرت‌های هزار راهب به او عطا شده است،آنچنان که باید قدرتمند و شکست‌ناپذیر دیده نمی‌شود. او قهرمان داستان بوده اما از پس شکست دادن چند سیاهی لشگر نیز برنمیاید. در واقع او برخی مواقع محتاج کمک دوستانش می‌باشد که هیچگونه خصوصیت و یا قدرت خاصی ندارند.

بررسی سریال Wu Assassins

    “ایکو اویس” بعنوان بازیگر نقش اصلی سریال ارتباط خوب و مستحکمی با بینندگان برقرار نمی‌کند.

شاید اگر سریالی درام را نظاره‌گر بودیم،این نزدیک بودن مبارزات با واقعیت برایمان جالب بود. اما از یک سریال اکشن انتظار می‌رود تا هیجان و درگیری‌های جذاب‌تری را به نمایش بگذارد. “ایکو اویس” بعنوان بازیگر نقش اصلی سریال ارتباط خوب و مستحکمی با بینندگان برقرار نمی‌کند. بازیِ او سرد و بی‌احساس بوده و حرکات رزمیش آنچنان که باید پرشور و هیجان نمی‌باشد. البته سایر بازیگران این سریال که ترکیبی از بازیگران مشهور و ناآشنا هستند نیز حضوری تاثیرگذار در سریال ندارند.

بررسی سریال Wu Assassins

     در واقع او ( کاترین وینیک) نقش یک شخصیت اضافی را در سریال بعهده دارد که به احتمال زیاد به ناچار در فیلم‌نامه اضافه شده است.

مسلماً از اسم “کاترین وینیگ” که علاوه بر بازیگری کارگردانی یک قسمت از سریال را نیز بعهده داشته است، تنها برای جذاب کردن تیتراژ استفاده شده است. اگر کاراکتر او از سریال حذف گردد، هیچ تغییری در روند داستان شکل نمی‌گیرد. در واقع او نقش یک شخصیت اضافی را در سریال بعهده دارد که به احتمال زیاد به ناچار در فیلم‌نامه اضافه شده است. بطورکلی باید گفت که این مهارت سازندگان یک اثر می‌باشد که از داستانی کلیشه‌ای و کم جان اثری قدرتمند و تماشایی خلق کنند. چیزی که بنظر می‌رسد “جان ویرس” و “تونی کرانتز” در انجام آن اصلاً موفق نبوده‌اند. اما اصرار آنها به ادامه دادن این فاجعه آنهم پس از آن پایان مضحک و سرهم بندی شده سریال نشان‌ از اعتماد بنفس بالای آنها دارد.

بررسی سریال Wu Assassins

“یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه:
بهتره در دورانی آرامش‌بخش سگ باشی
تا در دورانی ناآرام انسان باشی”

در پایان میتوان گفت سریال Wu Assassins به سختی میتواند طرفداران پروپاقرص آثار اکشن و هیجانی را راضی کند. اما تماشای آن برای کسانی که اینگونه آثار را بشکلی سطحی و گذرا دنبال می‌کنند ممکن است سرگرم‌کننده باشد. اگرچه باید این سریال را جزو آثار ضعیف شبکه Netflix به حساب آورد، اما میتواند تلنگر خوبی به مدیران اینشبکه برای ساخت یک اکشن رزمیِ پرمحتوا و درگیرکننده باشد.

سریال Wu Assassins

بررسی سریال Wu Assassins
سریال Wu Assassins

نمره سایت ساعت 7

(ضعیف)

(ضعیف)

در پایان میتوان گفت سریال Wu Assassins به سختی میتواند طرفداران پروپاقرص آثار اکشن و هیجانی را راضی کند. اما تماشای آن برای کسانی که اینگونه آثار را بشکلی سطحی و گذرا دنبال می‌کنند ممکن است سرگرم‌کننده باشد. اگرچه باید این سریال را جزو آثار ضعیف شبکه Netflix به حساب آورد، اما میتواند تلنگر خوبی به مدیران اینشبکه برای ساخت یک اکشن رزمیِ پرمحتوا و درگیرکننده باشد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی سریال Wu Assassins ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کریم
کریم

بسیار بررسی دقیق و عالی بود تازه سریالو تموم کردم

elina
elina

اتفاقا بهترین سریاله که بعد مدتی تو سبک رزمی دیهده بودم و خود قاتل ووها بازیگر مورد علاقم شد وخیلی هم قویه به دهن هر کسی نیست این سریال

امین علیرضائی
پاسخ به  elina

هرکس یه سلیقه‌ای داره و هرکس با یه نگاهی به فیلم و سریال نگاه می کنه
دلیلی نداره کسی مطلقا در مورد این مسائل درست بگه ولی به سلیقه و تجربه هم مربوط میشه.
ممنون از نظرتون